میرنیوز

تحولات اوکراین| کمبود شدید مهمات نیروهای مسلح اوکراین/ موافقت ترامپ با نظر پوتین درباره بایدن

 تحولات اوکراین| کمبود شدید مهمات نیروهای مسلح اوکراین/ موافقت ترامپ با نظر پوتین درباره بایدن 2024-02-26T06:27:46+03:30

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دیمیتری کوله‌با، وزیر امور خارجه اوکراین شب گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNN از این موضوع شکایت کرد که نیروهای مسلح این کشور با کمبود شدید مهمات و گلوله توپخانه برای مقابله با توان عظیم نظامی ارتش روسیه مواجه هستند.

کوله‌با گفت: «ما با کمبود شدید گلوله‌های توپخانه و انواع دیگر سلاح‌ها مواجه هستیم و ضروری است که مهمات ضروری هرچه سریعتر به آنها برسد.»

وزیر خارجه اوکراین اعتراف کرد که نظامیان این کشور در میدان نبرد با ارتش روسیه مقابله می کند که امکانات نظامی قابل  توجه و عظیم آن در حال «سرکوب شدید» نیروهای مسلح اوکراین است.

کوله‌با به وضوح به خبرنگار نگفت که آیا اوکراین همچنان در حال عقب نشینی از مواضع خود است یا خیر.ولی این واقعیت را مورد توجه قرار داد که اگر نیروهای مسلح اوکراینی گلوله های لازم برای توپخانه را دریافت می‌کردند ، شهر آودیوکا را از دست نداده بودند" که در تاریخ 17 فوریه تحت کنترل کامل نیروهای روسی قرار گرفت.

روز گذشته کریل بودانوف، رئیس اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین نیز به وضعیت دشوار نیروهای مسلح اوکراین در میدان نبرد اشاره کرد.  به گفته این مقام نظامی، ارتش اوکراین مهمات و گلوله کافی ندارد و حجم تدارکات از طرف شرکای غربی پاسخگوی نیازها نیست. بودانوف در عین حال نسبت به سرنوشت بسته کمک نظامی 60 میلیارد دلاری از سوی ایالات متحده که چند ماه است در انتظار تصویب قرار دارد، خوش بین بود.

دو روز قبل نیز الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین اعتراف کرد که نظامیان این کشور از ادامه عملیات تهاجمی ارتش روسیه در  تمامی جهت گیری‌ها آسیب جدی دیده‌اند.

در اواخر ماه ژانویه، رستم عمروف، وزیر دفاع اوکراین، گفت که ارتش روسیه سه برابر بیشتر از اوکراین مهمات در اختیار دارد و کمبود هر روز شدیدتر احساس می‌شود. عمروف از متحدان اروپایی خواست که "برای انجام تعهدات خود در زمینه تامین یک میلیون گلوله توپ" بیشتر تلاش کنند تا ارتش بتواند حداقل از لحاظ قدرت آتش توپخانه با روسیه برابری کند.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به هفتصد و سی‌ و دومین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

موافقت ترامپ با پوتین در مورد مفیدتر بودن بایدن برای روسیه

دونالد ترامپ، نامزد پست ریاست جمهوری آمریکا، با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این خصوص موافقت کرد که سودمندترین رئیس کاخ سفید برای روسیه همچنان جو بایدن باشد.

به گزارش ایندیپندنت، ترامپ بامداد امروز، یکشنبه، طی سخنرانی در کنفرانس اقدامات سیاسی محافظه کاران در این باره گفت: «چند روز قبل پوتین اعلام کرد که ترجیح می دهد بایدن را به عنوان رئیس جمهور ببیند و من در این رابطه با او کاملاً موافق هستم.»

او توضیح داد که از سخنان پوتین مبنی بر اینکه بایدن قابل پیش بینی است تعجب نکرده. رئیس‌جمهور سابق آمریکا یادآور شد که در دورانی ریاست جمهوری بایدن ، ایالات متحده "برای همه جهان به موضوعی برای تمسخر تبدیل شده است".

پوتین چند روز قبل گفت که قصد دخالت در مبارزات انتخاباتی پرتنش در ایالات متحده را ندارد و این کار  درست نیست، ولی در مجموع برای مسکو باقی ماندن بایدن در پست ریاست جمهوری در مقایسه با دونالد ترامپ، رهبر سابق آمریکا ترجیح دارد. به عقیده او بایدن سیاستمداری کهنه کار، فردی باتجربه و قابل پیش بینی است.

تمایل آمریکا برای دیدن روسیه به چشم شریک غرب

 ویکتوریا نولند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی بامداد امروز اعلام کرد که وضعیت سیاسی کنونی روسیه دقیقاً آن چیزی نیست که ایالات متحده دوست دارد مشاهده کند.

وی در مصاحبه با CNN گفت: «صراحتا بگویم، این روسیه‌ای نیست که ما می‌خواستیم. ما تمایل داشتیم شریکی را ببینیم که به سمت غرب گرایش داشته باشد و اروپایی شود.»

این دیپلمات افزود، با این حال، رهبری روسیه مسیر متفاوتی را برای توسعه این کشور انتخاب کرده است.

نولاند همچنین  مدعی شد که ایالات متحده مایل است روسیه را در کوتاهترین زمان ممکن برای حل مناقشه در اوکراین به میز مذاکره بکشاند و به همین دلیل تعداد زیادی محدودیت های اقتصادی و تحریم‌های دیگر علیه مسکو اعمال کرده است. وی اشاره‌ای به بی تاثیری این اقدامات بر روسیه نکرد.

نولند: کمک‌های آمریکا به اوکراین به نفع اقتصاد ایالات متحده است

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در این مصاحبه ابراز اطمینان کرد که بیشتر کمک‌های مالی اختصاص داده شده به اوکراین، در واقع به اقتصاد ایالات متحده بازگردانده می‌شود.

ویکتوریا نولند گفت: ما باید به خاطر داشته باشیم که بخش عمده پول اختصاص یافته مستقیماً به اقتصاد آمریکا و برای تولید تسلیحات از جمله ایجاد مشاغل با درآمد خوب باز می‌گردد.

در عین حال، مقامات ایالات متحده ادعا می کنند که منابع مالی برای حمایت از اوکراین در پایان سال گذشته تمام شده و مجلس نمایندگان هنوز قصد ندارد لایحه مربوط به ارائه تجهیزات جدید سلاح و مهمات به کی‌یف را تصویب کند.

هشدار وزیر دارایی اوکراین درباره کمبود قابل توجه بودجه بدون کمک غرب 

سرگئی مارچنکو، رئیس وزارت دارایی اوکراین اعلام کرد که دولت این کشور در حال حاضر با کمبود بودجه قابل توجهی به دلیل تاخیر در انتقال کمک های مالی از سوی کشورهای غربی مواجه است. به گفته وی، با این وجود، کی‌یف انتظار دارد تا حدی کسری بودجه را با هزینه اتحادیه اروپا و بانک جهانی پوشش دهد.

وزیر دارایی افزود: «ما در حال حاضر کمبود بودجه را بشدت احساس می‌کنیم، البته این موضوع هنوز توسط شهروندان اوکراین احساس نشده است. ما در حال یافتن منابعی مالی برای پوشش این نیازها هستیم.»

او یادآور شد که در ماه مارس، کی‌یف باید نخست مبلغی معادل 4.5 میلیارد یورو و سپس، در صورت دستیابی به توافق، 1.5 میلیارد دلار از بانک جهانی دریافت کند. به گفته مارچنکو، این مبلغ امکان بستن کسری بودجه دولت اوکراین را تا شش ماه اول سال جاری فراهم  خواهد کرد.

کشورهای غربی طی دو سال گذشته کمک مالی قابل توجهی به کی‌یف کرده‌اند، اما واشنگتن هنوز بسته کمکی جدید برای این کشور برای سال جاری را تصویب نکرده است.

گروه 7 قصد دارد تحریم‌هایی را علیه کشورهای حامی روسیه اعمال کند

رهبران کشورهای گروه هفت (G7) وعده داده‌اند که علیه کشورهای حامی روسیه در درگیری نظامی با اوکراین اقدام کنند. این مسئله روز شنبه در بیانیه‌ای از سوی این گروه  پس از نشست آنلاین رهبران آن به ریاست جورجی ملونی، نخست وزیر ایتالیا منتشر شد، بیان شده است.

در این بیانیه که گزیده‌هایی از آن توسط آژانس ایتالیایی آنسا منتشر شده، آمده است: «ما تحریم‌های بیشتری را علیه شرکت‌ها و افراد مشخص در کشورهای ثالث اعمال خواهیم کرد که به روسیه در دستیابی به سلاح یا مواد تسلیحاتی کمک می‌کنند.»

همچنین اشاره شده که کشورهای G7 می‌خواهند با تشدید سقف قیمت نفت صادراتی از روسیه، درآمد مسکو از فروش منابع انرژی خود را تا حد ممکن محدود کنند. علاوه بر این، کشورهای عضو گروه 7 قصد دارند "روسیه را مجبور به جبران خسارات وارده به اوکراین در نتیجه درگیری نظامی در این کشور کنند."

در این بیانیه تاکید شده که تا زمانی که مسکو خسارات وارده را جبران نکرده باشد، کشورهای عضو گروه 7 دارایی‌های روسیه که در حوزه قضایی خود مسدود باقی مانده، را آزاد نخواهند کرد.

کی‌یف قبل از سال 2025  قادر به اجرای ضد حمله جدید نیست

روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" در گزارشی به نقل از مقامات ناتو نوشت که نیروهای مسلح اوکراین تنها می‌توانند در سال 2025 تلاش کند یک ضد حمله جدید را انجام دهد.

منابع ناشناس روزنامه که در نشست خبری کریستوفر کاولی، فرمانده کل نیروهای ناتو در اروپا حضور داشتند، گفتند که مقامات بروکسل با تاکید به کی‌یف هشدار داده‌اند که باید کل سال 2024 را صرف بازسازی و تقویت مواضع دفاعی کند و هر گونه عملیات ضد حمله جدید باید حداقل تا سال 2025 به تعویق بیفتد.

این روزنامه همچنین یادآور شد که کشورهای عضو ناتو با شکست ضد حمله اوکراین در سال 2023 "درس عبرت سختی آموختند". اروپا و ایالات متحده منابع زیادی را برای کمک به تامین تسلیحاتی کی‌یف هزینه کرده و فکر می‌کردند که نیروهای مسلح اوکراین قادر به عقب راندن ارتش روسیه است تا تمام موفقیت‌های آن در طول درگیری نظامی را باطل کند، ولی چنین اتفاقی نیفتاد.

در این مقاله آمده است، و اکنون کشورهای ائتلاف آتلانتیک شمالی با در نظر گرفتن این شکست، در پیش بینی های خود محتاط تر شده‌اند.

روز جمعه ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با فاکس نیوز  مدعی شد که این کشور در حال تدارک یک ضد حمله جدید است و این عملیات یک غافلگیری برای روسیه خواهد بود.

اولین قسط 4.5 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا در ماه مارس به اوکراین منتقل می‌شود

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز گذشته در کی‌یف اعلام کرد که اتحادیه اروپا در ماه مارس 4.5 میلیارد یورو به عنوان بخش نخست از بسته کمکی 50 میلیارد یورویی را به اوکراین منتقل خواهد کرد.

او پس از دیدار با نخست وزیر اوکراین، دنیس شمیگال گفت: ما مراحل بعدی برنامه 50 میلیارد یورویی اوکراین را مورد بحث قرار دادیم. اولین پرداخت 4.5 میلیارد یورویی در ماه مارس انجام خواهد شد.

علاوه بر این، مقامات درباره مشکلات مربوط به صادرات کالاهای کشاورزی اوکراین به اروپا و اقدامات مشترک در زمینه دفاع تبادل نظر کردند.

در  اول فوریه، تمامی 27 رهبر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل موافقت کردند که 50 میلیارد یورو اضافی به عنوان بخشی از بسته حمایتی برای اوکراین از بودجه اتحادیه اختصاص داده شود. الکساندر دی کروس، نخست وزیر بلژیک که ریاست شورای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، یادآور شد که این بسته کمکی برای تامین سلاح و حقوق معلمان هزینه خواهد شد.

وزیر خارجه سوئیس از  وجود چند طرح صلح سری برای اوکراین خبر داد

ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس روز شنبه افشا کرد که چندین طرح صلح برای مناقشه اوکراین وجود دارد که به طور علنی مورد بحث قرار نگرفته است. وی به خبرنگاران گفت: «در مجموع حدود ده طرح صلح وجود دارد. البته طرح صلح 10 ماده‌ای ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین وجود دارد،  ولی در واقع شش یا هفت طرح نیز مطرح است که علنی شده، ولی برخی دیگر هنوز سری هستند.»

کاسیس تاکید کرد که سوئیس خواهان سازماندهی یک کنفرانس صلح در مورد اوکراین است که هدف از آن ایجاد مخرج مشترک در مسیر دستیابی به صلح خواهد بود.

اطمینان 65 درصد از روس‌ها به موفقیت ارتش در جنگ با اوکراین

65 درصد از شهروندان روس نسبت به روند موفقیت‌آمیز "عملیات نظامی ویژه" ارتش روسیه در اوکراین ابراز اطمینان کرده ‌اند. این مسئله از نتایج نظرسنجی مرکز مطالعه افکار عمومی سراسری روسیه که روز شنبه در وب سایت این مرکز منتشر شد، مشخص شده است.

دو سوم روس‌ها در حال حاضر متقاعد شده‌اند که عملیات نظامی ارتش روسیه نسبتاً موفقیت‌آمیز است (65 درصد)، این رقم از آخرین نظرسنجی در فوریه سال 2023 6 درصد افزایش یافته است.

این تحقیقات همچنین نشان داده که تعداد روس‌هایی که از تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور کشورشان برای آغاز عملیات ویژه حمایت می‌کنند، افزایش یافته است. بدین ترتیب، بلافاصله پس از اعلام آغاز عملیات، 65 درصد از پاسخ دهندگان از این تصمیم حمایت کردند و در سال 2023 این تعداد به 68 درصد افزایش یافته و در حال حاضر نیز  این حمایت در همین سطح باقی مانده است.

هنگامی که در مورد اهداف عملیات ویژه از شهروندان روس سؤال شد، 43 درصد شرکت کنندگان گفتند که هدف "دفاع از کشور، خلع سلاح اوکراین و ممانعت از استقرار پایگاه‌های نظامی ناتو در خاک این کشور است". 20 درصد دیگر نیز هدف را حفاظت از مردم غیرنظامی در دو جمهوری مردمی دونتسک، لوهانسک و مناطق خرسون و زاپوروژیه عنوان کردند.

علاوه بر این، جامعه شناسان دریافتند که 72 درصد از شهروندان روس مورد بررسی معتقدند که تک تک مردم باید در به پایان رسیدن موفقیت آمیز عملیات ویژه روسیه در اوکراین سهیم باشند و 64 درصد مطمئن هستند که در شرایط کنونی باید بر اساس اصل "همه چیز برای جبهه و همه چیز برای پیروزی" زندگی کرد.

این نظرسنجی در نیمه دوم ماه فوریه و به مناسبت دومین سالگرد آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین  انجام گرفت.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار جهانی

حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
2024-04-14T14:26:00+03:30
دونالد ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در پنسیلوانیا قاضی پرونده پرداخت حق السکوت را فردی فاسد و حقه باز نامید.

اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند

 اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند
2024-04-14T14:25:58+03:30
اشغالگران صهیونیستی آوارگان فلسطینی را در حال به بازگشت به خانه‌های خود در شمال و مرکز غزه بودند، هدف قرار دادند.

واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»

 واکنش مقام وزارت خارجه حکومت طالبان به عملیات «وعده صادق»
2024-04-14T14:11:54+03:30
معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به عملیات ترکیبی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: برای پیروزی ایران بر اسرائیل دعا می‌کنیم.

ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد

 ایران برای صیانت از منافع مشروع تردید به خود راه نخواهد داد
2024-04-14T14:11:52+03:30
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اینکه ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، تاکید کرد: در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود د...

چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی

 چند پیام مهم عملیات «وعده صادق» از نگاه تحلیلگر عربی
2024-04-14T14:11:52+03:30
یک تحلیلگر لبنانی با برشمردن چند پیام راهبردی عملیات نظامی تلافی‌جویانه ایران ضد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایران با این عملیات پاسخ محکمی به همه دشمنان دا...

احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه

 احضار سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه به وزارت خارجه
2024-04-14T13:31:58+03:30
در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به رژیم اسرائیل سفرای این سه کشور به وزارت امور خارجه اح...

یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است

 یمن: عملیات ایران قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است
2024-04-14T13:18:40+03:30
وزارت خارجه یمن در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که این عملیات قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی است.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد

 روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شد
2024-04-14T13:05:19+03:30
وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد و ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه مشکلات موجود ر...

هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش

 هشدار سفیر ایران در لبنان به رژیم اسرائیل و حامیانش
2024-04-14T13:05:18+03:30
سفیر ایران در لبنان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل نوشت: بزرگترین اشتباه این جنایتکار و متحدانش تلاش برای پاسخگویی به عملیات امروز خواهد بود که ...

امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید

 امارات: نگرانیم؛ خویشتندار باشید
2024-04-14T12:38:45+03:30
کشور امارات عربی متحده در واکنش به عملیات تلافی جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری شد.

واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل

 واکنش شورای همکاری به عملیات تلافی‌جویانه ایران ضد اسرائیل
2024-04-14T12:38:42+03:30
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه شد.

ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد

 ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
2024-04-14T12:38:41+03:30
نمایندگی ایران در ژنو در واکنش به اقدام تلافی جویانه شب گذشته علیه اهداف نطامی رژیم اسرائیل نوشت: ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی ...

روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران

 روز ۱۹۱ طوفان الاقصی|شب آرام غزه در شب عملیات ایران
2024-04-14T12:38:41+03:30
بعد از شب آرامی که غزه به دلیل عملیات تلافی جویانه و سنگین ایران ضد صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی داشت، اشغالگران از ساعاتی قبل حملات وحشیانه خود به غزه ...

بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

 بررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا
2024-04-14T12:25:11+03:30
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اختصاص بودجه حمایتی برای رژیم صهیونیستی را هفته آینده بررسی می‌کند.

اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست

 اردن: توقف جنگ غزه و پایان اشغالگری تنها راه مهار تنش‌هاست
2024-04-14T11:45:49+03:30
وزیر خارجه اردن بعد از عملیات نظامی ایران در عمق فلسطین اشغالی اعلام کرد که توقف تجاوزات اسرائیل ضد غزه و پایان اشغالگری این رژیم تنها راه برای متوقف کردن ت...

واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل

 واکنش عمان به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل
2024-04-14T11:45:49+03:30
عمان در واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی خواستار خویشتنداری در منطقه شد.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند

 «مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستند
2024-04-14T11:45:47+03:30
سناتور پاکستانی ضمن تبریک حمله ایران به رژیم صهیونیستی تأکید کرد دولت اسلام‌آباد و سایر کشورهای اسلامی باید کنار ایران در این شرایط بایستند.

جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود

 جایگاه ایران با حمله به اسرائیل هزاربرابر قوی‌تر می‌شود
2024-04-14T11:45:45+03:30
یک نویسنده عرب‌زبان با اشاره به اینکه ایران با راهبرد صبر پیش می‌رود و حساب‌شده عمل می‌کند، تأکید کرد که ایران به‌عنوان اولین کشوری که از ۴۰ سال گذشته مستقی...

ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد

 ای‌بی‌سی: ایران بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد شلیک کرد
2024-04-14T11:05:13+03:30
حمله تلافی‌جویانه ایران با پرتاب ده ها موشک و بیش از ۱۰۰ پهپاد اهداف نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد

 سخنگوی ارتش اسرائیل: ایران حمله وسیعی انجام داد
2024-04-14T11:05:13+03:30
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حمله ایران به این رژیم را «وسیع» توصیف کرد و گفت که این حملات هنوز ادامه دارند.

ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد

 ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
پایگاه ان‌بی‌سی در گزارشی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران در دمشق، نوشت که مقام‌های آمریکایی نگران هستند اسرائیلی‌ه...

ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها

 ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌ها
2024-04-14T11:05:12+03:30
دفتر نخست‌وزیری رژیم اشغالگر در میان شوک حمله سنگین سپاه پاسداران به عمق اراضی اشغالی اعلام کرد که پاسخ حماس به پیشنهاد اخیر میانجی‌ها در مذاکرات قاهره برای...

اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد

 اسرائیل دست به دامان شورای امنیت شد
2024-04-14T11:05:12+03:30
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی خواستار تشکیل نشست اضطراری شورای ...

پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی

 پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل تیتر اول رسانه‌های غربی
2024-04-14T11:05:11+03:30
پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و به تیتر یک اکثر رسانه‌ها تبد...

واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»

 واکنش رسانه‌های عبری‌زبان به عملیات «وعدالصادق»
2024-04-14T11:05:11+03:30
عملیات گسترده تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی روز یکشنبه با پوشش گسترده در رسانه‌های عبری‌زبان رژیم صهیونیستی همراه ب...

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

 بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم
2024-04-14T11:05:11+03:30
وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به حملات گسترده ایران به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما به دنبال تشدید تنش نیستیم.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

 واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی
2024-04-14T11:05:11+03:30
یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به عملیات شب گذشته ایران علیه رژیم اسرائیل خواستار خویشتنداری طرفین شد.

بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!

 بایدن: حملات ایران به تأسیسات نظامی اسرائیل بی‌سابقه بود!
2024-04-14T11:05:10+03:30
رئیس‌جمهوری آمریکا اعتراف کرد که ایران تأسیسات نظامی اسرائیل را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی

 بازتاب عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل در رسانه‌های عربی
2024-04-14T11:05:10+03:30
عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل طی ساعات گذشته با پوشش گسترده در رسانه‌های عربی منطقه همراه بود.

تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟

 تحولات اوکراین| آیا پایان کار کی‌یف نزدیک است؟
2024-04-14T11:05:10+03:30
کاهش اعتماد روسیه به بی‌طرفی سوئیس، فرار هزاران مرد اوکراینی به رومانی با شنا، تاکید اسلواکی بر حل مناقشه اوکراین از طریق مذاکره، درخواست کی‌یف از کمیته الم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)