میرنیوز

جاذبه های گردشگری کرمانشاه در فصل تابستان

جاذبه های گردشگری کرمانشاه در فصل تابستان 2021-11-16T15:09:13+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کرمانشاه یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران است که در تمامی فصل‌ها به خصوص فصل تابستان پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است که با خرید بلیط هواپیما تهران کرمانشاه و استفاده از این وسیله نقلیه به این شهر سفر می‌کنند.

کرمانشاه مرکز استان کرمانشاه و نهمین شهر پرچمعیت در ایران است. این شهر یکی از شهرهای ارزشمند در حوزه تاریخ محسوب می‌شود و آثار تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی را در خود جای داده است. تاریخ این شهر به سده چهارم میلادی برمی‌گردد.

این شهر از شمال با کوه فرخشاد و از شمال شرقی با طاق بستان همسایگی دارد. کرمانشاه از جنوب نیز به سفیدکوه ختم می‌شود. این شهر آب و هوای معتدل و کوهستانی دارد و به همین دلیل در فصل تابستان نیز آب و هوای کرمانشاه بسیار مطلوب و دلپذیر است.

اگر قصد استفاده از تور کرمانشاه و سفر به این شهر زیبا را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در این مقاله به معرفی جاذبه های گردشگری کرمانشاه در فصل تابستان خواهیم پرداخت.

بیستون

اگر به تاریخ و داستان‌های باستانی ایرانی علاقه‌مند هستید، حتماً اسم بیستون را شنیده‌اید. مجموعه تاریخی بیستون در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه واقع شده است. این منطقه آب و هوای بسیار مطلوبی در فصل تابستان دارد و یکی از بهترین جاهای دیدنی در کرمانشاه محسوب می‌شود. این منطقه در راه مسیرهای بسیار مشهور و مهمی همچون جاده ابریشم واقع شده است به همین دلیل پادشاهان و فرمانروایان بسیار زیادی به این منطقه توجه می‌کردند. از دیگر مواردی که سبب اهمیت این منطقه شده است، یادگاری‌های بی‌نظیری است که در دامنه کوه به یادگار باقی مانده است.

در محوطه تاریخی بیستون بیش از ۲۸ اثر تاریخی به ثبت ملی رسیده است. کتیبه و نقش برجسته داریوش نیز در سال ۱۳۸۵ به ثبت جهانی یونسکو رسید.

غار پراو

این غار در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه واقع شده است و یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی در کرمانشاه محسوب می‌شود. این غار ۴۰ سال پیش کشف شد و در آن زمان لقب بزرگ‌ترین غار عمودی دنیا را از آن خود کرد. به همین دلیل بعضی از افراد به آن اورست غارهای جهان نیز می‌گویند. این غار دومین اثر طبیعی ملی در کرمانشاه است و در سال ۱۳۸۸ به ثبت رسیده است.

امروزه غارهای زیادی در دنیا کشف شده‌اند که بسیار بلندتر و بزرگ‌تر هستند به همین دلیل غار پراو در رتبه ۲۱۲ در لیست عمیق‌ترین غارهای دنیا قرار گرفته است. اگر می‌خواهید یک طبیعت منحصربفرد تماشا کنید، حتماً با یک لیدر به این غار سفر کنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. لازم به ذکر است که پیش از غارنوردی باید تجهیزات مربوطه را با خود به همراه داشته باشید.

طاق بستان

جاذبه های گردشگری کرمانشاه در فصل تابستان

یکی از مشهورترین جاذبه‌های دیدنی کرمانشاه طاق بستان است. این مکان متشکل از تعدادی سنگ نگاره و کتیبه تاریخی است که از دوره ساسانی به جای مانده است. این منطقه در شمال غربی کرمانشاه واقع شده است. کوه و چشمه در کنار هم در منطقه طاق بستان بسیار دیدنی هستند. به این مکان در گویش بومی طاق وسان نیز گفته می‌شود. سان در این عبارت به معنای سنگ است در نتیجه طاق بستان طاق سنگی نیز معنا می‌شود. مجموعه طاق بستان یکی از ارزشمندترین جاهای دیدنی کرمانشاه است که ساخت آن به قرن سوم میلادی مربوط می‌شود.

روی سنگ‌های کوه طاق بستان دو طاق حجاری شده است که صحنه تاج‌گذاری خسرو پرویز و اردشیر دوم را نشان می‌دهد. در بخش دیگر شاهد صحنه‌هایی از تاج‌گذاری شاپور دوم و سوم هستیم که بر روی سنگ حجاری شده است.

پارک کوهستان

اگر به طبیعت‌گردی علاقه‌مند هستید، حتماً سری به پارک کوهستانی کرمانشاه بزنید. این پارک در سمت شمال شهر واقع شده است و به محوطه تاریخی و فرهنی طاق بستان نزدیک است. پارک کوهستان یکی از زیباترین و بزرگترین پارک‌های توریستی در این شهر است. آبشار مصنوعی، نورپردازی زیبا، درختان سرسبز و ... از زیبایی‌های این پارک هستند. دو غار شگفت‌انگیز نیز در این پارک وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.‌ از قسمت‌های کوهستانی این پارک و از ارتفاع می‌توانید منظره شهر را تماشا کنید و از آن لذت ببرید.

سراب نیلوفر

پس از خرید بلیط از https://safarmarket.com/flights یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه در فصل تابستان می توانید ببینید، سراب نیلوفر است. این سراب یک دریاچه کوچک و زیبا است که در ۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است. همان طور که از نام این منطقه پیدا است، تمامی سطح دریاچه را نیلوفرهای آبی پوشانده است. در فصل‌های گرم سال همچون تابستان، غنچه‌ها و برگ‌های زیادی سر از آب به بیرون می‌آورند و منظره بسیار زیبایی به منطقه می‌بخشند. در نزدیکی‌های این سراب، مکان‌های رفاهی و گردشگری بسیار زیادی احداث شده است که پذیرای گردشگران هستند.

جاذبه های گردشگری کرمانشاه در فصل تابستان

باغ گل‌های کرمانشاه

یکی از زیباترین و منحصربفردترین پارک‌های شهر کرمانشاه، باغ گل‌ها است. این باغ در یک زمین پنج هکتاری واقع شده است و بیش از چهار هزار گونه گیاهی را در خود پرورش می‌دهد. اگر در فصل تابستان و بهار به کرمانشاه سفر می‌کنید، بازدید از باغ گل‌های این شهر را از دست ندهید.

برکه‌‎های طبیعی و مصنوعی، نمایشگاه کاکتوس، آبراه‌های زیبا، باغ گل‌های فصلی، درختچه‌های رنگی، گونه‌های مختلف گل و .... از ویژگی‌های این باغ هستند.

گوردخمه دکان داوود

گوردخمه دکان داوود یک منطقه تاریخی است که در ۳ کیلومتری جنوب شرقی روستای سرپل ذهاب واقع شده است. گوردخمه دکان داوود از آثار تاریخی است که از دوره مادها به جای مانده است. مردم بومی و محلی منطقه به این اثر تاریخی کل داوود یا کل داو نیز می‌گویند. گوردخمه دکان داوود برفراز کوه ساخته شده است و تماشای آن خالی از لطف نیست.

تالاب هشیلان

این منطقه یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی در شهر کرمانشاه است که تحت حفاظت اداره محیط زیست است. این تالاب یک منطقه شکار ممنوع و تیراندازی ممنوع است. این تالاب منظره بسیار زیبایی دارد. اگر به طبیعت، پیک نیک و فعالیت‌های کمپینگ علاقه‌مند هستید، سری به تالاب هشیلان بزنید و از طبیعت بکر آن لذت ببرید.

آب تالاب در قسمت‌های بالایی به شکل سراب و چشمه‌های جوشان است و در پهنه تالاب کانال‌های بزرگ و کوچکی به وجود آمده است. داخل تالاب ۱۱۰ جزیره بزرگ و کوچک با حداقل مساحت ۱۰۰ مترمربع وجود داردد که در فصل‌های سرد و پرآب پنهان می‌شوند.

غار قوری قلعه

یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های دیدنی کرمانشاه، غار قوری قلعه است که در ۸۷ کیلومتری این شهر واقع شده است. این غار در دامنه کوه‌های شاهو و داخل کانی‌هایی از جنس آهک به وجود آمده است. این غار از دو بخش مجزا تشکیل شده است. بخش اول ۵۰۰ متر طول دارد، از دو قسمت دالان و تالار تشکیل شده است. نورپردازی این غار بسیار زیبا و منحصربفرد است به همین دلیل مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

آبشار پیران

این آبشار در نزدیکی روستای سرپل ذهاب واقع شده است و ارتفاعی معادل ۱۰۰ متر دارد. این آبشار لقب بلندترین آبشار ایران را به خود اختصاص داده است. آب آبشار از فراز صخره‌های عظیم و مرتفع به پایین می‌ریزد و جلوه زیبایی به منطقه بخشیده است. در نزدیکی این آبشار ویرانه‌های قصر یزدگرد نیز به چشم می‌خورد که قدمت آن به دوره ساسانی مربوط می‌شود.

سخن پایانی

اگر قصد خرید بلیط چارتر هواپیما و سفر به این شهر زیبا را دارید، بهتر است لیستی از جاهای دیدنی کرمانشاه را تهیه کنید تا دیدنی‌های این شهر را از دست ندهید. بهترین زمان سفر به کرمانشاه فصل‌های بهار و تابستان هستند زیرا در این فصل‌ها، دمای هوا کرمانشاه بسیار مطلوب و دلپذیر می‌شود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)