میرنیوز
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بالأخره امروز مهران مدیری تصمیم گرفت برنامه "دورهمی" هم بدون حضور تماشاگر ضبط شود؛ مثل "عصر جدید" و مسابقه "ایران"، "پنج ستاره" و "کودک شو" و "دست فرمون"، بسیاری از برنامهها و سریالهای دیگر که با رعایت مسائل بهداشتی و پزشکی و ضدعفونی به کار خودشان ادامه میدهند. در این میان دعوت تماشاگران تلویزیون به خرید از فروشگاه (حراجستون طلایی) یا حتی نمایش مستندهای ایرانگردی که خودش میتواند ترغیب برای رفتن به سفر باشد، اینها به نوعی تناقض رسانهای در صداوسیما محسوب میشود.
چرا در این شرایط که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نهادهای دیگر و حتی هنرمندان و اهالی فرهنگ تأکید دارند مردم سفر نروند و ترجیحاً از ترددهای غیرضرور بپرهیزند و به خرید آنلاین روی آورند؛ کاری که حتی خود صداوسیما و مجریان و دستاندرکارانش این توصیه را دارند به یک باره میبینم در شبکه سوم سیما، بهمن هاشمی مجری این برنامه کوتاه میآید و فریاد میزند که به "حراجستون طلایی" بروید و خرید کنید!
آیتمهایی از خرید مردم در فروشگاهها را نشان میدهند؛ چرا حتی در این شرایط هم تلویزیون به توصیههای پزشکانش در شبکه سلامت و آیتمهایی که روی آنتن میبرد پشت میکند و صرفاً در راستای اجرای تعهدات تجاریاش در بخش آگهیهای بازرگانی گام برمیدارد؛ اینجا دیگر تلویزیون فراتر از بنگاه اقتصادی باید عمل کند و جان مردم برایش بیشتر اهمیت داشته باشد.
همان نکتهای که مهران مدیری امروز در اطلاعیهاش نوشته قابل تأمل است که برای حفظ سلامت مردم و دستاندرکاران و عوامل برنامه، برنامه "دورهمی" بدون حضور تماشاگران ضبط میشود. البته که در شبکههای دیگر خصوصاً برنامههای پربینندهای چون "عصر جدید" هم این نکته را اعلام کردند که برای حفظ سلامت مردم، بدون تماشاگر به کارمان ادامه میدهیم اما با این آیتمهای تبلیغی فروشگاهی (حراجستون طلایی) بیننده گمراه میشود که باید به بیرون از خانه برود، آنلاین خرید کند و ... آیا این اخبارها و توصیهها، عوامفریبی است؟ تلویزیون درست میگوید یا دولتیها و وزارت بهداشت؟ به کدام یک باید عمل کند؟ اینجا صداوسیما باید آیینه جامعه باشد.
امیدواریم صداوسیما از این شلختگی دربیاید و میان حرف و عملش فاصله نیفتد تا مخاطب بهتر درکش کند؛ جزیرهای عمل کردن سیاستگذاری غلطی است که گهگاه شاهدش هستیم که در معاونتهای رسانهملی و شبکههای سیما اتفاق میافتد. جایی در شورای سلامت صداوسیما تأکید دارند پویش "در خانه بمانیم" را همه جدی بگیرند و جایی برای درآوردن پول و پیشبرد اهداف تجاری، میگویند مجری روی آنتن برود و مردم را به خرید از فلان فروشگاه دعوت کند. این نمایش چند گانه سیاستهای متناقص در صداوسیما مخاطب را گمراه میکند و نوعی بیاعتمادی ایجاد میکند.
به گزارش تسنیم، میانبرنامهای این روزها روی آنتن شبکه سوم سیما میرود که مربوط به تبلیغ یکی از فروشگاههای زنجیرهای است که مدام از تمدید تخفیفات طلایی خود میگوید و مردم را برای خرید بیشتر به فروشگاهها ترغیب میکند.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
آیا آمارهای فروش غیر رسمی در نمایشگاه کتاب واقعی است؟
«مرد ابدی» در کمتر از یک هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید
یکی از راهکارهای امام رضا (ع) برای جذب مردم به دین
روایتهایی از کرامات «فاطمه شهر قم»
معتمدی: ذائقه سازی هنری را با کاشان میتوان آغاز کرد
هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار برگزیدگان خود را معرفی کرد
چند نکته بهبهانه ساخت سریالی درباره شهید طهرانیمقدم
۳ ناشر کودک بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص دادند
بسته پیشنهادی متوقف شد؟/ ادامه بدقولیهای کنداکتوری تلویزیون
عربزبانها کدام یک از سریالهای ایرانی را بیشتر میبینند؟
اجرای سمفونی فلک الافلاک در روز ملی لرستان
در ایستگاه پایانی جشنواره رادیو پژواک چه گذشت؟
بازگشت علمی و فرهنگی به ریل اصلی پس از پرداخت بدهیها
سونامی ترجمه بخش کودک نمایشگاه کتاب تهران را با خود برد
عادت مخصوص «حاج قاسم» در عملیات های دفاع مقدس
رسانهها حق ندارند مردم را نسبت به آینده ناامید کنند
تقابل فرضیات علمی ساحت قرآن را دچار خدشه نمیکند
نقدها و نظرهای رهبر انقلاب درباره رمانهای خارجی در راه
ادامه سریال بدقولیهای کنداکتوری این بار با یک سریال تکراری!
نمایشگاه کتاب تهران چقدر موفق بود؟
پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشکباران اسرائیل
برای «بیبدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
نمایشهای کودک و ایرانی رونقبخش سالنهای دولتی
تکلیف سریال رضا شفیعیجم روشن شد
تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایدههایی جدید و پختهتر