میرنیوز

راهنمای کاشت درخت گردوی مناسب استان البرز(کرج)

راهنمای کاشت درخت گردوی مناسب استان البرز(کرج) 2021-09-29T12:12:07+03:30

به گزارش ایسنا، بنابراعلام آریا نهال،  مساحت استان البرز حدود ۵.۸۰۰ کیلومتر مربع است. همانطور که می دانید مرکز استان البرز شهری در نزدیکی پایتخت با نام کرج می باشد. بیشتر مناطق کرج در حاشیه کوه دماوند و رشته کوه های البرز واقع شده است.

این استان دارای بیشترین تولیدکنندگان محصولات زراعی و گیاهی است. همچنین با توجه به ارتفاع زیاد این استان از سطح دریا که بیش از ۱۳۰۰ متر است، محل مناسبی برای کشت گردو می باشد.

مناطق جنگلی و دامنه کوهی موجود در این استان باعث شده تا افراد زیادی به دلیل هوای مطبوع و بسیار خوب این استان، مسافرت های زیادی را به این استان داشته باشند.

افرادی که از آلودگی و دود و دم تهران خسته شده اند، بیشتر به این استان مهاجرت می کنند. در این مطلب همراه ما باشید تا با بافت گیاهی و درختانی که دراین استان کشت می شوند به ویژه بهترین نهال گردو در کرج آشنا شوید.

بهترین درخت گردو برای استان البرز:

از بین انواع نژاد نهال گردو ۵ نوع وجود دارند که می تواند در استان البرز رشد و پروش یابند که به ترتیب عبارتند از:

گردو خوشه ای

گردو چندلر

گردو فرنور

گردو ژنوتیپ آریا

گردوی تویسرکان.

درختان گردویی که به آنها اشاره کردیم دارای شرایط و محیط آب و هوایی به خصوصی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد تا شما عزیزان این شرایط را به محیط زمین خود مطابقت دهید و بهترین تصمیم را برای خرید بهترین نهال گردو برای کرج بگیرید.

معرفی ۵ رقم نهال گردو مناسب استان البرز:

نهال گردو خوشه ای یک از ۵ نهال مناسب برای کشت در استان البرز است. از جمله مشخصات این نهال به طور مختصر می توان به کشور زادگاه آن اشاره کرد که متعلق به فرانسه است.

نهال گردو خوشه ای  همانطور که از اسم آن مشخص است دارای باردهی خوشه ای است و تولید گردو این درخت بالا می باشد. عمر مفید این درخت بیش از ۱۰۰ سال است. وزن مغز این درخت حدود ۱۴ گرم است و رنگ آن روشن می باشد. برای آشنایی بیشتر می توانید به مطلب نهال گردو خوشه ای مراجعه کنید.

نهال دوم که بسیار مناسب کاشت در استان البرز است، نهال گردو چندلر است. این نهال معروف ترین و جزع قدیمی ترین نهال های اصلاح نژاد است که زادگاه آن متعلق به کشور آمریکا می باشد. همچنین برای آشنایی حداکثری با این نهال می توانید به مطلب نهال گردو چندلر مراجعه کنید.

نهال شماره سه، نهال گردو فرنور است که بیشتر مناسب مناطق سردسیر و کوهستانی است. و توصیه می شود از کاشت این نهال در مناطق جنوبی استان البرز خودداری کنید و بهتر است آن را در مناطق کوهستانی و دامنه کوهها و در ارتفاعات بکارید.

راهنمای کاشت درخت گردوی مناسب استان البرز(کرج)

نهال چهارم، نهال گردو ژنوتیب آریا است که نوعی خواصی از آن با نام ژنوتیپ آریا در مجموعه آریا نهال موجود می باشد. این نهال حاصل اصلاح نژاد بسیاری بوده و بسیار در برابر بیماری ها و آفات مقاوم است.

نهال آخر، نهال گردو تویسرکان است که یک نهال گردو بومی و ایرانی می باشد. این نهال گردو تولید محصول بسیاری دارد و با توجه سازگاری ذائقه ایرانی ها با مغز گردو این درخت، در بازار از آن استقبال زیادی می شود. این نهال بهتر است در مناطقی سردسیر کشت شود.

شرایط آب و هوایی و اقلیم استان البرز:

شهر کرج دارای چندین اقلیم و تنوع آب وهوایی است. اما آب و هوای غالب در اکثر استان ها معتدل است. بارش باران در این استان زیاد است به همین دلیل پوشش گیاهی و همین طور رویش گیاهان خود رو در این استان زیاد است.

در ارتفاعات و دامنه های رشته کوه البرز نوع آب وهوا تغییر کرده و در فصول زمستانی گاهی حتی به دمای مناطق سردسیر و کوهستانی می رسد. در نتیجه هر درختی در این مناطق کوهستانی قادر به تحمل سرمای زمستانی آن نمی باشد.

رطوبت در این استان به توجه به نزدیکی آن به دریای خزر تا حدودی زیاد است و به طور کامل حس می شود. این درحالی است که در جنوب استان البرز دما و رطوبت کاملا متفاوت است و ما شاهد اقلیم نیمه خشک نیز هستیم.

بهترین نهال میوه جهت پرورش در کرج:

درختان و بافت گیاهی کشت شده در استان البرز بسیار زیاد است. در این قسمت سعی می کنیم تا درختان میوه و بهترین درختان میوه کشت شده در این استان را معرفی کنیم.

درخت آلبالو، گیلاس، سیب، درخت گردو، هلو، شلیل، گلابی، بادام و انواع آلوها در این مناطق کشت می شوند. به دلیل دمای غالب و شرایط معتدل آب و هوایی موجود در این استان بیشتر درختان میوه می توانند در این استان رشد و پرورش یابند. به همین دلیل است که تراکم گیاهی در این استان بسیار زیاد است.

جمع بندی نهایی در رابطه با خرید نهال گردو در کرج:

در این مطلب سعی کردیم تا به طور مختصر در مورد آب وهوا و شرایط اقلیمی و همچنین پوشش گیاهی و درختانی که در استان البرز کشت می شوند صحبت کنیم. هدف این مقاله آشنایی شما کشاورزان عزیز با بهترین نهال گردو متناسب برای کشت در کرج بود.

شما می توانید در هر نقطه از ایران زیبا ساکن هستید، تنها با یک تماس به صورت مستقیم از مجموعه ی نهالستان آریا نهال خرید نهال گردوی خود را به صورت مستقیم صورت دهید.

منبع مطلب: (نهالستان آریا نهال https://ariyanahal.ir)

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در صرافی‌های بانکی به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید.

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید.

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:42:30+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:15:51+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز
2021-10-21T10:55:50+03:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز در ۲۹ مهر ماه را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۷ ارز کاهش و ۲۶ ارز افزایش یافته است. همچنین نرخ ۱۳ ارز نیز بدون تغییر باقی مانده است.

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد
2021-10-21T05:35:49+03:30
اوراق تسهیلات مسکن که همزمان با اعلام افزایش سقف وام خرید مسکن تا ۴۸۰ میلیون تومان، به مرز ۸۰ هزار تومان رسیده بود، در روزهای اخیر به ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان کاه...

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!
2021-10-20T18:05:48+03:30
طبق آخرین آمار انجمن داروسازان هر فرد ایرانی به صورت میانگین حداقل یکبار در ماه به داروخانه مراجعه می‌کند. این مراجعه می‌تواند هم درصدد رفع نیازهای دارو و در...

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید
2021-10-20T17:25:52+03:30
یکی از چالش‌ برانگیزترین فاکتورهای سفر به مشهد انتخاب اقامتگاهی متناسب با شرایط و بودجه مورد نظر ما در سفر می‌باشد.

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰
2021-10-20T16:52:28+03:30
قیمت هتل های تهران بستگی به امکانات و خدمات آن‌ها دارد. هتل اسپیناس پالاس با ارائه بهترین خدمات، قیمت بالایی را نیز ارائه می‌دهد. ...

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟
2021-10-20T15:29:12+03:30
با موپن همراه باشید تا درباره این پلتفرم‌ها و مزایای آنها بیشتر بدانید.

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟
2021-10-20T15:19:11+03:30
تشخیص عفونت در بدن اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا عفونت به سرعت می‌تواند از طریق خون به تمام بدن انتشار پیدا کند و شرایط اضطراری خاصی را برای فرد ایجاد کند. عف...

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری
2021-10-20T15:15:55+03:30
می‌توان انواع ابزار و ماشین آلات را به راحتی و با چند کلیک ساده تهیه و خریداری کرد.

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟
2021-10-20T14:39:08+03:30
با شتاب روند واکسیناسیون، بسیاری از کشورهای جهان محدودیت‌های دوران کرونا را کاهش داده‌اند و حالا بعد از حدود ۱۸ ماه، دوباره امکان سفر به صورت محدود برای افرا...

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند
2021-10-20T14:25:49+03:30
در دنیای دیجیتال امروزی، هر فردی یک گوشی هوشمند در دست دارد؛ افراد تمامی اطلاعات مهم‌شان را از اطلاعات بانکی گرفته تا عکس‌های شخصی در آن ذخیره می‌کنند. پس تا...

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی
2021-10-20T14:22:33+03:30
در این مطلب قصد داریم مراحل شستشوی CIP فیلترهای ممبران را با هم بررسی کنیم.

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد
2021-10-20T13:55:54+03:30
در دهمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تکواندوکاران ایرانی با کسب هشت مدال طلا و هزار و چهار امتیاز توانستند جام قدیمی‌ترین تورنمنت تکواندو را بالای سر ب...

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها
2021-10-20T13:55:54+03:30
معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از امکان ثبت نام برخی از مجردها با شرایط خاص در نهضت ملی مسکن خبر داد.

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند
2021-10-20T13:55:53+03:30
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اعضای این صنف مقصر گرانی مسکن نیستند گفت: مشاوران املاک قیمت‌ها را حتی الامکان پایین‌تر هم می‌آورند تا زودتر به سود...

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
خرید کاشی سرامیک ارزان یکی از چالش­هایی بوده که همواره در سر راه افرادی که می­ خواهند این مصالح را تهیه کنند، قرار داشته است. طبیعتاً با خرید کاشی سرامیک از ...

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
در حال حاضر خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از مواردی است که اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. اما خرید آب تصفیه کن چه مزایایی دارد؟ در خرید تصفیه آب خانگی به چه موارد...

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟
2021-10-20T13:05:50+03:30
شهر وان ترکیه در نزدیک مرز غربی ایران از جذاب ترین و ارزان ترین تورهای خارجی است که بدون نیاز به ویزا می توانید به آن سفر کنید.مجموعه نوراسیر تابع مصوبات و س...

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!
2021-10-20T13:05:50+03:30
شاید شما هم جزو آن دسته از زبان آموزانی باشید که سالهاست در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، ولی پیشرفتی احساس نمی کنید. یا فکر می کنید در یک سطح گیر افتاده ا...

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400
2021-10-20T12:25:50+03:30
امروزه با گستردگی دنیای اینترنت و فضاهای مجازی، در هر خانه حداقل یک اشتراک پرسرعت اینترنت نیاز است. اگر قصد خرید اشتراک اینترنت و خرید مودم داشته باشید با ای...

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق
2021-10-20T12:25:50+03:30
کابل برق (Power Cable) از قرار گرفتن یک یا چند رشته سیم در کنار یکدیگر ساخته می شود که از آن به جهت انتقال و هدایت جریان های الکتریکی و یا سیگنال ها استفاده ...

طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه
2021-10-20T12:25:49+03:30
یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و محبوب در بین ما ایرانی ها سالاد الویه است که با توجه به محتویات مقوی و فراوانی که در آن به کار می رود می توانید به عنوان وعده ...

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟
2021-10-20T12:22:33+03:30
اگر شما هم در انتخاب گوشی موبایل از برندهای شیائومی یا سامسونگ تردید دارید، این مطلب به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل
2021-10-20T12:22:32+03:30
شرکت ایران استنلس، تولید کننده انواع اتصالات زانوجوشی استیل اینچی، درزدار و مانیسمان و ... است.

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید
2021-10-20T12:22:32+03:30
در این مطلب به معرفی مهم‌ترین تجهیزات مخابراتی ساخته‌شده از فولاد و مقاطع فولادی به کار رفته در آن‌ها، پرداخته شده است.

ثبت نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد

ثبت  نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد
2021-10-20T12:22:31+03:30
سامانه ثمن از دقایقی قبل برای ثبت نام در طرح مسکن حمایتی دولت سیزدهم بازگشایی شد اما به دلیل برخی مشکلات زیرساختی، هنوز امکان ورود کاربر فراهم نیست.

نگاهی کلی به جارو شیائومی

نگاهی کلی به جارو شیائومی
2021-10-20T12:09:13+03:30
در این مطلب قصد داریم ویژگی‌ های بی‌نظیر جاروی شیائومی را برای شما بیان کنیم.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)