میرنیوز

استفاده از پکیج چه مزیتی نسبت به موتورخانه دارد؟

استفاده از پکیج چه مزیتی نسبت به موتورخانه دارد؟ 2021-10-06T12:12:13+03:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بوتان شاپ، البته همچنان اختلاف نظر میان مهندسان تاسیسات پابرجاست؛ پکیج بهتر است یا موتورخانه؟ از سوی دیگر انسان معمولا برای پذیرفتن تکنولوژی‌های جدید محافظه‌کارانه رفتار می‌کند، هرچند هر سیستمی مزایا و معایب خاص خودش را دارد؛ باید به دنبال بهینه‌ترین راه برای رفع این نیاز دیرینه بشری بود.
از این رو در ادامه این مطلب کارکردهای هر کدام از این سیستم‌ها بررسی می‌شوند تا در نهایت مشخص شود کدام یک نسبت به دیگری به صرفه‌تر است. 

پکیج چیست و چگونه کار می‌کند؟

پکیج با هدف گرمایش محیط به کمک سیستم‌های تبادل گرما و البته تامین آب گرم، در میان سیستم‌های گرمایشی جای گرفته است. سیستم پکیج به گونه‌ای است که آب از ورودی به داخل دستگاه راه پیدا می‌کند و بعد توسط سوخت گاز یا برق، گرم شده، درون پکیج به گردش در می‌آید. در نهایت، آب گرم به دو بخش مختلف منتقل می‌شود که یکی جهت گرمایش محیط است و دیگری برای تامین آب گرم. 

استفاده از پکیج چه مزیتی نسبت به موتورخانه دارد؟

موتورخانه چیست و چگونه کار می‌کند؟

موتورخانه قدیمی‌تر از پکیج است و یکی از پرطرفدارترین وسایل گرمایشی در رقابت با بخاری به شمار می‌رود. در واقع، موتورخانه اتاقکی در انباری یا زیرزمین خانه‌هاست که چندین سیستم بزرگ الکترونیکی و مکانیکی شامل سختی‌گیر، بویلر، چیلر، مشعل، برج خنک‌کننده و... درون آن قرار دارند. سختی‌گیر املاح آب را می‌گیرد و آن را به بویلر یا همان دیگ آب گرم می‌فرستد، آب درون بویلر توسط مشعل گرم‎ و سپس به درون محیط منتقل می‌شود.

لزوم استفاده از پکیج به جای موتورخانه

نکته کلیدی دنیای کنونی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. پکیج و موتورخانه هردو در گرما بخشیدن به محیط، مشترک هستند اما پکیج امروزی‌تر است و به همین نسبت مزایای بیشتری دارد که یکی از مهم‎ترین مزیت‌هایش بهینه‌سازی انرژی است. در ادامه این مطلب به مزیت‌های پکیج نسبت به موتورخانه و لزوم جایگزینی موتورخانه با پکیج می‌پردازیم.

اشغال فضای کم‌تر

موتورخانه با وجود عمر طولانی، فضای زیادی از منازل و ساختمان‌ها را اشغال می‌کند. در واقع انباری‌ها، زیرزمین‌ها و حتی پارکینگ باید در اختیار غول‌های موتورخانه‌ای قرار بگیرند. تامین این فضا برای مهندسان مهم است و اگر جای کافی برای موتورخانه نباشند، هزینه‌ها و اجرای طرح را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این در حالی است که پکیج تنها یک فضای کوچک را، به اندازه آبگرم‌کن یا حتی کمتر، در داخل خانه اشغال می‌کند و روی دیوار نصب می‌شود. 

دسترسی و تعمیر آسان

همانطور که اشاره شد، در موتورخانه دستگاه‌های زیادی به کار می‌روند تا بتوانند محیط را گرم کنند؛ به تبع هزینه نگهداری آن‌ها نیز بیشتر است و در صورت خرابی، کار تعمیرشان سخت‌تر می‌شود. چرا که بسیاری دستگاه غول‌پیکر به هم متصلند و اختلال در هر کدام از آن‌ها، کل سیستم را مختل می‌کند. 
همچنین، دسترسی به موتورخانه یا همان مراجعه به زیرزمین یا پارکینگ هم مشکل‌تر است؛ در حالی که پکیج در واحد مسکونی استقرار یافته و در هرزمان می‌توان برای تعمیرات یا تنظیمات به آن دسترسی داشت. 

قابلیت استفاده اختصاصی

سیستم موتورخانه به گونه‌ای است که تمامی واحدهای یک ساختمان از یک موتورخانه مشترک بهره می‌برند؛ از این رو ممکن است درجه‌بندی و تنظیمات دمایی آن، محل اختلاف نظر ساکنان کل ساختمان شود. 
همچنین اگر موتورخانه خراب شود، همه واحدها درگیر می‌شوند. اما پکیج، استقلال در مصرف و حتی مدیریت هزینه‌ها را به ارمغان آورده و از دردسرهای استفاده اشتراکی کاسته است. 

استفاده از پکیج چه مزیتی نسبت به موتورخانه دارد؟

راندمان حرارتی بالا و عدم اتلاف انرژی

طبق آمار، راندمان حرارتی پکیج، بین ۷۰ تا ۸۵ درصد برآورد می‌شود که این عدد به نوع تولیدکننده بستگی دارد. اما آنچه اهمیت دارد این است که این راندمان نسبتا بالا است و عدم لوله‌کشی از محل تولید انرژی تا محل مصرف و عدم وجود مخزن آب، باعث این افزایش بهره‌وری شده است. به بیان واضح‌تر، در سیستم پکیج مشعل خاموش است تا زمانی که شیر آب گرم باز شود یا پمپ گردش آن شروع به فعالیت کند؛ به این ترتیب سوختی هم مصرف نمی‎شود. در حالی که موتورخانه‌ها هم مخزن ذخیره آب دارند و هم به دلیل فاصله زیاد مشعل تا محل مصرف، انرژی بسیاری هدر می‌دهند؛ راندمانشان نیز حداکثر ۶۰ درصد است.
علاوه بر تمامی این موارد، پکیج ها بی‌سر و صدا کار می‌کنند و دمای یکنواختی نیز به محیط می‌بخشند؛ همچنین مانند موتورخانه احتیاجی به رسوب‌گیری ندارند، ایمنی بیشتری که نسبت به بخاری دارند هم از دلایل رواج آن‌ها است. پس دیگر تردیدی در استفاده از پکیج به جای موتورخانه وجود ندارد؛ تنها کار باقی مانده انتخاب یک تولیدکننده و فروشگاه مناسب است. 

انتخاب بهترین پکیج دیواری 

با شروع پاییز، کم‌کم باید به فکر تعبیه یک سیستم گرمایشی مناسب باشیم و چه بهتر که سراغ برندهای سابقه‌دار و باتجربه برویم!
سال ۱۳۷۲، یعنی نزدیک به ۳۰ سال قبل، گروه صنعتی بوتان تولید پکیج دیواری را به عنوان اولین تولیدکننده این محصول در ایران، آغاز کرد. پکیج بوتان در مدت کم آنچنان رشد کرد که در بسیاری از واحدهای نوساز تنها محصول به کار رفته بود. همچنان نیز این گروه صنعتی همگام با اروپا جلو می‌رود و محصولاتش را به پیشرفته‌ترین امکانات مجهز می‌کند؛ اکنون این پکیج‌ها در دو مدل فن‌دار و مجهز به دو مبدل حرارتی تولید می‌شوند و ۲ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش دارند. 

این محصولات را همراه با رادیاتور بوتان می‌توان به راحتی از بوتان شاپ خریداری کرد:

سال ۱۳۷۴ فروشگاه محصولات بوتان، در شرق تهران تاسیس شد و با گذر زمان و افزایش علاقه مردم به خرید اینترنتی و البته برای خدمات‌رسانی به تمامی نقاط ایران، در سال ۱۳۸۸ فروشگاه اینترنتی محصولات بوتان نیز تاسیس شد. 
حال، مشتریان می‌توانند از طریق وبسایت این فروشگاه، پکیج یا سایر محصولات موردنظر خود را سفارش دهند و آن را درب منزل تحویل بگیرند؛ چه در تهران و چه در شهرستان!
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت فروشگاه محصولات بوتان مراجعه کنند یا از طریق شماره تلفن ۷۷۹۸۵۰۰۰-۰۲۱ با این فروشگاه تماس بگیرند و از راهنمایی کارشناسان بهره‌مند شوند. 
انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد
2021-10-21T05:35:49+03:30
اوراق تسهیلات مسکن که همزمان با اعلام افزایش سقف وام خرید مسکن تا ۴۸۰ میلیون تومان، به مرز ۸۰ هزار تومان رسیده بود، در روزهای اخیر به ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان کاه...

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!
2021-10-20T18:05:48+03:30
طبق آخرین آمار انجمن داروسازان هر فرد ایرانی به صورت میانگین حداقل یکبار در ماه به داروخانه مراجعه می‌کند. این مراجعه می‌تواند هم درصدد رفع نیازهای دارو و در...

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید
2021-10-20T17:25:52+03:30
یکی از چالش‌ برانگیزترین فاکتورهای سفر به مشهد انتخاب اقامتگاهی متناسب با شرایط و بودجه مورد نظر ما در سفر می‌باشد.

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰
2021-10-20T16:52:28+03:30
قیمت هتل های تهران بستگی به امکانات و خدمات آن‌ها دارد. هتل اسپیناس پالاس با ارائه بهترین خدمات، قیمت بالایی را نیز ارائه می‌دهد. ...

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟
2021-10-20T15:29:12+03:30
با موپن همراه باشید تا درباره این پلتفرم‌ها و مزایای آنها بیشتر بدانید.

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟
2021-10-20T15:19:11+03:30
تشخیص عفونت در بدن اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا عفونت به سرعت می‌تواند از طریق خون به تمام بدن انتشار پیدا کند و شرایط اضطراری خاصی را برای فرد ایجاد کند. عف...

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری
2021-10-20T15:15:55+03:30
می‌توان انواع ابزار و ماشین آلات را به راحتی و با چند کلیک ساده تهیه و خریداری کرد.

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟
2021-10-20T14:39:08+03:30
با شتاب روند واکسیناسیون، بسیاری از کشورهای جهان محدودیت‌های دوران کرونا را کاهش داده‌اند و حالا بعد از حدود ۱۸ ماه، دوباره امکان سفر به صورت محدود برای افرا...

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند
2021-10-20T14:25:49+03:30
در دنیای دیجیتال امروزی، هر فردی یک گوشی هوشمند در دست دارد؛ افراد تمامی اطلاعات مهم‌شان را از اطلاعات بانکی گرفته تا عکس‌های شخصی در آن ذخیره می‌کنند. پس تا...

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی
2021-10-20T14:22:33+03:30
در این مطلب قصد داریم مراحل شستشوی CIP فیلترهای ممبران را با هم بررسی کنیم.

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد
2021-10-20T13:55:54+03:30
در دهمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تکواندوکاران ایرانی با کسب هشت مدال طلا و هزار و چهار امتیاز توانستند جام قدیمی‌ترین تورنمنت تکواندو را بالای سر ب...

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها
2021-10-20T13:55:54+03:30
معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از امکان ثبت نام برخی از مجردها با شرایط خاص در نهضت ملی مسکن خبر داد.

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند
2021-10-20T13:55:53+03:30
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اعضای این صنف مقصر گرانی مسکن نیستند گفت: مشاوران املاک قیمت‌ها را حتی الامکان پایین‌تر هم می‌آورند تا زودتر به سود...

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
خرید کاشی سرامیک ارزان یکی از چالش­هایی بوده که همواره در سر راه افرادی که می­ خواهند این مصالح را تهیه کنند، قرار داشته است. طبیعتاً با خرید کاشی سرامیک از ...

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
در حال حاضر خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از مواردی است که اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. اما خرید آب تصفیه کن چه مزایایی دارد؟ در خرید تصفیه آب خانگی به چه موارد...

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟
2021-10-20T13:05:50+03:30
شهر وان ترکیه در نزدیک مرز غربی ایران از جذاب ترین و ارزان ترین تورهای خارجی است که بدون نیاز به ویزا می توانید به آن سفر کنید.مجموعه نوراسیر تابع مصوبات و س...

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!
2021-10-20T13:05:50+03:30
شاید شما هم جزو آن دسته از زبان آموزانی باشید که سالهاست در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، ولی پیشرفتی احساس نمی کنید. یا فکر می کنید در یک سطح گیر افتاده ا...

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400
2021-10-20T12:25:50+03:30
امروزه با گستردگی دنیای اینترنت و فضاهای مجازی، در هر خانه حداقل یک اشتراک پرسرعت اینترنت نیاز است. اگر قصد خرید اشتراک اینترنت و خرید مودم داشته باشید با ای...

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق
2021-10-20T12:25:50+03:30
کابل برق (Power Cable) از قرار گرفتن یک یا چند رشته سیم در کنار یکدیگر ساخته می شود که از آن به جهت انتقال و هدایت جریان های الکتریکی و یا سیگنال ها استفاده ...

طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه
2021-10-20T12:25:49+03:30
یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و محبوب در بین ما ایرانی ها سالاد الویه است که با توجه به محتویات مقوی و فراوانی که در آن به کار می رود می توانید به عنوان وعده ...

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟
2021-10-20T12:22:33+03:30
اگر شما هم در انتخاب گوشی موبایل از برندهای شیائومی یا سامسونگ تردید دارید، این مطلب به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل
2021-10-20T12:22:32+03:30
شرکت ایران استنلس، تولید کننده انواع اتصالات زانوجوشی استیل اینچی، درزدار و مانیسمان و ... است.

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید
2021-10-20T12:22:32+03:30
در این مطلب به معرفی مهم‌ترین تجهیزات مخابراتی ساخته‌شده از فولاد و مقاطع فولادی به کار رفته در آن‌ها، پرداخته شده است.

ثبت نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد

ثبت  نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد
2021-10-20T12:22:31+03:30
سامانه ثمن از دقایقی قبل برای ثبت نام در طرح مسکن حمایتی دولت سیزدهم بازگشایی شد اما به دلیل برخی مشکلات زیرساختی، هنوز امکان ورود کاربر فراهم نیست.

نگاهی کلی به جارو شیائومی

نگاهی کلی به جارو شیائومی
2021-10-20T12:09:13+03:30
در این مطلب قصد داریم ویژگی‌ های بی‌نظیر جاروی شیائومی را برای شما بیان کنیم.

قیمت،مزایا و معایب و روش ساخت انواع ضدیخ بتن

قیمت،مزایا و معایب و روش ساخت انواع ضدیخ بتن
2021-10-20T12:09:12+03:30
در این مطلب با انواع ضدیخ بتن آشنا می شوید.

نکات مهم و کلیدی در تعمیر یخچال و لباسشویی که باید بدانید

نکات مهم و کلیدی در تعمیر یخچال و لباسشویی که باید بدانید
2021-10-20T12:09:12+03:30
در این مطلب به نکات مهم و کلیدی که باید در تعمیر یخچال و لباسشویی بدانید، پرداخته می شود.

چگونه یک دوربین مداربسته خوب بخریم؟

چگونه یک دوربین مداربسته خوب بخریم؟
2021-10-20T12:09:11+03:30
برای اینکه یک دوربین مداربسته خوب بخریم لازم است با برترین برندهای موجود در بازار آشنا باشیم.

قیمت دلار ۲۸ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۷۳۸ تومان رسید

قیمت دلار ۲۸ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۷۳۸ تومان رسید
2021-10-20T11:29:17+03:30
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در صرافی های بانکی به ۲۶ هزار و ۷۳۸ تومان رسید.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت / هر اونس ۱۷۷۷ دلار

قیمت جهانی طلا افزایش یافت / هر اونس ۱۷۷۷ دلار
2021-10-20T11:29:17+03:30
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز چهارشنبه در حالی افزایش یافت که اقتصاددانان پیش‌بینی کردند فدرال‌رزرو آمریکا فعلاً نرخ بهره خود را افزایش نخواهد داد.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)