میرنیوز

بازگشایی مدارس هر زمان میسر باشد، باید انجام شود/آزادسازی ارز دارو فعلا امکان‌پذیر نیست

بازگشایی مدارس هر زمان میسر باشد، باید انجام شود/آزادسازی ارز دارو فعلا امکان‌پذیر نیست 2021-11-08T13:05:48+03:30

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی در بخش دیگری از نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوالی درباره موارد مطرح شده در دوره‌های مختلف مبنی بر وجود فساد در حوزه دارو و بحث مافیای دارو، گفت: با تعیین ریاست جدید سازمان غذا و دارو، یکی از موارد این بود که مبانی فساد شناسایی شده و قطعا با آنها برخورد می‌شود.

متخلفان ارز دارو به مردم معرفی می‌شوند

وی گفت: ان‌شاءالله در چند هفته آینده خواهید دید که  افرادی که ارز دولتی گرفته و به صورت آزاد کار کردند، قطعا به مردم معرفی می‌شوند. ارزی که به دارو داده می‌شود را به عنوان بیت‌المال دانسته و حق مردم می‌دانیم و هر خلافی در آنجا خط قرمز ماست.

ماجرای تعارض منافع در انتصابات وزارت بهداشت

عین‌اللهی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره بحث تعارض منافع در انتصابات وزارت بهداشت نیز گفت:  در رابطه با تعارض منافع ما هر مدیری که منصوب می‌کنیم یک میثاق‌نامه با او امضا می‌کنیم. میثاق‌نامه هم این است که آن فرد دیگر فعالیت اقتصادی خصوصی نداشته باشد. بسیاری از انتصابات در کشور در سطح  مدیران قبلی، سوابق کار خصوصی دارند و اینطور نیست که همه دولتی باشند، حتی خارج از وزارت بهداشت؛ اما خط قرمز ما این است که وقتی مدیر ما می‌شوند، باید تمام وقت باشند، کمک کنند و مشکلات ما را حل کنند.

وی افزود: این موضوع را در کمیسیون بهداشت و درمان هم توضیح دادم. ما برای انتصاب مدیر به ویژه در دانشگاه‌ها باید ویژگی‌های مختلفی را اعم از ویژگی‌های مدیریتی، علمی، تخصصی و... را در نظر بگیریم و یکی از موارد هم این است که وقت کافی بگذارند. این موضوع در برنامه من هم که در مجلس گفتم، به عنوان یکی از اصول مهم در نظر گرفتم. افرادی که ما منصوب می‌کنیم، تا سه ماه سرپرست هستند و بعد به عنوان ریاست که شورای انقلاب فرهنگی باید تایید کند. این سه ماه آزمایشی است که افراد آزمایش شوند و ممکن است به ریاست دانشگاه برسند و ممکن است، نرسند و عملکرد آن‌ها این موضوع را مشخص می‌کنند. عملکرد برای ما بسیار مهمتر از همه حاشیه‌هایی است که در برخی جاها ایجاد می‌شود.

برنامه وزارت بهداشت برای تقویت طب سنتی

وی در ادامه صحبت‌هایش درباره وضعیت طب سنتی، گفت: طب سنتی در کشور ما در سال ۱۳۸۴ به ابتکار بنده و برخی همکاران در وزارتخانه درست شد که کمیته طب سنتی راه‌اندازی شد، بعد شد رشته کارشناس ارشد طب سنتی و بعد هم به PHD طب سنتی ارتقاء پیدا کرد. امروزه هشت دانشگاه طب سنتی در کشور داریم و حتما برنامه ما تقویت طب سنتی است. قطعا بحث داروهای گیاهی طبی، جزو مواردی است که باید به آن توجه ویژه کنیم که این‌ توصیه را به دکتر دارایی هم کرده‌ام.

وی در این باره ادامه داد: این حوزه از چند جهت خوب است؛ یکی اینکه برایمان اشتغال ایجاد کرده، از منابع خودمان استفاده کرده و از واردات بی‌نیاز می‌شویم. اما باید سیر خودش را طی کند. البته باید توجه کرد که تعیین دز در هر دارویی مهم است. یکی از مشکلاتی که بعضا دیده می‌شود، این است که دزها در این حوزه رعایت نمی‌شود. حجم ماده گیاهی که ارائه می‌شود، باید حجمی مشخص و تعیین‌کننده باشد تا اثرگذاری داشته باشد و این موضوع کارهای علمی می‌طلبد.

وزیر بهداشت افزود: قطعا تقویت طب سنتی جزو برنامه‌های ماست. در واقع ما طب را یکی می‌بینیم، اعم از طب سنتی و ... همه اینها دانش و علم است، اما باید مستند شود و روش‌های علمی خودش را طی کند. افرادی هم باید در این حوزه فعالیت کنند که از نظر ما تایید شده بوده و مدارج علمی را طی کرده باشند و زیرساخت‌های علمی‌شان خوب باشد. در این صورت قطعا مورد تایید ما قرار دارد.

بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها هر زمان میسر باشد، باید انجام شود

وزیر بهداشت همچنین درپاسخ به سوالی درباره بازگشایی مدارس، مشاغل و دانشگاه‌ها و نظر تخصصی وزارت بهداشت در این زمینه، گفت: در دوران کرونا،   بزرگترین صدمه را در آموزش دیدیم. آینده مملکت به بازگشایی دانشگاه‌ها و کلاس‌های حضوری بستگی دارد. بچه ها اکنون صدمات زیادی خوردند. سیک زندگی‌شان بر هم خورده، خیلی می‌خوابند، پرخوری می‌کنند، چاق شدند و ... در عین حال ما در مدارس فقط درس یاد نمی‌دهیم، بلکه روابط اجتماعی  برخورد با یکدیگر و... را آموزش می‌دهیم و در دنیا این صدمات ایجاد شده است.  

وی ادامه داد: بازگشایی در اولین زمان ممکن از نظر علمی، هر زمان میسر باشد باید انجام شود. خوشبختانه عوارض و مرگ و میر کرونا در بچه‌ها نادر است و بیشتر مرگ و میر در سنین بالاتر اتفاق می‌افتد. درباره بازگشایی  ستاد کرونا بر اساس اطلاعاتی که به آنجا ارائه می‌شود، تصمیم می‌گیرد. شما رسانه‌ها هم کمک کنید تا زودتر بازگشایی‌ها به ویژه در مدارس و دانشگاه‌ها انجام شود. زیرا آینده مملکت به این‌ متخصصان نیاز دارد. اکنون در قسمت پزشکی و پرستاری، اگر افراد کارآزموده نشوند، در آینده دچار مشکل می‌شویم. بنابراین این را باید در اسرع وقت انجام دهیم.

قول من برای پایان واکسیناسیون تا دهه فجر بود

وزیر بهداشت در ادامه این نشست خبری، تصریح کرد: ما با حداکثر ظرفیت در حال واکسیناسیون هستیم و امیدواریم تا اواخر آبان یا اوایل آذرماه تمام شود. قول من در مجلس درخصوص پایان واکسیناسیون تا دهه فجر بود و هرچه این زمان زودتر محقق شود لطف الهی و کمک مردم به ما بوده است. هر یک نفر که فوت کند یک‌ ضربه روحی بزرگی به بنده و جامعه است.

او با اشاره به واکسیناسیون کودکان و با بیان اینکه تصمیمات ستاد کرونا قانونی است و احتیاجی به مجلس شورای اسلامی ندارد، گفت:  بنابراین هر تصمیمی بگیرد میتواند ابلاغ کند که قانونی است و قوه قضائیه باید آن را مشخص کند. الان ستاد کرونا تصمیم گرفته است که ۱۲ سال به بالا واکسن بزنند.

وزیر بهداشت درباره واکسن‌های ایرانی کرونا، تاکید کرد: واکسن‌ها ۳ مرحله دارند. در مرحله دوم از نظر ایمنی و در مرحله سوم از نظر اثرگذاری بررسی می‌شوند. همه واکسن‌ها مرحله دوم را طی کردند و واکسن امنی هستند و عارضه گزارش نشده است. در مرحله سوم بسته به آماری که ارائه می‌دهند کمیته واکسن تصمیم گیری می‌کند و بر اساس آن مجوز می‌دهد. تمام واکسن‌های تولید داخل از بهترین‌ها هستند ‌و ما انواع پلتفرم واکسن‌ها را داریم و بهترین واکسن‌ها را داریم. واکسن نورا هم مرحله اول را طی کرده است که نوترکیب است و اگر مراحل را طی کند شاید بتواند مجوز بگیرد.

وی تاکید کرد: شرکت‌های دیگری هم برای واکسن  وارد شدند و گفتند واکسن می‌سازند اما هنوز مرحله اول را هم طی نکردند و فکر می‌کنم همین اندازه و ۵ یا ۶ واحد تولید واکسن برایمان کفایت می‌کند.  

وضعیت مدیریت واکنش سریع کرونا

وزیر بهداشت درپاسخ به سوالی درباره مدیریت واکنش سریع کرونا با وجود انحلال تیم واکنش سریع نیز بیان کرد: الان وضعیتمان خیلی بهتر شده است؛ ‌ قبلا وزیر ۳۵ مشاور داشت، کار مشاور چیست و چه تداخلی با کار معاون دارد؟ چه کسی مسئول است؟ الان همه مسئولیت‌ها را به معاونین دادیم و معاونین را قوی و مشاوران را کم کردیم؛ چون کار مشاور در تداخل با معاون است. در رابطه با معاونت‌ها بسیار قوی عمل کردیم و یک کمیته علمی بسیار قوی در رابطه با کرونا داریم و اعلام کردیم یک هم صدایی ایجاد شود و هر چیزی که کمیته علمی تصمیم بگیرد ما ملزم به اجرایش هستیم تا اجماعی انجام شود. در جلسه شورای معاونین بر این موضوع تاکید کردیم که در مقابل هر مسئله‌ای تیم آماده اعزام داشته باشند ولی این کار را باید معاون انجام دهد.  

وزارت کشور؛ مجری مدیریت هوشمند کرونا

وزیر بهداشت در ادامه صحبت‌هایش درباره طرح شهید سلیمانی نیز گفت:  در مورد طرح شهید سلیمانی و مدیریت هوشمند، مجری طرح وزارت کشور است و ستادی برای این کار پیش‌بینی شده است. الان همه جای دنیا به این سمت می‌روند که خیلی مردم را محدود نکنند و تصمیماتی که پیشتر برای ممنوعیت سفر، ظرفیت ۶۰ درصد پروازها، تعطیلی مدارس و... را گرفتند را الان با این سامانه هوشمند بر می‌دارند و می‌گویند مدارس باز می‌شوند به شرط اینکه واکسیناسیون انجام شود یا سفرها شکل می‌گیرد به شرط انجام واکسیناسیون.  

آزادسازی ارز دارو فعلا امکان‌پذیر نیست

عین اللهی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا، درباره آزادسازی نرخ ارز دارو و تضمین عدم افزایش هزینه‌های مردم در این حوزه، گفت: در ارتباط با ارز ۴۲۰۰ تومانی در اجرا با وضعیت اقتصادی مردم چاره ای نداریم همین ارز را نگه داریم و اگر الان آن را لغو کنیم از فردای آن روز، دارو گران می‌شود و فشار مضاعفی به مردم و بیماران وارد می‌شود. گاهی فکر منطقی داریم ولی در عمل نمی‌توانیم آن را اجرایی کنیم. لازم است بر آن کار شود تا در آینده روی آن فعالیت کنیم؛ الان این کار امکان پذیر نیست و بخصوص برای کسانی که بیمار مزمن دارند فشار زیادی خواهد داشت. این موضوع برای کسی که به طور مزمن دارو مصرف می‌کند کاتاستروفیک و خانمان برانداز است وباید تمام زندگی اش را بفروشد که بتواند دارو بخرد. در این شرایط  الان نمی‌توانیم این ارز را برداریم و باید شرایط را حفظ کنیم مگر اینکه منابع از سوی بیمه‌ها و... تامین شود تا به مردم فشار نیاید.

وی همچنین در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرداختی به پرستاران گفت: درباره فوق العاده خاص پرستاران به طور مکتوب نظرات موافق خود را اعلام کردیم اما تصمیم گیرنده سازمان‌های دیگر هستند که باید منابع را تامین کنند و همینطور دربا ه نیروهای استخدامی نظرات خود را اعلام کردیم.

تحویل تنها ۲میلیون دُز از قرارداد ۶۰میلیونی اسپوتنیک

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره واکسن اسپوتنیک‌وی نیز بیان کرد: اسپوتنیک با ما ۶۰ میلیون دز قرارداد داشت؛ ولی متاسفانه فقط دو میلیون تحویل داد. همین الان خود روسیه گرفتار است و واکسن ندارد به مردم خودش بزند. در روسیه ۳۵ درصد مردم واکسن زدند. الان با توجه به حجم واکسنی که آوردیم و داریم، فعلا واکسن‌ها کفایت می‌کند و اسپوتنیک هم سابقه خوبی نداشته و به تعهداتش عمل نکرده است ولی در چند هفته قبل نزدیک یک‌میلیون دز واکسن مجدد به ما داد و فعلا نیازی برای این واکسن نداریم و با واکسن‌های موجود مشکل‌مان رفع می‌شود. درمورد خط تولید داخل اسپوتنیک هم فعلا خیلی به قول‌ها عمل نشده است.

سنین بالای ۶۰ سال برای تزریق دز سوم مراجعه کنند

وی درباره تزریق دز سوم واکسن‌های کرونا نیز گفت: افراد بالای ۶۰ سال را توصیه می‌کنیم به تدریج برای تزریق دز سوم مراجعه کنند. تزریق دز سوم به پرسنل بهداشت و درمان را آغاز کردیم. درمورد تزریق واکسن به افراد بالای ۶۰ سال نظرات متفاوت است برخی دوستان می‌گویند به فاصله ۴ ماه از تزریق دز دوم و برخی می‌گویند به فاصله ۶ ماه دز سوم تزریق شود اما به هر حال هر تصمیمی که کمیته علمی بگیرد بر همان اساس دز سوم تزریق می‌شود. افراد پر خطر مانند مبتلایان به دیابت، بیماری کلیوی و... که کمتر از ۶۰ سال هم هستند ان‌شاءلله برای دز سوم مراجعه کنند.

ماجرای کمبود پزشک و مشکل ماندگاری پزشکان

عین‌اللهی درباره بحث کمبود پزشک نیز گفت: مشکل اصلی ما در توزیع است. به طوری که در بعضی مناطق تورم پزشک داریم و بعضی جاها پزشک نداریم. این هم به قانون برمی‌گردد. طرح نیروی انسانی یک قانون دارد که می‌گوید افراد در مدت مشخصی تحت نظر وزارت بهداشت ملزم هستند که بروند و در مناطقی کار کنند، اما بعد از آن مدت افراد مخیر هستند. طبیعی است که هرچه امکانات محیطی بیشتر شود و رسیدگی بیشتری شود، ماندگاری‌شان بیشتر می‌شود. ما اکنون مشکل ماندگاری داریم و باید برای ماندگاری تلاش کنیم.

بومی‌گزینی افزایش می یابد

وی در این باره افزود: در عین حال برنامه دیگر ما این است که‌  بومی‌گزینی را افزایش دهیم. طبیعتا کسی که از ایلام و... و مناطق محروم‌ آید، اگر بومی آن محل باشد و امتیاز بومی گزینی را بیشتر دهیم، طبیعتا ماندگاری‌مان هم بیشتر می‌شود.   ما قول می‌دهیم به اندازه زیرساخت‌هایمان گروه پزشکی را افزایش دهیم. مهم برای ما کیفیت افراد است. قطعا افرادی که تربیت می‌کنیم، باید باکیفیت باشند. زیرا آبروی ما است. برخی کشورهای همجوار ما لیسانس پزشکی تربیت می‌کنند و آمارشان را بالا می‌برند، اما کیفیت ندارند و برای درمان‌شان به ایران می‌آیند. ما با رعایت کیفیت و زیرساخت‌هایی که داریم، قول می‌دهیم که این کار را انجام دهیم.  

سالمندان؛ ۱۲ درصد جمعیت کشور

طرح خوبی در مجلس تصویب شد

وی در پاسخ به سوالی درباره طرح جوانی جمعیت نیز گفت: یکی از مشکلات اصلی در کشور این است که جمعیت رو به پیری می‌رود. اکنون ۱۲ درصد جمعیت ما را افراد مسن تشکیل می‌دهند و در چند سال آینده به یک‌سوم خواهیم رسید. طبیعی است که اگر کشوری جمعیت جوان و پویا نداشته باشد، آن کشور نمی‌تواند پویا و موفق باشد. طرح خوبی در مجلس تصویب شد. در زمینه آنچه برعهده ما است هم داریم زیرساخت‌هایش را درست می‌کنیم و تغییرات مدیریتی آن را تغییر می‌دهیم. چه در زمینه نازایی که کمک کنیم به اینکه افرادی که نازا هستند، بودجه‌های خاصی برایشان قرار دهیم و چه در زمینه سقط‌های نابجایی که انجام می‌شود، تا جایی که برعهده ما است، با قدرت انجام می‌دهیم.

صرف ارز زیاد برای خرید واکسن

اکنون حدود ۱۰۰ میلیون دلار پول ارزی داریم

عین‌اللهی همچنین درباره تعیین تکلیف یک میلیارد یورویی که قرار بود از صندوق توسعه ملی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد و وضعیت ذخایر ارزی وزارت بهداشت، گفت: با مقدار زیاد واکسنی که وارد کردیم، میزان زیاد ارزمان رفته است. اکنون حدود ۱۰۰ میلیون دلار پول ارزی بیشتر نداریم. از گذشته خبر ندارم اما اکنون اینقدر است. البته دنبال تامین مباحث ارزی در کمیسیون اقتصادی هستیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)