میرنیوز

راهنمای انتخاب روکش مناسب برای تخت خواب و میز

راهنمای انتخاب روکش مناسب برای تخت خواب و میز 2021-10-11T13:08:53+03:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ساختمانچی، از بخش های مهم دکوراسیون داخل خانه ها بعد از وسایلی مثل مبلمان، میز ناهارخوری و سرویس اتاق خواب دقت در استفاده از جزییاتی مثل خرید رومیزی و روتختی می باشد. اگرچه این ها جزییات هستند اما با تغییر دادن آن ها و کمی سلیقه و ظرافت، به خانه رنگ و زیبای خاصی می بخشند.

روتختی

زیبایی روتختی در دیزاین تختخواب و اتاق خواب نقش مهمی دارد، اما توجه به کیفیت و مقاومت روتختی نیز حائز اهمیت است. بعد از خرید یک تختخواب راحت و با کیفیت، انتخاب ملحفه و روتختی مناسب در آرامش خواب و بهداشتتان تاثیر غیرقابل انکاری دارد. در واقع روتختی تکمیل کننده دکوراسیون اتاق خواب شماست و در زیبایی آن بی نهایت تاثیر دارد. روتختی ها بر اساس جنس پارچه، طرح، تعداد تکه پارچه به کار رفته در آن، رنگ و میزان گرمایی که دارد به انواع مختلفی تقسیم می شود.

نکات مهم در خرید روتختی

زمان خرید روتختی: بهتر است ابتدا تمام چیدمان اتاق خواب مثل؛ تخت، کمد، فرش و پرده را انتخاب کنید و در مرحله آخر، بر مبنای رنگ قالب اتاق خواب به سراغ خرید روتختی بروید.
سایز روتختی: این مورد مهم در بیشتر مواقع در نظر گرفته نمی شود و بعد از خرید روتختی متوجه اشتباه خود می شویم که کار از کار گذشته است.
رنگ و طرح مناسب: با توجه به سایر وسایل اتاق خواب و سلیقه تان هم می توانید از رنگ های مکمل و هم از رنگ های متضاد استفاده کنید.
جنس پارچه روتختی: روتختی های فانتزی از جنس ساتن و تور فقط جنبه تزیینی دارند و برای استفاده روزمره مناسب نیستند.
کیفیت روتختی: این مورد مهم و کلیدی را دست کم نگیرید، زیرا اگر هزینه بیشتری صرف خرید روتختی با کیفیت کنید، علاوه بر حس آرامشی که در موقع استفاده دارید، روتختی نیز طول عمر بیشتری خواهد داشت. جنس پارچه و الیاف روتختی با قیمت آن رابطه مستقیم دارد. بهتر است هنگام خرید روتختی از پارچه های ترک، پارچه های ایرانی با کیفیت و یا پارچه های چینی درجه یک استفاده کنید.

روش صحیح شستشوی روتختی

برای شستشوی بهتر و حفظ کیفیت روتختی پیشنهاد می شود به دستور شستشویی که همراه با محصول است توجه کنید. اگر خودتان قصد شستشوی روتختی را دارید، به موارد ذکر شده توجه کنید.
از برنامه شستشوی با دمای خیلی بالا خودداری کنید، چرا که بهترین درجه حرارت برای شستشو 30 تا 40  سانتیگراد می باشد.
از پودرهای آنزیم دار برای سشتشوی روتختی استفاده نکنید زیرا رنگ پارچه را ازبین می برد.
از خیساندن روتختی به مدت طولانی اجتناب کنید.
از آویزان کردن روتختی به دلیل داشتن الیاف خودداری کنید. روتختی را پس از شستن داخل سبد بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود و سپس در یک جای مسطح پهن کنید.
رومیزی
علاوه بر زیبایی میز ناهار خوری چیزهایی مثل رومیزی و وسایل دکوری که روی آن قرار می دهیم نیز اهمیت دارد. یک رومیزی زیبا فضای خانه شما را به کلی تحت تاثیر قرار می دهد. رومیزی ها نه تنها جنبه تزیینی دارند بلکه کاربردی و حتی نقش پوشانندگی نیز دارند و از میز ناهارخوری در برابر کوبیدگی، خط و خش، سایش و دیگر آسیب ها محافظت می کنند.

خرید رومیزی مناسب میز

سایز: اندازه رومیزی به اضافه میزان آویزی که مد نظر دارید را با توجه به طول و عرض یا قطر میز انتخاب کنید.
شکل و استایل مناسب: اگر میز گرد است بهتر است از رومیزی های گوشه دار روی آن استفاده نکنید ومتناسب با الگوی میز، رومیزی را تهیه کنید.
طرح روی پارچه رومیزی: این طرح را با توجه به هارمونی با سایر وسایل خانه و سلیقه و روحیه خود انتخاب کنید. این الگوها می تواند هم ساده، خلوت و یا شلوغ باشند.
کیفیت رومیزی: کیفیت پارچه ای که برای رومیزی به کار می رود بسیار اهمیت دارد، بهتر است در خرید رومیزی از رومیزی هایی که جنس پارچه آنها لیز نیست چشم پوشی کنید. ضخامت پارچه بیش از اندازه نباشد تا رومیزی به بهترین شکل روی میز قرار بگیرد.  
رنگ: رنگ استفاده شده در رومیزی می تواند مکمل و متناسب با رنگ های دیگر موجود در خانه باشد، یا اینکه کاملا با کل دکوراسیون در تضاد باشد

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد
2021-10-21T05:35:49+03:30
اوراق تسهیلات مسکن که همزمان با اعلام افزایش سقف وام خرید مسکن تا ۴۸۰ میلیون تومان، به مرز ۸۰ هزار تومان رسیده بود، در روزهای اخیر به ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان کاه...

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!
2021-10-20T18:05:48+03:30
طبق آخرین آمار انجمن داروسازان هر فرد ایرانی به صورت میانگین حداقل یکبار در ماه به داروخانه مراجعه می‌کند. این مراجعه می‌تواند هم درصدد رفع نیازهای دارو و در...

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید
2021-10-20T17:25:52+03:30
یکی از چالش‌ برانگیزترین فاکتورهای سفر به مشهد انتخاب اقامتگاهی متناسب با شرایط و بودجه مورد نظر ما در سفر می‌باشد.

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰
2021-10-20T16:52:28+03:30
قیمت هتل های تهران بستگی به امکانات و خدمات آن‌ها دارد. هتل اسپیناس پالاس با ارائه بهترین خدمات، قیمت بالایی را نیز ارائه می‌دهد. ...

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟
2021-10-20T15:29:12+03:30
با موپن همراه باشید تا درباره این پلتفرم‌ها و مزایای آنها بیشتر بدانید.

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟
2021-10-20T15:19:11+03:30
تشخیص عفونت در بدن اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا عفونت به سرعت می‌تواند از طریق خون به تمام بدن انتشار پیدا کند و شرایط اضطراری خاصی را برای فرد ایجاد کند. عف...

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری
2021-10-20T15:15:55+03:30
می‌توان انواع ابزار و ماشین آلات را به راحتی و با چند کلیک ساده تهیه و خریداری کرد.

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟
2021-10-20T14:39:08+03:30
با شتاب روند واکسیناسیون، بسیاری از کشورهای جهان محدودیت‌های دوران کرونا را کاهش داده‌اند و حالا بعد از حدود ۱۸ ماه، دوباره امکان سفر به صورت محدود برای افرا...

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند
2021-10-20T14:25:49+03:30
در دنیای دیجیتال امروزی، هر فردی یک گوشی هوشمند در دست دارد؛ افراد تمامی اطلاعات مهم‌شان را از اطلاعات بانکی گرفته تا عکس‌های شخصی در آن ذخیره می‌کنند. پس تا...

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی
2021-10-20T14:22:33+03:30
در این مطلب قصد داریم مراحل شستشوی CIP فیلترهای ممبران را با هم بررسی کنیم.

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد
2021-10-20T13:55:54+03:30
در دهمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تکواندوکاران ایرانی با کسب هشت مدال طلا و هزار و چهار امتیاز توانستند جام قدیمی‌ترین تورنمنت تکواندو را بالای سر ب...

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها
2021-10-20T13:55:54+03:30
معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از امکان ثبت نام برخی از مجردها با شرایط خاص در نهضت ملی مسکن خبر داد.

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند
2021-10-20T13:55:53+03:30
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اعضای این صنف مقصر گرانی مسکن نیستند گفت: مشاوران املاک قیمت‌ها را حتی الامکان پایین‌تر هم می‌آورند تا زودتر به سود...

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
خرید کاشی سرامیک ارزان یکی از چالش­هایی بوده که همواره در سر راه افرادی که می­ خواهند این مصالح را تهیه کنند، قرار داشته است. طبیعتاً با خرید کاشی سرامیک از ...

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
در حال حاضر خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از مواردی است که اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. اما خرید آب تصفیه کن چه مزایایی دارد؟ در خرید تصفیه آب خانگی به چه موارد...

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟
2021-10-20T13:05:50+03:30
شهر وان ترکیه در نزدیک مرز غربی ایران از جذاب ترین و ارزان ترین تورهای خارجی است که بدون نیاز به ویزا می توانید به آن سفر کنید.مجموعه نوراسیر تابع مصوبات و س...

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!
2021-10-20T13:05:50+03:30
شاید شما هم جزو آن دسته از زبان آموزانی باشید که سالهاست در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، ولی پیشرفتی احساس نمی کنید. یا فکر می کنید در یک سطح گیر افتاده ا...

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400
2021-10-20T12:25:50+03:30
امروزه با گستردگی دنیای اینترنت و فضاهای مجازی، در هر خانه حداقل یک اشتراک پرسرعت اینترنت نیاز است. اگر قصد خرید اشتراک اینترنت و خرید مودم داشته باشید با ای...

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق
2021-10-20T12:25:50+03:30
کابل برق (Power Cable) از قرار گرفتن یک یا چند رشته سیم در کنار یکدیگر ساخته می شود که از آن به جهت انتقال و هدایت جریان های الکتریکی و یا سیگنال ها استفاده ...

طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه
2021-10-20T12:25:49+03:30
یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و محبوب در بین ما ایرانی ها سالاد الویه است که با توجه به محتویات مقوی و فراوانی که در آن به کار می رود می توانید به عنوان وعده ...

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟
2021-10-20T12:22:33+03:30
اگر شما هم در انتخاب گوشی موبایل از برندهای شیائومی یا سامسونگ تردید دارید، این مطلب به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل
2021-10-20T12:22:32+03:30
شرکت ایران استنلس، تولید کننده انواع اتصالات زانوجوشی استیل اینچی، درزدار و مانیسمان و ... است.

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید
2021-10-20T12:22:32+03:30
در این مطلب به معرفی مهم‌ترین تجهیزات مخابراتی ساخته‌شده از فولاد و مقاطع فولادی به کار رفته در آن‌ها، پرداخته شده است.

ثبت نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد

ثبت  نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد
2021-10-20T12:22:31+03:30
سامانه ثمن از دقایقی قبل برای ثبت نام در طرح مسکن حمایتی دولت سیزدهم بازگشایی شد اما به دلیل برخی مشکلات زیرساختی، هنوز امکان ورود کاربر فراهم نیست.

نگاهی کلی به جارو شیائومی

نگاهی کلی به جارو شیائومی
2021-10-20T12:09:13+03:30
در این مطلب قصد داریم ویژگی‌ های بی‌نظیر جاروی شیائومی را برای شما بیان کنیم.

قیمت،مزایا و معایب و روش ساخت انواع ضدیخ بتن

قیمت،مزایا و معایب و روش ساخت انواع ضدیخ بتن
2021-10-20T12:09:12+03:30
در این مطلب با انواع ضدیخ بتن آشنا می شوید.

نکات مهم و کلیدی در تعمیر یخچال و لباسشویی که باید بدانید

نکات مهم و کلیدی در تعمیر یخچال و لباسشویی که باید بدانید
2021-10-20T12:09:12+03:30
در این مطلب به نکات مهم و کلیدی که باید در تعمیر یخچال و لباسشویی بدانید، پرداخته می شود.

چگونه یک دوربین مداربسته خوب بخریم؟

چگونه یک دوربین مداربسته خوب بخریم؟
2021-10-20T12:09:11+03:30
برای اینکه یک دوربین مداربسته خوب بخریم لازم است با برترین برندهای موجود در بازار آشنا باشیم.

قیمت دلار ۲۸ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۷۳۸ تومان رسید

قیمت دلار ۲۸ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۷۳۸ تومان رسید
2021-10-20T11:29:17+03:30
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در صرافی های بانکی به ۲۶ هزار و ۷۳۸ تومان رسید.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت / هر اونس ۱۷۷۷ دلار

قیمت جهانی طلا افزایش یافت / هر اونس ۱۷۷۷ دلار
2021-10-20T11:29:17+03:30
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز چهارشنبه در حالی افزایش یافت که اقتصاددانان پیش‌بینی کردند فدرال‌رزرو آمریکا فعلاً نرخ بهره خود را افزایش نخواهد داد.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)