میرنیوز

نجات ۵۹۰ نفر از چوبه دار در سال گذشته/ میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف ۳۵ روز است

نجات ۵۹۰ نفر از چوبه دار در سال گذشته/ میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف ۳۵ روز است 2021-11-10T15:02:29+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه در همایش سفیران صلح شورای حل اختلاف قوه قضائیه با اشاره به پایه‌گذاری بنای خیر شوراهای حل اختلاف در ۱۹ سال پیش از مرحوم آیت الله شاهرودی رئیس وقت قوه قضائیه عنوان کرد: حقاً و انصافاً این شوراها تا امروز در حوزه‌های ایجاد صلح و سازش و رسیدگی‌های قضائی، موفق عمل کرده‌اند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه با بیان اینکه به دلیل نبود تشریفات زیاد آئین دادرسی کیفری که در دادگاه‌ها ضرورت دارد اما در شوراهای حل اختلاف لازم نیست، این شوراها با هدف سرعت و سهولت در رسیدگی به پرونده‌های مردم، اقدام به رسیدگی‌های قضائی هم می‌کنند، گفت: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف ۳۵ روز است که بسیار کمتر از زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه‌هاست.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه در سال ۹۹ یک سوم پرونده‌های قابل سازش ختم به سازش شدند، افزود: در شش ماهه اول امسال آمار سازش در پرونده‌ها به ۳۸ درصد رسیده و طبق هدفگذاری طراحی شده، بناست که در نیمه دوم سال این رقم به مرز ۴۵ درصد برسد.

وی بر استفاده از سیاست‌های تشویقی، مباحث آموزشی و کمک گرفتن از سفیران صلح تاکید کرد و گفت: یاران و سفیران صلح عضو شوراهای حل اختلاف نیستند و به صورت افتخاری و آزادانه در ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا، اخذ رضایت از شاکیان، آزادسازی زندانیان و همچنین نجات محکومان به قصاص از پای چوبه دار اقدام می‌کنند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه با اشاره به نجات ۵۹۰ نفر از چوبه دار در سال گذشته به واسطه اقدامات خالصانه ریش سفیدان و بزرگان، گفت: در سال ۹۹ همچنین بیش از ۲۰ هزار نفر به واسطه اقدامات سفیران صلح از مجازات زندان رهایی پیدا کردند.

حجت‌الاسلام صادقی ادامه داد: اقدامات سفیران صلح در سال ۹۹ منجر به این شد که بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مجازات‌های بزرگ یا کوچک رهایی پیدا کنند.

وی با اشاره به رتبه‌بندی‌هایی که مرکز توسعه حل اختلاف در سال گذشته با استفاده از ۲۳ شاخص انجام داد، گفت: استان کردستان در حوزه رضایت ارباب رجوع و همینطور استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، فارس، گلستان و هرمزگان در حوزه اجرای اقدامات خلاقانه در ایجاد صلح و سازش، رتبه‌های برتر را کسب کردند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه افزود: استان‌های اردبیل و هرمزگان در حوزه متوسط زمان رسیدگی و استان‌های زنجان و همدان در حوزه مصالحه، رتبه‌های برتر کشور را در اختیار دارند.

حجت‌الاسلام صادقی ادامه داد: استان‌های اصفهان با ۲ هزار و ۲۴۵ نفر و فارس با ۲ هزار و ۲۰۹ نفر، رتبه‌های برتر در حوزه آزادی زندانیان را در اختیار دارند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه همچنین هوشمندسازی و الکترونیکی انجام شدن رسیدگی‌ها را یکی از مهمترین برنامه‌های در دستور کار این مرکز در ادامه سال جاری و سال آینده عنوان کرد و وی با بیان اینکه مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه برای سال آتی هدف‌گذاری ۵۰ درصدی میزان صلح و سازش در دستور کار خود دارد و امیدواریم با تلاش‌ها و اقداماتی که صورت می‌گیرد به این مهم دست پیدا کنیم.

مهدی عبدیان از صلح یاران استان قزوین نیز در این جلسه پیشنهاد داد که دستگاه‌های اجرایی قبل از شکایت از فعالان اقتصادی و ایجاد پرونده برای آنها که شکایتی دارند، موضوع را به شوراهای حل اختلاف و فعالان صلح و سازش منتقل کنند تا از این طریق حدالامکان موضوع به دادسرا و دادگستری کشیده نشود.

عبدالحی میرزاعلی امام جمعه آق‌قلا ضمن قدردانی از رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دستگاه قضا به سبب برگزاری همایش سفیران صلح، به تنوع‌های قومیتی و مذهبی در استان گلستان اشاره کرد و گفت: شخصاً شاهد پیگیری‌های مجدانه رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان برای ایجاد صلح و سازش در جای جای این استان بوده‌ام.

وی با اشاره به دوستی و مودت مثال‌زدنی اهل تسنن و اهل تشیع در استان گلستان عنوان کرد: در اکثر قریب به اتفاق مواردی که بزرگان اهل تسنن و بزرگان اهل تشیع به همراه یکدیگر برای اخذ رضایت در میان خانواده‌های استان گلستان حاضر می‌شوند، در ایجاد صلح و سازش موفق می‌شوند.

امام جمعه آق‌قلا پیشنهاد می‌دهم قبل از آنکه صلح و سازش را پیگیری کنیم، پیگیر محبت و احترام متقابل نسبت به یکدیگر شویم که در این زمینه خانواده و وزارت آموزش و پرورش نقشی اساسی دارند.

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون، از صلح یاران حوزه فرهنگ و هنر نیز در این مراسم گفت: خداوند متعال را شاکر هستم که به ما آبرویی داده تا بتوانیم با استفاده از شهرتی که در میان اقشار مختلف جامعه داریم، در زمینه برقراری صلح و سازش میان مردم اقدام کنیم.

وی افزود: احساس من این است که اقدامات اصحاب فرهنگ و هنر و به طور کلی چهره‌های شناخته شده در زمینه ایجاد صلح و سازش میان مردم، زکات معروفیت است که باید ادا شود.

بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان سپس با اشاره به مشکلاتی که ممکن است برای چهره‌های هنری و شناخته شده در محیط‌های قضائی به وجود بیاید، خواستار تشکیل شعب تخصصی دادگاه برای رسیدگی به درخواست‌ها و پرونده‌های اصحاب فرهنگ و هنر شد.

رجبی همچنین با اشاره به درخواست‌های هنرمندان برای دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای جهت گفتگو در خصوص مسائل و مشکلات‌شان، ابراز امیدواری کرد که با موافقت رئیس قوه قضائیه این دیدار برگزار شود.

بهاالدین حسینی مدرس دانشگاه از استان کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه قرار نیست سفیران صلح موضوعی را به کسی تحمیل کنند، گفت: سفیران صلح طرفدار فرد ظالم و قاتل نیستند بلکه می‌خواهند ولی دم را به آرامش برسانند.

وی با بیان اینکه باید سعی شود شوراهای مردمی صلح و سازش به طور کامل قالب مردمی بودن خود را حفظ کنند، گفت: اگر شوراهای حل اختلاف وجهه دولتی پیدا کنند، ممکن است فعالیت‌هایشان تا حدی نتیجه معکوس داشته باشد.

حسینی بر ضرورت توسعه اجرای سیاست حبس زدایی و مجازات جایگزین حبس تاکید کرد و گفت: باید تا حد امکان بیرق‌داران صلح و سازش در جامعه برجسته شوند.

وی همچنین با بیان اینکه فنون مذاکره و ایجاد صلح و سازش را به صلح یاران آموزش دهیم، خواستار آن شد که قضات بیش از گذشته فرآیند مصالحه در پرونده‌ها را جدی بگیرند.

حجت‌الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر ۴۹ درصد پرونده‌ها به شوراهای حل اختلاف ارجاع می‌شود، گفت: در سال جاری ۱۵۳ هزار پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان فارس شده که از این تعداد ۴۳ درصد منتهی به سازش شده است.

وی بر ضرورت توسعه داوری در پرونده‌ها تاکید کرد و گفت: طی دو سال گذشته ۲۰ هزار پرونده در استان فارس به داوری ارجاع شده که از این تعداد ۱۸ هزار مورد به مصالحه منجر شده است.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه از بدو تأسیس شوراهای حل اختلاف تا کنون قریب به ۵۰۰ پرونده قتل عمد در استان فارس مصالحه شده است، گفت: در سال گذشته ۶۰ فقره و در سال جاری ۵۰ فقره پرونده قتل عمد در استان فارس به مصالحه ختم شده است.

حجت‌الاسلام موسوی همچنین خواستار تقویت چارت سازمانی شوراهای حل اختلاف شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و رئیس سابق دادگستری استان اردبیل گفت: یکی از اقدامات مؤثر در ایجاد صلح و سازش در کشور، ایجاد هسته‌های جهادی بخشایش با استفاده از ظرفیت‌های روحانیون، ریش سفیدان و پدران شهداست.

وی افزود: در ۵ ماه گذشته در آذربایجان غربی ۱۳ فقره پرونده قتل عمد با بخشش اولیا دم مواجه شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بر ضرورت توسعه استفاده از چهره‌های مطرح و مقبول ورزشی و هنری در فرآیند ایجاد صلح و سازش در کشور تاکید کرد و در همین راستا از «علی دایی» پیشکسوت فوتبال کشورمان به عنوان یکی از چهره‌هایی یاد کرد که مساعدت‌ها و کمک‌های مالی او منجر به صلح و سازش در چندین فقره پرونده شده است.

عتباتی همچنین ضمن انتقاد از همکاری ضعیف جامعه وکلا با شوراهای حل اختلاف، این همکاری را بسیار ضروری عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی همچنین خواستار آن شد که در برخی کلانتری‌های شلوغ یک شورای حل اختلاف وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه ویژه رسانه‌ها به فعالیت‌های مثبت صورت گرفته در حوزه صلح و سازش و رضایت اولیا دم شد.

حجت‌الاسلام «صادقی» رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به رتبه برتر این استان در زمینه ایجاد سازش در پرونده‌ها، گفت: ۵۳ درصد پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف زنجان، منجر به صلح و سازش می‌شوند.

وی افزود: بهره‌مندی از مؤسسات داوری، استفاده از ظرفیت مددکاران کلانتری‌ها و بهره‌گیری از ۸۰ هیئت همیاران صلح، عواملی بودند که باعث شدند استان زنجان رتبه برتر در حوزه ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها را به دست بیاورد.

رئیس کل دادگستری زنجان همچنین بر ضرورت تعیین تکلیف قضات تمام وقت شوراهای حل اختلاف تاکید کرد.

در پایان این مراسم، رؤسای کل دادگستری‌های استان‌های فارس، اردبیل، زنجان و خراسان رضوی و همچنین «سلطان‌پور» صلح یار استان چهارمحال و بختیاری، «میرزاعلی» صلح‌یار استان گلستان و «رجبی» صلح‌یار حوزه فرهنگ و هنر، به نمایندگی از تمامی سفیران صلح کشور، لوح یادبود خود را از رئیس قوه قضائیه دریافت کردند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)