میرنیوز
بهگزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، و به نقل از گلدمن ساکس، کارشناسان و تحلیلگران مالی این شرکت پیشبینیهای خود از درآمد صنعت موسیقی تا سال 2030 میلادی در سراسر جهان را از 139.7 میلیارد دلار به 153 میلیارد دلار افزایش دادند.
در آخرین گزارش منتشر شده از آینده اقتصادی صنعت موسیقی توسط تحلیلگران شرکت گلدمن ساکس؛ آمده بطور کلی موسیقی که یکی از شاخههای پرمخاطب صنعت سرگرمی شناخته میشود، در سراسر جهان همواره روند صعودی داشته اما رویدادها و اتفاقات مختلفی شیب آن را دستخوش تغییراتی کرده است.
به گفته تیم تحقیقاتی این شرکت این درحالی است که گردش مالی صنعت موسیقی آنچنان بزرگ است که همواره به عنوان یکی از جاذبههای قابل توجه برای سرمایهگذاران در بخشهای مختلف بوده و در بازار سهام معمولاً یکی از اصلیترین فرصتهای سرمایهگذاری بهخصوص در بخش عرضه اولیه در فهرست (کاتالوگهای) فرصتهای سرمایهگذاری شرکتهای کارگزاری به مشتریان (صاحبان سرمایه) معرفی شده است.
از سوی دیگر تیم تحقیقاتی و کارشناسان مالی شرکت گلدمنساکس آخرین پیشبینیهای خود در سال جاری میلادی را تغییر داده و پیش بینی کردهاند درآمد صنعت موسیقی در سراسر جهان تا هفت سال آینده یعنی سال 2030 میلادی رشدی معادل 10 درصد را تجربه میکند.
این درحالی است که این شرکت، رشد درآمد صنعت موسیقی را ابتدای سال 2021 میلادی برای آینده صنعت در سال 2022 معادل 7 درصد یعنی مجموع درآمد 87.6 میلیارد دلار و برای سال 2023 معادل 5 درصد یعنی مجموع درآمد 94.9 میلیارد پیش بینی کرده بود.
در گزارشی که از سوی تیم تحقیقاتی و کارشناسان مالی شرکت گلدمن ساکس منتشر شده است آمده: پیشبینیهای انجام شده مربوط به کل صنعت موسیقی یعنی موسیقی ضبط شده، انتشار آلبوم و تک آهنگها، استریم و موسیقی زنده است که براساس برآوردها مجموعه صنعت در سال 2030 میلادی به صورت ناخالص و البته یکسان برای صاحبان حقوق و شرکتهای خدمات دهنده موسیقی 153 میلیارد دلار درآمد است.
بخش دیگری از گزارش مورد نظر که مربوط به رشد درآمد بخشی، در صنعت موسیقی سال گذشته میلادی است نیز آمده درآمد خالص صاحبان حقوق موسیقی ضبط شده در سال 2022 میلادی نسبت به یکسال قبلتر با رشدی معادل 7.7 درصد به 27.9 میلیارد دلار رسیده؛ درحالی که درآمد ناشران موسیقی با رشد 7.2 درصدی 7.4 میلیارد دلار بوده است، اما بیشترین رشد در دوره یاد شده پس از دوران پایان همهگیری کرونا مربوط به موسیقی زنده با رشدی معادل 85.3 درصد است که مجموع درآمد این بخش را به 26.5 میلیارد دلار رساند.
در همین حال، گلدمن ساکس انتظار دارد بازار استریم موسیقی (ارائه آنلاین موسیقی از پلتفرمها) از رقم 37.8 میلیارد دلار در سال 2022 میلادی به رقمی معادل 89.3 میلیارد دلار در سال 2030 میلادی صعود کند که این میزان درآمد ناشی از پرداخت حق اشتراک 1.26 میلیارد مشترک (استریمر) در سراسر جهان است.
نکته جالب توجه اینجاست که سهم مشترکین آنلاین موسیقی (استریمرها) در اقتصادهای نوظهور یا کشورهای درحال توسعه جهان تا سال 2030 میلادی 758 میلیون نفر یعنی60.2 درصد از کل و در کشور های توسعه یافته معادل 502 میلیون نفر معادل 39.8 درصد توسط کارشناسان کلدمن ساکس پیش بینی شده؛ این درحالی است که نسبت یاد شده در سال 2022 میلادی 43 درصد برای کشورهای درحال توسعه یا اقتصادهای نوظهور و 57 درد برای کشورهای توسعه یافته بوده است.
به گفته تیم تحقیقاتی گلدمن ساکس تغییر درصد سهم استریمرها در کشورهای درحال توسعه با کشورهای توسعه یافته سیگنال قابل توجهی برای صاحبان سرمایه و البته پلتفرمهاست که در کدام بخش از دهکده جهانی باید سرمایهگذاری کنند تا سود بالاتری به دست آورند و جالبتوجهتر اینکه این گروه تاکید میکنند رکود اقتصادی کمترین میزان تاثیر در میزان رشد بازار یاد شده نسبت به سایر صنایع را خواهد داشت.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
آیا آمارهای فروش غیر رسمی در نمایشگاه کتاب واقعی است؟
«مرد ابدی» در کمتر از یک هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید
یکی از راهکارهای امام رضا (ع) برای جذب مردم به دین
روایتهایی از کرامات «فاطمه شهر قم»
معتمدی: ذائقه سازی هنری را با کاشان میتوان آغاز کرد
هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار برگزیدگان خود را معرفی کرد
چند نکته بهبهانه ساخت سریالی درباره شهید طهرانیمقدم
۳ ناشر کودک بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص دادند
بسته پیشنهادی متوقف شد؟/ ادامه بدقولیهای کنداکتوری تلویزیون
عربزبانها کدام یک از سریالهای ایرانی را بیشتر میبینند؟
اجرای سمفونی فلک الافلاک در روز ملی لرستان
در ایستگاه پایانی جشنواره رادیو پژواک چه گذشت؟
بازگشت علمی و فرهنگی به ریل اصلی پس از پرداخت بدهیها
سونامی ترجمه بخش کودک نمایشگاه کتاب تهران را با خود برد
عادت مخصوص «حاج قاسم» در عملیات های دفاع مقدس
رسانهها حق ندارند مردم را نسبت به آینده ناامید کنند
تقابل فرضیات علمی ساحت قرآن را دچار خدشه نمیکند
نقدها و نظرهای رهبر انقلاب درباره رمانهای خارجی در راه
ادامه سریال بدقولیهای کنداکتوری این بار با یک سریال تکراری!
نمایشگاه کتاب تهران چقدر موفق بود؟
پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشکباران اسرائیل
برای «بیبدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
نمایشهای کودک و ایرانی رونقبخش سالنهای دولتی
تکلیف سریال رضا شفیعیجم روشن شد
تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایدههایی جدید و پختهتر