میرنیوز
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ این روزها بخشی از مشاغل استارتاپی روزهای بدی را سپری میکنند و بخش دیگر حال و روز خوبی را میگذارنند.
در جلسه ستاد مدیریت کرونا، بهمنظور بررسی طرح فاصلهگذاری اجتماعی که روز جمعه 8 فروردین 99 برگزار شد، اعلام کردند؛ برای شناخت و آشنایی مردم با خدمات کسبوکارهای آنلاین، لیستی از شرکتهای اینترنتی توسط وزارت صمت و ارتباطات ارائه شود تا بهطور رایگان در صدا و سیما تبلیغ شود؛ این طرح با مخالفت علی عسگری، رئیس صدا و سیما روبرو شد. بهگفته او این تبلیغات باعث «سو» شدن آنها توسط شرکت «توسکا» میشود.
اما شرکت توسکا کیست؟
شرکت توسعه کسب و کار ایرانی با نام تجاری "توسکا" در تاریخ 16مهر 1396 به صورت رسمی ثبت شد و شناختهشدهترین محصول آن، اپلیکیشن روبیکا است که این روزها بیوقفه از آنتن رسانه ملی تبلیغ میشود.
مرکز نوآوری و شتابدهی کسب وکارهای دیجیتال توسکا با هدف توسعه کسب و کارهای دیجیتال و انجام نقش حمایتی از استارتاپ های دیجیتال کشور راه اندازی شد.
اما با اتفاق جلسه ستاد مدیریت بحران کرونا، تنها چیزی که از این شرکت حمایتی به ذهن خطور میکند انحصار است، انحصاری که قدرت و شجاعت رشد را از کسب و کارهای نو پا اینترنتی میگیرد.
همراه اول، همراه روبیکا
براساس آگهی ثبت این شرکت، سهامداران آن: شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، شرکت سرمایهگذاری نور دنا (متعلق به همراه اول) و شرکت نقش اول کیفیت (متعلق به همراه اول) هستند. به این ترتیب 100درصد سهام شرکت توسعه کسبوکار توسکا، متعلق به همراه اول است.
این در صورتی است که وزیر ارتباطات در 6 فروردین 97 در توییتر خود در مورد روبیکا نوشت: "از ابتدای دولت دوازدهم به دو نماینده دولت- از پنج عضو- در هیئت مدیره همراه اول اعلام کردهایم که قرارداد تجاری شرکت توسکا با صداوسیما با مدل فعلی برای کسب و کارهای نوپا مضر و به لحاظ اقتصادی تماما به ضرر همراه اول است و خاتمه یابد. در مورد #حقالناس کوتاه نمیآیم."
آغاز سال جهش تولید با انحصار
تقربیا یک سال از توییت وزیر ارتباطات میگذرد؛ اما مدل داد و ستد توسکا با تلویزیون نه تنها تغییر نکرده بلکه این شرکت بیش از گذشته قدرتمند شده است تا جایی که باید و نبایدهای نانوشته زیادی را برای سازمانی چون صدا و سیما ترسیم کرده است!
محصول شناخته شده این شرکت روبیکا؛ همیشه اسپانسر پربینندهترین برنامههای سیما بوده است و با هزینه زیاد قبل از پخش سریالهای پرمخاطبی چون پایتخت، تیزر اختصاصی برای محصول خود تولید میکند تا جایی که فضای رقابتی برای دیگر کسب و کارهای آنلاین باقی نمیماند، این قرارداد انحصاری، به نوعی باعث تعطیلی بسیاری از کسب و کارهای نوین شده و عملا در سال جهش تولید به نوعی خلاف این شعار سال عمل کرده است.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳