میرنیوز

راهنمای خرید سنتور و خرید تار در سازباز

راهنمای خرید سنتور و خرید تار در سازباز 2021-10-06T12:12:06+03:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سازباز، بهترین ساز با توجه به بودجه‌ی در دسترس چیست؟ قیمت ساز براساس کیفیت می‌باشد و یا مُهر سازنده‌ی ساز؟ خرید ساز مشقی کاری صحیح است و یا باید از ابتدا یک ساز با کیفیت خریداری کرد؟ تمامی این سوالات برای هر هنرجویی که برای اولین بار اقدام به خرید ساز می‌کند پیش می‌آید و مسلما اطلاع از کیفیت، صنعت و ساختار ساز برای نوازنده حائز اهمیت می‌باشد. علاوه بر جنس متریال و مواد اولیه‌ی بکار رفته، دقت در صنعت و مراحل تولید نیز در کیفیت صدا و ماندگاری ساز در دراز مدت موثر خواهد بود. در این مقاله به شکلی مختصر در مورد راهنمای خرید سنتور و تار توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

راهنمای خرید سنتور

ساز سنتور یکی از پرطرفدارترین سازهای زهی/زخمه ای در ایران می‌باشد و طرفداران زیادی دارد. این ساز زهی در مدل‌های مختلف تولید می‌شود و همین تنوع موجب تفاوت در قیمت سنتور و کیفیت ساز شده است. به طور کلی سنتورها به چند دسته اصلی در کوک‌های سی، لا، سٌل، می، کروماتیک، ۱۲ خرک، ۱۴ خرک ، باس و … تقسیم می‌شوند. چند عامل مهم و تاثیر گذار در قیمت سنتور را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

۱-جنس چوب بکار رفته: اولین پارامتر مهم در خرید سنتور جنس چوب آن است و مستقیما بر صدای سنتور موثر است. جنس چوب سنتور در شرایط ایده‌آل، از درخت گردوی تیره با طول عمر بالا و راست راه یا فر دار می‌باشد. امکان دارد یک ساز با چوب روشن ساخته شده باشد اما رنگ و محافظ تیره بر روی آن زده باشند. به همین دلیل توصیه می‌شود هنگام خرید سنتور به این مورد نیز توجه داشته باشید.

راهنمای خرید سنتور و خرید تار در سازباز

۲-صدای سنتور:  عمر چوب نیز تأثیر بسیار زیادی در کیفیت و طنین صدای سنتور دارد. هر چه عمر چوب بیشتر باشد، قطعا صدای سنتور زیباتر و به مراتب قیمت سنتور بالاتر خواهد بود.

۳-کیفیت رنگرزی و پرداخت سنتور:  پرداخت در واقع زیبایی ظاهر ساز (ایجاد اشکال مختلف روی چوب سنتور) است  و کیفیت رنگرزی یکی از پارامترهای مهم پرداخت محسوب می‌شود. تجربه نشان داده، سنتوری که با لاک الکل رنگ شده است کیفیت بهتری خواهد داشت. سیلرکیلر به خاطر خاصیت پوشانندگی، منافذ چوب را استتار می‌کند و  این موضوع سبب کاهش کیفیت صدا می‌شود. به همین دلیل قیمت سنتورهایی که با لاک الکل رنگ می‌شوند عموما بالاتر است.

۴-کوک سنتور: در هنگام خرید سنتور حتماً سازی تهیه کنید که چندین بار کوک و رگلاژ شده باشد. نگه نداشتن کوک سنتور یک معضل اساسی و نامطلوب است. همچنین هیچوقت سنتورهایی که برای تزئیین معرق یا منبت‌کاری شده‌اند را نخرید. هیچ سنتور حرفه‌ای دارای صنایعی چون خاتم، معرق یا منبت روی صفحه ساز نیست و این تزئینات عموما برای پوشاندن عیوب چوب بکار می‌روند.

۵-قیمت سنتور:   طبیعتا هزینه‌ای که برای تهیه هر سازی پرداخت می‌کنید برای روح و احساس خودتان است. بنابراین مهم است تا یک ساز با کیفیت با قیمتی معقول تهیه کنید و به نکاتی که اشاره شد توجه کافی داشته باشید.

راهنمای خرید تار

تار ساز ملی کشور عزیزمان ایران محسوب می‌شود و یکی از ارزنده‌ترین سازهای ملی ماست. برای خرید تار باید پارامترهای بسیاری را در نظر گرفت. جنس چوب کاسه و نقاره، پوست، استخوان، زه و فلز، خرک و سیمگیر و جنس سیم‌های استفاده شده همگی در قیمت تار موثر هستند و البته کیفیت و جنس هر کدام از متریال‌هایی که برای ساخت تار استفاده می‌شود نیز بر روی کیفیت کلی ساز موثر است. به همین دلیل لازم است که هنگام خرید تار به مشخصات و کیفیت تک تک اجزای ساز توجه نمود:

۱-اولین پارامتری که باید زمان خرید تار به آن توجه شود، مقدار بودجه‌ای است که برای خرید ساز در نظر گرفته شده است. برخی از هنرجویان عقیده دارند که برای شروع یادگیری ساز باید یک ساز معمولی و ارزان قیمت تهیه کنند. ولی این یک باور غلط است. نواختن با سازی که کیفیت و جنس مناسبی ندارد باعث می‌شود که انگیزه نوازنده برای ادامه کار کاهش پیدا کند. توصیه می‌کنیم کمی بیشتر هزینه کنید و سازی بخرید که هنگام نواختن از صدای آن لذت ببرید.

راهنمای خرید سنتور و خرید تار در سازباز

۲-جنس چوب بکار رفته در کاسه و نقاره و دسته، جنس جعبه و گوشی‌های کوک، پوست، خرک و سیم گیر، ارتفاع سیم از پوست و جنس و ضخامت سیم بکار رفته اهمیت بالایی دارد. موارد گفته شده بر عواملی مانند وزن و ارگونومی ساز، استحکام و ماندگاری، صدا و طنین و در نهایت قیمت تار موثر می‎باشند. هنگام خرید تار دقت کنید که ساز بیش از حد سبک و یا سنگین نباشد و همچنین هنگامی که ساز را دست می‌گیرید براحتی بتوانید بر روی ساز مضراب بزنید. گوشی‌های کوک تار را به خوبی چک کنید. تارهای ارزان قیمت عموما به خوبی کوک نمی‌شوند و پس از مدت کوتاهی گوشی‌های کوک اصطلاحا خود را رها می‌کنند. علاوه بر تمام موارد ذکر شده، به جزئیاتی مانند اتصال دسته به نقاره، برش‌ها، نحوه‌ی بسته شدن پرده‌ها و سیم‌ها و ... توجه کنید و حتما هنگام خرید تار از نوازنده‌ی حرفه‌ای کمک بگیرید تا در انتخاب ساز دچار اشتباه نشوید.

در صورتی که قصد خرید ساز سنتور، تار و یا هر ساز دیگری را دارید و در انتخاب ساز مناسب خود نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر دارید می توانید به وب سایت سازباز  با آدرس/https://sazzbazz.com  مراجعه کنید و یا با شماره ۰۹۱۲۳۰۹۴۰۴۷ و  ۰۲۱۸۸۷۳۲۵۴۲ تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در صرافی‌های بانکی به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید.

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید.

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:42:30+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:15:51+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز
2021-10-21T10:55:50+03:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز در ۲۹ مهر ماه را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۷ ارز کاهش و ۲۶ ارز افزایش یافته است. همچنین نرخ ۱۳ ارز نیز بدون تغییر باقی مانده است.

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد
2021-10-21T05:35:49+03:30
اوراق تسهیلات مسکن که همزمان با اعلام افزایش سقف وام خرید مسکن تا ۴۸۰ میلیون تومان، به مرز ۸۰ هزار تومان رسیده بود، در روزهای اخیر به ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان کاه...

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!
2021-10-20T18:05:48+03:30
طبق آخرین آمار انجمن داروسازان هر فرد ایرانی به صورت میانگین حداقل یکبار در ماه به داروخانه مراجعه می‌کند. این مراجعه می‌تواند هم درصدد رفع نیازهای دارو و در...

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید
2021-10-20T17:25:52+03:30
یکی از چالش‌ برانگیزترین فاکتورهای سفر به مشهد انتخاب اقامتگاهی متناسب با شرایط و بودجه مورد نظر ما در سفر می‌باشد.

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰
2021-10-20T16:52:28+03:30
قیمت هتل های تهران بستگی به امکانات و خدمات آن‌ها دارد. هتل اسپیناس پالاس با ارائه بهترین خدمات، قیمت بالایی را نیز ارائه می‌دهد. ...

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟
2021-10-20T15:29:12+03:30
با موپن همراه باشید تا درباره این پلتفرم‌ها و مزایای آنها بیشتر بدانید.

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟
2021-10-20T15:19:11+03:30
تشخیص عفونت در بدن اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا عفونت به سرعت می‌تواند از طریق خون به تمام بدن انتشار پیدا کند و شرایط اضطراری خاصی را برای فرد ایجاد کند. عف...

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری
2021-10-20T15:15:55+03:30
می‌توان انواع ابزار و ماشین آلات را به راحتی و با چند کلیک ساده تهیه و خریداری کرد.

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟
2021-10-20T14:39:08+03:30
با شتاب روند واکسیناسیون، بسیاری از کشورهای جهان محدودیت‌های دوران کرونا را کاهش داده‌اند و حالا بعد از حدود ۱۸ ماه، دوباره امکان سفر به صورت محدود برای افرا...

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند
2021-10-20T14:25:49+03:30
در دنیای دیجیتال امروزی، هر فردی یک گوشی هوشمند در دست دارد؛ افراد تمامی اطلاعات مهم‌شان را از اطلاعات بانکی گرفته تا عکس‌های شخصی در آن ذخیره می‌کنند. پس تا...

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی
2021-10-20T14:22:33+03:30
در این مطلب قصد داریم مراحل شستشوی CIP فیلترهای ممبران را با هم بررسی کنیم.

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد
2021-10-20T13:55:54+03:30
در دهمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تکواندوکاران ایرانی با کسب هشت مدال طلا و هزار و چهار امتیاز توانستند جام قدیمی‌ترین تورنمنت تکواندو را بالای سر ب...

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها
2021-10-20T13:55:54+03:30
معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از امکان ثبت نام برخی از مجردها با شرایط خاص در نهضت ملی مسکن خبر داد.

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند
2021-10-20T13:55:53+03:30
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اعضای این صنف مقصر گرانی مسکن نیستند گفت: مشاوران املاک قیمت‌ها را حتی الامکان پایین‌تر هم می‌آورند تا زودتر به سود...

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
خرید کاشی سرامیک ارزان یکی از چالش­هایی بوده که همواره در سر راه افرادی که می­ خواهند این مصالح را تهیه کنند، قرار داشته است. طبیعتاً با خرید کاشی سرامیک از ...

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
در حال حاضر خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از مواردی است که اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. اما خرید آب تصفیه کن چه مزایایی دارد؟ در خرید تصفیه آب خانگی به چه موارد...

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟
2021-10-20T13:05:50+03:30
شهر وان ترکیه در نزدیک مرز غربی ایران از جذاب ترین و ارزان ترین تورهای خارجی است که بدون نیاز به ویزا می توانید به آن سفر کنید.مجموعه نوراسیر تابع مصوبات و س...

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!
2021-10-20T13:05:50+03:30
شاید شما هم جزو آن دسته از زبان آموزانی باشید که سالهاست در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، ولی پیشرفتی احساس نمی کنید. یا فکر می کنید در یک سطح گیر افتاده ا...

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400
2021-10-20T12:25:50+03:30
امروزه با گستردگی دنیای اینترنت و فضاهای مجازی، در هر خانه حداقل یک اشتراک پرسرعت اینترنت نیاز است. اگر قصد خرید اشتراک اینترنت و خرید مودم داشته باشید با ای...

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق
2021-10-20T12:25:50+03:30
کابل برق (Power Cable) از قرار گرفتن یک یا چند رشته سیم در کنار یکدیگر ساخته می شود که از آن به جهت انتقال و هدایت جریان های الکتریکی و یا سیگنال ها استفاده ...

طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه
2021-10-20T12:25:49+03:30
یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و محبوب در بین ما ایرانی ها سالاد الویه است که با توجه به محتویات مقوی و فراوانی که در آن به کار می رود می توانید به عنوان وعده ...

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟
2021-10-20T12:22:33+03:30
اگر شما هم در انتخاب گوشی موبایل از برندهای شیائومی یا سامسونگ تردید دارید، این مطلب به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل
2021-10-20T12:22:32+03:30
شرکت ایران استنلس، تولید کننده انواع اتصالات زانوجوشی استیل اینچی، درزدار و مانیسمان و ... است.

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید
2021-10-20T12:22:32+03:30
در این مطلب به معرفی مهم‌ترین تجهیزات مخابراتی ساخته‌شده از فولاد و مقاطع فولادی به کار رفته در آن‌ها، پرداخته شده است.

ثبت نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد

ثبت  نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد
2021-10-20T12:22:31+03:30
سامانه ثمن از دقایقی قبل برای ثبت نام در طرح مسکن حمایتی دولت سیزدهم بازگشایی شد اما به دلیل برخی مشکلات زیرساختی، هنوز امکان ورود کاربر فراهم نیست.

نگاهی کلی به جارو شیائومی

نگاهی کلی به جارو شیائومی
2021-10-20T12:09:13+03:30
در این مطلب قصد داریم ویژگی‌ های بی‌نظیر جاروی شیائومی را برای شما بیان کنیم.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)