میرنیوز

عوامل تاثیر گذار بر قیمت سمعک

عوامل تاثیر گذار بر قیمت سمعک 2021-09-26T15:58:45+03:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سمعک ملاصدرا، این آیتم ها عبارتند از:

۱.         کیفیت گفتار: بسیاری از کاربران سمعک پس از دریافت سمعک از کیفیت صدای گفتاری راضی نیستند، البته درصد بسیار زیادی از این نارضایتی به دلیل آسیب بسیار زیاد عصب شنوایی است که در برخی از موارد امکان تصحیح آن وجود ندارد. اما در باقی موارد سمعک هایی که تمرکز بیشتری روی تقویت صدای گفتاری دارند و صداهای زمینه ای را کمتر تقویت می کنند که این امر بر قیمت سمعک تاثیر مستقیم دارد که، کیفیت گفتاری بهتری را ارائه می دهند.

۲.         کیفیت صدای کاربر: یکی از تکنولوژیهای بسیار برتر در سمعک ها، که اخیرا در سمعک های کمپانی زیمنس (سیگنیا) ارائه شده، امکانی است که باعث می شود کاربر سمعک، صدای خود را طبیعی تر بشنود.

۳.         قابلیت ارتباط با تلفن و موبایل: سمعک ها بر اساس کیفیت صدای دریافتی توسط تلفن و موبایل متفاوت هستند و هرچه تکنولوژی آنها بالاتر باشد کیفیت صدای دریافتی از طریق تلفن نیز بهتر می شود.

۴.         قابلیت ارتباط با وسایل صوتی: یکی دیگر از مشکلات کاربران سمعک شنیدن واضح صدای تلویزیون و سایر وسایل صوتی و حتی شنیدن واضح تر صدای معلم در کلاس درس است، که هر چه تکنولوژی سمعک بالاتر باشد، امکان دسترسی به این امر سهل تر است.

۵.         قابلیت تنظیم از راه دور: یکی دیگر از امکاناتی که اخیرا در سمعک ها تعبیه شده است، امکان تنظیم سمعک از طریق اینترنت و از راه دور است که از طریق آن می توان مشکلات مربوط به رفت و آمد بسیاری از کاربران سمعک را حل کرد.

۶.         مدار کاهش وزوز: وزوز یکی از مشکلات همراه با کاهش شنوایی است. از این رو بسیاری از سمعک های پیشرفته دارای مدارات خاص کاهش وزوز هستند که می تواند در حل مشکل این بیماران بسیار کمک کننده باشد. قیمت سمعک برای وزوز گوش کمی بالاتر از سمعک هایی است که مدار کاهش وزوز گوش در سیستم پردازشی خود ندارند.

بررسی قیمت سمعک بر اساس برند

سمعک یکی از تکنولوژی هایی است که با ورودش کل دنیا را دگرگون کرده؛ هرچند برخی کمپانی های معتبر و بزرگ جهان مانند کمپانی زیمنس و ویدکس و اتیکن بنیانگذار صنعت ساخت سمعک بوده اند و در زمینه تولید سمعک های جدید و مدرن همواره پیشقدم هستند، اما امروز دیگر بازار جهانی تولید سمعک محدود به این چند کمپانی نیست و بیش از ۲۰ کمپانی مختلف در زمینه تولید سمعک فعال هستند. طبیعتاً قیمت سمعک خوب شرکت های بنیانگذار سمعک به دلیل تکنولوژی برترشان، بودجه بیشتری نسبت به سمعک های کمپانی های نوپا می طلبد. در لیست قیمت سمعک گوش که بالاتر آورده شده است، خرید سمعک از برندهای معتبری مثل زیمنس، ویدکس، فوناک و… معیار قرار گرفته است.

آیا گران بودن سمعک به معنی بهتر بودن آن است؟

قیمت سمعک دارای یک محدوده ی بسیار وسیع است و بنا به شرایط خاص هر کاربر، سمعک مناسب برای او با افراد دیگر متفاوت است. منظور از شرایط خاص هر فرد، میزان کم شنوایی، شکل کم شنوایی، شرایط فردی، محیط استفاده از سمعک، میزان تعریق فرد، وجود یا عدم وجود بیماری همراه و… می باشد. هدف از نوشتن این مقاله شرح این موضوع است که چرا قیمت برخی از سمعک ها گران تر از بقیه هستند و اینکه آیا گران بودن سمعک به معنی بهتر بودن آن است یا نه؟

نکته مهم اینجاست که تمام مواردی که در قیمت سمعک تاثیرگذار هستند، محدوده قیمت سمعک را مشخص می کند. یعنی لزوما سمعک های گران قیمت برای تمامی انواع کم شنوایی ها بهترین نوع از انواع سمعک ها نیستند. گاهی حتی یک سمعک آنالوگ می تواند نتیجه بهتری برای کاربر سمعک نسبت به سمعک فراهوشمند داشته باشد. در هنگام خرید سمعک گوش حتما موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

بودجه شخصی

قبل از اینکه تصمیم به خرید سمعک بگیرید و شروع به ارزیابی قیمت سمعک ها کنید، باید برای خود یک بودجه شخصی تعریف کنید. تازه اینجاست که برای شما گران قیمت بودن یا ارزان بودن معنی پیدا می کند. یکی از دلایلی که نمی‌توانم قیمت سمعک ها را به صورت کاملاً دقیق به شما ارائه دهم این است که علاوه بر شرایط متفاوت افراد از جمله میزان کم شنوایی و شکل کم شنوایی و توانایی استفاده ی آن ها از تکنولوژی، میزان پشتیبانی مالی هر فرد نیز متفاوت است. منظورم از پشتیبانی مالی چیست؟ بیمه اجتماعی، بیمه های تکمیلی، بیمه ارائه شده توسط کارفرما و… یعنی ممکن است قیمت سمعک خاصی برای یک فرد مبتلا به کم شنوایی x تومان باشد، در حالی‌ که چون فرد دیگری از بیمه تکمیلی بهره می برد، همان سمعک را بتواند با هزینه کمتری تهیه کند. بهترین راه برای آگاهی از میزان بودجه ی اختصاص داده شده توسط بیمه ها به هزینه ی سمعک مطالعه ی مقاله ی “تعرفه بیمه های سمعک” است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد
2021-10-21T05:35:49+03:30
اوراق تسهیلات مسکن که همزمان با اعلام افزایش سقف وام خرید مسکن تا ۴۸۰ میلیون تومان، به مرز ۸۰ هزار تومان رسیده بود، در روزهای اخیر به ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان کاه...

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!
2021-10-20T18:05:48+03:30
طبق آخرین آمار انجمن داروسازان هر فرد ایرانی به صورت میانگین حداقل یکبار در ماه به داروخانه مراجعه می‌کند. این مراجعه می‌تواند هم درصدد رفع نیازهای دارو و در...

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید
2021-10-20T17:25:52+03:30
یکی از چالش‌ برانگیزترین فاکتورهای سفر به مشهد انتخاب اقامتگاهی متناسب با شرایط و بودجه مورد نظر ما در سفر می‌باشد.

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰
2021-10-20T16:52:28+03:30
قیمت هتل های تهران بستگی به امکانات و خدمات آن‌ها دارد. هتل اسپیناس پالاس با ارائه بهترین خدمات، قیمت بالایی را نیز ارائه می‌دهد. ...

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟
2021-10-20T15:29:12+03:30
با موپن همراه باشید تا درباره این پلتفرم‌ها و مزایای آنها بیشتر بدانید.

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟
2021-10-20T15:19:11+03:30
تشخیص عفونت در بدن اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا عفونت به سرعت می‌تواند از طریق خون به تمام بدن انتشار پیدا کند و شرایط اضطراری خاصی را برای فرد ایجاد کند. عف...

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری
2021-10-20T15:15:55+03:30
می‌توان انواع ابزار و ماشین آلات را به راحتی و با چند کلیک ساده تهیه و خریداری کرد.

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟
2021-10-20T14:39:08+03:30
با شتاب روند واکسیناسیون، بسیاری از کشورهای جهان محدودیت‌های دوران کرونا را کاهش داده‌اند و حالا بعد از حدود ۱۸ ماه، دوباره امکان سفر به صورت محدود برای افرا...

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند
2021-10-20T14:25:49+03:30
در دنیای دیجیتال امروزی، هر فردی یک گوشی هوشمند در دست دارد؛ افراد تمامی اطلاعات مهم‌شان را از اطلاعات بانکی گرفته تا عکس‌های شخصی در آن ذخیره می‌کنند. پس تا...

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی
2021-10-20T14:22:33+03:30
در این مطلب قصد داریم مراحل شستشوی CIP فیلترهای ممبران را با هم بررسی کنیم.

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد
2021-10-20T13:55:54+03:30
در دهمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تکواندوکاران ایرانی با کسب هشت مدال طلا و هزار و چهار امتیاز توانستند جام قدیمی‌ترین تورنمنت تکواندو را بالای سر ب...

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها
2021-10-20T13:55:54+03:30
معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از امکان ثبت نام برخی از مجردها با شرایط خاص در نهضت ملی مسکن خبر داد.

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند
2021-10-20T13:55:53+03:30
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اعضای این صنف مقصر گرانی مسکن نیستند گفت: مشاوران املاک قیمت‌ها را حتی الامکان پایین‌تر هم می‌آورند تا زودتر به سود...

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
خرید کاشی سرامیک ارزان یکی از چالش­هایی بوده که همواره در سر راه افرادی که می­ خواهند این مصالح را تهیه کنند، قرار داشته است. طبیعتاً با خرید کاشی سرامیک از ...

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
در حال حاضر خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از مواردی است که اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. اما خرید آب تصفیه کن چه مزایایی دارد؟ در خرید تصفیه آب خانگی به چه موارد...

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟
2021-10-20T13:05:50+03:30
شهر وان ترکیه در نزدیک مرز غربی ایران از جذاب ترین و ارزان ترین تورهای خارجی است که بدون نیاز به ویزا می توانید به آن سفر کنید.مجموعه نوراسیر تابع مصوبات و س...

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!
2021-10-20T13:05:50+03:30
شاید شما هم جزو آن دسته از زبان آموزانی باشید که سالهاست در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، ولی پیشرفتی احساس نمی کنید. یا فکر می کنید در یک سطح گیر افتاده ا...

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400
2021-10-20T12:25:50+03:30
امروزه با گستردگی دنیای اینترنت و فضاهای مجازی، در هر خانه حداقل یک اشتراک پرسرعت اینترنت نیاز است. اگر قصد خرید اشتراک اینترنت و خرید مودم داشته باشید با ای...

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق
2021-10-20T12:25:50+03:30
کابل برق (Power Cable) از قرار گرفتن یک یا چند رشته سیم در کنار یکدیگر ساخته می شود که از آن به جهت انتقال و هدایت جریان های الکتریکی و یا سیگنال ها استفاده ...

طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه
2021-10-20T12:25:49+03:30
یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و محبوب در بین ما ایرانی ها سالاد الویه است که با توجه به محتویات مقوی و فراوانی که در آن به کار می رود می توانید به عنوان وعده ...

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟
2021-10-20T12:22:33+03:30
اگر شما هم در انتخاب گوشی موبایل از برندهای شیائومی یا سامسونگ تردید دارید، این مطلب به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل
2021-10-20T12:22:32+03:30
شرکت ایران استنلس، تولید کننده انواع اتصالات زانوجوشی استیل اینچی، درزدار و مانیسمان و ... است.

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید
2021-10-20T12:22:32+03:30
در این مطلب به معرفی مهم‌ترین تجهیزات مخابراتی ساخته‌شده از فولاد و مقاطع فولادی به کار رفته در آن‌ها، پرداخته شده است.

ثبت نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد

ثبت  نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد
2021-10-20T12:22:31+03:30
سامانه ثمن از دقایقی قبل برای ثبت نام در طرح مسکن حمایتی دولت سیزدهم بازگشایی شد اما به دلیل برخی مشکلات زیرساختی، هنوز امکان ورود کاربر فراهم نیست.

نگاهی کلی به جارو شیائومی

نگاهی کلی به جارو شیائومی
2021-10-20T12:09:13+03:30
در این مطلب قصد داریم ویژگی‌ های بی‌نظیر جاروی شیائومی را برای شما بیان کنیم.

قیمت،مزایا و معایب و روش ساخت انواع ضدیخ بتن

قیمت،مزایا و معایب و روش ساخت انواع ضدیخ بتن
2021-10-20T12:09:12+03:30
در این مطلب با انواع ضدیخ بتن آشنا می شوید.

نکات مهم و کلیدی در تعمیر یخچال و لباسشویی که باید بدانید

نکات مهم و کلیدی در تعمیر یخچال و لباسشویی که باید بدانید
2021-10-20T12:09:12+03:30
در این مطلب به نکات مهم و کلیدی که باید در تعمیر یخچال و لباسشویی بدانید، پرداخته می شود.

چگونه یک دوربین مداربسته خوب بخریم؟

چگونه یک دوربین مداربسته خوب بخریم؟
2021-10-20T12:09:11+03:30
برای اینکه یک دوربین مداربسته خوب بخریم لازم است با برترین برندهای موجود در بازار آشنا باشیم.

قیمت دلار ۲۸ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۷۳۸ تومان رسید

قیمت دلار ۲۸ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۷۳۸ تومان رسید
2021-10-20T11:29:17+03:30
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در صرافی های بانکی به ۲۶ هزار و ۷۳۸ تومان رسید.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت / هر اونس ۱۷۷۷ دلار

قیمت جهانی طلا افزایش یافت / هر اونس ۱۷۷۷ دلار
2021-10-20T11:29:17+03:30
قیمت جهانی طلا در معاملات امروز چهارشنبه در حالی افزایش یافت که اقتصاددانان پیش‌بینی کردند فدرال‌رزرو آمریکا فعلاً نرخ بهره خود را افزایش نخواهد داد.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)