میرنیوز

نظافت صنعتی مانع از هدر رفت ظرفیت های صنعت فولاد

نظافت صنعتی مانع از هدر رفت ظرفیت های صنعت فولاد 2022-01-08T13:56:44+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در طی سال های گذشته تا به امروز صنعت فولاد نقش بسزایی در رونق اقتصادی کشور داشته و از این رو از اهمیت بالایی برخوردار هست. با این حال، فرآیند تولید فولاد بر اساس مواد اولیه مانند سنگ آهن، زغال سنگ و سنگ آهک، فرآیندی است که بخش ‌های مختلف کارخانه فولاد به صورت روزانه با آن سروکار دارند. نظافت در صنایع فولاد برای حفظ کیفیت محصول نهایی، افزایش ایمنی و جلوگیری از آسیب به کارکنان و تجهیزات باید بر اساس اصول دقیق و مشخص انجام شود. یکی از مهم ترین راه های حذف آلودگی های مختلف از قسمت های یک کارخانه صنعتی استفاده از روش های نظافت صنعتی است.

مزایای استفاده از دستگاه نظافت صنعتی در محیط صنعتی

دستگاه های نظافت صنعتی وظیفه نظافت و شستشو را در محیط های صنعتی و کارخانجات بر عهده دارند. استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی برای شستشو و نظافت سطوح کارخانجات صنعتی، باعث بهبود سلامت محیط و فراهم آوردن محیطی سالم برای کارکنان می شود.

نظافت در چه بخش هایی از صنعت فولاد ضروری است؟

اگرچه تمامی بخش ها در یک محیط صنعتی باید دائماً مورد بررسی و نظافت قرار گیرند تا سطح بهداشت آن محیط در حد استانداردهای تعیین شده حفظ شود، اما می توان برخی از بخش ها را برای نظافت در اولویت قرار داد. موارد زیر در کارخانه های تولید فولاد جنبه های مهمی هستند که هنگام نظافت و تمیزکردن کارخانجات فولاد باید در نظر گرفته شوند:

تمیز کردن سطوح کف

آلاینده ها و آلودگی های روی زمین همانند آلاینده های موجود در هوا، می توانند مشکلات زیادی را برای افراد، تجهیزات و محصول نهایی ایجاد کنند. در نتیجه استفاده از اسکرابر صنعتی مناسب برای شستشوی کامل و دقیق سطوح زمین یکی از مهم ترین مراحل نظافت کارخانه فولاد است. سوله‌ها و انبارهای صنعتی، راهروها، سالن‌های تولید و بخش‌ های اداری و غیره همگی نمونه‌ هایی از مناطقی هستند که نیاز به نظافت مداوم و پیوسته سطح زمین را دارند.

نظافت تجهیزات و دستگاه های صنعتی

بدون تردید به کارگیری تجهیزات نظافت صنعتی در صنایع حائز اهمت محسوب می شود که خرابی آنها می تواند تولید را برای مدت طولانی متوقف کند. علاوه بر این مسئله، تعمیر و یا تعویض بسیاری از این دستگاه ها هزینه های قابل توجهی را برای مجموعه به همراه خواهد داشت. یکی از اهداف اولیه نظافت صنعتی کارخانجات فولاد، حفاظت از تجهیزات و حذف و از بین بردن انواع آلودگی ها، لکه های چرب روغن و جرم ها است.

راه های ارتباط با شرکت ابراهیم:

۰۲۱-۸۷۱۸۴

www.ebrahimco.com

انواع تجهیزات نظافتی مناسب برای نظافت صنایع فولاد

در صنعت فولاد از انواع دستگاه های نظافت صنعتی برای پاکسازی و حذف آلودگی های مختلف از محیط و تجهیزات کارخانه ها، انبارها و سایر مناطق استفاده می شود. در حین تولید محصول در صنعت فولاد مانند هر صنعت دیگری مقدار زیادی آلودگی و آلاینده تولید می شود که ممکن است در حجم ها و اندازه های مختلف وارد محیط زیست شود و به مرور زمان آسیب های قابل توجهی به محیط زیست وارد کند. برای حذف این آلاینده ها به تجهیزات مختلفی از جمله دستگاه های نظافت صنعتی صنایع فولاد لازم است. آلودگی در این صنعت می تواند منجر به خطر انداختن سلامتی افراد شود، بنابراین بهره مندی از تجهیزات نظافتی تخصصی امری بدیهی است. در نظر داشته باشید از آنجایی که این صنایع شامل بخش های متعدد و انواع آلودگی ها می شود، به همین دلیل از دستگاه های مختلفی می توان برای نظافت بهره برد.

اسکرابر

دستگاه کفشور برقی از متداول ترین تجهیزات نظافت صنعتی پر کاربرد در صنعت فولاد به شمار می رود. دستگاه اسکرابر صنعتی با دارا بودن برس چرخشی دیسکی و سیستم مکش آب، انواع آلودگی ها را از روی تمامی سطوح کف به راحتی شستشو داده و خشک می کند. طرز کار این دستگاه به صورتی است که در ابتدا برس یا برس ها می چرخند و آب می پاشند تا آلودگی ها را از سطح پاک کنند. آب آلوده به طور همزمان توسط تی لاستیکی جمع آوری شده و با استفاده از یک موتور مکنده به مخزن آب آلوده کشیده می شود. پس از شستشوی زمین با این دستگاه ها، هیچ رطوبتی روی زمین باقی نمی ماند و کاربر می تواند بدون وقفه به کار خود ادامه دهد. اسکرابر ها در دو مدل دستی و سرنشین دار ارئه شده اند. قیمت دستگاه اسکرابر ابراهیم به عوامل مختلفی از جمله دستی یا سرنشین دار بودن آن بستگی دارد.

دستگاه کفشور برقی - کارخانه فولاد

سوییپر

برای تمیز کردن محوطه کارخانجات فولاد، سالن ها و انبارهای نگهداری مواد از سوییپر صنعتی استفاده می شود و به این ترتیب هیچ آلودگی روی سطح زمین باقی نمی ماند. مساحت بالای محیط در این صنایع، نظافت دستی و سنتی را غیرممکن می کند. سوییپرها در دو مدل دستی و سرنشین دار تولید می شوند که در صنایع مختلفی از جمله صنعت فولاد، سوییپر سرنشین دار ابراهیم بسیار پر کاربرد است. این دستگاه به صورتی است که کاربر مانند یک خودرو بر روی دستگاه می نشیند و کنترل دستگاه را بر عهده می گیرد. با استفاده از سوییپر صنعتی سرنشین دار می توانید به سرعت هرگونه آلودگی در صنعت فولاد را جمع آوری کنید. سوییپرها عمدتاً برای تمیز کردن فضاهای بیرونی و انبارهای این صنایع بکارگیری می شوند. این دستگاه ها در طرفین خود دارای برس های چرخشی هستند و آلودگی ها را به سرعت در قسمت مرکزی جمع آوری کرده و سپس به مخزن وارد می کنند.

واترجت صنعتی

واترجت ابراهیم از دستگاه های قوی در نظافت صنایع فولاد محسوب می شود. در واقع طرز کار این دستگاه به صورتی است که با خارج کردن آب پر فشار، در از بین بردن آلودگی های سطحی و عمیق کاربرد دارد. دستگاه های واترجت آب گرم با قدرت پاک ‌کنندگی بالا، روغن و آلاینده‌ های عمیق سطح قطعات و تجهیزات را از بین می برد و عملکرد آنها را بهبود می‌ بخشند. همچنین با افزودن نازل به کارواش آب گرم می توان آلودگی های عمیق سطح کف را با قدرت بالا از بین برد.

دستگاه واترجت صنعتی شرکت ابراهیم

جاروبرقی صنعتی

دستگاه های جاروبرقی صنعتی با هدف استفاده در محیط های سخت و دشوار کاری طراحی و تولید شده اند و از همین رو قدرت مکش و سرعت بسیار بالایی دارند. مکش آلاینده ها در این محیط ها باید با کمک فیلترهای قوی انجام گیرد و جاروبرقی صنعتی به دلیل داشتن قدرت بالای فیلتراسیون و دارا بودن تکنولوژی جدید می تواند انواع پسماندها، مواد قابل بازیابی و ذرات ریز و درشت از جمله گندله و پودر سنگ آهن را مکش کند. جاروبرقی صنعتی که مجهز به موتور توربینی است، قطعات ساینده ندارد و بنابراین امکان کارکرد نامحدود آن به صورت ۲۴ ساعته وجود دارد. داشتن یک جاروبرقی که دارای پمپ قدرتمند و موتور قوی است برای نظافت صنایع فولاد بسیار مهم و حیاتی خواهدد بود. دستگاه های جارو برقی صنعتی دارای لوازم جانبی مختلفی برای محیط ها و سطوح با شرایط متفاوت هستند. جاروبرقی صنعتی ابراهیم بدنه ای مقاوم دارد و به گونه ای طراحی شده که در برابر شرایط دشوار کاری که در آن استفاده می شود مقاومت کند. همواره در نظر داشته باشید یکی از مهم ترین انواع دستگاه های نظافت صنعتی در صنعت فولاد، دستگاه جارو برقی صنعتی است. این دستگاه نه تنها آلاینده ها را جمع آوری می کند بلکه امکان بازیابی و استفاده دوباره از مواد را فراهم نموده و آن ها را به چرخه تولید باز می گرداند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)