میرنیوز

پکینگ پال رینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

پکینگ پال رینگ چیست و چه کاربردی دارد؟ 2021-09-26T10:05:33+03:30

به گزارش ایسنا، بنبر اعلام دماگستر، این قطعه با نام های دیگری همچون پکینگ رندوم اسپلش (random splash) و پکینگ استکانی نیز شناخته می‌شوند. به دلیل شانسی بودن جهت گیری قطرات سیال، به این نوع مدیای خنک کن، اصطلاحاٌ پکینگ رندوم اسپلش می‌گویند. نام پال رینگ از شرکت سازنده آمریکایی برج خنک کننده برگفته شده است. این قطعه درون کولینگ تاور همانند قلب این دستگاه عمل می‌کند. انواع مختلف این پکینگ شامل: پال رینگ سرامیکی، پلاستیکی و برج تقطیر می‌باشد. پکینگهای پال رینگ استکانی در مدل های برج خنک کننده مکعبی و مخروطی کاربرد فراوانی دارند.

پکینگ رندوم اسپلش وظیفه افزایش سطح تماس و انتقال جرم بین دو فاز مایع و گاز (آب و هوا) می‌باشد. این نوع پکینگ پال رینگ جز پرکاربردترین مدل پکینگ های اسپلش در جهت بالابردن راندمان خنک کاری سیستم کولینگ تاور می‌باشد. از جمله مزایای پکینگ پال رینگ یا رندوم اسپلش می توان به سهولت در جابجایی، قرارگیری شکل تصادفی یا نامنظم، تعویض راحت و همچنین آسانی چیدمان آن اشاره کرد. این ویژگیها سبب ارتقاء محبوبیت و کاربردی شدن این محصول در برجهای خنک کن گشته است.

اطلاعات فنی و ظاهری پکینگ پال رینگ(پکینگ استکانی)

بطور معمول پکینگ رندوم اسپلش در سه سایز یک، دو و سه اینچ طراحی و تولید می‌شود. از سایز یک اینچ این قطعه به دلیل اندازه بسیار کوچک آن و احتمال رسوب گرفتگی بالا در برج های خنک کاری استفاده نمی‌شود. پکینگ های استکانی یک اینچ تا زمان حال در برج های اسید کارایی بهتری از خود نشان داده اند. امروزه بسیاری از تولیدکنندگان از این مدل پرکن در دستگاه های خنک کاری برج خنک کننده فایبرگلاس استفاده می‌کنند. که اصلی ترین دلیل این استفاده رسوب پذیری دیرتر و رسوب زدایی آسان پکینگ استکانی می‌باشد. می‌توان به مشخصات فنی پکینگ پال رینگ به موارد زیر اشاره کرد.

· انواع سایز بندی: 1 تا 3 اینچ

· جنس متریال استفاده شده در تولید این قطعه: پلی پروپیلن با گرید R220 – R69  و HDPE

· وزن تقریبی: 3 تا 15 گرم که با اندازه پکینگ رابطه مستقیم دارد

· ضخامت قالب پکینگ: 800 تا 1200 میکرون

· سطح ویژه انتقال حرارت: 110 الی 180 متر مربع در متر مکعب

· ارتفاع چیدمان استاندارد پکینگ در برج خنک کننده: 90 الی 120 سانتی متر

· نحوه قرارگیری بر روی ساپورت توری زیر پکینگ فلزی گالوانیزه گرم

· دمای کاری پکینگ پال رینگ اسپلش: حداکثر 87 درجه سانتیگراد یا حداقل 5 درجه سانتی گراد

پکینگ پال رینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

تفاوت متریال پکینگ پال رینگ و رندوم اسپلش

تولیدکنندگان پکینگ پال رینگ یا در تعریفی دیگر پکینگ رندوم اسپلش در کارخانجات دماگستر با گرید مخصوص این شرکت با عالی ترین کیفیت تولید و عرضه در بازار می‌گردد. تولید پکینگ رندوم اسپلش در سایزهای 1، 1.5، 2، 2.5 و 3 اینچ انجام می‌گیرد. همچنین پکینگ رندوم اسپلش با گریدهای متفاوتی نظیر PP و PVC تولید می‌شود اما متریال PVC بسیار ضعیف بوده و به سبب نداشتن تحمل دمایی بالا و عدم اسید شویی عمر مفید پایینی دارد. پکینگ های تولید شده با گرید PVC عمر مفیدی بین یک تا دو سال دارد در حالی که پکینگ پالرینگ از جنس PP عمر مفیدی بین 5 تا 10 سال دارد.

در شرکت دماگستر پکینگ رندوم اسپلش با متریال اختصاصی PP و تحمل دمایی بین 80 تا 90 درجه سانتی گراد را بدون ایجاد مشکل و عدم دفورمه شدن دارد. پکینگ رندوم اسپلش در دو نوع مات و شفاف طراحی و تولید می‌شود. نکته قابل توجهی که وجود دارد مدل مات نسبت به شفاف گرید ضعیف تری بوده و از درصد کمی مواد کهنه و بازیافتی تشکیل شده است. نوع گرید شفاف پکینگ رندوم اسپلش قوی تر بوده و دارای ناخالصی های بازیافتی نمی‌باشد. در گرید شفاف پکینگ استکانی درصد کمی از پلی اتیلن به جهت افزونی مقاومت مکانیکی و شیمیایی با پلی پروپیلن ترکیب شده و گرانول های آن در دو ردهR60 ، R220 و R350 تولید می‌گردد.

پکینگ پال رینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایای پکینگ رندوم اسپلش

· داشتن استحکام بالا و طول عمر مفید و مناسب

· راحتی و سهولت در نصب و تعویض این قطعه

· حمل و نقل آسان پکینگ رندوم اسپلش

· نداشتن هیچگونه محدودیت در استفاده کولینگ تاورهای متنوع و در محیط های متفاوت

· قابلیت رسوی زدایی به وسیله ی اسید و مقاومت شیمیایی بالا

· بازدهی بسیار مناسب در خنک کاری

· همچنین استفاده از این پکینگ در شرایطی که آب به همراه سختی بالا و آلاینده است پیشنهاد می‌گردد.

فرآیند مات شدگی پلیمر در پکینگ استکانی چیست؟

در هنگامی که یک پلیمر را ذوب می‌کنیم در مواقع واکنش با هوا و رسوباتی که روی دیواره آن باقی مانده است، ترکیبی از خود بجا می‌گذارد. که پس از سرد سازی و قالب گیری درصد کمی تیرگی و کدری را می‌توان روی پکینگ پال رینگ مشاهده کرد. در واقع پکینگ های گرید تیره با پلیمرهایی همچون پلی پروپیلن نشان از استفاده مواد درجه دوم و آسیاب شده می دهد.

در این دوره به علت افزایش قیمت شدید گرانول های مختلف پلی پروپیلن بسیاری از تولیدکنندگان از گرید های ترکیبی در تولید پکینگ استفاده می نمایند. یکی از رایج ترین ترکیب ها ترکیب گریدهای مختلف پلیمر PP با HDPE  یا PE80 می باشد. البته بسیاری از تولیدکنندگان محترم نیز از متریال پلیمرهای ضایعاتی در تولید پکینگ استفاده می نماید. این کار موجب کاهش قیمت و کیفیت نهایی پکینگ ها می شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در صرافی‌های بانکی به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید.

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید.

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:42:30+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:15:51+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز
2021-10-21T10:55:50+03:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز در ۲۹ مهر ماه را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۷ ارز کاهش و ۲۶ ارز افزایش یافته است. همچنین نرخ ۱۳ ارز نیز بدون تغییر باقی مانده است.

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد
2021-10-21T05:35:49+03:30
اوراق تسهیلات مسکن که همزمان با اعلام افزایش سقف وام خرید مسکن تا ۴۸۰ میلیون تومان، به مرز ۸۰ هزار تومان رسیده بود، در روزهای اخیر به ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان کاه...

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!
2021-10-20T18:05:48+03:30
طبق آخرین آمار انجمن داروسازان هر فرد ایرانی به صورت میانگین حداقل یکبار در ماه به داروخانه مراجعه می‌کند. این مراجعه می‌تواند هم درصدد رفع نیازهای دارو و در...

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید
2021-10-20T17:25:52+03:30
یکی از چالش‌ برانگیزترین فاکتورهای سفر به مشهد انتخاب اقامتگاهی متناسب با شرایط و بودجه مورد نظر ما در سفر می‌باشد.

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰
2021-10-20T16:52:28+03:30
قیمت هتل های تهران بستگی به امکانات و خدمات آن‌ها دارد. هتل اسپیناس پالاس با ارائه بهترین خدمات، قیمت بالایی را نیز ارائه می‌دهد. ...

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟
2021-10-20T15:29:12+03:30
با موپن همراه باشید تا درباره این پلتفرم‌ها و مزایای آنها بیشتر بدانید.

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟
2021-10-20T15:19:11+03:30
تشخیص عفونت در بدن اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا عفونت به سرعت می‌تواند از طریق خون به تمام بدن انتشار پیدا کند و شرایط اضطراری خاصی را برای فرد ایجاد کند. عف...

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری
2021-10-20T15:15:55+03:30
می‌توان انواع ابزار و ماشین آلات را به راحتی و با چند کلیک ساده تهیه و خریداری کرد.

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟
2021-10-20T14:39:08+03:30
با شتاب روند واکسیناسیون، بسیاری از کشورهای جهان محدودیت‌های دوران کرونا را کاهش داده‌اند و حالا بعد از حدود ۱۸ ماه، دوباره امکان سفر به صورت محدود برای افرا...

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند
2021-10-20T14:25:49+03:30
در دنیای دیجیتال امروزی، هر فردی یک گوشی هوشمند در دست دارد؛ افراد تمامی اطلاعات مهم‌شان را از اطلاعات بانکی گرفته تا عکس‌های شخصی در آن ذخیره می‌کنند. پس تا...

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی
2021-10-20T14:22:33+03:30
در این مطلب قصد داریم مراحل شستشوی CIP فیلترهای ممبران را با هم بررسی کنیم.

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد
2021-10-20T13:55:54+03:30
در دهمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تکواندوکاران ایرانی با کسب هشت مدال طلا و هزار و چهار امتیاز توانستند جام قدیمی‌ترین تورنمنت تکواندو را بالای سر ب...

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها
2021-10-20T13:55:54+03:30
معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از امکان ثبت نام برخی از مجردها با شرایط خاص در نهضت ملی مسکن خبر داد.

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند
2021-10-20T13:55:53+03:30
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اعضای این صنف مقصر گرانی مسکن نیستند گفت: مشاوران املاک قیمت‌ها را حتی الامکان پایین‌تر هم می‌آورند تا زودتر به سود...

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
خرید کاشی سرامیک ارزان یکی از چالش­هایی بوده که همواره در سر راه افرادی که می­ خواهند این مصالح را تهیه کنند، قرار داشته است. طبیعتاً با خرید کاشی سرامیک از ...

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
در حال حاضر خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از مواردی است که اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. اما خرید آب تصفیه کن چه مزایایی دارد؟ در خرید تصفیه آب خانگی به چه موارد...

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟
2021-10-20T13:05:50+03:30
شهر وان ترکیه در نزدیک مرز غربی ایران از جذاب ترین و ارزان ترین تورهای خارجی است که بدون نیاز به ویزا می توانید به آن سفر کنید.مجموعه نوراسیر تابع مصوبات و س...

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!
2021-10-20T13:05:50+03:30
شاید شما هم جزو آن دسته از زبان آموزانی باشید که سالهاست در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، ولی پیشرفتی احساس نمی کنید. یا فکر می کنید در یک سطح گیر افتاده ا...

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400
2021-10-20T12:25:50+03:30
امروزه با گستردگی دنیای اینترنت و فضاهای مجازی، در هر خانه حداقل یک اشتراک پرسرعت اینترنت نیاز است. اگر قصد خرید اشتراک اینترنت و خرید مودم داشته باشید با ای...

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق
2021-10-20T12:25:50+03:30
کابل برق (Power Cable) از قرار گرفتن یک یا چند رشته سیم در کنار یکدیگر ساخته می شود که از آن به جهت انتقال و هدایت جریان های الکتریکی و یا سیگنال ها استفاده ...

طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه
2021-10-20T12:25:49+03:30
یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و محبوب در بین ما ایرانی ها سالاد الویه است که با توجه به محتویات مقوی و فراوانی که در آن به کار می رود می توانید به عنوان وعده ...

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟
2021-10-20T12:22:33+03:30
اگر شما هم در انتخاب گوشی موبایل از برندهای شیائومی یا سامسونگ تردید دارید، این مطلب به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل
2021-10-20T12:22:32+03:30
شرکت ایران استنلس، تولید کننده انواع اتصالات زانوجوشی استیل اینچی، درزدار و مانیسمان و ... است.

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید
2021-10-20T12:22:32+03:30
در این مطلب به معرفی مهم‌ترین تجهیزات مخابراتی ساخته‌شده از فولاد و مقاطع فولادی به کار رفته در آن‌ها، پرداخته شده است.

ثبت نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد

ثبت  نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد
2021-10-20T12:22:31+03:30
سامانه ثمن از دقایقی قبل برای ثبت نام در طرح مسکن حمایتی دولت سیزدهم بازگشایی شد اما به دلیل برخی مشکلات زیرساختی، هنوز امکان ورود کاربر فراهم نیست.

نگاهی کلی به جارو شیائومی

نگاهی کلی به جارو شیائومی
2021-10-20T12:09:13+03:30
در این مطلب قصد داریم ویژگی‌ های بی‌نظیر جاروی شیائومی را برای شما بیان کنیم.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)