میرنیوز
به گزارش خبرگزاری تسنیم، کیانوش پورمجیب در نشست خبری با اصحاب رسانه، عرضه 5 محصول راناپلاس، سورن پلاس، سمند بهینه، دناپلاس اتوماتیک و 207 پانوراما را برنامه توسعه محصول برای سال آینده دانست و گفت: چهار محصول صندوقدارK132، کراس اوورK125 و هاچ بک K121 و همچنین دنای برقی نیز از بهمن سال 99 تا بهمن 1401عرضه خواهد شد.
وی اقدامات توسعهای ایرانخودرو در شرایط تحریم را سبب حفظ رونق تولید و مقابله با اثرات تحریم صنعت خودرو دانست و درباره توسعه محصولات جاری ایرانخودرو تاکید کرد: این توسعه همراه با ارتقای کیفیت و استاندارد و منطبق با الزامات قانونی خواهد بود. تجهیز محصولات به گیربکس اتوماتیک نیز بخشی از برنامههای توسعهای برای محصولات جاری است.
پورمجیب با اشاره به طراحی پلتفرم اختصاصی ایران خودرو و بیان این که توسعه این پلتفرم با پوشش حداکثری استانداردها و الزامات به روز و قوانین داخلی و حتی بازارهای صادراتی خواهد بود گفت: پلتفرم ایران خودرو ضمن دارا بودن قابلیت انطباق با قوای محرکه، عمق ساخت داخل بالایی داشته و کیفیت تولید آن در سطح کلاس جهانی است. همچنین قابلیت پوشش سگمنت های مختلف خودرویی شامل سدان، وانت، هاچ بک و کراس اوور را خواهد داشت.
وی از تولید انبوه محصولات برمبنای پلتفرم جدید از سال 1400 خبر داد و گفت: از سرمایه گذاریهای صورت گرفته استفاده بهینه خواهیم کرد.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایرانخودرو از تدوین نقشه راه این خودروساز به عنوان پیشنیاز توسعه محصولات آینده در حوزههای موتور، گیربکس، خودروهای برقی و هیبریدی، تکنولوژی و محصولات جدید خبر داد و گفت: در این مسیر، پروژههای توسعهای جدیدی را تعریف کردهایم. طراحی، توسعه و بومیسازی پلتفرم مطابق با اهداف استراتژیک و نقشه راه توسعه محصول و پلتفرم ایرانخودرو و همچنین پیشرانههای جدید مطابق با نقشه راه قوای محرکه و مطالعات امکانسنجی توسعه محصولات هیبریدی و برقی از آن جمله است.
وی اضافه کرد: برای توسعه خانواده قوای محرکه کم مصرف نیز برنامههای گستردهای را درنظر گرفتهایم، کاهش تعداد سیلندرها به سه عدد، کاهش حجم موتور و بهکارگیری سیستم توربو، بهکارگیری سیستمهای الکتریکی و توسعه میکروهیبرید بخشی از آن است.
پورمجیب درباره توسعه قوای محرکه هیبرید و برقی نیز گفت: محصولات رانا و دناپلاس را برای تولید در این بخش توسعه دادهایم، همچنین برنامهریزی توسعه محصولات جدید با قوای محرکه هیبریدی و برقی نیز به منظور پوشش حداکثری نیازمندیهای زیست محیطی را در دستور کار قرار دادهایم.
وی طراحی و توسعه گیربکس دستی شش دنده و آغاز تولید آن در سال 1400 و همچنین طراحی و توسعه گیربکس دوکلاچه اتوماتیک و تولید از سال 1402 را از جمله برنامههای ایرانخودرو در بخش توسعه گیربکس محصولات دانست.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین ایرانخودرو توسعه و بهبود قوای محرکه جاری به منظور کاهش مصرف سوخت و آلایندگی را از برنامههای مهم و موثر این خودروساز عنوان کرد و گفت: بازنگری و بهبودهای قابل ملاحظه ای در طراحی سیستمهای موتور به منظور کاهش مصرف سوخت انجام شده است. فرآیند کالیبراسیون مدیریت موتور و ارتقای استاندارد آلایندگی و توسعه سیستمهای کاتالیزور جدید نیز بخشی از برنامههای اجرا شده است.
وی توسعه موتور ای.اف.7 پلاس که سهم بالایی در محصولات ایرانخودرو دارد را بخشی از برنامههای توسعهای در بخش موتور برشمرد و گفت: براساس الزامات قانونی ارتقای سطح آلایندگی خودروهای تجاری با موتور ملی به سطح یورو 5 و کاهش میزان مصرف سوخت خودروهای جاری با موتور ملی تا یک لیتر در سیکل ترکیبی نسبت به حالت فعلی سبب توسعه موتور خانواده ای.اف شده است. این اقدام با حفظ مشخصههای موتوری مثل توان و گشتاور و دارا بودن پتانسیل توسعه بازار صادرات صورت گرفته است.
پورمجیب طراحی و توسعه موتور ای.سی.5 با سطح بالای داخلیسازی را از جمله دستاوردهای ایران خودرو در شرایط تحریمی و قطع همکاریهای بینالمللی دانست و گفت: این موتور قابلیت انطباق بر روی محصولات ایرانخودرو را داشته و به میزان 5 درصد مصرف سوخت کمتری نسبت به موتور تی.یو.5 دارد. همچنین با تولید این موتور علاوه بر حفظ سرمایهگذاری خط تولید موتور تی.یو.5، امکان دستیابی به استاندارد آلایندگی یورو5 برای محصولات جاری فراهم شده است.
وی از اجرای پروژه نصب موتور ایکس.یو.7 در محصولات پارس، سمند بنزینی و دوگانه سوز و 405 دوگانهسوز خبر داد و گفت: این اقدام علاوه بر ارتقای کیفی، کاهش مصرف سوخت و ارتقای سطح آلایندگی محصولات به یورو 5 را به دنبال خواهد داشت.
پورمجیب از به کارگیری فرمان برقی در محصولات پژو 207 و دناپلاس خبر داد و گفت: این اقدام سبب بهینهسازی مصرف سوخت و آلایندگی، افزایش راحتی و ایمنی و همچنین حذف روغن هیدرولیک خواهد شد.
وی ضمن اشاره به پروژه بهینهسازی سیستم دوگانه سوز محصول سمند گفت: از اجرای این پروژه دستیابی به اهداف پیمایش دست کم 300 کیلومتر، به حداکثر رساندن فضای صندوق عقب به دست کم 350 لیتر، بهبود ایمنی و رفتار دینامیکی خودرو و تعمیم این پروژه به خودروهای گازسوز دیگر را دنبال میکنیم.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
دلار مبادلهای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
قیمت روز ارزهای مبادلهای/ یورو رشد کرد
آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
دستیابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو در تعطیلات عید فطر
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونهای موفق در خدمات بانکی کشور است
حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگیهای خاص
بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعهکشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند