میرنیوز

خرید بهترین نهال گردو و نهال بادام برای مناطق معتدل از رویال نهال

خرید بهترین نهال گردو و نهال بادام برای مناطق معتدل از رویال نهال 2022-02-12T11:56:22+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در حال حاضر و در ماه‌های بهمن‌ماه و اسفندماه که ماه‌های پایانی سال هستند، بسیاری از باغبانان و باغداران به خرید نهال‌های مختلفی از جمله گردو و بادام برای کاشت و رونق باغ‌هایشان می‌پردازند. علت آن این بوده که خرید نهال گردو و بادام یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی برای فعالان در این عرصه است. نهال گردو نسبت به سایر نهال‌ها زودتر به بار می‌نشیند.

پس از کاشت در مدت‌زمانی ۳ تا ۴ ساله به بلوغ رسیده و باردهی حداکثری به دنبال خواهد داشت. همین امر موجب می‌شود مخارج راه‌اندازی و رونق باغ در مدت‌زمان کوتاه‌تری به باغداران بازگردد و جبران شود. یکی دیگر از علت‌های مهمی که در پرطرف‌دار بودن این نهال تأثیرگذار است طول عمر اقتصادی آن است که حدود ۵۰ تا ۲۰۰ سال است. با خرید نهال گردو باغداران تا سال‌های سال درخت گردو پربازده در باغ خود دارند.

اگر به‌عنوان یک باغ‌دار به دنبال خرید بهترین نوع نهال گردو و بادام هستید، قطعاً در بین لیست متنوعی از انواع نهال‌ها دچار سردرگمی خواهید شد و انتخاب برای شما سخت خواهد بود؛ بنابراین برای جلوگیری از این پیشامد در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین نوع نهال موردنیاز خود آشنا شوید.

بهترین نوع نهال گردو مناسب برای نواحی معتدل:

در گذشته در فصل بهار در نواحی معتدل، شاهد سرماهای ناگهانی و درجات پایین هوا نبودیم، همچنان در فصول سردتر مثل پاییز و زمستان نیز دمای هوا هرگز آن‌قدر سرد نمی‌شد که به زیر صفر درجه سانتی‌گراد برسد. اما متأسفانه در چند سال اخیر، اکوسیستم دچار تغییرات فراوانی شده است. همین تغییرات ناگهانی دما موجب ایجاد سرمازدگی و نابودی نهال‌های گردو و بادام در بسیاری از باغات شده‌اند.

بنابراین کاشت و خرید نهال گردو و بادام که دیرگل باشند، برای پرورش در مناطق معتدل و یا سردسیر برای باغداران و کشاورزان بسیار ضروری است. اکنون قصد داریم در ادامه این مقاله با ۴ نهال گردو بادام دیرگل که از مرغوب‌ترین نهال‌های موجود در بازار هستند آشنا شویم.

نهال گردو چندلر پیوندی:

یکی از بهترین انواع نهال گردو چندلر می‌باشد که برای کشت در مناطق معتدل است که باغداران بسیاری برای خرید آن اقدام می‌کنند. این نوع نهال گردو یکی از دیرگل‌ترین و بهترین‌های دنیا است که با نژاد آمریکایی خود، پرفروش‌ترین نهال گردو در سال‌های اخیر است.

این نوع نهال به دلیل دیرگل بودن، پایه پیوندی و نژاد اصلاح شده خود بسیار موردتوجه باغداران قرار گرفته است. از دیگر دلایل برتری این نهال، می‌توان به توانایی باردهی و مقاومت عالی آن در ارتفاعاتی چون ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ متری اشاره کرد. نهال گردو چندلر پیوندی در اولین سال کشت باردهی مناسبی دارد و در طی ده سال به بلوغ کامل می‌رسد، ازآن‌پس می‌تواند حدود ۳۰۰ کیلو بار دهد.

توجه کنید که فاصله کاشت این نوع از نهال گردو ۷ در ۷ و یا ۸ در ۷ است. برای خرید نهال گردو از نوع چندلر پیوندی باید بدانید قیمت آن در دی‌ماه امسال از ۲۴۵ تا ۲۵۵ هزار تومان متغیر بوده است. هم اکنون می‌توانید با مشاهده صفحه مربوط به خرید نهال گردو و بادام در سایت رویال نهال، با بیش از ۱۷ رقم نهال گردو با قیمت‌های متفاوت آشنا شوید و متناسب با نیاز خود اقدام به خرید کنید.

خرید بهترین نهال گردو و نهال بادام برای مناطق معتدل از رویال نهال

نهال گردو فرنور پیوندی:

نهال گردو فرنور پیوندی یکی از دیرگل‌ترین نهال‌های گردو است که برای کشت در مناطق سردسیر و کوهستانی بسیار موردتوجه باغبانان و باغداران قرار گرفته است. این نوع نهال گردو نژاد فرانسوی داشته و در کل اروپا از پرطرف‌دارترین ارقام نهال است که به فروش می‌رسد. البته در کشور ما ایران نیز این نوع از نهال گردو بیشترین نوعی است که در مناطق سردسیر و کوهستانی کشت می‌شود.

نهال گردوی فرنور نیز جز دیرگل‌ترین‌ها است. دقیقاً مثل نهال گردو چندلر باردهی نسبتاً زیادی در اولین سال کشت خود دارد و پس از گذشت ده سال از کشت به باردهی حداکثری خود می‌رسد، یعنی چیزی در حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلو گردو سبز بار می‌دهد.

بهترین نوع نهال بادام برای نواحی سردسیر و معتدل:

جالب است بدانید خرید نهال بادام و کشت آن برای باغدارانی که نیاز به کشت نهال‌های ارزان‌تری نسبت به گردو دارند بسیار اقتصادی‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ چرا که ارزان‌ترین نوع نهال گردو نیز نسبت به نهال‌های بادام حدود ۴ برابر گران‌قیمت‌تر هستند. با بررسی لیست قیمت نهال‌های بادام و گردو به‌راحتی متوجه این تفاوت قیمت خواهید شد.

البته نکته قابل‌تأمل در خصوص خرید و کشت نهال بادام و گردو این است که نهال‌های گردو هم باردهی بسیار بیشتری نسبت به نهال‌های بادام دارند و هم بازار خرید و فروش گردو بسیار پررونق‌تر از بادام است. این امر یکی از دلایل مهم در افزایش تمایل باغداران به خرید نهال‌های گردو نسبت به بادام است.

به طور مثال هر نهال گردو بعد از بلوغ حدود ۷۰ تا ۸۰ کیلو بار می‌دهد که این مقدار دقیقاً دوبرابر مقدار باردهی یک نهال بادام پس از بلوغ است؛ بنابراین لازم است به‌عنوان یک باغدار در کنار قیمت نهال بادام به چنین مسائلی نیز توجه کرده و بعد از بررسی همه جوانب آن اقدام به خرید نهال گردو و بادام کنید. اما با تمام این توصیفات در ادامه به معرفی ۲ نوع از دیرگل‌ترین و پربارترین نهال‌های بادام می‌پردازیم تا باغدارانی که قصد خرید نهال بادام دارند نیز بتوانند با بهترین ارقام آن آشنا شوند.

* نهال بادام دیرگل آذر

* نهال بادام سنگی

با شنیدن نام بادام سنگی این سؤال برای برخی پیش می‌آید که چرا باید بادامی را که مغز آن در پوسته سنگی و صفت قرار گرفته کشت کرد؟ بد نیست بدانید بادام سنگی گونه‌ای از بادام است که مغز آن در پوسته سفت و سنگ مانند آن در برابر پرندگان حفظ می‌شود و باردهی زیادی برای باغدار خواهد داشت.

باغداران کارکشته و خبره که در کاشت بادام کاغذی تجربه دارند می‌دانند که در مزارعی که بادام کاغذی کشت می‌شوند؛ برای در امان نگاه‌داشتن محصولات باید در میان درختان بادام نگهبانی قرار دهند تا محصولات از شر پرندگان محفوظ بماند.

در حقیقت باید بدانید که بادام کاغذی فصل برداشت بسیار سختی برای کشاورز به دنبال دارد درحالی‌که بادام سنگی فصل برداشت راحت‌تری را به دنبال دارد. بادام سنگی هم در برابر تغییرات آب‌وهوایی و دمای سردوگرم مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و هم در برابر بی‌آبی و خشکسالی استقامت دارد. از این نوع نهال بادام می‌توانید برای کشت در نواحی معتدل و سردسیر بهره‌مند شوید. قیمت نهال بادام سنگی در سال ۱۴۰۰ حدوداً ۳۵,۰۰۰ تومان است

خرید بهترین نهال گردو و نهال بادام برای مناطق معتدل از رویال نهال

جمع‌بندی و خرید نهال گردو و بادام از نهالستان رویال نهال:

اگر از فعالان باغداری و کشاورزی هستید، حتماً می‌دانید که خرید و تهیه نهال سالم و مرغوب یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین دغدغه‌های باغبانان است. مسلماً هر کشاورزی که برای خرید نهال موردنیاز خود هزینه کرده باشد درصورتی‌که با عدم جوانه زدن نهال‌ها در بهار روبرو شود رنجیده خاطر خواهد شد و متحمل ضررهای مالی می‌شود.

به همین خاطر خرید نهال گردو و بادام باکیفیت و با ضمانت بازگشت به فروشنده امری مهم و ضروری است. هم اکنون می‌توانید با خرید نهال موردنیاز خود از رویال نهال که دارای مجوز جهاد کشاورزی است و انواع نهال‌ها را با قیمت‌های مناسب و رقابتی عرضه می‌کند خریدی مطمئن و لذت‌بخش را تجربه کنید.

برای خرید نهال گردو و بادام به وب‌سایت ما به آدرس royalnahal.com مراجعه کرده در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید با شماره ۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰ تماس حاصل نمایید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)