میرنیوز

کالری پسته چقدر است؟ (مقدار کالری باورنکردنی پسته!)

کالری پسته چقدر است؟ (مقدار کالری باورنکردنی پسته!) 2021-07-19T10:34:45+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، پسته یکی از گران قیمت ترین و دوست داشتنی ترین انواع آجیل است که علاقه مندان زیادی در سراسر جهان دارد و یکی از شناخته شده ترین دانه‌های خوراکی است. پسته در واقع درختی کوچک است که میوه آن دانه‌ای خوراکی است که با دو لایه محافظ سفت و پوست نرم روی آن محافظت می‌شود. سرچشمه این درخت از خاورمیانه و آسیای میانه و کشورهایی مانند ایران، سوریه، ترکمنستان و افغانستان می‌باشد. این درخت میوه‌ای تولید می‌کند که یک دانه خوراکی بسیار خوشمزه و لذیذ است.

پسته یکی از مغذی‌ترین و بهترین دانه‌های خوراکی و آجیل‌های موجود در جهان است که به دلیل ارزش غذایی و مواد مغذی که دارد، خواص بسیار زیادی نیز می‌تواند برای مصرف کننده خود داشته باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با مقدار کالری پسته، ارزش غذایی آن و خواص پسته آشنا کنیم.

اگر قصد بررسی قیمت و خرید پسته تازه و درجه یک را دارید؛ در سایت هفت مغز شما می‌توانید به راحتی برای خرید پسته اکبری، احمدآقایی، کله‌قوچی، فندقی و خرید مغز پسته اعلاء اقدام کنید و در هرجا که مایل هستید تحویل بگیرید.

کالری پسته چقدر است؟

کالری مواد غذایی که می‌خوریم یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در هنگام خوردن و در رژیم غذایی خود باید به آن دقت کنید. کالری پسته مقدار انرژی است که از طریق کربوهیدرات‌های پسته به بدن شما میرسند. انرژی نیز همان چیزی است که ما برای ادامه دادن به فعالیت‌های روزانه و زندگی خود به آن نیاز داریم.

دانه‌های خوراکی و آجیل‌های مختلف معمولاً از مقدار زیادی کالری در هر ۱۰۰ گرم خود بهره مند هستند و خوردن آنها می‌تواند انرژی بسیار زیادی به شما بدهد. اما کالری زیادی در بدن می‌تواند باعث چاقی نیز بشود پس باید به میزان کالری که در طول روز مصرف می‌کنید دقت کنید. پسته نیز یکی از دانه‌های خوراکی است که می‌توانید از آن برای گرفتن انرژی استفاده کنید چون کالری بالایی دارد. در هر ۱۰۰ گرم مغز پسته خام، ۵۶۲ کالری وجود دارد. این مقدار کالری می‌تواند به شما انرژی زیادی بدهد که بتوانید کارهای روزمره خود را به خوبی انجام دهید.

ارزش غذایی پسته:

کربو هیدارات: ۲۷.۵۱ g

فیبر: ۱۰.۳g

چربی: ۴۵.۳۹g

پروتئین: ۱.۰۳g

ویتامین B۱: ۰.۸۷ mg

ویتامین B۲: ۰.۱۶ mg

ویتامین B۳: ۱.۳ mg

ویتامین B۶: ۱.۷ mg

ویتامین C: ۵.۶ mg

ویتامین E: ۳.۸۱ mg

ویتامین K: ۱.۴ mg

کلسیم: ۵۲ mg

پتاسیم: ۱۰۲۵ mg

آهن: ۳.۹۲ mg

منگنز: ۱.۲ mg

منیزیم: ۱۲۱ mg

فسفر: ۴۹۰ mg

روی: ۲.۲ mg

کالری و خواص پسته

خواص پسته

۱. بهبود عملکرد قلب

پسته حاوی مقادیر زیادی از اسیدهای چرب غیر اشباع است که مانع از تشکیل پلاک‌های خونی در درون شریان‌های و انسداد آنها می‌شوند. مصرف پسته می‌تواند از این طریق به سلامت قلب شما کمک شایانی بکند. پسته همچنین فشار خون را پایین می‌آورد و سطح کلسترول بد خون را نیز کاهش می‌دهد و تقریباً همه عوامل به وجود آمدن بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

۲. پیشگیری از ابتلا به سرطان

اگر کمی راجع به بیماری سرطان مطالعه کرده باشید، این موضوع را می‌دانید که چیزی به نام رادیکال‌های آزاد در بدن هستند که سلول‌های ما را دستکاری می‌کنند و بیماری‌هایی مانند سرطان را در ما به وجود می‌آورند. راه مقابله با رادیکال‌های آزاد، مصرف مواد غذایی با آنتی اکسیدان بالاست. آنتی اکسیدان‌ها در بدن به مبارزه با رادیکال‌های آزاد می‌پردازند و اجازه بروز سرطان و رشد تومورهای سرطانی را به آنها نمی‌دهند. پسته نیز یکی از آجیل‌های متعدد است که منبع آنتی اکسیدان های قوی شناخته می‌شود.

۳. بهبود عملکرد سیستم عصبی

پسته حاوی سروتونین و ملاتونین است و هر دو این مواد مغذی در شادتر شدن شما تاثیر بسیار زیادی دارند و افسردگی را نیز کاهش می‌دهند. پسته در تولید اسید آمینه موثر است. با مصرف پسته شما می‌توانید سیستم عصبی بدن خود را نیز تقویت کنید و شاد تر نیز باشید.

۴. بهبود قدرت بینایی

مشکل بینایی از مشکلاتی است که برای بسیاری از افراد رخ می‌دهد و ضعیف شدن چشم برای خیلی از افراد اتفاق می‌افتد. جوان‌تر ها ممکن است دچار مشکلات مختلفی شوند و چشمشان ضعیف شود و افراد مسن نیز معمولاً درگیر مشکلاتی همچون آب مروارید می‌شوند. پشته سرشار از ویتامین A می‌باشد و برای جلوگیری از بروز مشکلات چشمی و افزایش قدرت بینایی، بسیار مناسب است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

۵. بهبود وضعیت دستگاه گوارش

مصرف پسته برای بهتر شدن هضم غذا بسیار موثر است. فیبر موجود در این ماده غذایی عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و با مصرف پسته روده‌های شما نیز به خوبی کار می‌کنند و درگیر مشکلاتی همچون یبوست نمی‌شوید.

با کالری پسته آشنا شوید

۶. جبران کم خونی

پسته مشکلاتی همچون کم خونی و فقر آهن را نیز برطرف می‌کند. این ماده غذایی سرشار از آهن می‌باشد و در تولید گلبول‌های قرمز و افزایش تولید آنها بسیار موثر است. مسی که در درون پسته وجود دارد، در جذب آهن در بدن تاثیر بسیار زیادی دارد و آهن نیز برای بدن یک ماده معدنی بسیار مهم است. با مصرف پسته می‌توانید مس بدن را افزایش دهید و آهن موجود در مواد غذایی را نیز به طور کامل‌تری دریافت کنید.

۷. صاف و درخشان شدن پوست

اگر دوست دارید که همیشه پوستی شاداب و جوان داشته باشید، باید مواد غذایی را مصرف کنید که ویتامین E و سلنیوم به اندازه کافی داشته باشند. ویتامین E مانع از چروک شدن پوست شما می‌شود و همیشه آن را صاف نگه می‌دارد و سلنیوم نیز التهاب‌ها و آسیب دیدگی‌های پوست را بهبود می بخشد. سلنیوم همچنین مقدار انسولین در بدن را کاهش می‌دهد و در درمان آکنه و جوش نیز بسیار موثرند. پسته منبع کاملی از ویتامین E و سلنویم است.

۸. پیشگیری از آرتروز و پوکی استخوان

یکی دیگر از مواد معدنی که به وفور در پسته یافت می‌شود کلسیم است که در محکم‌تر شدن استخوان‌های بدن شما تاثیر بسیار زیادی دارند. آنتی اکسیدان های پسته نیز در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روماتیسم و آرتروز بسیار موثر است.

تاثیر پسته در وزن شما

یکی از موضوعاتی که به کالری پسته نیز مربوط می‌شود، تاثیرات پسته در وزن شماست. پسته به دلیل فیبری که دارد می‌تواند با ایجاد حس سیری در شما باعث کاهش اشتها و در نهایت کاهش وزن شود. اما زیادی روی در مصرف پسته می‌تواند به دلیل کالری فراوانی که دارد، باعث اضافه وزن شما نیز بشود. پس در مصرف به اندازه پسته باید دقت بسیار زیادی داشته باشید.

جهت بررسی قیمت و خرید پسته تازه می‌توانید هم اکنون از سایت خرید اینترنتی آجیل هفت مغز اقدام کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)