میرنیوز

ماموریت جدید به پلیس راهور برای برخورد با معتادان متجاهر و خرده‌فروشان

ماموریت جدید به پلیس راهور برای برخورد با معتادان متجاهر و خرده‌فروشان 2020-02-18T18:30:43+03:30

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در همایش بررسی مسائل اجتماعی حوزه اعتیاد و مواد مخدر که عصر امروز در محل کلانتری ۱۱۶ مولوی در محله شوش و هرندی برگزار شد، گفت: امروز با گذشت حدود یک سال از اجرای طرح پاکسازی مناطق شوش و هرندی اعلام می‌کنم که بین ۸۰ تا ۹۰ درصد معضلات مردم محله که به پلیس و اقدامات پلیسی مربوط بوده، حل شده است و دیگر از حضور سنگین و حجیم معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر در این محلات خبری نیست.

وی با اشاره به زمان اجرای این طرح خاطرنشان کرد: یک سال و چهار، پنج ماه پیش بود که تصمیم به اجرای طرح پاکسازی در محله شوش گرفتیم. طرح‌های مختلفی را برای ما آوردند اما من تاکید داشتم که باید خانه به خانه و مورد به مورد با مسائل برخورد شود بنابراین طرحی را انتخاب کردیم که بتوانیم معضل اعتیاد و معتادان متجاهر را که بیش از ۵۰ سال است این محله را درگیر خود کرده، حل کنیم که در نهایت طرح فعلی آماده شد و از بهمن ماه سال قبل آن را اجرایی کردیم.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به ضرورت حضور تمامی دستگاه‌های مسئول در اجرای این طرح خاطرنشان کرد: باید تمامی دستگاه‌ها پای کار بیایند و هر کدام به وظایف‌شان عمل کنند اما من گفتم که اگر هیچ دستگاهی هم پای کار نیامد ما باید طرح‌مان را اجرا کنیم و هیچ نگرانی‌ای نباشد و این را هم از سردار شهید قاسم سلیمانی که از سال ۷۱ شاگرد ایشان بودم، یاد گرفتم که باید خالصانه پای کار بیاییم.

رحیمی ادامه داد: با گذشت بیش از یک سال از زمان اجرای طرح متاسفانه با عدم همکاری مفرط بعضی از دستگاه‌ها روبه‌رو هستیم اما ما به عنوان پلیس کوتاه نیامده‌ایم و گفتیم باید یک بار برای همیشه این معضل اعتیاد را که روی زندگی حدود ۳۰۰ هزار نفر در این محلات تاثیر گذاشته، حل و فصل کنیم. چراکه معتقدم ما مسئولیم و تکلیف داریم که به مردم خدمت کنیم البته نه با سخنرانی و حرف زدن بلکه با عمل کردن و در میدان بودن.

وی با اشاره به نتایج اجرای طرح پاکسازی شوش و هرندی گفت: بیش از ۲۰، ۳۰ مسجد در این محدوده بسته شده بود که با اقدامات پلیس و همکاری روحانیت و دیگر بخش‌ها باز شد و البته ارازل و اوباش در بعضی نقاط برای مسجدی‌ها و نمازخوان‌ها مزاحمت ایجاد می‌کردند که ما با آنها هم برخورد کردیم. بسیج هم نقش پررنگی داشت که از آنان تقدیر می‌کنیم. بسیج تکیه‌گاه نظام است و امیدوارم گرچه حضور پررنگی در شوش و هرندی داشته است اما این حضور پررنگ‌تر هم بشود.

رحیمی افزود: خوشبختانه با ورود گشت‌های رضویون و همکاری آنان با پلیس اقدامات خوبی انجام شده و ما بر پدیده‌های اجتماعی با همکاری بسیج فائق آمدیم.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: در مورد این محله باید یک موضوع را بپذیریم و آن این است که اینجا طی سال‌ها به خواستگاه معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر بدل شده بود. همین حال هم همینطور است و اگر ۵۰۰ نفر ازمعتادان متجاهری که از کمپ‌ها و مراکز بازپروری رها می‌شوند، تعقیب کنیم می‌بینیم که تعداد قابل توجهی از آنها ابتدا یک سری به این محله می‌زنند و بعد به جاهای دیگر می‌روند بنابراین ما باید با این پدیده برخورد کنیم تا آنها که ارتزاغ نجس و کثیف‌شان از خرده‌فروشی و معتاد دیگران است، برای همیشه از اینجا بروند.

مراکز MMT و DIC از شوش و هرندی جمع‌آوری شوند

رحیمی افزود: جا دارد که از زحمات بهزیستی تشکر و قدردانی کنم اما ۱۲ مرکز MMT و DIC در این محدوده وجود دارد که اینها باید تعطیل شود چراکه همین ارائه خدمات سبب شده تا معتادان متجاهر از نقاط دیگر به این محله‌ها آمده و خدمات دریافت کنند. این مراکز باید به نقاط دیگری بروند. ۱۰ تا ۲۰ مرکز زباله‌گردی هم همینطور است و تاثیر زیادی روی بخش خرده‌فروشی و آسیب‌های این منطقه داشته است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به پلمپ ۹۰ خانه و مرکز مصرف مواد مخدر نیز خاطرنشان کرد: از این ۹۰ مرکز الان۴۰ مرکز دوباره باز شده و من خبر دارم که برخی از آنها دوباره در حال تبدیل شدن به مراکز فساد است. در هر خانه هفت، هشت اتاق قرار دارد و در هر اتاق چندین نفر در حال مصرف مواد هستند البته ما از برخورد با اینها خسته نخواهیم شد اما از کم‌کاری برخی از دستگاه‌ها گله‌مندیم. حال فرض بگیریم که این خانه‌ها رفع پلمپ شد اما چرا بی‌صاحب مانده است؟ چرا دستگاه‌های مسئول نمی‌آیند تکلیف این خانه‌ها را مشخص کنند؟

رحیمی افزود: امروز ما شاهد آن هستیم که جای آتش روشن کردن و بیغوله‌ها در برخی نقاط این محله وجود دارد که اینها باید سر و سامان پیدا کنند. این موارد دیگر کار پلیس نیست. همه دستگاه‌ها باید به وظایف‌شان عمل کنند تا آن کارگر زحمت‌کشی که برای رزق حلال از خانه‌اش خارج می‌شود دیگر نگران تردد زن و بچه‌اش از میان معتادان نباشد.

وی مواد مخدر را به گندآبی که اطرافش را آلوده می‌کند تشریح کرد و گفت: این مواد مخدر منشأ بسیاری از جرائم از جمله مفاسد اخلاقی، سرقت و... است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه ما از تمام دستگاه‌ها می‌خواهیم که بیایند و بگویند که برای این مردم و در این محلات چه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: البته پلیس نه فقط در این محله که در ابعاد مختلف در حال کار است. همین روز گذشته بود که در جلسه مشترک پلیس راهور و پلیس مواد مخدر ابلاغ کردم که اگر ماموران پلیس راهور خرده‌فروش و معتاد متجاهری را دیدند بلافاصله نسبت به دستگیری و جمع‌آوری آنها اقدام کرده و به پلیس مواد مخدر تحویلشان بدهند. در دیگر یگان‌ها نیز همینطور و ما این موضوع را به آنها گفته‌ایم.

رحیمی افزود: ما گشت‌های ضربتی پلیس مبارزه با مواد مخدر را فعال کردیم که به طور شبانه‌روزی در حال فعالیت در این مناطق هستند. ۲۵ تیم عملیاتی یگان امداد نیز تنها در همین محله‌های شوش و هرندی فعالیت می‌کنند.

وی به اقدامات پلیس در پاکسازی دره فرحزاد و حاشیه جاجرود نیز اشاره کرد و گفت: هنگامی که می‌خواستیم طرح دره فرحزاد را اجرا کنیم رئیس پلیس پیشگیری تهران به من گفت که خیلی از دستگاه‌ها پای کار نیامدند. من گفتم این طرح باید در راس پنج صبح روزی که بنا بود این طرح اجرا شود، کلید بخورد و پلیس نباید معطل کمکاری دیگر دستگاه‌ها شود. بعد از یک هفته دیدیم که برخی از دستگاه‌ها آمدند. در جاجرود و با تعداد کثیری مواد فروش که بعضا مسلح هم بودند، روبه‌رو شدیم که در دامنه دره جاجرود چراغ‌هایی گذاشته بودند که با آن علامت می‌دادند که بیایید از ما مواد بخرید که ما اینها را جمع‌آوری کردیم. تهران دیگر محل امنی برای معتادان متجاهر و خرده‌فروشان نیست و هر جایی که برای اقدامات مجرمانه‌شان انتخاب کنند ما روی سرشان خراب می‌کنیم و امیدواریم که دیگر دستگاه‌ها نیز پای کار بیایند.

رحیمی به عدم پذیرش معتادان متجاهر دارای زخم باز و بیماری‌های عفونی و نیز معتادان متجاهر کمتر از ۱۸ سال نیز اشاره کرد و گفت: ما به ستاد مواد مخدر نامه زدیم و گفتیم حالا که دیگر دستگاه‌ها به وظیفه‌شان عمل نمی‌کنند ما اینها را هم می‌پذیریم. هزینه‌های زیادی هم کردیم اما بالاخره آن نوجوان ۱۶، ۱۷ ساله که به خاطر یک خانواده بد دچار اعتیاد و مشکل شده چه گناهی کرده که هیچ‌جا پذیرش نشود و در مقابل اینها مسئولیم و به قول حاج قاسم اینها خواهران و برادران خودمان هستیم.

رئیس پلیس پایتخت در پایان سخنانش به انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان تلاش زیادی کردند که ما در انتخابات شرکت نکنیم و مردم مایوس شوند. چقدر برای حاج قاسم عزیزمان که به دست دشمنان به شهادت رسید، گریه کردیم و حالا هر یک رای یک موشک در قلب ترامپ و دار و دسته‌اش است و ما باید افراد اصلح را انتخاب کنیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)