میرنیوز
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چندی است مخاطبان نسبت به برخی از سریالها و آثار نمایش خانگی که جاذبهای ندارند و با شوخیهای نامتناسبشان ناراحتی و احساس ناامنی برای تماشای خانوادگی را فراهم کردهاند انتقاداتی داشتهاند.
پیمان جبلی در حاشیه بازدید از نمایشگاه رصتا در گفتوگویی با خبرنگار تسنیم به این نکته پاسخ داد: محتوا باید طوری باشد که خیال خانوادهها از مفاهیم و محتوای آن راحت باشد. یعنی در واقع بازار برای بازار نباشد بلکه بازار برای عناصر تولید و فعالان این عرصه بازار برای فرهنگ و ارتقای فرهنگی باشد. دغدغه ما در بخش خصوصی تولید برای ارتقای فرهنگ است.
وی افزود: ما در رسانه ملی و همکاران ما در سکوهای نمایشخانگی به عنوان تولیدکنندگان محتوا مسئولیت بسیار سنگینی برعهدهشان است و مخاطب عامی که از این محتوا استفاده میکند و مسئولیت اجتماعی سنگینی دارند. هرچه قدر میزان توجه و استقبال و فراگیری در این زمینه بالاتر میرود مسئولیت ما و سکوهای خانگی سنگینتر میشود.
جبلی تاکید کرد: نمیخواهم توصیه کنم بلکه تعامل و همافزایی که با سکوها و برنامهسازان داریم تا حد امکان معیارهایشان به معیارهای در حوزه خانواده و سلامت فرهنگی دارند موردنظر و درخواست مردم است به خودشان نزدیکتر کنند. به نظرم میآید تا حدود زیادی این تعامل و همافزایی با صداوسیما و ساترا تأثیر داشته و امیدواریم بیشتر شود. یعنی ما شاهد مواردی نباشیم که منجر به این بشود خانوادهها و مردم احساس ناامنی از محتوای تولیدی در فضای مجازی نکنند و به گونهای نشود مردم استقبالشان از پلتفرمها به مرور کمتر شود و این یک ضرر و زیانی است که متوجه خود سکوها میشود.
او همچنین در خصوص تصویب جایگاه قانونی ساترا تاکید کرد: مصوبهای که شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که البته پیش از اینها هم ساترا جایگاه حقوقیاش اثبات شده بود. اینجا مبنایی برای برنامه هفتم توسعه شد و البته حاشیهای امن برای تهیهکنندگان و صاحبان پلتفرمها در فضای مجازی و سکوها که تعاملات در این زمینه به خوبی پیش میرود و میزان مشارکت در همین نمایشگاه را هم ببینید بیش از 99 درصد رسانههای فعال و دارای مجوز در این نمایشگاه حضور دارند و آنهایی که نتوانستند بیایند هم افزایی با ساترا دارند.
جبلی همچنین به سوالی درباره شب یلدای تلویزیون و حضور چهرههای اینستاگرامی پاسخ داد و افزود: طبق سرشماری جدید با 87 میلیون مخاطب روبرو هستیم ما از نظر منتقدین منصف نه تنها به همه اقشار احترام نگذاشتیم بلکه در مجموع آنچه در شب یلدا شبکههای مختلف صداوسیما تولید کردند به طور عموم مورد نظر نخبگان و منتقدان قرار گرفت و از نظر تعداد مخاطبان نیز در 4 سال گذشته رکوردشکنی کرد.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
آیا آمارهای فروش غیر رسمی در نمایشگاه کتاب واقعی است؟
«مرد ابدی» در کمتر از یک هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید
یکی از راهکارهای امام رضا (ع) برای جذب مردم به دین
روایتهایی از کرامات «فاطمه شهر قم»
معتمدی: ذائقه سازی هنری را با کاشان میتوان آغاز کرد
هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار برگزیدگان خود را معرفی کرد
چند نکته بهبهانه ساخت سریالی درباره شهید طهرانیمقدم
۳ ناشر کودک بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص دادند
بسته پیشنهادی متوقف شد؟/ ادامه بدقولیهای کنداکتوری تلویزیون
عربزبانها کدام یک از سریالهای ایرانی را بیشتر میبینند؟
اجرای سمفونی فلک الافلاک در روز ملی لرستان
در ایستگاه پایانی جشنواره رادیو پژواک چه گذشت؟
بازگشت علمی و فرهنگی به ریل اصلی پس از پرداخت بدهیها
سونامی ترجمه بخش کودک نمایشگاه کتاب تهران را با خود برد
عادت مخصوص «حاج قاسم» در عملیات های دفاع مقدس
رسانهها حق ندارند مردم را نسبت به آینده ناامید کنند
تقابل فرضیات علمی ساحت قرآن را دچار خدشه نمیکند
نقدها و نظرهای رهبر انقلاب درباره رمانهای خارجی در راه
ادامه سریال بدقولیهای کنداکتوری این بار با یک سریال تکراری!
نمایشگاه کتاب تهران چقدر موفق بود؟
پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشکباران اسرائیل
برای «بیبدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
نمایشهای کودک و ایرانی رونقبخش سالنهای دولتی
تکلیف سریال رضا شفیعیجم روشن شد
تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایدههایی جدید و پختهتر