میرنیوز
به گزارش ایسنا بنابر اعلام پاوینو، در گفتگوی انجام شده توسط واحد روابط عمومی با دکتر علیرضا علیمردانی مدرس و مشاور کسب و کار و مدیرعامل پاوینو، ایشان موارد زیر را برای افزایش فروش به کسب و کارها پیشنهاد کردند.
1.محصولات یا خدمات جدید ارائه دهید
جهت افزایش فروش، طیف محصولات یا خدمات خود را به صورت مداوم افزایش دهید. در راستای این هدف، ابتدا «تحقیقات بازار» انجام دهید تا میزان تمایل و تقاضا برای محصولات و خدمات پیشنهادی خود را بسنجید و سپس اقدام به تولید یا اجرای آن کنید.
در فاز اولیه، گروهی از مشتریان خود را انتخاب کرده و آنها را مورد آزمایش قرار دهید. البته منظور ما این نیست که آنها موش آزمایشگاهی هستند! کافیست محصول جدید خود را به صورت آزمایشی به آنها ارائه دهید و بازخورد بگیرید. این بازخوردها بسیار ارزشمند هستند و میتوانند در مدیریت خطرات و نحوه بهبود محصول یا خدمات به شما کمک کنند.
زمانی که یک محصول یا خدمت جدید ارائه میکنید، به بازاریابیِ آن توجه ویژهای داشته باشید. بازاریابی کمک میکند مردم از وجود محصولات جدید شما مطلع شوند.
یکی از برندهای پیشگام در ارائه محصولات نوآورانه و جدید، شرکت «کاله» است که میتواند الگو و الهامبخش خوبی در این زمینه باشد.
2. وارد بازارهای جدید شوید
دکتر علیرضا علیمردانی درباره ورود به بازارهای جدید اینگونه بیان داشتند که: اگرچه ورود به بازارهای جدید میتواند هزینه بر باشد، اما در عین حال میتواند مشتری شما را افزایش دهد و در نتیجه سبب افزایش فروش شما گردد. تحقیقات بازار در اینجا هم به کمک شما میآید تا بازار بالقوه جدید را درک کنید و یک استراتژی و برنامه کسب و کار طراحی نمایید.
پس از شناسایی بازار جدید و شناخت آن، برای ورود به آن برنامه ریزی کنید. مطمئن شوید که فرآیندهای بازاریابی، فروش، توزیع و افزایش تولید شما پاسخگوی تقاضای جدیدی که ایجاد میشود باشد.
3. کانال های فروش خود را تقویت کنید
ارزیابی و بهینه سازی کانال های فروش میتواند به شما در راستای پیدا کردن مشتری جدید و افزایش فروش کمک کند، کنترل شما روی بازار و در نتیجه سودآوری را افزایش میدهد. بنا به توصیهی بهترین مشاور کسب و کار پاوینو، شما میتوانید:
· کارکنان فروش خود را به صورت حرفهای آموزش دهید
· با نمایندگان فروش مستقل قرارداد ببندید یا نمایندگان خود را استخدام کنید
· فروشگاه های خرده فروشی اضافه کنید
· از فروشندگان استفاده کنید
· استراتژی تجارت الکترونیکی را پیاده سازی کنید
4.فعالیت های بازاریابی
بازاریابی پیششرط بیچون و چرا برای افزایش فروش است. پس روی کارایی فعالیت های بازاریابی خود تمرکز کنید. نتایج بازاریابی یا تبلیغات فعلی خود را بررسی کنید و اگر نتایج دلخواه خود را نمی بینید، استراتژی خود را تغییر دهید. مشتریان مورد نظرتان را بررسی نمایید تا بدانید چطور می توانید به بهترین وجه به آنها دسترسی پیدا کنید و استراتژی و مراحل بازاریابی خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید.
5.قیمت خود را تغییر دهید
تغییر قیمت ها یا شرایط صورتحساب میتواند تقاضای بازار برای محصولات یا خدمات شما را تغییر دهد. در تغییر قیمتهای خود کارهای زیر را انجام دهید:
· در مورد رقبا و شرایط قیمتشان تحقیق کنید
· حاشیه سودتان را تعیین کنید
اگر در نهایت به این نتیجه رسیدید که پایین آوردن قیمت گزینه مناسبی برای شما نیست، بهبود معامله با شرایط مطلوب هم میتواند مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد.
6. رقبا را بشناسید
برای افزایش فروش، همیشه از آنچه رقبا انجام می دهند آگاه باشید و رفتارها، توانایی ها و محدودیت های آنها را بشناسید. با شناخت رقبا، برای دفاع از موقعیت خود در بازار، واکنش نسبت به تغییرات و یافتن بازارهای جدید آمادگی بیشتری خواهید داشت.
7. روی روابط اجتماعی برند تمرکز کنید
در جامعه حضور فعال داشته باشید و برند خود را نمایش دهید. فعالیتهایی مانند حمایت از رویدادهای اجتماعی، سخنرانی در مناسبتهای مهم یا حمایت از یک تیم ورزشی محلی میتواند باعث افزایش آگاهی برند و در نتیجه افزایش فروش شما شود.
8.از خدمات مشتری غافل نشوید
میزان کیفیت پاسخگویی خدمات مشتری خود را ارزیابی کنید. بازخورد مثبت مشتری خوشحال برای تجارت شما ارزشمند است.
9.بدانید چه زمانی باید متوقف شوید
اگر یک محصول یا بخشی از خدمات شما سودآوری کمی دارد یا هزینههای زیادی را روی دست سازمان شما میگذارد، شاید زمان حذف آن فرا رسیده باشد.
اگر نسبت به ارائهی برخی ازمحصولات یا خدمات تعهد داشته باشید، حذف آن می تواند دشوار باشد، اما در عین حال حذف محصولات یا خدمات با سودآوری کم میتواند در هزینههای شما صرفهجویی کرده و سبب شود تا سرمایهگذاری عالمانهتری داشته باشید.
این 9 راهکار که توسط دکتر علیرضا علیمردانی ارائه شدند به شما کمک می کند تا در شرایط دشوار بتوانید علاوه بر حفظ کسب و کارتان، افزایش فروش خوبی داشته باشید.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع : خبرگزاری ایسنا
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
دلار مبادلهای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
قیمت روز ارزهای مبادلهای/ یورو رشد کرد
آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
دستیابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو در تعطیلات عید فطر
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونهای موفق در خدمات بانکی کشور است
حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگیهای خاص
بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعهکشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند