میرنیوز

چگونه خودمان را کشف کنیم؟

چگونه خودمان را کشف کنیم؟ 2021-09-28T11:52:07+03:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سایت میرصادقی، یک سوال مهم! استعداد چیست؟ استعداد اصطلاحی است که دائماً در رابطه با افراد مشهور استفاده می‌شود: در تجارت نمایشی، اغلب از مجریان به عنوان استعداد یاد می‌شود. تحلیلگران ورزشی در مورد استعداد خام یک ورزشکار برجسته صحبت می‌کنند. بچه‌های دبستانی در نمایش‌های استعدادیابی مخاطبان، مخصوصا والدین را تحت تأثیر قرار می‌دهند.‌
اما اگرچه این کلمه بسیار رایج است، اما مفهومی مبهم و همچنان فاقد جوهر و ویژگی خاصی است. شاید بخشی از این دلیل باشد که بسیاری از مردم در استفاده از آن برای شخص خود مشکل دارند. بررسی دقیق مفهوم استعداد ممکن است تشخیص آن را در خود و دیگران برای شما آسان کند تا بتوانید از آن در زندگی روزمره خود بیشترین بهره را ببرید. به عنوان مثال، چه چیزی استعداد را از مفاهیم مرتبط اما متفاوت همچون دانش یا مهارت متمایز می‌کند؟
استعداد نشان می‌دهد که شما چگونه فردی هستید. این همان چیزی است که مفهوم استعداد را از دانش یا مهارت متمایز می‌کند. استعداد واکنش‌های لحظه به لحظه شما را به محیط شما دیکته می‌کند و در واقع غریزه‌ای است که وجود دارد. نتایج ناشی از استعدادها به طور مداوم الگوهای فکری یا رفتاری را تکرار می‌کند. انحراف از این الگوها مستلزم تلاش آگاهانه است و حفظ چنین الگوهایی دشوار است.
دانش و مهارت، از سوی دیگر بر رفتار آموخته شده دلالت دارد، اقداماتی که نیاز به پردازش شناختی فعال‌تری دارند. آنچه می‌دانید بیشتر از تجربیات و تحصیلات شما ناشی می‌شود تا اینکه در هسته اصلی خود چه کسی هستید. رفتارهای ناشی از دانش و مهارت‌ را می‌توان بسیار راحتتر از رفتار مبتنی بر استعداد تغییر داد. استعداد نمیتواند تابع باشد و در واقع ثابت و پایدار است.

چگونه خودمان را کشف کنیم؟

۵ راهکار موثر در کشف استعداد خود

در ادامه ۵ روش را می‌خوانیم تا بفهمیم چگونه استعداد خود را کشف کنیم و از آن بهره ببریم:

۱. ارزیابی‌هایی را انجام دهید.

برای درک پتانسیل خود در زندگی و کشف استعداد ، ارزیابی بسیار موثر خواهد بود. این ارزیابی‌ها به شما کمک می‌کند تا عملکرد خود را در جنبه‌های مختلف زندگی درک کنید و به شما کمک می‌کند حوزه‌ای از زندگی را که نیاز به توجه بیشتری دارد بشناسید.
همچنین، تست‌های شخصیتی راهی عالی برای درک آنچه شما در آن استعداد دارید می‌باشد. به علاوه تست مایرز-بریگز MBTI یک ابزار محبوب است که به شما در تعریف الگوهای شخصیتی به ظاهر پیچیده کمک می‌کند. این می‌تواند تعیین کند که انگیزه‌های شما در کجای زندگی قرار دارد.
هنگامی که می‌دانید در کدام دسته قرار می‌گیرید، می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را به وضوح در زندگی روزمره مشاهده کنید. 

۲. دریابید که بیشترین هزینه را برای چه چیزی خرج می‌کنید.

ما اغلب پول خود را در جایی خرج می‌کنیم که در رابطه با خواسته‌های ما باشد.
وقتی نقاط قوت خود را دنبال می‌کنید، متوجه می‌شوید که برای چه چیزی ارزش قائل هستید و احتمالاً در آنچه که برای آن ارزش قائل هستید مهارت کافی دارید. اگر هزینه‌های سالانه خود را مرور می‌کنید و متوجه می‌شوید که بیشترین هزینه شما صرف کلاس تناسب اندامی شده است که شما آن را دوست دارید، از آن به عنوان نشانه‌ای از استعداد خود استفاده کنید. 

۳. از خانواده خود بپرسید که در کودکی چه چیزی را دوست داشتید.

گاهی اوقات افرادی که طولانی مدت ما را میشناسند افرادی هستند که ما را بهترین شکل ممکن می‌شناسند. از خانواده خود بپرسید که در دوران کودکی چه می‌کردید، شاید همیشه تنها بودید یا با دوستان خود بازی می‌کردید، داستان می‌ساختید، نقاشی می‌کردید، صحنه‌هایی را اجرا می‌کردید و... . به احتمال زیاد اینها چیزهایی هستند که شما هنوز هم به این فعالیت‌ها علاقه مندید، اما با گذشت زمان و تبدیل شدن به یک انسان بالغ، آنها را از بین برده‌اید.
این خاطرات را به عنوان استعداد خود تلقی کنید تا دوباره مشغول آن‌ها شوید. ببینید چقدر از دوران کودکی خود را می‌توانید در بزرگسالی با رعایت حس بازی خود بازسازی کنید. استفاده از استعدادهای خود  به مغز شما فرصتی می‌دهد و شما را در هر زمینه دیگری از زندگی‌تان مولدتر می‌کند.

۴. برای یافتن استعداد هایتان، بنویسید.

بگذارید افکار شما هر روز صبح روی چند صفحه جریان یابد و بقیه روز را از آن‌ها دور شود. جریان آگاهی نویسی می‌تواند در کشف استعدادهای شما بسیار موثر باشد. بعد از یک هفته برگردید و صفحات خود را دوباره بخوانید. متوجه خواهید شد که بسیاری از افکار شما به یک ایده اصلی باز می‌گردند. این معمولاً یک استعداد نهفته در درون شما است.
از نوشته‌های خود برای جستجوی پاسخ‌های پنهان استفاده کنید. چه آرزوهایی دارید؟ دوست دارید از چه فرصت‌هایی استفاده کنید؟ حال از نوشته‌های خود، لیستی از نقاط قوت خود و فهرستی از فرصت‌ها برای تعیین اهداف جدیدتان تهیه کنید.

۵. استعداد را در دیگران جستجو کنید.

گاهی الهام گرفتن از مهارتهای دیگران به ما در کشف استعداد خود کمک میکند. اگر شما نویسنده هستید و چیزی را می‌خوانید که کاملاً با روح شما ارتباط دارد، سعی کنید آنچه که دقیقاً با شما ارتباط دارد را تعریف کنید.
 اگر استعداد دیگران را می‌بینید و حسادت شما برانگیخته میشود (نگران نباشید، همه ما این احساس را تجربه می کنیم) می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید. از آن شخص بخواهید که شما را راهنمایی کند. دیدن استعداد در دیگران، فرصت جدیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد و در عین حال به شما کمک می‌کند تا خود را تغییر دهید و استعداد پنهان خود را کشف کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

دانلود سریال نیسان آبی قسمت اول با حجم رایگان

دانلود سریال نیسان آبی قسمت اول با حجم رایگان
2021-10-19T18:12:28+03:30
دانلود قسمت 1 سریال نیسان آبی از ساعت 8 صبح چهارشنبه با کلیک روی لینک مستقیم انتهای مطلب امکان پذیر است. نسخه های دانلود قسمت اول سریال نیسان آبی با بالاترین...

حیات غیبی برنده خودرو جشنواره طلایی بازار مهستان استان البرز

حیات غیبی برنده خودرو جشنواره طلایی بازار مهستان استان البرز
2021-10-19T17:45:51+03:30
حالا دیگر گوی ها و شماره ها تعیین کننده هستند آن هم بعد از مدت ها انتظار. این آخرین است آخرین شماره برای انتخاب برنده خودرو جشنواره طلایی ایران کیش و بانک تج...

آشنایی با پچ پنل، پچ کورد و کاربردهای آن‌ها

آشنایی با پچ پنل، پچ کورد و کاربردهای آن‌ها
2021-10-19T17:32:28+03:30
آشنایی با انواع تجهیزات مخابراتی از جمله پچ پنل و پچ کورد به افراد کمک می کند تا بتوانند شناخت بهتری از این تجهیزات داشته باشند. ...

کپسول آتش نشانی برای منزل چه ویژگی هایی دارد؟

کپسول آتش نشانی برای منزل چه ویژگی هایی دارد؟
2021-10-19T17:19:08+03:30
از اولین و مهمترین مسائلی که باید به هنگام زندگی در منزل یا محل کار به آن بپردازیم، رعایت نکات ایمنی و داشتن تجهیزات آتش نشانی می باشد. همانطور که می دانید ر...

دستگاه جوجه کشی خوب دارای چه ویژگی هایی است؟

دستگاه جوجه کشی خوب دارای چه ویژگی هایی است؟
2021-10-19T17:05:49+03:30
یکی از صنایعی که بسیار رو به رشد بوده و سودآوری خوبی نیز دارد، صنعت پرورش طیور می باشد. مانند تمامی کسب و کارهای دیگر، افرادی که به دنبال ورود به این رشته و ...

لوگو پی ال سی (LOGO PLC) یا رله های قابل برنامه ریزی چیست؟

لوگو پی ال سی (LOGO PLC) یا رله های قابل برنامه ریزی چیست؟
2021-10-19T16:52:28+03:30
امروزه رله های قابل برنامه ریزی، فصل مشترک فعالیت بسیاری از برق کاران و حتی مشاغل مرتبط با رشته برق شده است و در طراحی و سیم کشی برق،مثل نورپردازی ها و روشنا...

راهنمای خرید از فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو

راهنمای خرید از فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو
2021-10-19T16:25:48+03:30
بر هیچکس پوشیده نیست که با توجه به قیمت بالای ماشین‌ها، مراقبت از قطعات و لوازم یدکی خودرو بسیار ضروری است. هر وسیله مکانیکی نیاز به بررسی و رسیدگی مرتب دارد...

قیمت ترجمه شناسنامه

قیمت ترجمه شناسنامه
2021-10-19T16:12:37+03:30
شناسنامه یکی از اصلی ترین مدارک هویتی مورد نیاز برای ترجمه رسمی است. بنابراین تقریبا تمام متقاضیان سفر به خارج از کشور برای اخذ ویزا، امور حقوقی و ثبت ازدواج...

دانلود سریال نیسان آبی – قسمت 1 کامل و قانونی

دانلود سریال نیسان آبی – قسمت 1 کامل و قانونی
2021-10-19T16:12:36+03:30
برای دانلود قسمت اول سریال نیسان آبی به ادامه مطلب مراجعه کنید.

تحقق جهش تولید در کارخانه نتیجه کمک های بانک ملی ایران است

تحقق جهش تولید در کارخانه نتیجه کمک های بانک ملی ایران است
2021-10-19T15:19:08+03:30
ظهیر امامی با اشاره به این که انواع خدماتی که بانک ملی ایران به مجموعه ما ارائه می‌کند موجب شده شاهد جهش تولید در عرصه کار و تولید در کارخانه باشیم، گفت: اگر...

ارائه متنوع ترین خدمات «کارتی» از سوی بانک ملی ایران

ارائه متنوع ترین خدمات «کارتی» از سوی بانک ملی ایران
2021-10-19T15:19:08+03:30
مدیرعامل بانک ملی ایران تاکید کرد که این بانک از متنوع ترین خدمات «کارتی» در نظام بانکی برخوردار است.

دو راهی دریافت درگاه پرداخت مستقیم یا واسط، کدام بهتر است؟

دو راهی دریافت درگاه پرداخت مستقیم یا واسط، کدام بهتر است؟
2021-10-19T15:05:56+03:30
امروزه انتخاب درگاه پرداخت مناسب برای سایت به یکی از دغدغه های اصلی صاحبان کسب و کار و یا افرادی که تمایل دارند فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنند تبدیل...

کاهش ارزبری بیش از ۳۷ میلیون یورو برای داخلی‌سازی قطعات میز پنجم ایران خودرو

کاهش ارزبری بیش از ۳۷ میلیون یورو برای داخلی‌سازی قطعات میز پنجم ایران خودرو
2021-10-19T15:02:33+03:30
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: از میز اول خودکفایی تاکنون، ۱۴۹ قطعه برای داخلی‌سازی تعریف شده که تا امروز ۸۷ قطعه با کاهش ارزبری سالانه ۶۹.۴ میلیون یور...

بهترین تلویزیون های اندروید 2021

بهترین تلویزیون های اندروید 2021
2021-10-19T14:39:09+03:30
اگر قصد خرید تلویزیون دارید به احتمال زیاد انتخاب شما یکی از مدل های هوشمند صفحه تخت با کیفیت تصویر فورکی است. در این میان آشنایی با بهترین مدل ها، ریسک خرید...

برای حفظ سلامتی از تست کرونا در منزل با نرسینو استفاده کنید!

برای حفظ سلامتی از تست کرونا در منزل با نرسینو استفاده کنید!
2021-10-19T13:59:09+03:30
یکی از مشکلاتی که امروزه افرادی که واکسینه نشده اند و قصد سفر و انجام برخی از امور را دارند و با آن روبه رو هستند انجام تست کرونا است. این تست ها قابل اعتماد...

روش‌های انتخاب و خرید نهال گردو که بازدهی باغ را ۲ برابر می کند

روش‌های انتخاب و خرید نهال گردو که بازدهی باغ را ۲ برابر می کند
2021-10-19T13:55:54+03:30
در این مطلب قصد داریم تا فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین نهال گردو برای باغمان را بررسی نموده و سپس بهترین ارقام گردو درایران را معرفی کنیم.

آغاز سال تحصیلی جدید با اینترنت رایگان رایتل

آغاز سال تحصیلی جدید با اینترنت رایگان رایتل
2021-10-19T13:19:15+03:30
بسته‌های اینترنت رایگان رایتل برای دانشجویان و طلاب، معلمان و اساتید دانشگاه فعال شد.

نوروپاتی دیابتی در سالمندان

نوروپاتی دیابتی در سالمندان
2021-10-19T13:19:14+03:30
بیماری نوروپاتی دیابتی در سالمندان را بیشتر بشناسید تا در نگهداری از سالمندان، با دانش بیشتری عمل کنید.

گرماتاب چیست؟ و چه انواعی دارد؟

گرماتاب چیست؟ و چه انواعی دارد؟
2021-10-19T13:06:05+03:30
یکی از وسایل مهم گرمایشی صنعتی گرماتاب ها هستند. این دستگاه ها با قدرت بالایی که دارند می توانند فضاها و سالن های بزرگ صنعتی را گرم کنند. در ادامه با گرماتاب...

عبور همراه کارت از مرز 3 میلیون نصب فعال کافه بازار

عبور همراه کارت از مرز 3 میلیون نصب فعال کافه بازار
2021-10-19T13:06:04+03:30
تعداد نصب‌های فعال اپلیکیشن پرداخت همراه کارت در کافه‌بازار از مرز 3 میلیون کاربر عبور کرد.

فعلاً شرایط واردات خودرو فراهم نیست/ خروج خودروهای ناقص از پارکینگ خودروسازان

فعلاً شرایط واردات خودرو فراهم نیست/ خروج خودروهای ناقص از پارکینگ خودروسازان
2021-10-19T12:49:11+03:30
رئیس ایدرو گفت: وزیر صمت مخالفتی با واردات خودرو ندارد ولی در حال حاضر شرایط فراهم نیست.

تور ترکیه را از آژانس های مسافرتی معتبر بخواهید

تور ترکیه را از آژانس های مسافرتی معتبر بخواهید
2021-10-19T12:39:12+03:30
کشور ترکیه یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی دنیاست که هر ساله از هزاران گردشگر بین‌المللی میزبانی می‌کند. در سال‌های اخیر توجه ویژه این کشور به صنعت توریسم، ه...

افزایش تولید خودرو به سالانه سه میلیون دستگاه شدنی است

افزایش تولید خودرو به سالانه سه میلیون دستگاه شدنی است
2021-10-19T12:35:56+03:30
دبیر انجمن قطعه سازان گفت: برنامه تولید ۳ میلیون دستگاه خودرو تا افق ۱۴۰۴ امکان پذیر است ولی نیازمند یکسری پیش‌نیاز از جمله تعامل با بخش خصوصی خواهد بود.

فعلا شرایط واردات خودرو فراهم نیست/ خروج خودروهای ناقص از پارکینگ خودروسازان

فعلا شرایط واردات خودرو فراهم نیست/ خروج خودروهای ناقص از پارکینگ خودروسازان
2021-10-19T12:35:55+03:30
رئیس ایدرو گفت: وزیر صمت مخالفتی با واردات خودرو ندارد ولی در حال حاضر شرایط فراهم نیست.

قیمت مصوب تخم‌مرغ بسته‌بندی اعلام می شود

قیمت مصوب تخم‌مرغ بسته‌بندی اعلام می شود
2021-10-19T12:35:55+03:30
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار گفت: برای ساماندهی به وضعیت بازار تخم مرغ مقرر شد تا پایان این هفته، قیمت مصوب انواع تخم‌مرغ‌های بسته بندی شده اعلام شود.

سرانه مصرف شیر در کشور ٣ لیوان در هفته / کرمانی‌ها هفته‌ای ۷۷ لیوان نوشابه می‌نوشند

سرانه مصرف شیر در کشور ٣ لیوان در هفته / کرمانی‌ها هفته‌ای ۷۷ لیوان نوشابه می‌نوشند
2021-10-19T12:35:54+03:30
سرانه مصرف شیر افراد ١۵ ساله و بیش‌تر در هفته در سال ١٣٩٩، به طور متوسط ٩٨‌.٢ لیوان برآورد شده که استان اردبیل با ۶٣.٣ لیوان در هفته بیشترین سرانه مصرف شیر ر...

هتل های لوکس تهران را با پرشین هتل رزرو کنید

هتل های لوکس تهران را با پرشین هتل رزرو کنید
2021-10-19T12:05:55+03:30
در عنوان های زیر به شرح 3 هتل لوکس تهران پرداخته ایم که شما باید با توجه به دانش و اطلاعات خود، بین این هتل های تهران، یکی را به عنوان لوکیشن فیلم گنج قارون ...

با یکدیگر همنفس شدیم

با یکدیگر همنفس شدیم
2021-10-19T12:02:35+03:30
روزهای دشوار مبارزه با بیماری مهلک کرونا، بانک مهر ایران دست افراد رنجور از این بیماری را به مهربانی فشرد و با درد آن‌ها همنفس شد.

قانون جدید بیمه شخص ثالث

قانون جدید بیمه شخص ثالث
2021-10-19T12:02:35+03:30
در ادامه با ما همراه باشید تا با قانون جدید بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۰ و راننده محور شدن این بیمه بیشتر آشنا شوید.

قیمت دلار ۲۷ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۳۸ تومان رسید

قیمت دلار ۲۷ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۳۸ تومان رسید
2021-10-19T11:49:13+03:30
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ در صرافی های بانکی به ۲۶ هزار و ۶۳۸ تومان رسید.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)