میرنیوز

رونق اقتصاد سبز با طعم گردو

رونق اقتصاد سبز با طعم گردو 2021-05-05T11:59:08+04:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، خرید نهال گردو و کاشت آن به صورت عمده با توجه به فواید ارزشمند و تقاضای بسیار زیاد این گیاه در بازار قطعاً می‌تواند یکی از شیوه‎‌های درآمدزایی باشد که به افزایش در آمد سالانه شما کمک کند. به دلیل اینکه درختان گردو بعد از چند سال شروع به باردهی و یا میوه دهی می‌کنند خیلی از افراد تصور می‌کنند که خرید نهال گردو و کاشت آن اصلاً به صرفه نیست، در حالی که با توجه به میزان باری که هر درخت بعد از زمان مشخصی ارائه می‌دهد متوجه می‌شویم که کاشت آن می‌تواند یک سرمایه گذاری برای چند سال آینده باشد.

برای کاشت نهال گردو به صورت عمده می‌بایست اطلاعاتی از قبیل نحوه کاشت، نوع نهال و محل کاشت کسب کنید تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورید. محل کاشت گردو باید از خاک مناسب و نیز نور کافی برای کاشت برخوردار باشد تا به رشد نهال شما کمک کند. در صورتی که قرار است تعداد زیادی نهال کاشته شود بهتر است با توجه به روش کاشت خود (سنتی، اصلاح شده) فواصل مناسبی را برای آن‎‌ها در نظر بگیرید تا در هنگام رشد شاخه‌‎هایشان مزاحم یکدیگر نشوند و فضای کافی برای رشد خود داشته باشند. محصول یک باغ گردو به دست مشتریان شما می‌رسد و مشتریان انتظار دارند محصولی که خریداری می‌کنند یک دست باشد. برای اینکه گردوی باغ شما یک دست باشد می‌بایست در زمان دو سالگی نهال شما پیوند وصله شود تا از محصولی یک دست برخوردار شوید.

هر میوه و یا درختی برای رشد خود به یک خاک غنی نیاز دارد که درخت گردو نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای اینکه نتیجه مطلوبی داشته باشید و درخت گردوی شما رشد کافی داشته باشد، داشتن یک خاک مناسب کمک رسان خواهد بود. از حیث این نیاز، چند وقت (چند سال یا ماه) قبل از خرید نهال گردو و قرار دادن آن در خاک، برای هر نهال چاله‎‌هایی حفر شود و مواد مورد نیاز گیاه مثل انواع کود در آن قرار داده شود تا خاک آماده برای کاشت نهال باشد. نکته دیگر در خصوص کاشت نهال‎‌های گردو این است که آبیاری منظم و به اندازه در رشد و باردهی آن تأثیرگذار بوده و از بیماری‎‌هایی طوقه و ریشه جلوگیری به عمل می‎‌آورد. گاهی نیز با رعایت تمامی مسائل باغدار ممکن است با میوه‎‌های باکیفیت و مرغوبی روبه رو نشود که این موضوع ممکن است به سبب ضعیف و یا بی‎‌کیفیت بودن نهال‎‌ها باشد. از این رو برای اینکه وقت و هزینه و زحمت چند ساله خود را هدر ندهید برای خرید نهال گردو از مراکز معتبر و مورد اطمینان که به فروش نهال گردو در انواع و اقسام مختلف می‌پردازند استفاده نمایید تا با درختانی پربار روبه رو شوید.

کاشت گردو در چه کشورهایی انجام می‌شود؟

خرید نهال گردو و کاشت آن و تشکیل باغ‎‌های گردو به دلیل خواص و کیفیت بالای گردو از سال‎‌های اخیر در سراسر دنیا انجام می‌شود. اما با این حال کشورهای امریکا، چین و ایران از فروشندگان و یا صادرکنندگان این گردو در جهان هستند. خوب است بدایند که گردوی ایرانی از گردوهای بسیار مهم و معروف در دنیا محسوب می‌شود؛ چرا که پراکندگی گردو از کشور ایران به کشورهایی چون روم و یونان و انگلیس و آمریکا صورت گرفته است. اما در حال حاضر تنها جنگلی که از درختان گردو باقی مانده در کشور قزاقستان واقع می‌باشد. درختان گردو به سبب مقاومتی که در برابر شرایط آب و هوایی خاص مثل سرما و یا حتی کم آبی دارند و نیز با توجه به میزان باردهی‎‌شان گزینه خوبی برای کاشت در کشورهای مختلف هستند. از این رو کشورهایی چون آمریکا، چین و حتی استرالیا کاشت کلان این درختان را به صورت جدی دنبال کرده‎ و جایگاه ویژه‎‌ای در صنعت کشاورزی خود برای اینکار اختصاص داده‌‎اند. این کشورها زمین‎‌های بسیار وسیعی را برای کاشت نهال‌‎های این درخت در نظر گرفته و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا به احداث باغ گردو پرداخته‎‌اند. خواص و فواید و تقاضای میوه گردو تنها دلیل توجه به احداث چنین باغ‎‌هایی نبوده بلکه ویژگی‎‌های بسیار مثبت چوب درختان گردو اهمیت کاشت آن را چند برابر می‌کند.

رونق اقتصاد سبز با طعم گردو

ویژگی‎‌های چوب درختان گردو و اهمیت آن در اقتصاد

ویژگی‌های مهمی که می‌توان برای این چوب درختان ذکر کرد شامل استحکام بالا و سخت بودن آن، دارابودن الیافی یک دست، مقاومت در برابر پوسیدگی، توانایی و کیفیت خمش مناسب می‌باشد. البته قابلیت پذیرفتن میخ و یا چسب، با دوام بودن در عین حال وزن مناسبی داشتن و سهولت کاربردی را می‌توان به دیگر مزایای این چوب‌‎ها اضافه نمود. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که این درختان توانایی انتشار مواد رنگی خود به صورت مساوی را نداشته و آن را به صورت نامساوی منتشر می‌کنند که انتشار مواد رنگی به این صورت موجب پدیدار شدن نقش و رنگ‎‌های بسیار زیبا در چوب این درختان شده است. از این رو یکی از دلایل تقاضای چوب گردو در بازار می‌تواند ظاهر شیک و زیبای آن باشد. همچنین به سبب وجود مواد بازدارنده‎‌ای که دارد توانایی مقابله با انواع آفت‌‎ها را داشته و بر خلاف سایر چوب‌‎ها مورد هجوم آفت و یا بیماری قرار نخواهد گرفت. اما در بحث درآمد حاصل از باغ گردو باید عرض کنیم که پس از میوه‌دهی در هر هکتار از این باغ، ۲ تن محصول حاصل می‌شود که در صورت فروش با قیمت ۱۰۰ هزار تومان، ۴۰۰ میلیون تومان به صورت سالانه می‌توانید کسب نمایید.

با توجه به اینکه برای خرید نهال گردو می‌بایست هزینه‎‌ای تقریباً برابر سایر نهال‎‌ها بپردازید، پس در می‌یابیم که ایجاد یک نهالستان گردو هزینه‎‌ای تقریباً مشابه با سایر نهالستان‌‎ها دارد ولی میزان سود به دست آمده از طریق کاشت نهال‎‌های گردو بیشتر می‌باشد. با کاشت درختان گردو و برداشت میوه‎‌های حاصل از آن می‌توانید به یک صادر کننده محصولات کشاورزی مبدل شوید. یکی از مزایای بسیار مهمی که در ایجاد یک باغ گردو مطرح می‌شود این است که شما نگرانی بابت فروش محصولات خود نخواهید داشت، چرا که میزان تقاضای این محصول در داخل کشور، کشورهای همسایه و یا حتی کشورهای اروپایی به اندازه‌‎ای است که در صورت مرغوب بودن گردو به راحتی فروخته خواهد شد. پس اگر تا الان در ایجاد یک باغ گردو تردید داشتید عزم خود را برای راه اندازی یک کسب و کار پرسود با انتخاب زمین مناسب و بهترین نهال گردو، جذب کرده و گامی در خصوص رونق اقتصاد کشورمان بردارید.

معرفی بهترین و پربازده ترین نهال‌های گردو

رونق اقتصاد سبز با طعم گردو

نهال گردو پالیز گردوی پالیز کانادایی؛ یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین نهال‌های گردو در سراسر کشور، گردوی پالیز کانادایی است. محصول دهی عالی و عمر اقتصادی بالا و همچنین سازگاری با اکثر شرایط اقلیمی و آب و هوایی و منطقه‌ای باعث محبوبیت این نهال شده است.

نهال گردو پیوندی چندلر؛ این رقم گردو چندلر پیوندی یکی از برجسته‌ترین مورد کشت در کالیفرنیا است و یکی از معروف ترین و پر کشت ترین ارقام گردو در جهان محسوب می‌شود.ارقام گردو چندلر بخاطر کیفیت بالای مغز گردو و شفافیت ان به شدت با ارزش است. برداشت گردو چندلر از اواسط تا اواخر فصل زراعی می‌باشد.

نهال گردو فرنورگردوی فرنور؛ در اصل متعلق به کشور فرانسه بوده و یکی از جدیدترین درختان و نهال‌های گردو در کشور می‌باشد. گردو فرنور شکل گرد زیبایی داشته و پوست آن کاغذی است به صورتی که به راحتی قابل کنده شدن است.

خرید و فروش عمده انواع ارقام پربار درجه یک گردو

برای خرید نهال‎ گردو باکیفیت و به صورت عمده می‌توانید به نهالستان پالیز گردو مراجعه فرمایید. نهالستان پالیز گردو (سعید قاسمی) بیش از نیم قرن است که در زمینه پرورش نهال میوه پیوندی، گونه‎‌های کمیاب، بعضاً نایاب و انواع ژنوتیپ‎‌های ایرانی و خارجی فعالیت دارد و توانسته در زمینه‎‌های گوناگونی اشتغال‌زایی انجام دهد. این مجموعه به دلیل ارائه نهال‌‎ها با تنوع بسیار بالا توانسته بزرگ‎‌ترین نهالستان کشوری محسوب شود.

برای ارتباط با نهالستان پالیز گردو می‌توانید به آدرس palizgerdo.ir مراجعه و یا با شماره‌های ذیل در ارتباط باشید.

۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳
۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

کیفیت، اتفاقی نیست.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)