میرنیوز

ایران خودرو یا صندوق امید؛ کدام‌یک نوسازی تاکسی‌های فرسوده را قفل کرده‌اند؟

 ایران خودرو یا صندوق امید؛ کدام‌یک نوسازی تاکسی‌های فرسوده را قفل کرده‌اند؟ 2021-11-22T10:29:08+03:30

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در بسیاری از شهرهای دنیا «تاکسی» یک وسیله لوکس به شمار می‌آید اما کارکرد آن در کشور ما متفاوت است و در بسیاری از شهرهای ایران، تاکسی نقش قابل توجهی در سفرهای روزانه شهروندان دارد.

در شرایطی که نیویورک 12 هزار و 800 دستگاه تاکسی و شانگهای با 20 میلیون جمعیت ساکن فقط 60 هزار تاکسی دارد، در کلانشهر تهران حدود 80 هزار تاکسی وجود دارد که طبق‌ آمار روزانه حدود 4 میلیون نفر سفرهای درون شهری خود را با تاکسی انجام می‌دهند.

با توجه به سهم قابل توجه تاکسی‌ها در جابه‌جایی مسافر و به‌تبع آن آلودگی هوا، ضرورت توجه و رسیدگی به وضعیت تاکسی‌ها دو چندان می‌شود ولی متأسفانه یکی از مشکلات این ناوگان، فرسودگی تاکسی‌هاست.

در این راستا سال‌هاست مسئولان مربوطه در تلاش هستند چهره شهر را با نوسازی تاکسی‌های فرسوده تغییر دهند، اما فرسوده شدن تاکسی‌ها از روند نوسازی پیشی گرفته،‌ این در حالی است که اوایل سال جاری معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران اعلام کرد، در صورت ثبات قیمت‌ها، تا پایان سال 15 هزار تاکسی نوسازی خواهند شد اما شرایط موجود حاکی از این است که وعده آقای معاون محقق نخواهد شد؛ برای بررسی علت روند کند نوسازی تاکسی‌ها با سیدعلی محتشمی‌پور معاون فنی و بهره‌برداری سازمان تاکسیرانی شهر تهران به گفت‌‌وگو پرداختیم که مشروح آن تقدیم مخاطبان تسنیم می‌شود:

تسنیم: روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده با کندی بسیاری مواجه است، دلیل بروز این وضعیت چیست؟

در ناوگان تاکسیرانی با انباشتگی 50 درصدی ناوگان فرسوده بالغ بر 40 هزار دستگاه مواجه هستیم، از این رو بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال 99، باید بر مبنای تحلیل درآمد و هزینه تاکسیران، بسته‌های حمایتی و تشویقی تعریف می‌کردیم تا توان اقتصادی راننده‌ها برای نوسازی تاکسی فرسوده افزایش یابد؛ بر این اساس تفاهم‌نامه تسهیلات 90 میلیون تومانی برای 10 هزار تاکسی فرسوده بین سازمان برنامه و بودجه، صندوق کارآفرینی و شهرداری تهران امضا و در اسفند 99 ابلاغ شد.

بر مبنای قیمت تاکسی و تحلیل درآمدی که از راننده‌ها داشتیم بسته حمایتی به صورت وام تعریف کردیم؛ مسلم است که وقتی برای یک پروژه‌ برنامه‌ریزی و زمان‌بندی تعریف می‌شود، یکی از پایه‌های اصلی آن، زمان اجرای طرح است.  از سال گذشته هدف‌گذاری و زمان‌بندی انجام کار 12 ماهه بود اما متأسفانه شرکت ایران‌خودرو در 3 ماه ابتدای سال، صدور پیش فاکتور را کاملا متوقف کرد زیرا به دنبال افزایش قیمت بود و گفت تا از مراجع ذیربط مجوز افزایش قیمت نگیرد پیش فاکتور صادر نمی‌کند.

عملا با این اقدام، یک چهارم زمان عملیاتی را از دست دادیم؛ این در حالی است که شرکت ایران خودرو، صدور پیش فاکتور را از دهم هر ماه عملیاتی و پیش از آن از صدورپیش فاکتور جلوگیری می‌کند؛ صدور پیش فاکتورها نیز تا پایان ماه مهلت دارد بنابراین مجموعا 20 روز در ماه به این کار اختصاص می‌یابد و در ماه‌های دیگر سال هم  یک سوم زمان عملیاتی را غیر از تعطیلات رسمی از دست می‌دهیم.

این‌ها مسائلی است که در تحلیل وضعیت نوسازی مغفول می‌ماند و آقایان در مقام پاسخگویی، توجهی به این مسئله ندارند. ما نوسازی 10 هزار تاکسی را هدف‌گذاری کرده‌ایم اما تاکنون 3 هزار تاکسی نوسازی‌ شده است زیرا زمان عملیاتی مفید ما از دست رفت. علاوه بر این، از 15 مهر ماه، باز هم صدور پیش فاکتور توسط ایران‌خودرو متوقف شده است بنابراین مجموعا بیش از 4 ماه فرصت را از دست داده‌ایم.

تسنیم: در سه ماه نخست سال که صدور پیش‌فاکتور متوقف شد، قیمت خودرو چه میزان افزایش یافت؟

در 6 ماهه نخست سال 99 قیمت کارخانه سمند 94 میلیون و 800 هزار تومان بوده که در نیمه دوم به 120 میلیون تومان رسید. پژو هم نیمه نخست سال 99 قیمت 88 میلیون و 600 بوده که به 108 میلیون تومان رسیده است؛‌ در 3 ماه نخست سال جاری نیز با افزایش صورت گرفته، قیمت سمند به 136 و پژو به 121 میلیون تومان رسید.

تسنیم: در تعلل جدید برای صدور پیش‌فاکتور هم هدف افزایش قیمت بود؟

بله البته این موضوع هفته گذشته با ورود آقای رئیسی ملغی شد؛ صدور پیش‌فاکتور را از نیمه اول مهرماه متوقف کردند که افزایش قیمت دهند اما هفته گذشته با ورود رئیس جمهور منتفی شد زیرا مصوبات ستاد تنظیم بازار را نداشت. پس موضوع اول در عدم تحقق نوسازی تاکسی در تهران علی‌رغم ادعاهای صورت گرفته، زمان انجام کار است.

اینجاست که فاکتور دوم تعیین کننده در روند نوسازی خود را نشان می دهد؛ جالب است آقایان در پاسخ به مطالبات تاکسیرانی درباره تسهیل فرآیند نوسازی می‌گویند ما خودرو برای تحویل داریم اما از سمت تاکسیرانی کسی معرفی نمی‌شود.

مسئله بعدی در تکمیل نکته اول (که به موضوع زمان‌بندی اشاره کردم)، عامل قیمت است؛ ما شاهد افزایش قیمت طی یک سال هستیم و  قیمت از 95 به 136 میلیون می‌رسد یعنی حدود 50 میلیون افزایش، آن وقت می‌گویند چرا تقاضا نمی‌شود و عرضه کم است!

تسنیم: در فرصت 20 روزه ایران‌خودرو چند پیش‌فاکتور صادر می‌شود؟

فرایند صدور پیش‌ فاکتور یک روزه است و  از ابتدای سال تاکنون شرکت ایران خودرو برای پیش فاکتور 2794 برگه صادر کرده است که این تعداد پیش فاکتور در بازه زمانی 4 ماهه‌ای  بود که توضیح دادم. از نیمه مهرماه تاکنون نیز صدور پیش‌ فاکتور متوقف شده است.

تسنیم: پیش از این، طرح «کلید به کلید» که بر اساس آن تاکسیران خودروی فرسوده خود را تحویل می‌داد و خودروی جدید تحویل می‌گرفت اجرا می‌شد، در حال حاضر با این روند تاکسیران‌هایی هستند که خودروی خود را تحویل داده باشند اما هنوز در انتظار دریافت خودروی جدید باشند؟

هنوز طرح کلید به کلید برقرار است و تا زمانی که خودروی جایگزین فرد در نمایندگی ایران خودرو آماده تحویل شود، اساساً رانندگان تهرانی نیاز به اسقاط خودروی قبلی ندارند زیرا اساس طرح این است که فرایند نوسازی در بانک و خودروسازی طی می‌شود و زمانی که خودرو آماده تحویل شد، راننده را به مراکز اسقاط معرفی می‌کنیم.

تسنیم: اما برخی تاکسیران‌ها مدعی هستند خودرو را تحویل داده‌اند و بعد از چند ماه هنوز تحویل نگرفته‌اند.

فرایند اسقاط و تحویل خودرو یک روزه است اما این دسته از تاکسیران‌ها که خودروهایشان قابل حرکت نیست و برای نوسازی مراجعه می‌کنند زمانی که برای تشکیل پرونده اقدام می‌کنند را تا زمان تحویل خودرو مدنظر قرار می‌دهند و خودرو تا زمان تحویل تاکسی جدید در اختیار آنها باقی می‌ماند.

مراحل تشکیل پرونده و تحویل خودروی جایگزین در سال 98، طی دو هفته انجام می‌شد اما در سال 99 بعد از شیوع کرونا و تغییر رویه‌ها در فرایند شماره‌گذاری و انتقال خودروها از شهرستان به تهران برای تحویل به رانندگان، تبدیل به 45 تا 50 روز شد. در حال حاضر همین فرایند 50 روزه برای خودروهای سمند به 3 ماه رسیده است.

این در حالی است که تا سال 98 کل فرآیند تولید و شماره‌گذاری خودرو همزمان انجام می‌شد، یعنی از زمان تخصیص شاسی و شماره موتور به کد ملی متقاضی، همزمان تعریف پلاک در شماره‌گذاری برای شخص متقاضی آغاز می‌شد بنابراین خودرو که به دست نمایندگی می‌رسید، پلاک تاکسی هم به دست نمایندگی می‌رسید و بعد از نصب، متقاضی از سوی نمایندگی برای تحویل خودرو دعوت می‌شد.

اما خودروی تاکسی سمند و پژو در تبریز و مشهد تولید و بعد از یک بازه زمانی به تهران منتقل می‌شود و همین بازه زمانی 2 هفته به طول می‌انجامد؛ در گذشته زمان انتقال تاکسی از شهرستان به تهران، پلاک هم آماده می‌شد، اما با تغییر رویه‌ای که صورت گرفت، خودرو تا زمانی که پلاک ثبت نشده‌ حق انتقال بین شهری ندارد بنابراین فرآینده شماره‌گذاری به بعد از فرآیند تولید مؤکول شد، یعنی خودرو تا زمانی که وارد انبار نشده، پلاک تعریف نمی‌شود و تا زمانی که پلاک به تبریز و مشهد نرسیده، حق انتقال به تهران را ندارد.

متأسفانه نهادهای مربوطه پیگیر تسریع این روند نیستند و سازمان تاکسیرانی در این مسیر اختیاری ندارد چراکه طبق قانون و مصوبه هیئت وزیران، ساماندهی و تسهیل نوسازی حمل و نقل عمومی برعهده سازمان شهرداری‌هاست و بخش تاکسی به اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور محول شده است.

بنده از طریق این تریبون از اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور استدعا دارم درخصوص فرآیندهایی که زمان تحویل را طولانی و رانندگان را متضرر می‌کند ورود کند.

نکته مهم دیگر این است که ما اصلا قرارداد تأمین خودرو با ایران خودرو نداریم، همه تاکسیرانی‌های کشور ذیل قراردادی که اتحادیه کشوری با ایران خودرو منعقد کرده، نوسازی را پیش می‌برند. اگر بخواهیم با ایران خودرو مذاکره کنیم، با ما تعامل دارند اما به راحتی می‌توانند بگویند که ما اصلا با شما قراردادی نداریم و طرف قرارداد ما اتحادیه کشوری است.

تسنیم: موضوع دیگر در روند نوسازی تاکسی‌ها به تأمین منابع و صندوق کارآفرینی امید مربوط می‌شود، در این بخش چه مشکلاتی وجود دارد؟

روش نوسازی ما در تهران یا مبتنی بر خرید تاکسی به صورت نقدی توسط رانندگان و یا مبتنی بر تسهیلات بانکی است. در حال حاضر از 3 هزار دستگاهی که نوسازی شده 730 دستگاه تاکسی از محل خرید نقدی مالکین تاکسی‌های فرسوده بوده است، یعنی یک چهارم نوسازی خرید نقدی و باقی آن خرید مبتنی بر تسهیلات بوده است.

طبق قوانین توسعه حمل و نقل و هوای پاک، دولت، متشکل از وزارتخانه‌های کشور، صمت و اقتصاد، مکلف به ارائه تسهیلات برای نوسازی حمل و نقل با بارپرداخت 10 ساله قرض‌الحسنه شده‌اند؛ از سال 86 که قانون توسعه حمل و نقل و از سال 96 که قانون هوای پاک مصوب شده، تاکنون تنها موردی که شاهد بودیم شهرداری تهران با کمک سازمان برنامه و بودجه تسهیلات گذاشته،‌ همین تفاهم‌نامه با صندوق کارآفرینی در سال جاری بوده است؛ پیش از این فقط یک مورد در سال 95 وزارت کشور برابر تکالیفش، طرح ملی نوسازی تاکسی‌های کشور را راه‌اندازی کرد که بر اساس آن بانک‌های عامل تسهیلات دادند و نوسازی تاکسی‌ها پا گرفت بنابراین تجربه دیگری برای نوسازی با ارائه تسهیلات نداریم.

در حال حاضر برابر تفاهم‌نامه‌ای که داریم، شهرداری تهران موظف به تأمین 150 میلیارد تومان بودجه، سازمان برنامه و بودجه 150 میلیارد تومان و صندوق کارآفرینی امید هم 600 میلیارد منابع مالی شده‌اند تا 10 هزار فقره وام 90 میلیون تومانی به متقاضیان نوسازی تاکسی تخصیص یابد؛ بر این اساس سازمان برنامه از ابتدای سال تاکنون، 30 میلیارد تومان و شهرداری تهران 30 میلیارد تومان تأمین کرد و صندوق امید هم باید تاکنون 120 میلیارد تومان به امر اختصاص دهد تا بتوان 2 هزاز فقره وام پرداخت شود اما تاکنون 1296 فقره وام بیشتر توسط صندوق کارسازی نشده است و بقیه بودجه در اختیار صندوق است.

نکته بعدی در این خصوص این است که سازمان تاکسیرانی می تواند بگوید طبق این تفاهم‌نامه، صرفاً مسئولیت معرفی رانندگان واجد شرایط برای اخذ وام است و کاری دیگر نمی‌تواند انجام دهد در واقع می‌تواند خیلی راحت خودش را کنار بکشد و بگوید مسئولیت من نیست اما از ابتدای سال تاکنون برای اینکه کار رانندگان تسریع و نوسازی زودتر انجام شود، فرآیند تشکیل پرونده بانکی را هم در سازمان تاکسیرانی برعهده گرفتیم تا کمکی به صندوق کارافرینی کنیم.

متأسفانه در حال حاضر و همین حالا 2 هزار و 500 نفر از رانندگان، سهم‌شان در نوسازی که شامل مابه‌التفاوت مبلغ وام با قیمت خودرو می‌شود را به حساب صندوق واریز کرده‌ند اما توسط صندوق برای تکمیل پروند و امور ضمانت به ایران خودرو معرفی نشده‌اند.

در واقع 2500 نفر حدود 2 ماه است که به طور متوسط نفری 40 میلیون تومان به صندوق واریز کرده‌اند اما صندوق به طور متوسط روزانه حدود 15 نفر را آن هم فقط در حوزه‌ای که ما در تاکسیرانی راه انداخته‌ایم، فراخوان و تشکیل پرونده می‌کند، یعنی حتی این فرایند بانکی که باید در شعب صندوق کارآفرینی عملیاتی شود، علیرغم همه پیگیری‌های صورت گرفته، در شعب انجام نمی‌شود.

تسنیم: پاسخ مسئولان صندوق درباره پیگیری‌های سازمان چیست؟

ابتدا می‌گفتند به خاطر شرایط کرونا این مشکل پیش آمده و در شعب محدودیت داریم، این در حالی است که ما بارها به صندوق گفته‌ایم طبق توافق صورت گرفته شما متعهد به پرداخت 10 هزار فقره وام شده‌اید، طبق زمان‌بندی باید تمهیدات لازم را انجام می‌دادید، شعب را درگیر می‌کردید و مشخص می‌کردید روزانه چند پرونده تکمیل می‌شود، وقتی قرار است روزانه 10 الی 15 پرونده تشکیل شود نشان می‌دهد نهایتا تا پایان سال 1500 پرونده تکمیل خواهد شد!

این گلوگاه اصلی ماست و متأسفانه سازمان تاکسیرانی در یک لوپ منفی بین خودروساز و صندوق کارآفرینی قرار گرفته است؛ به صندوق کارآفرینی می‌گوییم چرا پرونده را برای خودروساز نمی‌فرستید، می‌گویند ایران خودرو پیش فاکتور نفرستاده‌ است؛ از ایران خودرو سؤال می‌کنیم چرا صدور پیش‌فاکتور را متوقف می‌کنید، می‌گویند پشت صف، 700 پرونده بیشتر نیست و شما کسی را به ما معرفی نمی‌کنید!

من نسبت به مصاحبه اخیر آقای مقیمی که از قشر تاکسیران‌ها شناخت دارند، انتقاد دارم؛ وی اعلام کرد که ما در انبارهایمان تاکسی داریم اما تقاضایی از سمت تاکسیرانی وجود ندارد! این در حالی است که صندوق امید و ایران‌خودرو ما را در تنگنا قرار داده‌اند و ما باید پاسخگو باشیم. کسی نمی‌گوید چرا ایران خودرو 4 ماه از 8 ماه گذشته پیش فاکتور را متوقف کرده بود، شما به عنوان یک کارشناس اقتصادی وقتی میخواهید عارضه‌یابی کنید باید همه فاکتورهای اثرگذار را بررسی کنید.

تقاضای تاکسی متأثر از عوامل مشخص و بزرگترین فاکتور، ریسک سرمایه‌گذاری است، من به عنوان یک راننده تاکسی که آورده‌ام را باید سر سفره بیاورم می‌بینم اگر پولم را برای تسهیلات بگذارم، معلوم نیست ایران خودرو افزایش قیمت بدهد یا خیر، هر ماه هم در بوق افزایش قیمت دمیده می‌شود، در این شرایط معلوم است اگر سرمایه‌دار هم باشد، چنین ریسکی را نمی‌پذیرد که پول خود را در حساب صندوق کارآفرینی امید ذخیره کند در حالی که معلوم نیست قیمت تمام شده هنگام صدور فاکتور  چقدر است.

همه مواردی که مطرح کردم دغدغه‌های رانندگان تاکسی است؛ از مسئولان استدعا دارم آرامش روانی را به رانندگان و مالکین تاکسی‌های فرسوده بازگردانند و تضمین بدهند که قیمت افزایش پیدا نمی‌‌کند.

امیدوارم در مقام پاسخ یکدیگر برنیاییم؛ هروقت از ابتدای سال دراین باره صحبت شده، به صورت پینگ پنگی توپ به زمین دیگری افتاده است در حال حاضر هم چنین هدفی نداریم و می‌خواهیم این مشکل حل شود. ای کاش نهادهایی که باید پاسخگو و پیگیر باشند هم وسط بیایند و مسائل را یک بار دیگر مررو و راهکارها را بازبینی کننن. بد نیست اتحادیه تاکسیرانی هم از نهادهای مربوطه خواستار حل و فصل سریع این مشکلات شود.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)