میرنیوز

راهنمای احداث باغ گردو در استان بوشهر

راهنمای احداث باغ گردو در استان بوشهر 2021-10-09T09:50:17+03:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آریانهال، شهرهای ساحلی محور تبادل و صادرات و عبور و مرور کشتی های غول پیکر و اقیانوس پیما می باشد. به دلیل گرمای بسیار زیاد و رطوبت بسیار بالا در این استان شاهد پوشش گیاهی چندانی نیستیم.

22 هزار کیلومتر مربع، مساحت این استان بوشهر می باشد و ارتفاع آن از سطح دریا بسیار پایین است و حدود 18 متر است. این استان همچنین در اقلیم بیابانی و نیمه بیابانی قرار دارد.

دما در این استان در گرم ترین روزهای سال که که در زبان محلی به خرما پزان معروف است به بیش از 50 درجه می رسد. سرمای خشک و باد های با سرعت زیاد دراین استان باعث کاهش پوشش گیاهی در این استان شده است.

در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با اقلیم و آب وهوای استان بوشهر آشنا کنیم و همچنین، بهترین نهال گردو در بوشهر را معرفی کنیم.

بهترین درخت گردو برای بوشهر:

استان بوشهر همانطور که بیشتر به آن اشاره کردیم، جزع مناطق بسیار گرم و دمای بالا است و با وجود کم آبی ها و خشکسالی ها اخیر، پوشش گیاهی چندانی ندارد. تنهای یک گونه خاص از درخت گردو است که می تواند در نقاط محدودی از این استان کشت و تولید محصول داشته باشد.

بهترین نهال گردو برای بوشهر،نهال گردو پکان است. این درخت گردو متعلق به کشور آمریکا است و در گرم ترین نقاط کشور آمریکا متولد و رشد یافته است. این نهال گردو برای استفاده در بعضی از نقاط استان بوشهر مناسب است.

ارتفاعات زاگرس و مناطقی از استان بوشهر که نزدیکی زیادی با استان فارس دارند، بهترین منطقه برای کشت نهال گردو پکان است. این مناطق تا حدودی از نظر دما و رطوبت و همینطور نرم خاک محل کشت، مناسب کشت نهال گردو پکان است.

از جمله خصوصیات بارز درخت گردو پکان می توان به گزومورفی بسیار بالا، مقاومت در برابر اکثر بیماری ها و آفات، و نیاز کم به رسیدگی های دوره ای و .. . از جمله خصوصیات بهترین نهال گردو در بوشهر است. گرمای بسیار زیاد استان بوشهر سبب افزایش میزان چربی موجود در مغز گردو پکان شده است. همین امرسبب استقبال زیاد از این درخت گردو و فروش آن شده است.

وزن مغز گردو پکان حدود 16 گرم است و بیش از 90 درصد آن را مغز تشکیل داده است. رنگ مغز گردو پکان قهوه ای است و طعم خوبی دارد. پوسته بسیار نازک این درخت گردو آن را در دسته گردو های پوست کاغذی قرار داده است.

شرایط آب و هوایی و اقلیم استان بوشهر جهت پرورش نهال گردو:

استان بوشهر با دارا بودن اقلیم خشک و بیابانی و آب و هوای غالبا گرم و خشک دارد و اختلاف دما شب و روز حتی در فصول تابستان نیز زیاد است. این استان همسایه نزدیک استان فارس است و با وجود نزدیکی بعضی از شهرها به رشته کوه های زاگرس، می تواند مکان مناسبی برای کشت نهال گردو باشد.

بهتر است این نکته را بدانید که 80 درصد استان بوشهر در اقلیم خشک قرار داد و مابقی به اقلیم گرم و خشک و متعدل تقسیم می شوند. این استان برای کشت گونه های خاصی از پوشش گیاهی مثل درختان خرما، بهترین منطقه است ولی برعکس برای کشت درختانی که دوستدار سرما هستند جای مناسبی نیست.

وجود بارش های رگباری پراکنده در این استان باعث شده است تا مردم این استان بتوانند زمین ها گندم، جو و کشاورزی و حتی بعضی از درختان میوه را به صورت دیم بکارند. این درختان شامل درختان با گزومورفی بسیار بالا هستند.

وضعیت ذخایر آبی جهت پرورش بهترین نهال گردو در بوشهر:

تالاب ها و آب جمع شده در پشت سدهای استان بوشهر به واسطه بارش های موسمی این استان به وجود امده اند، منبع مناسبی برای تامین آب درختان این استان است.  نکته جالب این  است که در بعضی از مناطق این استان با حفر چاه هایی حتی  عمق 10 متر می توان به آب رسید.

این استان طی دوسال گذشته گرما و بی آّبی های طاقت فرسایی را پشت سرگذاشته است و امیدواریم در سال های آینده و با تدبیر مسئولین مشکل کم آبی این استان بر طرف گردد و کشاورزان به راحتی بتوانند به کشت و زرع خود بپردازند.

راهنمای احداث باغ گردو در استان بوشهر

بهترین نهال های میوه در استان بوشهر:

با وجود گرما و شرجی فراوان و همچنین کم آبی های بی سابقه چند سال اخیر، پوشش گیاهی در این استان بسیار کاهش یافته است و گیاهان و درختان بسیار کمی می توانند در این منطقه رشد و تولید محصول داشته باشند.

از جمله مهمترین درختانی که می توانند در این منطقه رشد کنند می توان به:

درخت  کنار،

پسته وحشی،

اکالیپتوس،

گونه خاصی از درخت گردو و پادشاه میوه های استان بوشهر یعنی درخت خرما، اشاره کرد.

این نهال ها از بهترین نهال میوه در استان زیبای بوشهر محسوب می شوند.

جمع بندی نهایی در رابطه با خرید نهال گردو در بوشهر:

در این مطلب به صورت علمی با ذخایر آبی و پوشش گیاهی و اقلیم استان بوشهر آشنا شدیم. این استان مرکز تبادلات و گلوگاه صادرات ایران به جهان است و می تواند از نظر اقتصادی برای سرمایه گذاری مناسب باشد.

همچنین این استان با توجه به پوشش گیاهی کم ولی بسیار ارزشمند آن باعث جلوگیری از ریزگردها و طوفان های فصلی شده است و وجود درختان جنگلی سبب افزایش مقاومت خاک شده است.

در انتها به معرفی بهترین نهال گردو بوشهر پرداختیم و ویژگی های نهال گردوی pecan را معرفی کردیم. شما عزیزان می توانید در هر نقطه از شهر زیبای بوشهر که قرار دارید تنها با یک تماس نسبت به خرید نهال گردو از نهالستان آریا نهال اقدام نمایید.

منبع مطلب: سایت نهالستان آریا نهال/https://ariyanahal.ir

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد
2021-10-21T05:35:49+03:30
اوراق تسهیلات مسکن که همزمان با اعلام افزایش سقف وام خرید مسکن تا ۴۸۰ میلیون تومان، به مرز ۸۰ هزار تومان رسیده بود، در روزهای اخیر به ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان کاه...

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!
2021-10-20T18:05:48+03:30
طبق آخرین آمار انجمن داروسازان هر فرد ایرانی به صورت میانگین حداقل یکبار در ماه به داروخانه مراجعه می‌کند. این مراجعه می‌تواند هم درصدد رفع نیازهای دارو و در...

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید
2021-10-20T17:25:52+03:30
یکی از چالش‌ برانگیزترین فاکتورهای سفر به مشهد انتخاب اقامتگاهی متناسب با شرایط و بودجه مورد نظر ما در سفر می‌باشد.

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰
2021-10-20T16:52:28+03:30
قیمت هتل های تهران بستگی به امکانات و خدمات آن‌ها دارد. هتل اسپیناس پالاس با ارائه بهترین خدمات، قیمت بالایی را نیز ارائه می‌دهد. ...

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟
2021-10-20T15:29:12+03:30
با موپن همراه باشید تا درباره این پلتفرم‌ها و مزایای آنها بیشتر بدانید.

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟
2021-10-20T15:19:11+03:30
تشخیص عفونت در بدن اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا عفونت به سرعت می‌تواند از طریق خون به تمام بدن انتشار پیدا کند و شرایط اضطراری خاصی را برای فرد ایجاد کند. عف...

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری
2021-10-20T15:15:55+03:30
می‌توان انواع ابزار و ماشین آلات را به راحتی و با چند کلیک ساده تهیه و خریداری کرد.

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟
2021-10-20T14:39:08+03:30
با شتاب روند واکسیناسیون، بسیاری از کشورهای جهان محدودیت‌های دوران کرونا را کاهش داده‌اند و حالا بعد از حدود ۱۸ ماه، دوباره امکان سفر به صورت محدود برای افرا...

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند
2021-10-20T14:25:49+03:30
در دنیای دیجیتال امروزی، هر فردی یک گوشی هوشمند در دست دارد؛ افراد تمامی اطلاعات مهم‌شان را از اطلاعات بانکی گرفته تا عکس‌های شخصی در آن ذخیره می‌کنند. پس تا...

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی
2021-10-20T14:22:33+03:30
در این مطلب قصد داریم مراحل شستشوی CIP فیلترهای ممبران را با هم بررسی کنیم.

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد
2021-10-20T13:55:54+03:30
در دهمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تکواندوکاران ایرانی با کسب هشت مدال طلا و هزار و چهار امتیاز توانستند جام قدیمی‌ترین تورنمنت تکواندو را بالای سر ب...

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها
2021-10-20T13:55:54+03:30
معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از امکان ثبت نام برخی از مجردها با شرایط خاص در نهضت ملی مسکن خبر داد.

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند
2021-10-20T13:55:53+03:30
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اعضای این صنف مقصر گرانی مسکن نیستند گفت: مشاوران املاک قیمت‌ها را حتی الامکان پایین‌تر هم می‌آورند تا زودتر به سود...

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
خرید کاشی سرامیک ارزان یکی از چالش­هایی بوده که همواره در سر راه افرادی که می­ خواهند این مصالح را تهیه کنند، قرار داشته است. طبیعتاً با خرید کاشی سرامیک از ...

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
در حال حاضر خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از مواردی است که اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. اما خرید آب تصفیه کن چه مزایایی دارد؟ در خرید تصفیه آب خانگی به چه موارد...

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟
2021-10-20T13:05:50+03:30
شهر وان ترکیه در نزدیک مرز غربی ایران از جذاب ترین و ارزان ترین تورهای خارجی است که بدون نیاز به ویزا می توانید به آن سفر کنید.مجموعه نوراسیر تابع مصوبات و س...

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!
2021-10-20T13:05:50+03:30
شاید شما هم جزو آن دسته از زبان آموزانی باشید که سالهاست در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، ولی پیشرفتی احساس نمی کنید. یا فکر می کنید در یک سطح گیر افتاده ا...

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400
2021-10-20T12:25:50+03:30
امروزه با گستردگی دنیای اینترنت و فضاهای مجازی، در هر خانه حداقل یک اشتراک پرسرعت اینترنت نیاز است. اگر قصد خرید اشتراک اینترنت و خرید مودم داشته باشید با ای...

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق
2021-10-20T12:25:50+03:30
کابل برق (Power Cable) از قرار گرفتن یک یا چند رشته سیم در کنار یکدیگر ساخته می شود که از آن به جهت انتقال و هدایت جریان های الکتریکی و یا سیگنال ها استفاده ...

طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه
2021-10-20T12:25:49+03:30
یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و محبوب در بین ما ایرانی ها سالاد الویه است که با توجه به محتویات مقوی و فراوانی که در آن به کار می رود می توانید به عنوان وعده ...

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟
2021-10-20T12:22:33+03:30
اگر شما هم در انتخاب گوشی موبایل از برندهای شیائومی یا سامسونگ تردید دارید، این مطلب به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل
2021-10-20T12:22:32+03:30
شرکت ایران استنلس، تولید کننده انواع اتصالات زانوجوشی استیل اینچی، درزدار و مانیسمان و ... است.

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید
2021-10-20T12:22:32+03:30
در این مطلب به معرفی مهم‌ترین تجهیزات مخابراتی ساخته‌شده از فولاد و مقاطع فولادی به کار رفته در آن‌ها، پرداخته شده است.

ثبت نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد

ثبت  نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد
2021-10-20T12:22:31+03:30
سامانه ثمن از دقایقی قبل برای ثبت نام در طرح مسکن حمایتی دولت سیزدهم بازگشایی شد اما به دلیل برخی مشکلات زیرساختی، هنوز امکان ورود کاربر فراهم نیست.

نگاهی کلی به جارو شیائومی

نگاهی کلی به جارو شیائومی
2021-10-20T12:09:13+03:30
در این مطلب قصد داریم ویژگی‌ های بی‌نظیر جاروی شیائومی را برای شما بیان کنیم.

قیمت،مزایا و معایب و روش ساخت انواع ضدیخ بتن

قیمت،مزایا و معایب و روش ساخت انواع ضدیخ بتن
2021-10-20T12:09:12+03:30
در این مطلب با انواع ضدیخ بتن آشنا می شوید.

نکات مهم و کلیدی در تعمیر یخچال و لباسشویی که باید بدانید

نکات مهم و کلیدی در تعمیر یخچال و لباسشویی که باید بدانید
2021-10-20T12:09:12+03:30
در این مطلب به نکات مهم و کلیدی که باید در تعمیر یخچال و لباسشویی بدانید، پرداخته می شود.

چگونه یک دوربین مداربسته خوب بخریم؟

چگونه یک دوربین مداربسته خوب بخریم؟
2021-10-20T12:09:11+03:30
برای اینکه یک دوربین مداربسته خوب بخریم لازم است با برترین برندهای موجود در بازار آشنا باشیم.

قیمت دلار ۲۸ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۷۳۸ تومان رسید

قیمت دلار ۲۸ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۷۳۸ تومان رسید
2021-10-20T11:29:17+03:30
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در صرافی های بانکی به ۲۶ هزار و ۷۳۸ تومان رسید.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت / هر اونس ۱۷۷۷ دلار

قیمت جهانی طلا افزایش یافت / هر اونس ۱۷۷۷ دلار
2021-10-20T11:29:17+03:30
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز چهارشنبه در حالی افزایش یافت که اقتصاددانان پیش‌بینی کردند فدرال‌رزرو آمریکا فعلاً نرخ بهره خود را افزایش نخواهد داد.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)