میرنیوز

امضا طرح ملی تولید و کاشت نشایی محصولات زراعی باسلول‌های جذبی

امضا طرح ملی تولید و کاشت نشایی محصولات زراعی باسلول‌های جذبی 2022-01-26T09:53:51+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، طرح کلان ملی تولید و کاشت نشایی محصولات زراعی با استفاده از سلول های جذبی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بین شرکت دانش بنیان فناوران کاشت زاگرس و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در تهران امضا شد.

این طرح با هدف توسعه علمی و فناوری های نوین در کشت محصولات زراعی با روش کاشت نشایی و به منظور حفظ خاک کشاورزی، صرفه جویی کلان در مصرف آب، بالا بردن راندمان تولید، کاهش و یا حذف بخش اعظم مصرف کود و سموم شیمیایی و تلاش برای استاندارد سازی تولید محصولات زراعی مصرف داخل کشور و صادرات به کشورهای خارجی اندیشیده شده است.

دکتر بهشتی، معاون نوآوری و تجاری سازی و رئیس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی با تشریح روند فعالیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص طرح های کلان ملی در جلسه انعقاد قرارداد این طرح گفت: مجموعه معاونت علمی ریاست جمهوری با بررسی های دقیق کارشناسی و بهره گیری از نظرات متخصصان و مشاوران صاحب نظر در حوزهای مختلف فناورانه، ضمن تصویب کلیات عناوین طرح های مختلف، اقدام به حمایت از این طرح ها می کند.

وی افزود: این معاونت، در برخی موارد با نیازسنجی دقیق مشکلات و کمبودهای کشور طرح هایی را به صورت ویژه حمایت کرده و در قالب "طرح کلان ملی" با بودجه های داخلی معاونت، مورد حمایت قرار می دهد. طرح حاضر نیز جزو همین طرح های ویژه و با اولویت بالا محسوب شده و با عزم و اراده قوی از آن حمایت می کنیم.

مهندس اسدالله محسن زاده مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و بهره بردار این طرح با قدردانی از زحمات چندین ماهه مجموعه مدیریت و کارشناسان معاونت و شرکت مجری و تشکر از اهتمام و تلاش مدیران، مشاوران و کارشناسان شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، با اشاره به فعالیت های شرکت کشت و صنعت مغان به عنوان بزرگترین هلدینگ کشاورزی خاورمیانه، تهدیدها و کمبودهای جدی در حوزه آب و خاک کشور را مهّم دانسته و آمادگی شرکت بهره بردار را در استقبال و حمایت از این قبیل طرح های علمی و فنّاورانه اعلام نمود.

وی طرح حاضر را به عنوان سرآغازی درخشان در زمینه فعالیت های دانش بنیان شرکت عنوان کرده و ابراز امیدواری نمود که همکاری های بیشتر در طرح های فناورانه و در عرصه های مختلف کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و دامپروری با معاونت علمی و فنّ آوری ریاست جمهوری داشته باشند.

مهندس مازیار نامداری، مدیرعامل شرکت دانش بنیان فنّ آوران کاشت زاگرس به عنوان مجری طرح؛ با اشاره به پیشینه و توانمندی ها و فعالیت های انجام گرفته شرکت تحت مدیریت خویش، گفت: این شرکت به عنوان اولین شرکت دانش بنیان تولید کننده دستگاه های نشاکار و سیدرهای گلخانه ای با عنایت الهی و اراده و تخصص مهندسین و کارشناسان همکار، توانسته است انحصار بازار ساخت و تولید ماشین آلات تخصصی کشت نشایی در کشاورزی را از دست شرکت های اروپایی خارج نموده و با اقدامات و خلاقیت ها، مانع خروج ارز از کشور شده است.

مهندس نامداری افزودند: در حال حاضر با توجه به اهمیت نشاکاری برنج در کشور، طرح کلان ملی تولید دستگاه های نشاکار برنج را با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز و به موفقیت های بزرگی نائل آمده ایم.

وی، طرح ساخت و تولید ماشین آلات تخصصی کشت نشای محصولات زراعی را همانند طرح های قبلی دارای اهمیت بسیار بالایی در سطح ملی و فرامنطقه ای دانسته و علاوه بر قدردانی از اهتمام و حمایت رئیس و مدیران و کارشناسان معاونت علمی، به عنوان کارفرما و حامی طرح و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، به عنوان بهره بردار طرح از تمامی دست اندر کاران این طرح در استانهای کرمانشاه، اردبیل و تهران سپاسگزاری نمود.

دکتر قاسم محمدی، رئیس هیات مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، با تاکید بر برنامه ریزی و حرکت جدّی مدیران و کارشناسان شرکت در بهره برداری از فن آوری علمی و توانمندی های داخلی گفت: در این مسیر باور ما این است که روحیه جوانگرایی کارشناسی و استفاده از نیروهای متخصص جوانان تربیت یافته در محضر اساتید و دانشمندان پیشکسوت و مجرّب، راهکار اصلی برون رفت از بسیاری مشکلات کشور است.

وی، ابراز امیدواری کرد که جوانان خلّاق و شایسته این مرز و بوم بتوانند سکان هدایت علمی و تولیدی را در دست گرفته و منشاء برکات فراوانی برای کشور شوند.

وی استقبال و مشارکت در طرح کلان ملی تولید و کاشت نشایی محصولات زراعی با استفاده از سلول های جذبی را از افتخارات ماندگار مدیریت و کارشناسان و کارکنان شرکت کشت و صنعت مغان دانسته و تعمیم و گسترش دستاوردهای این طرح در سطح کشور را بسیار مهّم دانستند.

مهندس سید محسن عزیززاده، مشاور عالی طرح کلان ملی کشت نشایی محصولات زراعی و نیز مشاور توسعه و فناوری های نوین شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تدبیر رئیس، معاونین، مدیران و کارشناسان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تصویب و حمایت همه جانبه از این طرح کلان ملی و اقدام و ورود کارشناسان و متخصصین شرکت مجری و استقبال شرکت بهره بردار را در خور تحسین دانسته و گفت: به منظور تبادل اطلاعات و درک عمق مخاطرات و کاستی های موجود در حوزه زراعت؛ جلسات متعدد کارشناسی در دشت مغان و استان های اردبیل، کرمانشاه و تهران برگزار گردید که ماحصل آن را امروز به صورت طرح کلان ملی شاهد هستیم.

مهندس عزیززاده، اضافه کرد: در این مسیر انسان های بزرگواری، حمایت های بی دریغ و دلسوزانه از این طرح داشته اند.‌ آیت الله دکتر سید حسن عاملی نماینده محترم ولی فقیه در استان اردبیل، از مرحله ایده پردازی و پیگیری و اقدامات فرآیند بررسی کارشناسی و نیل به نتیجه کاربردی همواره ومجدّانه یاریگر کارفرما و مجری و بهره بردار این طرح بودند. استاندار محترم اردبیل، جناب آقای دکتر سید حامد عاملی، معاونت اقتصادی و مدیرکل سرمایه گذاری و سایر مدیران و کارشناسان استانداری و سازمان های تخصصی استان اردبیل اهتمام فراوان به عملیاتی شدن این طرح داشتند.‌ مجمع نمایندگان استان اردبیل، کمیسیون کشاورزی مجلس و بویژه جناب آقای حاج عباس جهانگیرزاده نماینده محترم مردم شریف پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز مغان، جناب آقای دکتر بهرام بادکو ریاست محترم جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه، آقای دکتر سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، آقای سیاوش عباسی رییس هیات مدیره و آقای مهندس نیک روش مدیرعامل صندوق پژوهش فناوری زاگرس در هر مرحله از فرآیند اقدامات جاری و اداری طرح مشوّق دلسوز دست اندرکاران این حرکت بودند. وظیفه خود می دانم از بزرگواری و دلسوزی همه این بزرگان استان تشکر نمایم.

وی اضافه کرد: سنگینی مسئولیت این طرح سرنوشت ساز در تولید محصولات زراعی بر عهده مدیران و مهندسین خلّاق شرکت دانش بنیان فن آوران کاشت زاگرس از یک سو و هیات مدیره و مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و نیز مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سوی دیگر است. بدین وسیله با قدردانی از زحمات همه آنان، توفیق روزافزون این شرکت ها و نهادها را از بارگاه الهی مسئلت می نمایم.

وی تاکید کرد: امنیت غذایی هر کشوری از ارکان اصلی و محوری در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های کلان محسوب می شود. طرح حاضر نیز با توجه به اینکه در حوزه زراعت و به خصوص محصولات استراتژیک تعریف شده است؛ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا، این طرح؛ از دو بخش اساسی تشکیل شده است. یک فاز، تولید سلول های جذبی و فاز دوم، تولید ماشین آلات کارنده که هر کدام از سطح فناوری بسیار بالایی برخوردار است.

مشاور عالی این طرح کلان ملی در پایان افزود: بسیاری از فناوری های نوظهور در حوزه کشاورزی، امکان ورود به کشور را دارند و شرکت های دانش بنیان داخلی ظرفیت علمی مورد نیاز جهت معرفی این فناوری ها را دارا هستند. لیکن در خصوص بومی سازی و اجرای پایلوت های تجاری دچار مشکل هستیم که امیدواریم با ورود شرکت هایی چون کشت و صنعت و دامپروری مغان، وزارت کشاورزی، وزارت نیرو و سایر نهادهای ذیربط در امور آب و خاک و امنیت غذایی کشور در این حوزه های فناورانه، شاهد رشد و شکوفایی بیشتر حوزه کشاورزی در کشور باشیم.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)