میرنیوز

شناخت کاغذ دیواری و تاثیر آن در دکوراسیون منزل و محل کار

شناخت کاغذ دیواری و تاثیر آن در دکوراسیون منزل و محل کار 2021-11-06T14:09:13+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در برخی از ساختمان‌ها گاهی تمام یا بخش زیادی از دیوارها را با استفاده از این دیوارپوش، پوشش می‌دهند. البته پوشش سرتاسری بیشتر در اروپا رایج بود. شاید بتوان گفت با ورود معماری مدرن به طراحی ساختمان و فضاهای داخلی آن، دیگر کمتر کسی از کاغذ دیواری اتاق به شکل گسترده استفاده کرد. زیرا در این نوع معماری بی نظمی و شلوغی به هیچ عنوان جایگاهی ندارد. چون همانطور که می‌دانید بسیاری از انواع این نوع پوشش دارای طرح‌های شلوغ و پرتکرار هستند. البته یک الگوی ثابت برای تولید پوشش‌های تزئینی وجود دارد. به عنوان مثال یک طرح در کل سطح کار تکرار می‌شود. این تکرار به گونه‌ای است که موجب یکنواختی نخواهد شد. اما در شیوه‌ی مدرن تنها بخشی از یک کاغذ دیواری در قسمت خاصی از ساختمان استفاده می‌شود. مثلاً یک دیوار با قطر کم یا یک ستون، مکان مناسبی برای نصب کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری شیک را می‌توانید برای فضاهای مختلفی مانند اتاق خواب، پذیرایی و نشیمن به کار ببرید. برای کاربری‌های دیگر مانند اداری و تجاری نیز انواع متنوعی از این پوشش وجود دارد.

تفاوت کاغذ دیواری با پوستر دیواری

همانطور که در ابتدا گفته شد برای پوشش دیوار می‌توان از انواع دیوارپوش‌ها استفاده کرد. پوستر دیواری که با نام کاغذ دیواری سه بعدی شناخته شده است، دارای ساختار کاملاً متفاوتی با کاغذ دیواری است. از نظر قیمت، طریقه‌ی نصب و نوع متریال، بین این دو محصول تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد. شاید بتوان گفت تنها ویژگی مشابه این دو در پوشش‌دهی دیوار باشد. با خرید کاغذ دیواری و نصب آن شما می‌توانید یک پوشش دائمی را به صورت ثابت روی دیوار ایجاد کنید. زیرا این پوشش با استفاده از چسب روی دیوار نصب می‌شود. برخلاف پوستر دیواری این پوشش از دیوار جدا نمی‌شود. در واقع تنها زمانی می‌توانید آن را از دیوار جدا کنید که قصد داشته باشید به طور کلی پوشش دیوار را تغییر دهید. در واقع این دیوارپوش بعد از جدایی از دیوار دیگر قابل استفاده‌ی مجدد در مکان دیگر نیست. کاغذ دیواری ساده طرفداران زیادی دارد. زیرا با نوع چیدمان و دکوراسیون داخلی امروزی تطابق بیشتری دارد. البته بسیاری از فضاها هنوز هم به صورت کلاسیک طراحی می‌شوند. به همین دلیل می‌توان برای پوشش دیوار این نوع فضاها از کاغذ دیواری طرح دار یا گل دار استفاده کرد.

میزان دوام کاغذ دیواری نسبت به سایر دیوارپوش‌ها

شاید بتوان گفت که کاغذ دیواری یکی از با دوام ترین انوع پوشش تزئینی برای دیوار است. در واقع این پوشش امروزه با قابلیت‌های جدیدی مانند ضد آب بودن تولید شده است. همین ویژگی موجب می‌شود که انواع کاغذ دیواری شیک و جدید با ویژگی‌های متنوعی به بازار عرضه شوند. البته نمی‌توان گفت که کاغذ دیواری اتاق از دیوارپوش چوبی یا پارچه‌ای مقاومت بیشتری دارد. اما تجربه نشان داده است که دوام و طول عمر این پوشش نیز با سایر پوشش‌ها برابری می‌کند. ممکن است روی سطح آن در اثر گذر زمان، آلودگی ایجاد شود. در صورتی که پوشش ضد آب باشد، می‌توان به راحتی آن را با استفاده از دستمال نمدار تمیز کرد. کاغذ دیواری اتاق خواب با پذیرایی از نظر طرح ممکن است دارای تفاوت‌هایی باشند. اما از نظر کیفیت این دو با یکدیگر مشابه هستند. دوام و عمر کاغذ دیواری ساده یا طرح‌دار بستگی به برند تولید کننده دارد. گاهی یک برند ایرانی نیز می‌تواند یک پوشش بسیار مقاوم را تولید کند. در این صورت مخاطب برای خرید کاغذ دیواری هزینه بسیار کمتری را پرداخت خواهد کرد. همین امر موجب صرفه جویی در هزینه‌های طراحی و دیزاین ساختمان خواهد شد.

کاغذ دیواری ارزان برای پذیرایی

یکی از فضاهایی که کاغذ دیواری در آن بسیار کاربرد دارد، فضای پذیرایی در منازل مسکونی است. در این بخش می‌توانید در قسمت‌های مختلف، از انواع کاغذ دیواری ساده یا طرح دار استفاده کنید. انتخاب طرح یک پوشش برای دیوار کاملاً سلیقه‌ای و با توجه به سلیقه‌ی طراح انجام می‌شود. گاهی یک فضا بزرگ است و برای تقسیم فضا از این نوع پوشش استفاده می‌شود. زیرا یکی از ویژگی‌های انواع دیوارپوش، تقسیم فضاها با وسعت زیاد است. همین امر سبب می‌شود که فضای مورد نظر بدون استفاده از پارتیشن یا دیوار به دو فضا با کاربری مختلف، تقسیم شود. در واقع می‌توان گفت که این ویژگی یکی از مزیت‌های مهم این نوع پوشش است که امروزه کاربرد بیشتری پیدا کرد است. ارزان بودن یک پوشش مانند کاغذ دیواری اتاق، بستگی به جنس، نوع برند تولید کننده و کیفیت محصول دارد. مثلاً محصولات ایرانی از قیمت کمتری برخوردار هستند. همین امر موجب شده است که طراحان از این نوع برندهای برای دیزاین دیوار بیشتر استفاده کنند. پذیرایی دارای بخش‌های مختلفی است که می‌توان با استفاده از کاغذ دیواری ارزان و شیک، این بخش‌ها را پوشش داد. معمولاً طرح‌های شیک و جدید هر ساله توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند.

شناخت کاغذ دیواری و تاثیر آن در دکوراسیون منزل و محل کار

بهترین کاغذ دیواری برای اتاق خواب

شاید انتخاب بهترین کاغذ دیواری برای هر فضایی مانند اتاق خواب، امری دشوار باشد. اما باید به این نکته توجه کنیم که هر فضایی باید متناسب با نوع عملکردش دارای دیزاین خاصی باشد. معمولاً در انواع کاغذ دیواری اتاق از رنگ‌های ملایم استفاده می‌شود. بنابراین بهتر است برای پوشش اتاق خواب نیز این نوع رنگ کاربرد بیشتری داشته باشد. طرح مورد نظر روی این پوشش نیز نباید بسیار پیچیده و شلوغ باشد. ایجاد آشفتگی بصری در فضایی مانند اتاق خواب که برای استراحت طراحی شده است، چندان مناسب نیست. حتی می‌توان از این پوشش در ابعاد بسیار کم نیز استفاده شود. همانطور که می‌دانید در شیوه‌ی مدرن از کاغذ دیواری به صورت کلی استفاده نمی‌شود. مثلاً دیوار پشت تخت خواب، فضای مناسبی برای نصب کاغذ دیواری ساده است. منظور از سادگی طرح، عدم طرح و یا نقش نیست. البته امروزه از نوع بسیار ساده و بدون نقش نیز برای پوشش دیوار استفاده می‌شود. شاید بتوان تنها تفاوت این نوع طرح‌ها با یک دیوار ساده، در دوام و عمر طولانی کاغذ دیواری است. دوام و عمر این پوشش می‌تواند روی قیمت کاغذ دیواری تاثیر مستقیم داشته باشد. فضای خواب معمولاً با استفاده از کاغذ دیواری ساده پوشش داده می‌شود.

خرید اینترنتی کاغذ دیواری

در گذشته برای خرید انواع پوشش‌های مورد استفاده در ساختمان، به صورت حضوری به فروشگاه مورد نظر مراجعه می‌شد. اما در حال حاضر با استفاده از اینترنت، می‌توان بدون مراجعه‌ی حضوری، نسبت به خرید کاغذ دیواری اقدام کرد. گاهی یک طرح مورد نظر در محلی که ما در آن زندگی می‌کنیم، کمیاب است. بنابراین با جستجو در اینترنت می‌توانیم آن را در هر نقطه از ایران که باشد خریداری کنیم. این روش برای مخاطب، هزینه‌ی کمتری را دارد. خرید اینترنتی و آنلاین امروزه یکی از روش‌های پرطرفدار است. شما با مشاهده‌ی ویژگی‌های محصول و نظرات خریداران قبلی می‌توانید یک کاغذ دیواری با کیفیت و با دوام را خریداری کنید. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که می‌توان در مورد خرید آنلاین محصولاتی مانند کاغذ دیواری اتاق مطرح کرد، خرید در هر ساعت از شبانه روز است. معمولاً محصولات خریداری شده در مدت زمان بسیار کمی به دست مشتری خواهند رسید. انواع کاغذ دیواری با طرح‌های متنوع در فروشگاه اینترنتی قابل سفارش هستند. این پوشش بسیار با کیفیت است و شما می‌توانید بر اساس برند تولید کننده نسبت به خرید کاغذ دیواری مورد نظر اقدام کنید. تنوع محصولات اینترنتی نیز بسیار بالا است.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)