میرنیوز

انواع روش های تصفیه آب صنعتی

انواع روش های تصفیه آب صنعتی 2022-02-05T12:29:35+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، تصفیه آب صنعتی به جهت تولید محصولات مختلف می‌تواند بر کیفیت محصولات تولیدی تأثیرات مثبت فوق‌العاده‌ای داشته باشد. از این‌رو بسیاری از صاحبان صنایع در جهت ارتقای کیفیت محصولات خود به دنبال تهیه دستگاه‎‌هایی کاربردی و مؤثر در فرآیند تصفیه آب صنعتی هستند. اما از آنجایی که در طی سال‌های اخیر و به دنبال گسترش فناوری‌های موجود در تصفیه آب، شاهد حضور دستگاه‌های متفاوت و روش‌های متفاوتی در زمینه‎‌ی تصفیه آب‌های صنعتی هستیم، نیاز است به واسطه‌ی آشنایی با متداول‌‎ترین روش‎‌هایی که در این راستا وجود دارد، مناسب‌‎ترین آن را برای تصفیه آب‌های کارخانه یا مرکز صنعتی خود برگزیده و راندمان کار خود را به شکل متفاوتی افزایش دهید.

انواع روش‌های متدوال تصفیه آب‌های صنعتی

مراکز مختلف برای تولید محصولات خود به آب‌هایی با درصد خلوص مختلفی نیاز دارند که این موضوع سبب پیدایش روش‌های متفاوت تصفیه آب صنعتی شده است. در طی این روش‌‎‌ها آب‌های موجود در رودخانه‎‌ها، آب چاه، آب دریا از طریق دستگاه‌های متفاوتی به شیوه‌های مختلفی تصفیه خواهند شد. بنابراین تنها کافی است نوع صنایع، منبع آب مورد استفاده و در صد خلوص مورد نیاز آب مشخص شود تا بتوان از میان روش‌‎‌هایی که در ادامه به بررسی آن می‌‎‌پردازیم، بهترین گزینه یا بهترین دستگاه مورد استفاده را انتخاب کرد.

روش نانو فیلتراسیون

نانوفیلتراسیون همانند غشای یک سلول به شکل نیمه تراوا به عبور املاح و مواد موجود در آب می‌‎پردازد. این روش تصفیه را در واقع می‌توانیم حد واسطی بین روش اولترافیلتراسیون و RO بدانیم. چراکه در تصفیه اولترافیلتراسیون به نسبت تصفیه آب به روش نانوفیلتراسیون میزان املاح مصرفی بیشتر است. از طرفی نیز در فرآیند تصفیه آب صنعتی به روش RO که با دقت بالایی انجام می‌گیرد درصد خلوص آب به نسبت روش نانوفیلتراسیون به شکل قابل توجهی بیشتر خواهد بود.

همچنین در خصوص تصفیه آب با سیستم نانوفیلتراسیون باید عرض کنیم که غشای دستگاه آب شیرین کن مورد استفاده در این روش، از حفره‌های متفاوتی برخورداراست که درنتیجه توانایی عبور املاح به اندازه‌ی متفاوتی (مثلاً در ۰/۰۰۱ میکرون) را خواهد داشت. خوب است بدانید که غشای این دستگاه به شکل دولایه بوده که لایه اول به جهت حفاظت از دستگاه در برابر فشار آب وارد شده بر آن و لایه دوم که از تکنولوژی نانو با تولید عمر به نسبت بالایی تولید می‌شود، نقش مؤثری در جداسازی مواد زائد آب را خواهد داشت.

مزایای استفاده از روش نانوفیلتراسیون در تصفیه آب‌های صنعتی

استفاده از روش تصفیه آب صنعتی نانوفیلتراسیون که به روش NF نیز شناخته می‌شود، مزایای متعددی را در طیف بسیار گسترده‌ای، برای طبیعت و خود صنایع تولیدی می‌تواند فراهم آورد. از جمله برخی از این مزایا می‌توان به مواردی از قبیل: حذف گل و لای موجود در آب رودخانه‌‎‌ها و آب‌های دیگر منابع، امکان از بین بردن مواد آلی با وزنی برابر ۱۰۰۰ دالتون، ازبین بردن کاتیون‌های چند ظرفیتی تأثیرگذار در فرآیند تولید نظیر کلسیم و سولفات و آهن، حذف و یا کاهش میزان نمک موجود در آب و مناسب‎‌سازی آب برای مصارف کشاورزی، ایجاد پساب کمتر در مقابل آب شیرین کن صنعتی، عدم دخالت مواد شیمایی در فرآیند تصفیه آب و.... اشاره نمود.

انواع روش های تصفیه آب صنعتی

قیمت دستگاه نانوفیلتراسیون

قیمت خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی نانوفیلتراسیون به دلیل تنوع تولیدات این محصول از لحاظ ابعاد و یا قطعات مورد استفاده در تولید آن متفاوت بوده و این قیمت زمانی مشخص می‌شود که مورد خاصی را از میان محصولات متعدد تولیدی که با این فناوری کار می‌کنند، انتخاب نمایید. اما به غیر از ابعاد و نوع قطعات مورد استفاده برخی موارد حاشیه‌ای نظیر قیمت دلار (به دلیل وارداتی وبدن برخی قطعات یا دستگاه‌‎ها)، نوع شرکت یا مرکز تولیدی نیز می‌توانند قیمت نهایی دستگاه را کنترل کنند.

تصفیه آب‌های صنعتی با سیستم RO

استفاده از تکنولوژی به روز RO یا سیستم اسمز معکوس یکی از روش‌های متداولی است که امروزه در فرآیند تولید محصولات متفاوتی نظیر دارو، آب شهری و آشامیدنی، تکونولوژی‌های زیستی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طی این روش تصفیه آب صنعتی، به واسطه‌ی غشای نیمه تراوای به کاررفته شده در دستگاه، آلاینده‌‎‌ها و موادی که می‌توانند در آب رسوب کنند و دیگر موادی که سبب ایجاد ناخالصی در آب می‌شوند حذف شده و درنهایت آبی شفاف و خالص از خروجی دستگاه خارج می‌شود.

عملکرد سیستم تصفیه آب RO

از آنجایی که گاهاً آلاینده‌های موجود در آب مورد استفاده، بسیار بالا هستند و ممکن است دستگاه تصفیه آب صنعتی RO با تجمع این آلاینده‌‎‌ها در پشت غشای نیمه تروا و کاهش توان عملکردی در تصفیه آب روبرو باشد، قبل از ورود آب به این سیستم، به واسطه‌ی فیلتر شنی و فیلتر کربنی، در طی فرآیند‎‌هایی به حذف آلاینده‌های درشت و یا معلق و همچنین حذف میکروارگانیسم‌های موجود در آب پرداخته می‌شود. پس از انجام اعمال لازم پیش از تصفیه، آب با فشار به واسطه‌ی پمپ‌های مخصوص به دستگاه اسمز معکوس وارد شده و پس از گذر از منافذ غشای دستگاه به درصد خلوص بسیار بالایی دست پیدا می‌کند.

مزایای استفاده از سیستم RO

استفاده از سیستم RO می‌تواند مزایای مؤثری چون: امکان تولید آب‎‌هایی بدون سرب و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایجی نظیر فشار خون و کم خونی، امکان حذف سدیم موجود در آب که مصرف بالای آن تأثیرات منفی برروی عملکرد کلیه و کبد برجای می‌‎گذارد و همچنین امکان حذف بسیاری از میکروارگانیسم‌های آلوده‌ای که بیماری‌های متعددی را در بزرگسالان و کودکان ایجاد می‌کنند، به همراه داشته باشد.

انواع روش های تصفیه آب صنعتی

تصفیه آب به روش Electro dialysis Reverse

Electro dialysis Reverse یا به اختصار EDR به فرآیندی اطلاق می‌شود که در آن مواد موجود در آب به واسطه‌ی استفاده از انرژی برق حذف و یا جدا می‌شوند. عامل جداسازی املاح در این روش تصفیه آب صنعتی به کارگیری غشاهای کاتیونی و آنیونی بوده که در اثر عبور آب از روی آن‌ها، همواره موادی روی ممبرین رسوب خواهد کرد. به طوری که برای جلوگیری از تجمع این مواد برروی غشا، پس از هر ۱۵ دقیقه کار دستگاه آب شیرین کن، قطب‌های مثبت و منفی آن تعویض خواهند شد. که این عمل عامل جدایی مواد از روی ممبرین می‌‎باشد. یکی از موضوعاتی که در رابطه با استفاده از دستگاه تصفیه آب EDR می‌توان عنوان کرد، این است که در یک مرحله از انجام این تصفیه تنها نیمی از آلاینده‎‌ها قادر به حذف هستند. بنابراین درصورتیکه هدف رسیدن به درصد خلوص بالاتری باشد، می‌بایست آب دوباره از دستگاه عبور پیدا کند.

در صورتی که تمایل به استفاده از تصفیه آب صنعتی از طریق هریک از روش‌های مؤثر معرفی شده را دارید، می‌توانید به وبسایت شرکت تصفیه آب باران بهاری ابداع‌کننده اولین دستگاه تصفیه با سیستم RO به همت مهندس علی بخشعلی پدر علم تصفیه ایران، مراجعه نمایید. این شرکت که از تخصصی‌‎ترین مراکز خاورمیانه در زمینه‌‎ی تصفیه آب و فاضلاب است، با برخورداری از تجربه‎‌ی ۲۳ ساله در حیطه‌‎ی ساخت، طراحی، تولید، آموزش و تعمیر، امروزه از طریق آدرس اینترنتی https://springrain.co در خدمت شما تولیدکننندگان عزیز و متقاضیان خدمات تصفیه آب می‌‎باشد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)