میرنیوز

۸+۱ ترفند برای طولانی کردن عمر باتری انواع تلفن همراه

۸+۱ ترفند برای طولانی کردن عمر باتری انواع تلفن همراه 2021-12-27T16:17:48+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، این روزها گوشی‌های هوشمند تقریبا از همان سرعتی برخوردارند که ما از آن‌ها انتظار داریم. این امر با ابعاد مختلفی ازجمله عمر باتری ارتباط دارد. علی‌رغم اینکه همه تولیدکنندگان تراشه‌ها و فروشندگان نرم‌افزار سعی می‌کنند محصولات خود را برای افزایش عمر باتری‌ها بهینه کنند، حقیقت ساده این است که ما روزبه‌روز بیشتر از قبل از تلفن همراه خود استفاده می‌کنیم. اگرچه شارژ کردن بهبود پیدا کرده است و راحت‌تر و سریع‌تر شده است اما عمر خود باتری‌های تلفن همراه چندان نیست. به همین دلیل ما در این مقاله به چند ترفند ساده می‌پردازیم که برای طولانی کردن عمر باتری در انواع تلفن همراه مفید است. بنابراین، اگر می‌خواهید باتری تلفن همراهتان بیشتر دوام بیاورد، در ادامه با ما همراه باشید.

۱. روشنایی صفحه‌نمایش را کم کنید

یکی از مولفه‌هایی که در مصرف زیاد باتری تلفن همراه نقش بسیار مهمی دارد، روشنایی صفحه‌نمایش است. به همین دلیل، مهم است که به‌صورت دستی و نسبتا وسواس‌گونه، روشنایی صفحه‌نمایش تلفن همراه را تنظیم کنید. سعی کنید روشنایی صفحه‌نمایش را در پایین‌ترین حالت قرار دهید و به تنظیم خودکار صفحه‌نمایش اکتفا نکنید.

گوشی‌هایی مثل گوشی هواوی این امکان را به شما می‌دهند که صفحه‌نمایش موبایل خود را در حالت‌های مختلف تنظیم کنید شما می‌توانید می‌توانید آخرین مدل موبایل هواوی را از نمایندگی فروش گوشی Huawei خریداری کنید اما بهتر است قبل از خرید جدیدترین هواوی گوشی، بررسی تخصصی گوشی های هواوی همراه با قیمت مدل ها را مطالعه کنید. قیمت امروز گوشی های هواوی در اینترنت نیز در دسترس است.

۲. بررسی کنید که چه چیزی از باتری گوشی استفاده می‌کند

با هر چرخه شارژ، باتری تلفن همراه کمی تحلیل می‌رود. چرخه شارژ شامل تخلیه کامل باتری و شارژ آن است. تولیدکنندگان باتری مطرح می‌کنند که پس از حدود ۴۰۰ چرخه شارژ، ظرفیت باتری گوشی تا ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. در این شرایط، باتری می‌تواند ۸۰ درصد از انرژی‌ای را که ذخیره می‌کرده است ذخیره کند. این مسئله موجب می‌شود که عمر باتری تلفن همراه به‌تدریج کاهش پیدا کند.

اگر می‌خواهید عمر باتری تلفن همراه خود را افزایش دهید لازم است بدانید اساسا هرچه باتری تلفن همراه کمتر تخلیه شود و کمتر نیاز به شارژ داشته باشد، بیشتر دوام می‌آورد. به همین دلیل، سعی کنید با استفاده از برخی راه‌ها مصرف انرژی باتری را کاهش دهید. برخی از این راه‌ها شامل استفاده کمتر از گوشی و کاهش روشنایی صفحه‌نمایش تلفن همراه است.

۳. حالت ذخیره باتری را روشن کنید

فکر کنید در شرایطی گرفتار شده‌اید که نیاز دارید باتری تلفن همراهتان بیشتر از معمول دوام بیاورد. در این شرایط، کافی است تلفن همراه خود را در حالت ذخیره باتری قرار دهید. این حالت موجب می‌شود که عملکردهایی که می‌توانند موجب کاهش شارژ باتری شوند کاهش پیدا کند. برای روشن کردن این حالت لازم است وارد قسمت تنظیمات گوشی خود شوید و حالت ذخیره باتری را پیدا کنید.

۴. از گرما و سرمای شدید اجتناب کنید

۸+۱ ترفند برای طولانی کردن عمر باتری انواع تلفن همراه

اگر تلفن همراه بسیار سرد یا بسیار گرم شود می‌تواند موجب فرسودگی باتری شود و طول عمر آن را کاهش دهد. بنابراین، اگر هوای بیرون به‌شدت سرد است یا بسیار گرم و آفتابی است، گوشی خود را در داخل ماشین قرار ندهید. در غیر این صورت عمر باتری کاهش پیدا می‌کند.

۵. از شارژ سریع اجتناب کنید

شارژ سریع به باتری گوشی فشار وارد می‌کند. بنابراین، اگر به شارژ سریع گوشی نیاز ندارید از استفاده از این امکان اجتناب کنید. درواقع، هرچه باتری گوشی آهسته‌تر شارژ شود بهتر است. به همین دلیل، اگر مشکلی با شارژ آهسته‌ای که یک شب طول می‌کشد ندارید از این نوع شارژ استفاده کنید. شارژ کردن تلفن همراه با کامپیوتر یا استفاده از برخی دوشاخه‌های هوشمند می‌تواند جریان ورودی انرژی به گوشی همراه را محدود کند و درنتیجه، سرعت شارژ گوشی را کاهش دهد.

۶. از خالی کردن باتری گوشی تا ۰ درصد یا شارژ آن تا ۱۰۰ درصد پرهیز کنید

۸+۱ ترفند برای طولانی کردن عمر باتری انواع تلفن همراه

برای باتری‌های قدیمی بهتر این بود که گوشی خود را تا صفر درصد می‌رساندید و سپس آن را تا صد درصد شارژ می‌کردید اما باتری‌های جدید به شکل متفاوتی کار می‌کنند. اگر باتری به صفر درصد یا ۱۰۰ درصد برسد تحت‌فشار قرار می‌گیرد و این مسئله موجب کاهش طول عمر باتری می‌شود. بنابراین، بهتر است شارژ تلفن همراه خود را بالاتر از ۲۰ درصد و کمتر از ۹۰ درصد نگه دارید.

از سوی دیگر، لازم است بدانید گوشی شیائومی یکی از جدیدترین گوشی‌های موجود در بازار است که باتری بسیار خوب و با عمر طولانی بالا دارد. شما می‌توانید لیست قیمت بهترین مدل‌های این گوشی را از نمایندگی در تهران یا هر شهر دیگری دریافت کنید. بروز ترین قیمت، عکس و لیست قیمت انواع گوشی‌ های خوب شیائومی را بررسی کنید و سپس برای خرید موبایل با توجه به قیمت روز آن اقدام کنید.

۷. زمان روشن ماندن صفحه‌نمایش (قفل خودکار) را کاهش دهید

وقتی از تلفن همراه خود استفاده نمی‌کنید پس از مدتی و معمولا پس از یک یا دو دقیقه، صفحه‌نمایش خاموش می‌شود. شما می‌توانید با کاهش زمان روشن ماندن صفحه‌نمایش در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید. بهتر است زمان روشن ماندن صفحه‌نمایش را بر روی یک دقیقه و نیم تا دو دقیقه تنظیم کنید تا شارژ باتری دیرتر تخلیه شود و درنتیجه عمر آن افزایش پیدا کند.

۸. تم تیره را برای تلفن همراه خود انتخاب کنید

در صفحه‌نمایش‌های OLED، برای نمایش رنگ مشکی، پیکسل‌ها مسدود نمی‌شوند. در عوض، اصلا چیزی نمایش داده نمی‌شود. این امر موجب می‌شود که تضاد میان مشکی و رنگ بسیار زیبا و واضح شود. همچنین، به این معنی است که وقتی تم مشکی را انتخاب می‌کنید مصرف شارژ باتری کاهش پیدا می‌کند. بنابراین، اگر صفحه‌نمایش تلفن همراه شما OLED یا AMOLED است می‌توانید با انتخاب تم تیره، مصرف باتری را کاهش دهید و درنتیجه طول عمر آن را افزایش دهید. اگر علاقه مند هستید که بدانید چطور تم سیاه و تیره به عمر باتری گوشی موبایل کمک می کند، این مقاله را مطالعه کنید.

۹. در تصویر پس‌زمینه و ابزارک‌ها تجدیدنظر کنید

از استفاده از تصاویر پس‌زمینه متحرک اجتناب کنید زیرا برای متحرک بودن این تصاویر به مصرف انرژی بیشتری نیاز است. از سوی دیگر، اگرچه ابزارک‌ها بسیار وسوسه‌انگیز و راحت هستند اما آن‌ها اساسا برنامه‌ای فعال هستند که موجب فعال ماندن تلفن همراه می‌شوند. درنتیجه، می‌توانند موجب کاهش بیشتر شارژ باتری و درنتیجه کاهش عمر تلفن همراه شوند.

درنهایت، باتری یکی از قطعات تلفن همراه است که می‌تواند خیلی زود خراب شود و نیاز به تعویض پیدا کند. بااین‌حال، با استفاده از برخی راهکارها می‌توانید عمر تلفن همراه خود را افزایش دهید و به‌این‌ترتیب، تعویض باتری را تا جای ممکن به تعویق بیندازید. بنابراین، راهکارهایی که در این مقاله مطرح شد را انجام دهید تا از سلامت باتری تلفن همراه خود مراقبت کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)