میرنیوز

چگونه از دید یک مشاور روانشناس دوباره احساس شادی را پیدا کنیم؟

چگونه از دید یک مشاور روانشناس دوباره احساس شادی را پیدا کنیم؟ 2021-10-10T11:15:39+03:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام انتخاب نو، درست است که شادی به معنی خوشحالی و شادمانی است اما از دید یک مشاور خصوصی برای هر شخصی، شادی تعریف خاصو ویژه خود را دارد. یک فرد با حضور در یک خانواده پرجمعیت احساس رضایت می کند، یک فرد دیگر آرامش و شادی را در سکوت پیدا می کند و دلیل این تفاوت این است که هر انسانی جهان بینی منحصر به فرد خود را دارد و با عینک خود به این جهان می نگرد.

(بررسی راه های جدید شاد بودن)

برای پیدا کردن شادی از دید آقای دکتر محمد رضا تابع جماعت، بهتر است تا ریشه غم و ناراحتی اکنون خود را پیدا کنیم و از خود بپرسید این اواخر چه چیزی ما راغمگین کرده است؟ چه چیز در زندگی ما تغییر کرده است که نبود آن ما را به هم ریخته است؟ پیدا کردن ریشه غم می تواند به ما کمک کند که بدانیم مشکل دقیقا از کجاست و برای بهبود آن دست به کار شویم. اگر به دنبال ریشه یابی غم و اندوه خود هستید لطفا به خواندن این مقاله ادامه دهید.

یک لیست از تضادها تهیه کنید.

شاید اگر از ما بپرسند چه چیزی ما را خوشحال می کند بگوییم داشتن یک رابطه خوب، یک شغل ایده آل، حساب بانکی پر پول و بسیاری از موارد دیگر که واقعا می توانند خوشحال کننده باشند، این موارد کلی هستند و شاید نتوانند خیلی دقیق به ما اطلاعات بدهند. یک روش بسیار مفید برای دستیابی به آن چه ما را خوشحال می کند تهیه یک لیست متضاد است. این لیست به این گونه است که شما شروع می کنید به نوشتن مواردی که شما را ناراحت و غمگین می کند. برای مثال یک شغل ایده آل شما را خوشحال می کند اما شغل ایده‌آل چه ویژگی هایی را ندارد؟ با نوشتن تضادها می توانید به اصل ماجرا پی ببرید و دقیق‌تر متوجه علایق خود شوید.

یک تمرین مفید انجام دهید.

چگونه از دید یک مشاور روانشناس دوباره احساس شادی را پیدا کنیم؟

لطفا یک کاغذ و قلم بردارید و آن را به دو قسمت تقسیم کنید. یک سمت مواردی که دوست دارید را بنویسید و یک سمت آنهایی که دوست ندارید. اینگونه می توانید پی به این موضوع ببرید که واقعا چه چیزی برای خود شما خوشحال کننده است. حال که لیست خود را نوشته اید بهتر می توانید بفهمید که چه مواردی را باید حذف کنید.

بررسی چهار راهکار برای پیدا کردن شادی:

یک) سرگرمی جدید پیدا کنید.

 زندگی برای هر شخصی دارای چالش های بزرگ و کوچک است که می تواند زندگی را سخت کند. با وجود تمام سختی‌ها نباید اجازه دهیم تا روح ماجراجو و خلاق آدمی از بین برود. دکتر گلدمن که دارای دکترای تخصصی روانشناسی هستند سرگرمی ها را یک نوع حواس پرتی می دانند که می توانند ما را از استرس زندگی رومزه دور و بر اکنون متمرکز کنند. لطفا به این مورد توجه کنید که سرگرمی شما باید مختص شما باشد نه آن چیزی که بقیه را خوشحال می کند. شاید رسیدگی به گل ها برای یک فرد، پر از حس خوب باشد اما برای فردی دیگر کاری کسل کننده باشد. با پیدا کردن یک سرگرمی جدید با لایه‌های پنهان شخصیت خود بیشتر آشنا می‌شوید و از این کشف احساس شعف بیشتری خواهید کرد.

دو) خود را نفر اول زندگی خود قرار دهید.

دوست داشتن دیگران بسیار خوب است چرا که آدم‌ها به یکدیگر نیاز دارند اما براساس نظر خانم دکتر نسرین باقری مشاور روانشناس در درجه اول ما به خودمان نیاز داریم و اگر خودمان، خود را نبینیم هیچ کس این لطف را برای ما انجام نخواهد داد! اولویت دادن به خود و دیدن علایقمان می تواند دوباره احساس شادی را به ما برگرداند.

سه) ورزش کنید.

 تحقیقات علمی بسیاری روی ورزش کردن و اثرگذاری آن بر احساس شادی انجام شده که در ادامه قصد داریم به چند مورد بپردازیم. ورزش موجب افزایش شادی و روحیه جنگجویی در فرد می شود. هر شخصی ورزش کردن را با هدفی خاص شروع می کند. یکی به دنبال افزایش وزن 10 کیلویی است دیگری به دنبال یک سبک زندگی سالم و هر یک از این اهداف نیازمند برنامه و تلاش برای رسیدن به آن است. تلاش برای رسیدن به اهداف ورزشی می تواند موجب افزایش اعتماد به نفس و در ادامه  احساس شادی و نشاط را به ارمغان بیاورد. ورزش فواید دیگری مانند خواب بهتر، تقویت حافظه، کاهش بیماری قلبی، افزایش قدرت و انعطاف پذیریی بدن را دارد.

چگونه از دید یک مشاور روانشناس دوباره احساس شادی را پیدا کنیم؟

چهار) حواستان به اطرافیان تان باشد.

 برای رشد و پیشرفت جدا از انگیزه درونی، محیط بیرونی هم بسیار اثرگذار است. حضور افرادی که حامی شما هستند می توانند موجب احساس آرامش خاطر در شما شوند. خیلی وقتها این فکر که با وجود شرایط سخت، عزیزانم کنارم هستند آرام بخش و شادی آور است. اگر خانواده شما که می توانند از نزدیکترین افراد به شما باشند، حامی شما نیستند، بدانید که آدم‌های مهم زندگی حتما نباید نسبت خونی با شما داشته باشند تنها ویژگی که باید داشته باشند حضور مفید و آرام بخش است.

 اگر احساس شرم و ناراحتی شما را به عقب هل می دهد و در این مورد احساس تنهایی می کنید می توانید به یک مرکز مشاوره تهران مانند کلینیک انتخاب نو مراجعه کنید. اجازه دهید تا یک درمانگر حاذق و کارآمد در این مسیر در کنار شما باشد؛ چراکه احساس شادی یک حق و موهبتی با ارزش است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در صرافی‌های بانکی به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید.

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید.

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:42:30+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:15:51+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز
2021-10-21T10:55:50+03:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز در ۲۹ مهر ماه را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۷ ارز کاهش و ۲۶ ارز افزایش یافته است. همچنین نرخ ۱۳ ارز نیز بدون تغییر باقی مانده است.

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد
2021-10-21T05:35:49+03:30
اوراق تسهیلات مسکن که همزمان با اعلام افزایش سقف وام خرید مسکن تا ۴۸۰ میلیون تومان، به مرز ۸۰ هزار تومان رسیده بود، در روزهای اخیر به ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان کاه...

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!
2021-10-20T18:05:48+03:30
طبق آخرین آمار انجمن داروسازان هر فرد ایرانی به صورت میانگین حداقل یکبار در ماه به داروخانه مراجعه می‌کند. این مراجعه می‌تواند هم درصدد رفع نیازهای دارو و در...

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید
2021-10-20T17:25:52+03:30
یکی از چالش‌ برانگیزترین فاکتورهای سفر به مشهد انتخاب اقامتگاهی متناسب با شرایط و بودجه مورد نظر ما در سفر می‌باشد.

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰
2021-10-20T16:52:28+03:30
قیمت هتل های تهران بستگی به امکانات و خدمات آن‌ها دارد. هتل اسپیناس پالاس با ارائه بهترین خدمات، قیمت بالایی را نیز ارائه می‌دهد. ...

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟
2021-10-20T15:29:12+03:30
با موپن همراه باشید تا درباره این پلتفرم‌ها و مزایای آنها بیشتر بدانید.

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟
2021-10-20T15:19:11+03:30
تشخیص عفونت در بدن اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا عفونت به سرعت می‌تواند از طریق خون به تمام بدن انتشار پیدا کند و شرایط اضطراری خاصی را برای فرد ایجاد کند. عف...

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری
2021-10-20T15:15:55+03:30
می‌توان انواع ابزار و ماشین آلات را به راحتی و با چند کلیک ساده تهیه و خریداری کرد.

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟
2021-10-20T14:39:08+03:30
با شتاب روند واکسیناسیون، بسیاری از کشورهای جهان محدودیت‌های دوران کرونا را کاهش داده‌اند و حالا بعد از حدود ۱۸ ماه، دوباره امکان سفر به صورت محدود برای افرا...

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند
2021-10-20T14:25:49+03:30
در دنیای دیجیتال امروزی، هر فردی یک گوشی هوشمند در دست دارد؛ افراد تمامی اطلاعات مهم‌شان را از اطلاعات بانکی گرفته تا عکس‌های شخصی در آن ذخیره می‌کنند. پس تا...

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی
2021-10-20T14:22:33+03:30
در این مطلب قصد داریم مراحل شستشوی CIP فیلترهای ممبران را با هم بررسی کنیم.

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد
2021-10-20T13:55:54+03:30
در دهمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تکواندوکاران ایرانی با کسب هشت مدال طلا و هزار و چهار امتیاز توانستند جام قدیمی‌ترین تورنمنت تکواندو را بالای سر ب...

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها
2021-10-20T13:55:54+03:30
معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از امکان ثبت نام برخی از مجردها با شرایط خاص در نهضت ملی مسکن خبر داد.

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند
2021-10-20T13:55:53+03:30
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اعضای این صنف مقصر گرانی مسکن نیستند گفت: مشاوران املاک قیمت‌ها را حتی الامکان پایین‌تر هم می‌آورند تا زودتر به سود...

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
خرید کاشی سرامیک ارزان یکی از چالش­هایی بوده که همواره در سر راه افرادی که می­ خواهند این مصالح را تهیه کنند، قرار داشته است. طبیعتاً با خرید کاشی سرامیک از ...

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
در حال حاضر خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از مواردی است که اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. اما خرید آب تصفیه کن چه مزایایی دارد؟ در خرید تصفیه آب خانگی به چه موارد...

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟
2021-10-20T13:05:50+03:30
شهر وان ترکیه در نزدیک مرز غربی ایران از جذاب ترین و ارزان ترین تورهای خارجی است که بدون نیاز به ویزا می توانید به آن سفر کنید.مجموعه نوراسیر تابع مصوبات و س...

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!
2021-10-20T13:05:50+03:30
شاید شما هم جزو آن دسته از زبان آموزانی باشید که سالهاست در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، ولی پیشرفتی احساس نمی کنید. یا فکر می کنید در یک سطح گیر افتاده ا...

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400
2021-10-20T12:25:50+03:30
امروزه با گستردگی دنیای اینترنت و فضاهای مجازی، در هر خانه حداقل یک اشتراک پرسرعت اینترنت نیاز است. اگر قصد خرید اشتراک اینترنت و خرید مودم داشته باشید با ای...

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق
2021-10-20T12:25:50+03:30
کابل برق (Power Cable) از قرار گرفتن یک یا چند رشته سیم در کنار یکدیگر ساخته می شود که از آن به جهت انتقال و هدایت جریان های الکتریکی و یا سیگنال ها استفاده ...

طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه
2021-10-20T12:25:49+03:30
یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و محبوب در بین ما ایرانی ها سالاد الویه است که با توجه به محتویات مقوی و فراوانی که در آن به کار می رود می توانید به عنوان وعده ...

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟
2021-10-20T12:22:33+03:30
اگر شما هم در انتخاب گوشی موبایل از برندهای شیائومی یا سامسونگ تردید دارید، این مطلب به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل
2021-10-20T12:22:32+03:30
شرکت ایران استنلس، تولید کننده انواع اتصالات زانوجوشی استیل اینچی، درزدار و مانیسمان و ... است.

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید
2021-10-20T12:22:32+03:30
در این مطلب به معرفی مهم‌ترین تجهیزات مخابراتی ساخته‌شده از فولاد و مقاطع فولادی به کار رفته در آن‌ها، پرداخته شده است.

ثبت نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد

ثبت  نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد
2021-10-20T12:22:31+03:30
سامانه ثمن از دقایقی قبل برای ثبت نام در طرح مسکن حمایتی دولت سیزدهم بازگشایی شد اما به دلیل برخی مشکلات زیرساختی، هنوز امکان ورود کاربر فراهم نیست.

نگاهی کلی به جارو شیائومی

نگاهی کلی به جارو شیائومی
2021-10-20T12:09:13+03:30
در این مطلب قصد داریم ویژگی‌ های بی‌نظیر جاروی شیائومی را برای شما بیان کنیم.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)