میرنیوز

۵ راه کاهش مصرف انرژی رادیاتور در اتاق‌های ساختمان

۵ راه کاهش مصرف انرژی رادیاتور در اتاق‌های ساختمان 2021-09-22T15:08:47+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که سیستم گرمایشی آن با وجود رادیاتورها که به آنها شوفاژ هم می‌گویند، تامین می‌شود، به شما تبریک می‌گوییم. این وسایل ساده و بی‌ادعا، جای کمتری نسبت به بخاری‌ها در خانه اشغال می‌کنند و دکوراسیون خانه را نیز چندان به هم نمی‌زنند. اما نحوه استفاده صحیح از آنها مهم است تا به اندازه کافی گرما تولید کنند و طول عمر آنها بالاتر رود. در این نوشته سعی داریم از این راه‌های استفاده صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

۱) اولین گام، نصب صحیح رادیاتور است

موضوعی که می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم، مبحث مهمی در مصرف انرژی بهینه ساختمان محسوب می‌شود. نصب صحیح رادیاتور مهم است؛ بهتر است محل لوله کشی رادیاتورها در ساختمان به نحوی تعبیه شده باشد که به دور از درب‌های ورودی و پنجره‌های ساختمانی قرار گرفته باشد، چرا که به راحتی بخشی از گرمای تولید شده از این نواحی به بیرون ساختمان انتقال داده می‌شود و در نتیجه فرایند گرم کردن اتاق و ساختمان را طولانی می‌کند.

بنابراین اگر هنوز در مراحل آماده سازی ساختمان هستید، از متخصصین موتورخانه بخواهید تا نصب شوفاژ و رادیاتور را با اصول صحیح ساختمان‌سازی و مصرف انرژی انجام دهند. این کار باعث کارکرد بهینه شوفاژها خواهد شد و در درازمدت به تعمیرات کمتری نیاز خواهید داشت.

۲) اندازه مناسب رادیاتور را تهیه کنید

۵ راه کاهش مصرف انرژی رادیاتور در اتاق‌های ساختمان

این مرحله نیز باید توسط خدمات تاسیسات موتورخانه و شوفاژ مورد توجه قرار گیرد. اندازه‌ مناسب رادیاتور با توجه به مساحت ساختمان، عایق بودن دیواره‌ها و دیگر تجهیزات موتورخانه، میزان سرمای منطقه و کیفیت تجهیزات انتخاب می‌شود. پس از شرکت سرویس و نگهداری موتورخانه بخواهید تا به این مساله به خوبی دقت کند تا بعدها با مشکلی مانند عدم گرمایش مناسب محیط مواجه نشوید.

۳) شیر رادیاتورها را ببندید

اگر به دنبال کاهش مبلغ قبض ساختمان هستید، سعی کنید شیر رادیاتورهایی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند را ببندید، این کار به طور حتم علاوه بر کاهش مبلغ قبض، موجب کاهش مصرف انرژی نیز خواهد شد.

اما موضوع فقط به اینجا ختم نمی‌شود، هرچه استفاده از رادیاتورها کمتر می‌شود، میزان استهلاک آنها نیز کمتر می‌شود و در نتیجه در طول زمان، به خدمات تعمیر و نگهداری موتورخانه شوفاژ و بالطبع آن، رادیاتورها کمتر نیاز پیدا خواهید کرد.

۴) هواگیری اصولی را فراموش نکنید

هواگیری رادیاتورها یکی از اولین گام‌هایی است که در سرویس و نگهداری وسایل گرمایشی باید انجام شود. معمولا در طول مدت زمانی که استفاده‌ای از شوفاژها نمی‌شود، امکان احتباس هوا داخل پره‌های آن نیز بیشتر می‌شود. بنابراین وجود هوا، مانع از گردش آب گرم داخل رادیاتور شده و در نتیجه انتقال گرما صورت نمی‌گیرد.

بنابراین سعی کنید به کمک متخصصین شوفاژ به صورت دوره‌ای و هر بار قبل از استفاده در فصل سرما، هواگیری را انجام دهید. البته اگر به وسایلی مانند آچار فرانسه و کلید هواگیری مجهز هستید، می‌توانید خودتان نیز اینکار را انجام دهید. همچنین در این صورت بهتر است کمی با جزئیات فنی رادیاتورها بیشتر آشنا شوید.

۵) مواظب نشتی شوفاژ باشید

۵ راه کاهش مصرف انرژی رادیاتور در اتاق‌های ساختمان

نشتی شوفاژ یکی از آن معضلاتی است که اگر با آن مواجه شدید، باید هرچه زودتر از شرکت‌های تعمیرات موتورخانه و شوفاژ کمک بگیرید تا هرچه سریعتر مشکل را بررسی و آن را برطرف کنند. این اتفاق در روزهای سرد زمستان کلافه کننده خواهد بود، چرا که بخشی از سیستم گرمایشی خانه مختل شده است.

برای تعمیر شوفاژ در چنین شرایطی، گاهی اوقات یک چسپ مخصوص، می‌تواند سوراخ ایجاد شده در شوفاژ را بگیرد و در نتیجه نشتی را از بین ببرد، اما در مواردی، مجبور به تعویض رادیاتور با مدل جدیدتر خواهید بود. در این حالت نیز سعی کنید نصب رادیاتور و شوفاژ را با کمک گرفتن از افراد متخصص انجام دهید.

چرا مصرف انرژی موضوع مهمی است؟

تقریبا همه ما می‌دانیم که مصرف صحیح انرژی مهم است و دلیل آن، فقط کاهش مبلغ سرسام‌آور قبض‌ها نیست. البته با کاهش مبلغ قبض‌ها می‌توانید در طول یک سال، مبالغ خوبی را صرفه‌جویی کنید، اما موضوع مهم دیگر، کاهش مصرف منابع انرژی است. همانطور که می‌دانیم این منابع بسیار محدود هستند و تا همین زمان که در حال خواندن این نوشته هستید، انسان‌ها با خودخواهی هرچه تمام‌تر، در حال غارت میزان زیادی از آن هستند.

اما اگر می‌خواهیم این منابع برای نسل‌های آینده نیز باقی بماند و از طرفی وجود نسل بشر با از بین رفتن منابع روی زمین تهدید نشود، کاهش مصرف انرژی مساله مهمی است.

البته موضوع فقط به اینجا ختم نمی‌شود، سالانه گازهای گلخانه‌ای زیادی بر اثر مصرف انرژی‌های مختلف تولید می‌شود و همین موضوع زمینه‌ساز افزایش گرما روی زمین است. به طوری که اگر این روزها اخبار محیط زیستی را گوش داده باشید، حتما متوجه شده‌اید که مسئله گرمایش زمین و راه‌هایی برای جلوگیری دغدغه مهم دانشمندان مختلف حوزه محیط زیست و انرژی است.

سخن پایانی

راه‌های دیگری نیز برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌هایی که به موتورخانه و شوفاژ مجهز هستند، وجود دارد، اما سعی کردیم چند مورد از مهم‌ترین آنها را بررسی کنیم. مواردی مانند ساختمان‌سازی اصولی، عایق کردن دیوارها و تجهیزات خود موتورخانه و نصب پنجره‌های دوجداره از دیگر مواردی هستند که در کاهش مصرف انرژی نقش زیادی دارند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید

قیمت دلار ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در صرافی‌های بانکی به ۲۶ هزار و ۶۹۰ تومان رسید.

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید
2021-10-21T15:09:15+03:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در بازار آزاد تهران به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید.

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هرگونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:42:30+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد

هر گونه افزایش قیمت بنزین تکذیب شد
2021-10-21T12:15:51+03:30
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر افزایش قیمت بنزین به ۱۴ هزار تومان را تکذیب کرد و گفت: خبری از گرانی بنزین نیست و هیچ تصمیمی در این باره گرفت...

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز

نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/‬ کاهش نرخ ۷ ارز
2021-10-21T10:55:50+03:30
بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز در ۲۹ مهر ماه را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۷ ارز کاهش و ۲۶ ارز افزایش یافته است. همچنین نرخ ۱۳ ارز نیز بدون تغییر باقی مانده است.

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد

ریزش ۱۰ هزار تومانی تسه/ هیجان وام مسکن نیم میلیاردی فروکش کرد
2021-10-21T05:35:49+03:30
اوراق تسهیلات مسکن که همزمان با اعلام افزایش سقف وام خرید مسکن تا ۴۸۰ میلیون تومان، به مرز ۸۰ هزار تومان رسیده بود، در روزهای اخیر به ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان کاه...

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!

داروتو از داروخانه آنلاین بخر!
2021-10-20T18:05:48+03:30
طبق آخرین آمار انجمن داروسازان هر فرد ایرانی به صورت میانگین حداقل یکبار در ماه به داروخانه مراجعه می‌کند. این مراجعه می‌تواند هم درصدد رفع نیازهای دارو و در...

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید

با هتل‌های 2، 3 و 4 ستاره مشهد بیشتر آشنا شوید
2021-10-20T17:25:52+03:30
یکی از چالش‌ برانگیزترین فاکتورهای سفر به مشهد انتخاب اقامتگاهی متناسب با شرایط و بودجه مورد نظر ما در سفر می‌باشد.

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰

قیمت هتل های تهران در پاییز ۱۴۰۰
2021-10-20T16:52:28+03:30
قیمت هتل های تهران بستگی به امکانات و خدمات آن‌ها دارد. هتل اسپیناس پالاس با ارائه بهترین خدمات، قیمت بالایی را نیز ارائه می‌دهد. ...

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟

چگونه خرید ارزان‌تری از فروشگاه های اینترنتی داشته باشیم؟
2021-10-20T15:29:12+03:30
با موپن همراه باشید تا درباره این پلتفرم‌ها و مزایای آنها بیشتر بدانید.

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟

چگونه عفونت را در بدن تشخیص دهیم؟
2021-10-20T15:19:11+03:30
تشخیص عفونت در بدن اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا عفونت به سرعت می‌تواند از طریق خون به تمام بدن انتشار پیدا کند و شرایط اضطراری خاصی را برای فرد ایجاد کند. عف...

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری

انتخاب بهترین اره و تیغ اره در نجاری
2021-10-20T15:15:55+03:30
می‌توان انواع ابزار و ماشین آلات را به راحتی و با چند کلیک ساده تهیه و خریداری کرد.

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟

با کدام واکسن به کدام کشور می توانیم سفر کنیم؟
2021-10-20T14:39:08+03:30
با شتاب روند واکسیناسیون، بسیاری از کشورهای جهان محدودیت‌های دوران کرونا را کاهش داده‌اند و حالا بعد از حدود ۱۸ ماه، دوباره امکان سفر به صورت محدود برای افرا...

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند

سه نکته برای تامین امنیت گوشی‌های هوشمند
2021-10-20T14:25:49+03:30
در دنیای دیجیتال امروزی، هر فردی یک گوشی هوشمند در دست دارد؛ افراد تمامی اطلاعات مهم‌شان را از اطلاعات بانکی گرفته تا عکس‌های شخصی در آن ذخیره می‌کنند. پس تا...

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی

محافظت از فیلتر ممبران تصفیه آب صنعتی
2021-10-20T14:22:33+03:30
در این مطلب قصد داریم مراحل شستشوی CIP فیلترهای ممبران را با هم بررسی کنیم.

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد

باشگاه لوازم خانگی کن نایب قهرمان شد
2021-10-20T13:55:54+03:30
در دهمین دوره مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تکواندوکاران ایرانی با کسب هشت مدال طلا و هزار و چهار امتیاز توانستند جام قدیمی‌ترین تورنمنت تکواندو را بالای سر ب...

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها

امکان ثبت نام مجردها در نهضت ملی مسکن فراهم شد + متراژ واحدها
2021-10-20T13:55:54+03:30
معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از امکان ثبت نام برخی از مجردها با شرایط خاص در نهضت ملی مسکن خبر داد.

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند

مشاوران املاک تلاش می‌کنند حتی الامکان قیمت را پایین‌تر بیاورند
2021-10-20T13:55:53+03:30
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اعضای این صنف مقصر گرانی مسکن نیستند گفت: مشاوران املاک قیمت‌ها را حتی الامکان پایین‌تر هم می‌آورند تا زودتر به سود...

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟

خرید کاشی سرامیک از کارخانه منطقی تر است یا از فروشگاه ها و حراجی ها؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
خرید کاشی سرامیک ارزان یکی از چالش­هایی بوده که همواره در سر راه افرادی که می­ خواهند این مصالح را تهیه کنند، قرار داشته است. طبیعتاً با خرید کاشی سرامیک از ...

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟
2021-10-20T13:19:11+03:30
در حال حاضر خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از مواردی است که اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. اما خرید آب تصفیه کن چه مزایایی دارد؟ در خرید تصفیه آب خانگی به چه موارد...

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟

چرا به وان ترکیه سفر کنیم؟
2021-10-20T13:05:50+03:30
شهر وان ترکیه در نزدیک مرز غربی ایران از جذاب ترین و ارزان ترین تورهای خارجی است که بدون نیاز به ویزا می توانید به آن سفر کنید.مجموعه نوراسیر تابع مصوبات و س...

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!

احتمال 90 درصد سطح زبانت المنتریه!
2021-10-20T13:05:50+03:30
شاید شما هم جزو آن دسته از زبان آموزانی باشید که سالهاست در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، ولی پیشرفتی احساس نمی کنید. یا فکر می کنید در یک سطح گیر افتاده ا...

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400

راهنمای کامل خرید مودم در سال 1400
2021-10-20T12:25:50+03:30
امروزه با گستردگی دنیای اینترنت و فضاهای مجازی، در هر خانه حداقل یک اشتراک پرسرعت اینترنت نیاز است. اگر قصد خرید اشتراک اینترنت و خرید مودم داشته باشید با ای...

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق

آشنایی با کاربردها و انواع کابل برق
2021-10-20T12:25:50+03:30
کابل برق (Power Cable) از قرار گرفتن یک یا چند رشته سیم در کنار یکدیگر ساخته می شود که از آن به جهت انتقال و هدایت جریان های الکتریکی و یا سیگنال ها استفاده ...

طرز تهیه سالاد الویه

طرز تهیه سالاد الویه
2021-10-20T12:25:49+03:30
یکی از سالادهای بسیار خوشمزه و محبوب در بین ما ایرانی ها سالاد الویه است که با توجه به محتویات مقوی و فراوانی که در آن به کار می رود می توانید به عنوان وعده ...

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟

گوشی شیائومی بخرم یا سامسونگ؟
2021-10-20T12:22:33+03:30
اگر شما هم در انتخاب گوشی موبایل از برندهای شیائومی یا سامسونگ تردید دارید، این مطلب به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل

شرکت ایران استنلس؛ سازنده اتصالات جوشی استیل
2021-10-20T12:22:32+03:30
شرکت ایران استنلس، تولید کننده انواع اتصالات زانوجوشی استیل اینچی، درزدار و مانیسمان و ... است.

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید

با پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنعت مخابرات آشنا شوید
2021-10-20T12:22:32+03:30
در این مطلب به معرفی مهم‌ترین تجهیزات مخابراتی ساخته‌شده از فولاد و مقاطع فولادی به کار رفته در آن‌ها، پرداخته شده است.

ثبت نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد

ثبت  نام از متقاضیان «نهضت ملی مسکن» آغاز شد
2021-10-20T12:22:31+03:30
سامانه ثمن از دقایقی قبل برای ثبت نام در طرح مسکن حمایتی دولت سیزدهم بازگشایی شد اما به دلیل برخی مشکلات زیرساختی، هنوز امکان ورود کاربر فراهم نیست.

نگاهی کلی به جارو شیائومی

نگاهی کلی به جارو شیائومی
2021-10-20T12:09:13+03:30
در این مطلب قصد داریم ویژگی‌ های بی‌نظیر جاروی شیائومی را برای شما بیان کنیم.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)