میرنیوز
به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در این مطلب قصد داریم به طور مفصل به؛
* تعریف خدمات پس از فروش لوازم خانگی
* انواع خدمات پس از فروش لوازم خانگی
* اهمیت خدمات پس از فروش در صنعت لوازم خانگی
* در حوزه لوازم خانگی، خدمات پس ازفروش چه مواردی را در بر میگیرد؟
* معیارهایی برای شناختن خدمات پس از فروش بهتر
بپردازیم. همچنین در ادامه از تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی با ما همراه شوید.
تعریف خدمات پس از فروش لوازم خانگی
* خدمات پس از فروش (After-sales) عبارت است از تعهدی که شرکتها برای جواب به نیاز مشتریان برای پشتیبانی برای یک دوره زمانی معین ارائه میکنند.
* این خدمات به رفتار مشتریان در پی فروش بستگی دارد که بخش مهمی از رقابت غیر قیمت میباشد حتی میتوان به عنوان تشویق مردم برای خرید و یا توجیهی برای قیمت بالای کالا به آن نگاه کرد.
* خدمات پس از فروش برشهرت بلند مدت شرکت تأثیر دارد و حتی میتواند بر فروشهای آینده نیز مؤثر باشد.
* امروزه خدمات پس از فروش در کسب و کارها به قدری حیاتی و مهم است که میتواند سود یا زیان شرکت را مشخص کند.
* برای صنعت لوازم خانگی که هر روز در حال پیشرفت است لازم است حتماً خدمات پس از فروش به خوبی بررسی و طراحی شود تا مشتریان در این بازار برندی که شایستگی بیشتری دارد انتخاب کنند.
* این خدمات میتواند شامل حمل و نقل محصولات، گارانتی، عیب یابی و سرویس لوازم خانگی توسط نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی، حمل و نقل محصول با درخواست مشتری و … باشد.
انواع خدمات پس از فروش لوازم خانگی
* معمولاً بعضی شرکتها بعد از یک مدتی با تماس تلفنی از مشتری سوال میکنند که محصول چگونه کار میکند، در صورت مشکل برای رفع آن اقدام میکنند.
* پشتیبانی فنی: بیشتر این نوع خدماتonline و ۲۴ ساعته انجام میشود که بیشتر مربوط به تکنولوژی است؛ مانند آپدیت کردن نرم افزارها
* آموزش: اولین مرحله در خدمات برای تمامی کسب و کارها میباشد که آموزش درست استفاده از محصول را ارائه کنند.
* خدمات فنی: این نوع خدمات برای کالاهایی است که به تعمیر یا تعویض قطعات احتیاج دارند که به سه دسته تقسیم میشود:
* تعویض کالا
* تعویض قطعات
* تعمیر کالا
اهمیت خدمات پس از فروش در صنعت لوازم خانگی
* با توجه به این که در صنعت لوازم خانگی برندهای زیادی فعالیت میکنند و هر کدام در تولید محصولاتی خاص شهرت زیادی میان خریداران دارند.
* این کسب و کارها با تمرکز روی خدمات پس از فروش میتوانند یک مزیت رقابتی تازه ایجاد کنند و سهمشان از بازار را بیشتر کنند.
* این مزیت به کسب و کار کمک کرده تا به راحتی محصولاتش را بفروشد و طرفداران جدیدی برای برند خود بسازد.
در برندهای بزرگ مثل سامسونگ و ال جی خدمات پس ازفروش چه مواردی را در بر میگیرد؟
* بزرگترین برندها در صنعت لوازم خانگی مانند شرکتهای سامسونگ SAMSUNG و ال جیLG در کنار تولید دستگاههای با کیفیت ، به سیستمهای لجستیک و حمل و نقل، نحوه و خدمات ارائه شده برای فروش، ارائه قطعات در صورت خرابی و تعمیر و نگهداری توجه ویژهای دارند. شما میتوانید در صورت بروز مشکل به راحتی با نمایندگی تعمیرات سامسونگ یا ال جی در شهر خود تماس بگیرید و آنها شما را راهنمایی نمایند.
* برندهای سامسونگ SAMSUNG و ال جی LG به وسیله این خدمات، مشتریان خود را وفادار میکنند چون هر مشتری با خرید محصول باید از تعمیرکاران و نمایندگان فروش قطعات آن استفاده کند.
* دقت داشته باشید که اگر مشتری سرویسها و خدمات پس از فروش مناسبی دریافت نکند، وفاداری خود را نسبت به آن برند از دست میدهد و این موارد به دقت در نمایندگی تعمیرات ال جی و سامسونگ بررسی میشوند.
معیارهایی برای شناختن خدمات پس از فروش بهتر در لوازم خانگی
* نحوه فروش قطعات توسط شرکت که باید داراری تنوع بالا و دسترسی آسان برای خرید باشد.
* دارای تنوع در شیوه ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان
* ارائه دادن خدمات پشتیبانی و پاسخگو بودن به صورت شبانه روزی به دلیل بروز مشکلات غیر منتظره
* بررسی کردن میزان درخواستهای بازار بر اساس نیاز مشتریان چرا که یک برند خوب محصولاتش هیچ وقت در بازار به دلیل عدم تولید کمیاب نمیشود.
* قابلیت ارائه دادن خدمات پس از فروش به کلیه مکانهایی که محصول در آنجا ارائه شده است.
* برای دوری از خطر قدیمی شدن محصولات و تکنولوژیهای آنها باید بروزرسانی همیشگی محصولات را در دستور کار خود قرار دهد.
* داشتن یک شبکه تحویل محصولات برای گروههای مختلف مردم در تمامی نقاط
در انتخاب محصولات لوازم خانگی به این موضوعات توجه کنید که کدام یک از برندهای موجود خدمات پس از فروش بهتری ارائه میدهد. بهتر است علاوه بر معیارهای خود، مهمترین معیارهایی که ما برای شما نام بردیم را بسنجید.
باید دقت داشته باشید که با تولید هر محصول لوازم خانگی با کیفیت لازم است که ارتباط پایدار و ماهیانه با مشتریان داشته باشید و از آنها نظرسنجی تلفنی یا آنلاین انجام دهید تا از رضایت و عدم رضایت آنان اطلاع کسب نموده و آن را قوت یا در صورت نیاز اصلاح کنید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
منبع : خبرگزاری مهر
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
دلار مبادلهای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
قیمت روز ارزهای مبادلهای/ یورو رشد کرد
آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
دستیابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایرانخودرو در تعطیلات عید فطر
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونهای موفق در خدمات بانکی کشور است
حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگیهای خاص
بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعهکشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند