میرنیوز

هم­نشینی طبیعت و شهر در بزرگترین بازار سبز ایران

هم­نشینی طبیعت و شهر در بزرگترین بازار سبز ایران 2020-03-04T17:00:22+03:30

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی بازار بزرگ ایران، ساختمان­‌های سر به فلک کشیده، جمعیتی که روز به روز بیشتر و بیشتر می­‌شود، هیاهو، شلوغی، هوای آلوده و...، این­ها همگی تصویر کوچکی از کلان­شهر تهران است. شهری که باید درونش، آنقدر خدمات و امکانات رفاهی گنجانده شود که بتواند پاسخگوی نیاز این جمعیت بالا باشد. در چنین شرایطی مجتمع­­‌های تجاری­ بزرگ یا بهتر است بگوییم مال­ها، می­‌توانند نقش مهمی را برای شهروندان ایفا کنند. اگر چه نقدهایی هم به چنین مراکزی وجود دارد ولی در هر حال، مال­ها جای خود را در کلان­شهرها باز کرده­‌اند. این مجتمع­‌های بزرگ و غول­‌آسا، روز به روز بیشتر و بیشتر می­‌شوند. اما مجریان آن­ها در کنار ساخت و اجرا، باید به فکر توسعه فضای سبز نیز باشند و تمهیداتی را برای کاهش آلودگی­‌های زیست محیطی در نظر بگیرند تا بدین شکل این مال­ها، بتوانند برای شهر تا حدود زیادی مفید باشند. بازار بزرگ ایران یکی از مال­هایی محسوب می­‌شود که به توسعه فضای سبز در آن توجه ویژه‌ای شده و صرفا بحث تجاری برای مجریان آن مطرح نبوده است.

یک ساختمان بسیار بزرگ از دور خودنمایی می­‌کند که اطرافش سبز است و با نزدیک شدن به آن، می‌­توان انواع و اقسام گیاهان را دید. این اولین تصویری است که به چشم می­‌آید. پس از رسیدن به ورودی شمالی، درختچه‌های کوچکی وجود دارند که مشابه آن­ها در سطح شهر دیده نمی­‌شود. درختان زیتون به شکلی خاص، هرس شده‌­اند و حالت مینیاتوری دارند و تا کسی به گل و گیاه آشنایی نداشته باشد، نمی­‌تواند تشخیص بدهد که زیتون‌­ها، باغچه‌های ورودی شمالی را زینت بخشیده­‌اند. سنجد زینتی (الیاگنوس) درختچه‌­های دیگری هستند که به حالت توپی شکل هرس شده‌­اند و از دور مثل آبنبات چوبی به نظر می­‌رسند. گیاهان هرس شده،  با حالت مدرن مجتمع تجاری هماهنگی خاصی دارند. درختچه­­‌های دیگری چون مورد که تقریبا به باد حساس هستند، در برخی از این باغچه­‌ها به چشم می­‌آیند اما اینکه چطورخشک نشده­‌اند، نشان می­‌دهد که با در نظر گرفتن تمهیدات خاصی کاشت آن­ها صورت گرفته است. گیاهان این قسمت، تنها به موارد یاد شده خلاصه نمی­‌شوند و تمامی باغچه­‌ها با انواع و اقسام بوته­‌ها، چمن، شمشاد و گل، آراسته شده­‌اند.

به غیر از ورودی شمالی، مسیرهای حاشیه اتوبان و کلیه گذرگاه­‌های منتهی به مجتمع تجاری نیز، دارای گل و گیاه هستند که به نوعی پارک خطی به حساب می­‌آیند.

نیک­روز ظریف مسئول گروه فنی و فضای سبز بازار بزرگ ایران درباره فضای سبز این مجموعه چنین می­‌گوید: «مساحت فضای سبز این مجموعه حدود 5 هکتار است و در حدود 150 نوع گونه گیاهی متنوع به صورت دائمی، وجود دارد. چنین مساحتی با تنوع گیاهی بالا، در سایر مال­ها دیده نمی­‌شود. به طور کلی، مسیر راه و دسترسی، ورودی­‌های شمالی و جنوبی، باغ ماهان، باغ دیدار، بام، هتل و تالار الماس، دارای فضای سبز هستند.  بخش­های زیادی از فضای سبز به بهره­‌برداری رسیده­ و همچنان توسعه فضای سبز ادامه دارد. علاوه­ بر این، در داخل مجموعه و در بخش اداری از گیاهان آپارتمانی با تنوع بالا، کمک گرفتیم.»

گشتی در باغ ماهان

قرار گرفتن یک باغ ایرانی در دل یک مال بسیار بزرگ مدرن، خالی از لطف نیست به همین دلیل طراحان این مجموعه، بخشی از فضای مال را به باغ ماهان اختصاص داده­‌اند. محل این باغ در مال به گونه­‌ای است که در شمال آن رشته کوه البرز و در جنوب آن دریاچه موزیکال قرار دارد. جریان آب در باغ ماهان از نظر دور نمانده و این کار با هدف تاکید بر باغ ایرانی انجام شده است. از آنجایی که کاشت درخت سرو در یک محیط سرپوشیده چندان کار علمی­ای به نظر نمی­‌آید، طراحان این باغ با بهره­‌گیری از گیاه یاس هلندی (لگستروم)، نمایی شبیه به سرو ایجاد کرده­‌اند.

ظریف می­‌گوید: « در باغ ماهان، فضای سبز عمودی در قالب سنتی ایجاد شده و 48 سرودیس وجود دارد که هر کدام با حدود 360 درختچه آراسته شده­‌اند. این قسمت از مجموعه، در قالب طراحی منظر باغ ایرانی، ایجاد شده است. علاوه بر این سرودیس­ها، گیاهانی چون یوکا، نخل فونیکس ، آگاو و کنتیا نیز وجود دارند.»

هم­نشینی طبیعت و شهر در بزرگترین بازار سبز ایران

طراحی باغ ماهان، خاص است و به نوعی می­‌توان از آن به عنوان قلب مجموعه ایران مال، یاد کرد اما گیاهی مانند آگاو، بیشتر در باغ صخره­ای به کار می­‌رود ولی با این وجود، قرارگیری آن در طراحی به گونه­‌ای بوده که باعث بروز ناهماهنگی نشده و در اصطلاح خوش نشسته است.

ورودی جنوبی چگونه است؟

ورودی جنوبی به نسبت ورودی شمالی، از جذابیت­‌های بیشتری برخوردار است و با ویژگی­هایی که دارد، می‌تواند محلی برای توقف مراجعه‌کنندگان هم به حساب بیاید. این قسمت که در جنوب باغ ماهان قرار دارد، به نوعی تلفیقی از سبک مدرن و سبک ایرانی به حساب می­‌آید که البته بیشتر به سبک ایرانی شباهت دارد. به این قسمت، دریاچه و آبنمای موزیکال گفته می­‌شود. یک استخر بزرگ در وسط این قسمت وجود دارد که نمادی از دریاچه است و می­‌تواند به تلطیف هوا به ویژه در روزهای گرم تابستان کمک کند.

فواره­های این دریاچه برای بازدیدکنندگان چشم نواز محسوب می‌شوند. پوشش گیاهی برای قسمت­های مختلف این بخش نیز در نظر گرفته شده و سروهای غول‌آسا بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می­‌کنند. این سروهای بزرگ غول‌آسا که در نزدیکی ساختمان قرار دارند، به شکلی ماهرانه درست شده­‌اند. سروهای غول‌آسا در واقع مجموعه­‌ای از چندین سرو کوچک (کامیس پاریس زعفرانی)، روی یک سازه فلزی بزرگ هستند. این سروهای خلاقانه، حس عظمت را در مخاطب ایجاد می­‌کنند و در تناسب با ساختمان هستند. چنانچه طراح از سرو کوچک بهره می­‌گرفت، به دلیل بزرگ بودن بیش از حد ساختمان، امکان جلب نگاه مخاطب به درختان چندان وجود نداشت.

به دیدار بروید

یکی دیگر از قسمت­های جذاب این مجموعه تجاری، باغ دیدار است که می‌­تواند در ایجاد آرامش مراجعه­‌کنندگان نقش مهمی را ایفا کند چون صدای آب به وسیله یک آبشار در فضا می‌­پیچید. برای اینکه فضای داخل مجموعه صرفا تجاری به نظر نرسد و در عین حال به روز هم باشد، این باغ به سبک مدرن طراحی شده و کافی شاپ در قسمتی از آن قرار گرفته است. درختان پالم واشنگتن (نخل) سر به فلک کشیده داخل مال، جذابیت خاصی را در محیط ایجاد کرده­اند. علاوه بر این، گیاهانی چون کالانکوآ (کالانکوئه) ، سیکلامن، بنت قنسول (کریسمس)، سرخس، دراسنا کامپکت، برگ بیدی و ...، به چشم می­آیند. این تنوع بالا نشان می‌­دهد که هدف طراح صرفا قرار دادن چند گیاه معمولی در کنار هم نبوده است.

هم­نشینی طبیعت و شهر در بزرگترین بازار سبز ایران

از بام لذت ببرید

بام‌­های بسیاری از مراکز تجاری غالبا بلااستفاده هستند اما بام این مجموعه تجاری بزرگ، از نظر دور نمانده و تمهیداتی برای استفاده از آن در نظر گرفته شده است. مثلا حدود یک و نیم کیلومتر در قالب مسیر تندرستی، به پیاده‌­روی اختصاص دارد. علاوه بر این، نیمکت­‌هایی هم برای نشستن در بام جانمایی شده­اند و پرگولا نیز به چشم می‌آید که برای زیباتر شدنش، می­‌توان روی آن گیاهان بالارونده را هدایت کرد. در بام، کاشت گیاهان در گلدان­های بزرگ (flower box) و باغچه انجام شده است. درختچه­‌های یاس هلندی آرایشی، در باغچه­‌ها بیشتر به چشم می­‌آیند و گیاهان دیگری چون شمشاد، کلم زینتی، سرو جونی پروس و ...، نیز در باغچه­‌ها وجود دارند. گیاهان بام، غالبا نیاز آبی بالایی ندارند تا در فصل گرم دچار مشکل نشوند. این گیاهان متناسب با آب و هوای تهران انتخاب شده­‌اند تا علاوه بر زیبایی، ماندگار هم باشند. گیاهان این قسمت عمدتا از گیاهان همیشه سبز هستند تا با تغییر فصل، فضا خشک و خالی نشود. بام مجموعه، مانند بسیاری از بخش­های دیگر به سبک مدرن طراحی شده است.

محیط زیست چقدر مهم است؟

قطعا کاشت تعداد زیادی گیاه، به نگهداری دقیق نیاز دارد و به نوعی باید فضای سبز مدیریت شود. در چنین شرایطی گیاهان به کود و در صورت مواجهه با آفات و بیماری­ها، به سم نیاز دارند. امروزه استفاده از کودها و سموم به مقدار بالا، یکی از دغدغه­‌های فعالان محیط زیست در سرتاسر جهان محسوب می­‌شود به همین دلیل تمهیداتی برای کاهش مصرف کود و سم باید در نظر گرفت. اما اینکه مسئولان بازار بزرگ ایران چه فکری برای کاهش مصرف کود و سم در این مجموعه کرده­‌اند، سوالی است که نیکروز ظریف مسئول گروه فنی و فضای سبز بازار بزرگ ایران به آن پاسخ می­‌دهد: «عدم استفاده از سموم و کود شیمیایی یکی از مهم­ترین اهداف این مجموعه است. تقویت خاک نیز یکی دیگر از موارد مهمی است که باید در نظر گرفته شود برای این منظور کودهای بیولوژیک را جایگزین کودهای شیمیایی کرده‌­ایم. اگر هم در مواردی خاص و محدود مجبور به استفاده از کود شیمیایی شویم، به صورت گرانوله مصرف خواهد شد که اثر آن تنها روی خود گیاه باشد و آلودگی زیست‌محیطی چندانی را به وجود نیاورد. سمپاشی مداوم برای کنترل آفات و بیماری­ها معمولا انجام نمی­‌شود و تنها در موارد اضطراری با در نظر گرفتن تمهیدات خاص این کار صورت می­گیرد. اگر لازم به سمپاشی باشد، تمام دستورالعمل‌های علمی این کار مد نظر قرار می­گیرد ضمن اینکه در روزها و ساعت‌هایی که م جموعه تعطیل باشد، این کار انجام خواهد شد. به غیر از موارد یاد شده، در مجموعه تفکیک زباله‌تر و خشک را داریم. زباله‌تر را تبدیل به کمپوست می­‌کنیم و کود کمپوست با همکاری شهرداری منطقه 22 برای فضای سبز نقاط مختلف منطقه مورد استفاده قرار می­‌گیرد.»

هم­نشینی طبیعت و شهر در بزرگترین بازار سبز ایران

سرنوشت آب چه می‌­شود؟

امروزه مصرف بی­رویه آب، نگرانی­‌های زیادی را به وجود آورده و کارشناسان بر کاهش هدر رفتن آب و بهره­گ‌یری از روش­های نوین، تاکید زیادی دارند. با وجود اینکه بسیاری از گیاهان ایران­مال، مصرف آب بالایی ندارند ولی نباید به بحث آب بی­‌توجه بود. 

ظریف در این باره چنین می­‌گوید: «سیستم آبیاری مجموعه کاملا مدیریت شده تا هدر رفت آب وجود نداشته باشد به همین دلیل بیشتر از باغچه­‌های گلدانی بهره گرفتیم. در انتهای هر باغچه گلدانی، یک چاه جذبی وجود دارد و آب مازاد که از دسترس گیاه خارج شده، وارد شبکه فاضلاب زیر زمینی می­‌شود. پس از آن، آب وارد مراحل تصفیه خواهد شد و با سیستم آر.او (Ro-  Reverse Osmosis) یعنی اسمز معکوس، تصفیه می­‌شود. تصفیه آب بدین شکل آنقدر دقیق است که می‌­توان با آن آب مورد نیاز شست و شو و حتی آب قابل شرب تولید کرد در نتیجه هدر رفت آب نداریم. علاوه بر این، آبیاری تحت فشار به صورت قطره­ای و بارانی، بسیار مورد توجه قرار گرفته است ضمن اینکه آبپاش­‌هایی هم برای تعدیل هوا وجود دارد.»

کلام آخر

فضای سبز این مجموعه تجاری بزرگ، روز به روز در حال توسعه است و تعداد زیادی کارشناس و متخصص بر این امر نظارت دارند. اینکه بتوان برای یک مجموعه تجاری بزرگ چنین فضای سبزی را مد نظر قرار داد، شایسته تقدیر است اما در برخی از قسمت­‌های مجموعه مثل بام، جای خالی گیاهان با تنوع رنگی، تا حدودی احساس می­‌شود و رنگ سبز غالب به نظر می­‌رسد. اما از آنجایی که گل­کاری­‌های فصلی از برنامه‌­های مسئولان این مجموعه است و فضای سبز دائما به روز می­‌شود، شاید برای قضاوت کمی زود باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)