میرنیوز

نحوه انتخاب کفش ورزشی مناسب برای پاهای خود

نحوه انتخاب کفش ورزشی مناسب برای پاهای خود 2021-10-06T12:12:06+03:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام دیجی استایل، اگر می‌خواهید ورزش راحت و موثری داشته باشید مهم است که کفش ورزشی مناسبی را انتخاب کنید. در ادامه با نحوه انتخاب کفش مناسب برای ورزش آشنا می‌شوید.

1. هوشمندانه خرید کنید

سایز، عرض و شکل کفش را با شکل پای خود هماهنگ کنید. به‌عبارت‌دیگر، تلاش نکنید یک میخ گرد را در یک سوراخ مربعی شکل قرار دهید. به شکل کلی پای خود نگاهی بیندازید و سپس به شکل کلی کفش نگاه کنید. با یکدیگر تناسب ندارند؟ کفش را در قفسه رها کنید. از سوی دیگر، سطح راحتی خود را در نظر بگیرید. اگر کفش به بخشی از پا یا انگشتان پای شما فشار وارد می‌کند یا آن را جمع می‌کند از خرید آن صرف‌نظر کنید.

نمایندگی فروش آنلاین کفش اسکچرز در زمان‌هایی در سال حراج می گذارد و کفش طبی و کفش ورزشی را با قیمت پایین‌تری می‌فروشد. بنابراین، اگر تصمیم دارید بوت یا کفش ورزشی زنانه یا مردانه اصل بخرید، برند اسکیچرز نیز انتخاب مناسبی است.

2. نوع ورزش خود را در نظر بگیرید

نحوه انتخاب کفش ورزشی مناسب برای پاهای خود

قدم بعدی برای انتخاب کفش ورزشی مناسب برای پاهای خود این است که مشخص کنید ورزشی که انجام می‌دهید به چه نوع حرکاتی نیازمند است. ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی تنها شامل حرکات رو به‌جلو می‌شوند که تاثیرات کمی ایجاد می‌کنند. دویدن نیز شامل حرکات رو به‌جلو یا حرکات خطی است اما تاثیر زیادی ایجاد می‌کند. این بدین معناست که در دویدن هر دو پا به‌طور هم‌زمان از روی زمین برداشته می‌شوند. از سوی دیگر ورزش‌هایی مانند رقص و تمرینات دایره‌ای شامل تغییرات زیادی در جهت ازجمله به سمت جلو، عقب، مورب یا یک‌طرفه هستند.

3. امکانات کفش را بررسی کنید

هنگامی‌که می‌دانید چه نوع ورزشی می‌خواهید انجام دهید و این ورزش شامل چه حرکاتی است طرح کفش‌هایی که مورد نظرتان است را بررسی کنید. به‌طور کلی چهار قسمت از کفش را از پایین تا بالا لازم است بررسی کنید. اول، کف و آج کفش که با زمین تماس دارد و کشش را فراهم می‌کند. این قسمت از افتادن بر روی زمین جلوگیری می‌کند. در این زمینه کفش‌ها بسیار متنوع‌اند و برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

· کفش‌هایی با زیره صاف و مناسب برای تمرینات داخل سالن

· کفش‌های متوسط برای پیاده‌روی

· کفش‌های بزرگ و قالب‌دار برای ورزش‌هایی که در مسیرهای ناهموار انجام می‌شوند

مچ‌بند به قسمتی از کفش مرتبط است که در زیر یا بالای مچ شما قرار دارد. توجه کنید که مچ‌بند کفش حرکات داخلی یا خارجی پا را محدود می‌کند یا به پا اجازه حرکت می‌دهد. نمایندگی محصولات برند آندر آمور انواع کتونی و کفش مردانه و زنانه اصل را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از میان آن‌ها کفش ورزشی موردنظر خود را انتخاب کنید. این برند محصولات دیگری مثل هودی، تیشرت و لگ ورزشی نیز تولید می کند و قیمت آن‌ها نیز مناسب است.

4. کفش خود را با ورزشتان هماهنگ کنید

نحوه انتخاب کفش ورزشی مناسب برای پاهای خود

نکته بسیار مهم در انتخاب کفش ورزشی مناسب این است که کفشی را انتخاب کنید که با ورزشی که انجام می‌دهید هماهنگ باشد. در ادامه با کفش‌های مناسب برای انواع ورزش آشنا می‌شوید.

· پیاده‌روی: کفش‌های مناسب پیاده‌روی باید دارای کفی ضخیم و آج برای فراهم کردن کشش لازم باشند. آج بزرگتر کفش برای ایجاد ثبات در مسیرهای مختلف طراحی شده است. ساق بلندتر کفش از پیچ‌خوردگی مچ پا بر روی سنگ‌ها و خاک جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد که سنگ وارد کفش شود.

· ورزش‌های گروهی و دایره‌ای: کفش ورزشی مخصوص تمرین برای این ورزش‌ها بسیار مناسب‌اند. از آنجایی‌که ورزش‌های گروهی و دایره‌ای شامل حرکاتی با تغییر جهت‌های مختلف می‌شوند لازم است کفش‌هایی را در هنگام انجام آن‌ها بپوشید که حمایت جانبی فراهم می‌کنند. کفی پا باید از پاشنه تا نوک پا صاف باشد، آج باید متوسط باشد و از نمای کناری دیده شود و همچنین، ساق کفش بالاتر از استخوان مچ پا باشد. بیشتر کفش‌های ورزشی مخصوص تمرین دارای پشتیبانی هستند و در هنگام انجام حرکات جانبی جمع نمی‌شوند.

· دویدن: کفش‌های دویدن برای گرفتن ضربه و همچنین تقسیم نیروها در هنگام فرود طراحی شده‌اند. بنابراین، اگر می‌خواهید برای دویدن کفش بخرید کفشی با ضربه‌گیر مناسب را انتخاب کنید. همچنین مهم است بتوانید انگشتان پایتان را در جعبه انگشتان تکان بدهید. همچنین، لازم است میان انگشتان و نوک کفش به اندازه عرض یک انگشت فاصله باشد زیرا در هنگام دویدن، پا کمی متورم می‌شود. همچنین به بالا بودن پاشنه در کفش دو توجه کنید. پاشنه کفش باید کمی بالاتر از انگشتان پا باشد تا حرکت روبه‌جلو تسهیل شود.

· تمرینات هوازی داخل سالن: برای این ورزش‌ها، ضربه‌گیر اصلی کافی است. بر اساس حرکاتی که انجام می‌دهید ساق کفش را انتخاب کنید. در بیشتر مواقع، این کفش‌ها دارای یک کفه صاف با حداقل شیارها در قسمت زیرین هستند، زیرا برای ورزش کردن در داخل سالن به اندازه ورزش در فضای باز به کشش نیاز ندارید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در صرافی‌های بانکی به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید.

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید.

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:42:30+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:15:51+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز
2021-10-21T10:55:50+03:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز در ۲۹ مهر ماه را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۷ ارز کاهش و ۲۶ ارز افزایش یافته است. همچنین نرخ ۱۳ ارز نیز بدون تغییر باقی مانده است.

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد
2021-10-21T05:35:49+03:30
اوراق تسهیلات مسکن که همزمان با اعلام افزایش سقف وام خرید مسکن تا ۴۸۰ میلیون تومان، به مرز ۸۰ هزار تومان رسیده بود، در روزهای اخیر به ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان کاه...

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!
2021-10-20T18:05:48+03:30
طبق آخرین آمار انجمن داروسازان هر فرد ایرانی به صورت میانگین حداقل یکبار در ماه به داروخانه مراجعه می‌کند. این مراجعه می‌تواند هم درصدد رفع نیازهای دارو و در...

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید
2021-10-20T17:25:52+03:30
یکی از چالش‌ برانگیزترین فاکتورهای سفر به مشهد انتخاب اقامتگاهی متناسب با شرایط و بودجه مورد نظر ما در سفر می‌باشد.

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰
2021-10-20T16:52:28+03:30
قیمت هتل های تهران بستگی به امکانات و خدمات آن‌ها دارد. هتل اسپیناس پالاس با ارائه بهترین خدمات، قیمت بالایی را نیز ارائه می‌دهد. ...

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟
2021-10-20T15:29:12+03:30
با موپن همراه باشید تا درباره این پلتفرم‌ها و مزایای آنها بیشتر بدانید.

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟
2021-10-20T15:19:11+03:30
تشخیص عفونت در بدن اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا عفونت به سرعت می‌تواند از طریق خون به تمام بدن انتشار پیدا کند و شرایط اضطراری خاصی را برای فرد ایجاد کند. عف...

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری
2021-10-20T15:15:55+03:30
می‌توان انواع ابزار و ماشین آلات را به راحتی و با چند کلیک ساده تهیه و خریداری کرد.

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟
2021-10-20T14:39:08+03:30
با شتاب روند واکسیناسیون، بسیاری از کشورهای جهان محدودیت‌های دوران کرونا را کاهش داده‌اند و حالا بعد از حدود ۱۸ ماه، دوباره امکان سفر به صورت محدود برای افرا...

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند
2021-10-20T14:25:49+03:30
در دنیای دیجیتال امروزی، هر فردی یک گوشی هوشمند در دست دارد؛ افراد تمامی اطلاعات مهم‌شان را از اطلاعات بانکی گرفته تا عکس‌های شخصی در آن ذخیره می‌کنند. پس تا...

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی
2021-10-20T14:22:33+03:30
در این مطلب قصد داریم مراحل شستشوی CIP فیلترهای ممبران را با هم بررسی کنیم.

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد
2021-10-20T13:55:54+03:30
در دهمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تکواندوکاران ایرانی با کسب هشت مدال طلا و هزار و چهار امتیاز توانستند جام قدیمی‌ترین تورنمنت تکواندو را بالای سر ب...

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها
2021-10-20T13:55:54+03:30
معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از امکان ثبت نام برخی از مجردها با شرایط خاص در نهضت ملی مسکن خبر داد.

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند
2021-10-20T13:55:53+03:30
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اعضای این صنف مقصر گرانی مسکن نیستند گفت: مشاوران املاک قیمت‌ها را حتی الامکان پایین‌تر هم می‌آورند تا زودتر به سود...

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
خرید کاشی سرامیک ارزان یکی از چالش­هایی بوده که همواره در سر راه افرادی که می­ خواهند این مصالح را تهیه کنند، قرار داشته است. طبیعتاً با خرید کاشی سرامیک از ...

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
در حال حاضر خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از مواردی است که اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. اما خرید آب تصفیه کن چه مزایایی دارد؟ در خرید تصفیه آب خانگی به چه موارد...

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟
2021-10-20T13:05:50+03:30
شهر وان ترکیه در نزدیک مرز غربی ایران از جذاب ترین و ارزان ترین تورهای خارجی است که بدون نیاز به ویزا می توانید به آن سفر کنید.مجموعه نوراسیر تابع مصوبات و س...

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!
2021-10-20T13:05:50+03:30
شاید شما هم جزو آن دسته از زبان آموزانی باشید که سالهاست در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، ولی پیشرفتی احساس نمی کنید. یا فکر می کنید در یک سطح گیر افتاده ا...

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400
2021-10-20T12:25:50+03:30
امروزه با گستردگی دنیای اینترنت و فضاهای مجازی، در هر خانه حداقل یک اشتراک پرسرعت اینترنت نیاز است. اگر قصد خرید اشتراک اینترنت و خرید مودم داشته باشید با ای...

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق
2021-10-20T12:25:50+03:30
کابل برق (Power Cable) از قرار گرفتن یک یا چند رشته سیم در کنار یکدیگر ساخته می شود که از آن به جهت انتقال و هدایت جریان های الکتریکی و یا سیگنال ها استفاده ...

طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه
2021-10-20T12:25:49+03:30
یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و محبوب در بین ما ایرانی ها سالاد الویه است که با توجه به محتویات مقوی و فراوانی که در آن به کار می رود می توانید به عنوان وعده ...

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟
2021-10-20T12:22:33+03:30
اگر شما هم در انتخاب گوشی موبایل از برندهای شیائومی یا سامسونگ تردید دارید، این مطلب به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل
2021-10-20T12:22:32+03:30
شرکت ایران استنلس، تولید کننده انواع اتصالات زانوجوشی استیل اینچی، درزدار و مانیسمان و ... است.

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید
2021-10-20T12:22:32+03:30
در این مطلب به معرفی مهم‌ترین تجهیزات مخابراتی ساخته‌شده از فولاد و مقاطع فولادی به کار رفته در آن‌ها، پرداخته شده است.

ثبت نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد

ثبت  نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد
2021-10-20T12:22:31+03:30
سامانه ثمن از دقایقی قبل برای ثبت نام در طرح مسکن حمایتی دولت سیزدهم بازگشایی شد اما به دلیل برخی مشکلات زیرساختی، هنوز امکان ورود کاربر فراهم نیست.

نگاهی کلی به جارو شیائومی

نگاهی کلی به جارو شیائومی
2021-10-20T12:09:13+03:30
در این مطلب قصد داریم ویژگی‌ های بی‌نظیر جاروی شیائومی را برای شما بیان کنیم.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)