میرنیوز

تلویزیون سامسونگ صدا دارد اما تصویر ندارد، علت چیست؟

تلویزیون سامسونگ صدا دارد اما تصویر ندارد، علت چیست؟ 2022-02-14T17:09:34+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که برای تلویزیون‌های برندهای مختلف اتفاق می‌افتد، این است که تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد. تلویزیون برند سامسونگ نیز از این قضیه مستثنی نیست، یعنی تلویزیون LED سامسونگ شما نیز در یک برهه زمانی ممکن است صدا داشته باشد اما تصویری را نمایش ندهد. در این مواقع اولین اقدام شما در جهت رفع مشکل، باید عیب‌یابی از تلویزیون سامسونگ باشد تا بتوانید متناسب با علت مشکل، برای رفع آن اقدام کنید.

در این مقاله از نمایندگی تعمیر سامسونگ دیبا پشتیبان با گردآوری مجموعه‌ای از عوامل رایج که موجب می‌شود تلویزیون ال ای دی سامسونگ، صدا بدون تصویر داشته باشد، سعی داریم که راهنمای مفیدی پیش روی شما قرار دهیم تا در زمان و هزینه رفع مشکل تلویزیون خود صرفه‌جویی کنید.

عوامل موثر در اینکه تلویزیون LED سامسونگ، صدا دارد اما تصویر ندارد

مشکل پریدن تصویر تلویزیون سامسونگ می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد که در زیر به بررسی رایج‌ترین علل این پیشامد و توضیح دقیق مهم‌ترین علت آن خواهیم پرداخت. به طور کلی عوامل زیر نقش موثری در بدون تصویر شدن تلویزیون‌های سامسونگ دارند که در ادامه به شکل دقیق‌تری هر کدام از آن‌ها را شرح خواهیم داد:

خرابی بک لایت تلویزیون LED سامسونگ

آسیب برد تیکان

به هم خوردن تنظیمات تلویزیون

آب خوردگی تلویزیون

شکستگی و آسیب به پنل دستگاه تلویزیون

مهم‌ترین علت بدون تصویر شدن تلویزیون‌ LED سامسونگ

مهم‌ترین علت بدون تصویر شدن تلویزیون LED سامسونگ

اگر بخواهیم به دنبال علت اصلی پریدن تصویر در تلویزیون‌های برندهای مختلف، از جمله سامسونگ باشیم، باید آن را به آسیب به بک لایت تلویزیون ربط دهیم.

بک لایت چیست؟

Backlight همان نور پس‌زمینه است که در تلویزیون‌های LED اساسی‌ترین قطعه سازنده تلویزیون سامسونگ محسوب می‌شود. همان طور که می‌دانید، تلویزیون برای نمایش تصویر ایجاد شده روی پنل، به یک منبع نور احتیاج دارد؛ این نور پس‌زمینه را قطعه بک لایت تلویزیون مهیا می‌کند، بنابراین هر گونه نقص و سوختگی بک لایت، موجب پرش تصویر از صفحه نمایشگر تلویزیون LED سامسونگ خواهد شد.

خرابی بک لایت تلویزیون LED سامسونگ

تلویزیون‌های برند سامسونگ با دو سری بک لایت طراحی شده‌اند؛ در این تلویزیون‌ها پیش از آنکه نمایشگر تلویزیون به طور کامل تیره شود، ابتدا قسمت بالا یا پایین آن سیاه می‌شود، دلیل بروز این حالت این است که فقط یک سری از بک لایت‌های تلویزیون سامسونگ دچار آسیب شده‌اند و بک لایت دوم همچنان در حال کار است. در چنین مواقعی توصیه ما این است که قبل از جدی شدن خرابی و انتشار آسیب به مین برد و برد پاور که دو قطعه اصلی در ساختمان تلویزیون هستند، هر چه سریع‌تر تلویزیون را تعمیر کنید.

علت خرابی بک لایت تلویزیون LED سامسونگ

ابتدا لازم است بدانید که این قطعه در تلویزیون‌های برند سامسونگ، دارای یک عمر مفید محدود است و پس از مدتی نیاز به تعویض دارند، پس تمام شدن طول عمر بک لایت‌ها، اصلی‌ترین علت از کار افتادن آن‌ها است. بالا بودن ولتاژ و آمپر لامپ‌های LED تلویزیون، دلیل دیگر خرابی بک لایت سامسونگ است. در این حالت لامپ‌ها با حداکثر توان کار می‌کنند و با گذشت زمان و تحمل فشار به سوختگی نهایی بک لایت منتهی می‌شوند. برای پیشگیری از بروز این مشکل، بهتر است در قسمت تنظیمات تلویزیون، میزان نور صفحه نمایش را کم کنید. « عدد ۷۰_۸۰ می‌تواند مقدار مناسبی باشد.»

ولتاژ بالای تلویزیون سامسونگ هنگام روشن شدن، دمای بالای محیط و جدا شدن قطعه بک لایت از فلز هیت سینک نیز سایر دلایلی هستند که منجر به آسیب بک لایت و در نتیجه از دست رفتن تصویر صفحه نمایش در تلویزیون‌های LED سامسونگ می‌شوند.

آسیب برد تیکان

برد تیکان قطعه‌ای است که در تلویزیون نقش پردازش تصاویر را بر عهده دارد، در نتیجه وجود نقص در آن منجر به قطع شدن تصاویر روی تلویزیون خواهد شد. اصلی‌ترین علامت خراب بودن برد تیکان این است که تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد؛ اما یک تفاوت مهم آن با زمانی که این مشکل به دلیل سوختگی بک لایت ایجاد می‌شود، این است که اگر خرابی از برد تیکان باشد، هنگام قطع شدن تصاویر، نور صفحه همچنان وجود دارد ولی به رنگ سرمه‌ای تیره در می‌آید.

اگر آی سی GPU برد تیکان از بین نرفته باشد، این قطعه قابل تعمیر است، در غیر این صورت برد تیکان را باید به طور کامل عوض کرد.

به هم خوردن تنظیمات تلویزیون

گاهی آشفتگی تنظیمات اولیه تلویزیون می‌تواند باعث پرش تصویر تلویزیون LED سامسونگ شود. این مسئله ممکن است به دلیل دستکاری کودکان و یا افرادی که در این کار سررشته ندارند اتفاق بیافتد. اگر به هر دلیلی نتوانستید تنظیمات به هم ریخته تلویزیون خود را دوباره به شکل نرمال برگردانید، آسان‌ترین و سریع‌ترین روش، ریست کردن تلویزیون و بازگرداندن آن به تنظیمات کارخانه است.

آب خوردگی تلویزیون

یکی دیگر از علل شایع از دست رفتن تصاویر در تلویزیون‌های LED سامسونگ، سوختگی پنل دستگاه است. آب خوردگی ، رایج‌ترین دلیل سوختگی پنل‌های تلویزیون است. از آنجایی که بسیاری از افراد، تنها تماس مستقیم آب با صفحه نمایشگر تلویزیون را خطرناک تلقی می‌کنند، غفلت آن‌ها از سایر راه‌های آب خوردگی تلویزیون، به راحتی می‌تواند منجر به آسیب به پنل و در نتیجه ایجاد مشکل ( بدون تصویر ماندن تلویزیون) شود.

نفوذ هر گونه رطوبت به داخل مدارهای الکترونیکی تلویزیون را آب خوردگی تلویزیون می‌دانیم، بنابراین اسپری کردن مستقیم مایع پاک کننده روی پنل نمایشگر تلویزیون‌های سامسونگ، خیلی سریع می‌تواند منجر به آب خوردگی دستگاه و سوختگی پنل شود.

آسیب و شکستگی پنل تلویزیون

شکستگی پنل تلویزیون، واضح‌ترین علت از دسترس خارج شدن تصاویر است. ورود ضربات سنگین به این قطعه منجر به شکستگی صفحه پنل خواهد شد. خبر بد این است که متاسفانه اقدام به تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ، هرگز اقتصادی و مقرون به‌صرفه نخواهد بود، چرا که هزینه تعمیر یک پنل تلویزیون با ۷۰ درصد قیمت خرید کل دستگاه برابری می‌کند. در این مواقع اغلب افراد باید به فکر تهیه یک تلویزیون جدید باشند. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از وارد شدن هرگونه ضربه و شکستگی به صفحه پنل تلویزیون، یک مکان ایمن با ارتفاع مناسب را برای تلویزیون خود تعیین کنید و کودکان خود را از محل دستگاه دور نگه دارید.

هزینه تعمیر تلویزیون سامسونگ که صدا دارد اما تصویر ندارد

طبیعتاً تخمین هزینه تعمیرات تلویزیون سامسونگ با توجه به علت به وجود آمدن مشکل و نوع قطعه‌ای که دچار خرابی شده است، متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی هزینه‌ای بین ۲۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان قابل تخمین است که با توجه به نوسانات قیمت، این مبالغ هرگز قطعی و دقیق نخواهند بود.

هدف از نگارش این مقاله، ارائه اطلاعات جامع و مفید پیرامون مشکلات و نواقص احتمالی که منجر می‌شوند تلویزیون LED سامسونگ صدا داشته باشد اما بدون تصویر بماند، بود. با مطالعه نکات ذکر شده شما کار آسان‌تری برای عیب‌یابی دستگاه خود و تلاش برای رفع مشکل ایجاد شده خواهید داشت. اما توصیه می‌شود در صورت عدم تخصص لازم از دستکاری دستگاه اجتناب نمایید و فوراً با مراکز خدمات پس از فروش و نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مانند تعمیرگاه مجاز دیبا پشتیبان ( samsungposhtiban.com ) تماس حاصل نمایید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)