میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، در سومین روز از برگزاری مجازی هفدهمین اجلاس سراسر مدیران مدارس صدرای کشور؛ آیتالله اعرافی مدیر حوزه علمیه قم طی سخنرانی گفت: مدارس معارف اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و کاری که شما مدیران انجام میدهید کاری بسیار بزرگ و عظیم است. شما برای اینکه بتوانید در این عرصه موفقیت بیشتری داشته باشید نیاز به دستمایههایی دارید. اولازهمه عنصر اخلاص است و این اخلاص است که عیار کار شمارا بالا میبرد.
وی با اشاره به آیه شریفه توبه افزود: لَقَد جاءَکم رَسولٌ مِن أَنفُسِکم عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم حَریصٌ عَلَیکم بِالمُؤمِنینَ رَءوفٌ رَحیمٌ افزود: عشق پیامبر به انسانسازی به حدی است که خداوند میفرماید برای هدایت انسانها حرص میخورد و این زحمتها بود که انسانساخت.
مدیر حوزه علمیه قم بابیان اینکه معلم باید عاشقانه از تمام توان خود برای پرورش انسانها استفاده کند و از جوهر وجودش مایه بگذارد تصریح کرد: با عنایت به کار ظریف و درعینحال سختی که دارید چند نکته را متذکر میشوم؛ اول اینکه در کار شما رویکرد متوازن بسیار اهمیت دارد. تربیت صحیح در اسلام تربیتی است که به تمام اضلاع آدمی توجه داشته باشد. وجود آدمی مجموعهای از زوایا علمی سیاسی اجتماعی و… است، مدیر باید از این مجموعه زوایا برخوردار باشد. و این نیاز به مطالعه دارد و آشنایی عمیق میخواهد. دوم رویکرد جامع به علوم و معارف اسلامی است یعنی مدیر موفق آن است که یک رویکرد جامع و فهم جامع به علوم و معارف اسلامی داشته باشد. این همان است که مقام معظم رهبری به آن تأکیددارند و در اندیشههای شهید مطهری خیلی به آن اشارهشده است.
وی سومین مورد را تحولآفرینی و نوگرایی اعلام کرد و افزود: باید با نگاهی به قدیم طرحی نو براندازیم.
آیتالله اعرافی همچنین در مورد چهارمین نکته گفت: ما برای تحقق جهان اسلامی نیاز به شناخت علوم روز داریم و باید برای ایجاد گفتمان انقلاب اسلامی حرف دیگران را هم بدانیم و بفهمیم و برای آن جواب داشته باشیم و نکته بعدی آشنایی با ویژگیهای جوانی و نوجوانی است یعنی یک مدیر باید دنیای درون جوان و نوجوان را بداند تا بتواند او را هدایت کند.
مدیر حوزه قم همچنین؛ آشنایی با اسناد بالادستی مثل شورای انقلاب اسلامی و سند تحول بنیادی آموزشوپرورش، آشنایی با نظامات دانشگاهی و حوزه، آشنایی با مبانی فلسفی علم نوین، آشنایی با مبانی علوم انسانی و نقدهایی که بر آن است، تعامل با حوزات علمیه برای مدارس صدرا، ارتباط مستمر بادانش آموختگان و تربیت نسلی آگاه و رشید و با رویکرد به گفتمان اسلامی را از دیگر مواردی دانست که باید موردتوجه معلمین قرار بگیرد.
وی در پایان ضمن تقدیر از زحمات مدیران صدرا گفت: حوزه علمیه آمادگی دارد با سازمان مدارس صدرا تعاملات عمیقتری داشته باشد.
منبع : خبرگزاری مهر
آیا آمارهای فروش غیر رسمی در نمایشگاه کتاب واقعی است؟
«مرد ابدی» در کمتر از یک هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید
یکی از راهکارهای امام رضا (ع) برای جذب مردم به دین
روایتهایی از کرامات «فاطمه شهر قم»
معتمدی: ذائقه سازی هنری را با کاشان میتوان آغاز کرد
هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار برگزیدگان خود را معرفی کرد
چند نکته بهبهانه ساخت سریالی درباره شهید طهرانیمقدم
۳ ناشر کودک بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص دادند
بسته پیشنهادی متوقف شد؟/ ادامه بدقولیهای کنداکتوری تلویزیون
عربزبانها کدام یک از سریالهای ایرانی را بیشتر میبینند؟
اجرای سمفونی فلک الافلاک در روز ملی لرستان
در ایستگاه پایانی جشنواره رادیو پژواک چه گذشت؟
بازگشت علمی و فرهنگی به ریل اصلی پس از پرداخت بدهیها
سونامی ترجمه بخش کودک نمایشگاه کتاب تهران را با خود برد
عادت مخصوص «حاج قاسم» در عملیات های دفاع مقدس
رسانهها حق ندارند مردم را نسبت به آینده ناامید کنند
تقابل فرضیات علمی ساحت قرآن را دچار خدشه نمیکند
نقدها و نظرهای رهبر انقلاب درباره رمانهای خارجی در راه
ادامه سریال بدقولیهای کنداکتوری این بار با یک سریال تکراری!
نمایشگاه کتاب تهران چقدر موفق بود؟
پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشکباران اسرائیل
برای «بیبدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
نمایشهای کودک و ایرانی رونقبخش سالنهای دولتی
تکلیف سریال رضا شفیعیجم روشن شد
تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایدههایی جدید و پختهتر