میرنیوز

آشفتگی پاویون ایران در اکسپوی دبی/اتاق بازرگانی ایران و امارات: پاویون ایران آیینه رویکرد مدیریتی ماست!/نمی‌گذاشتند پایمان را در دبی بگذاریم

 آشفتگی پاویون ایران در اکسپوی دبی/اتاق بازرگانی ایران و امارات: پاویون ایران آیینه رویکرد مدیریتی ماست!/نمی‌گذاشتند پایمان را در دبی بگذاریم 2021-10-30T15:42:27+03:30

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ اکسپو 2020 در حالی در کشور امارات در حال برگزاری است که صاحب‌نظران و کارشناسان به نحوه حضور و پاویون ایران همچنان نقدهای جدی دارند. بر همین اساس و در طول روزهای گذشته نشست‌های مختلفی با حضور اندیشمندان این حوزه با هدف نقد و بررسی پاویون ایران برگزار شد.

در بخش دوم یکی از همین نشست‌ها که در بستر فضای مجازی برگزار شد فعالان این حوزه به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص فرآیند حضور ایران در اکسپو دبی پرداختند که در ادامه به بیان دیدگاه مدعوین این نشست خواهیم پرداخت:

برای اجرای اکسپو دبی به همه تشکل‌ها و شرکت‌های خصوصی فراخوان دادیم، جز شرکت مجری، هیچ نهادی استقبال نکرد

یکی از نقدهای بنیادین وارد به نحوه حضور ایران در اکسپو 2020 دبی حول محور متولی و مجری پاویون ایران و چگونگی انتخاب این مجری است. 

خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در پاسخ به این انتقادات گفت: در سال 98 قرار شد کارهای اجرایی اکسپو را شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی انجام دهد. بنابراین قبل از ITB برلین، طی فراخوانی از شرکت‌های مختلف دعوت شد، که در نهایت شرکت سرو بنیان ادبی برای نمایشگاه‌های خارجی اعلام آمادگی کرد و با انعقاد قرارداد مقرر شد این شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری از جمله ITB برلین و اکسپو دبی را برگزار کند.

وی ضمن بیان این موضوع که به عنوان شرکت دولتی ترجیح ما این بود تا این امور را با مشارکت بخش خصوصی پیش ببریم، تصریح کرد: برای انتخاب مجری نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری فراخوان داده شد و این فراخوان در روزنامه کثیرالانتشار منتشر شد و به همه انجمن‌ها و تشکل‌های خصوصی اطلاع‌رسانی کردیم.

نیکزادفر بیان کرد: متأسفانه هیچ‌کس جز شرکت مذکور استقبال نکرد، لذا این پیش‌بینی در قرارداد شد که اگر در یک سال پیش‌رو نمایشگاهی برگزار نشود، سال آینده این شرکت آن را اجرا کند که اکسپو دبی هم شامل این شرط شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی ضمن اشاره به تأخیر در پرداخت بدهی نمایشگاه آلمان که یکی از عوامل اعتراض به ادامه کار مجری انتخاب شده برای نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری است، اظهار کرد: این شرکت، غرفه بسیار مناسبی را برای نمایشگاه آلمان طراحی و با هزینه خود به آلمان منتقل کرد که متاسفانه نمایشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

وی همچنین توضیح داد: مبلغی را بابت زمین تخصیص داده شده بود که از طریق یک صرافی در امارات منتقل شد، اما به دلیل تحریم‌های ظالمانه با صرافی مذکور برخورد کردند. به همین دلیل مجبور شدیم از کره جنوبی اقدام کنیم. گرچه تورگردان‌ها معتقدند این پول به دست مجری نمایشگاه رسیده است، ولی بنابر مدارک موجود می‌دانیم که پول به حساب شرکت کره‌ای واریز شده، اما متأسفانه سوئیفت آن به دست ما نرسیده و کره‌ای‌ها نیز هم اکنون از پرداخت این پول امتناع می‌کنند.

مطابق با صحبت‌های نیکزادفر، بیشتر از 50 درصد مطالبات تورگردان‌ها از غرفه ایران در نمایشگاه آلمان پرداخت شده و پرداخت نشدن مابقی هم به اختلافاتی در موضوع حمل بار برمی‌گردد. ‌به اعتقاد وی مجری در فروردین، خرداد و مردادماه سال 99 سه مرتبه برای بازپرداخت این پول به صورت نقد و اقساط اعلام آمادگی کرد اما متاسفانه تورگردان‌ها موافقت نکردند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی یکی از چالش‌هایی را که برای این شرکت و مجری ایجاد دردسر کرد و کماکان نیز وجود دارد، این موضوع دانست که مقرر شده بود شرکت سهامی نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی و نماینده ایران در اکسپو، از مرحله تحویل زمین تا ساخت غرفه و تحویل به مدیران مربوطه، 9 میلیون دلار اعتبار دریافت کند، اما این اتفاق نیفتاد.

وی در ادامه توضیح داد: مطابق آنچه در جلسات مطرح شد، 16 درصد اعتبارات مقرر تخصیص داده شد اما مابقی آن باقی ماند که در نهایت مجبور شدند کسری 84 درصد را با ایجاد درآمد از خود نمایشگاه جبران کنند، به همین جهت بیشتر مکان‌های نمایشگاه از جمله رستوران را به شرکت دیگری اجاره دادند.

نیکزادفر ضمن بیان اینکه علاوه بر واگذاری اسپانسری به یک شرکت دیگر، در بخش تجاری پاویون نیز که قصد داشتیم صنایع دستی ایران را عرضه کنیم به یک شرکت دیگر فروختند گفت: در حقیقت هر آنچه در این نمایشگاه ایجاد درآمد می‌کرد و می‌توانستیم از آن طریق، گردشگری و صنایع دستی معرفی کنیم، به روی ما بستند. بنابراین هیچ ابزاری در اختیار ما نبود و آنچه امروز در سالن شماره 2 پاویون ایران که مختص گردشگری است، ارائه می‌شود تصاویر و محتوایی است که شرکت مجری، ظرف چند ماه تهیه کرده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی با اشاره به مذاکرات انجام شده توسط دکتر شالبافیان معاون گردشگری کشور که برای افتتاحیه به اکسپو آمده بود، بیان کرد: وی موافقت واگذاری چند بخش بسیار ویژه‌ای را از شرکت سهامی نمایشگاه‌های ایران مبنی بر ایجاد فضایی مختص آژانس‌ها، هتل‌ها و تأسیسات گردشگری که می‌خواهند خود را معرفی کنند گرفت که هم اکنون درحال انعقاد قرارداد آن هستیم.

وی همچنین ضمن تأکید بر اینکه محتوای اتاق گردشگری پاویون ایران درحال تکمیل است تصریح کرد: البته اداره کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روی این موضوع کار می‌کند و درحال تهیه محتوای بسیار خوبی است تا در روزهای آینده آنچه در شأن کشورمان است نمایش دهیم.

نیکزادفر در پایان صحبت های خود در این بخش در پاسخ به نقدهای وارده مبنی بر عدم حضور قوی مجری در اکسپو و نارضایتی‌هایی مطرح شده از شکل اجرای ایران در این رویداد مهم خاطر نشان کرد: نمی‌دانم تعریف از حضور قوی چیست!؟ کاش حداقل یک تصویری از حضور قوی داشته باشیم. الان هم از هر پیشنهاد اجرایی استقبال می‌کنیم. محتوای ما در پاویون ایران نیز روزبه روز غنی‌تر می‌شود. این اتفاق ملی است و آبروی کشور مطرح است و با آغوش باز از پیشنهادها استقبال می‌کنیم.

پاویون ایران آیینه تمام نمای نحوه نگاه و رویکرد مدیران ماست

در بخشی دیگر این نشست مهران ابراهیمیان مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران و امارات نیز درباره اینکه گفته شده پاویون ایران یکی از پاویون برتر در میان کشورهاست گفت: در واقع یک نشریه معماری معتبر توصیه کرده که پاویون ایران را نیز ببینید اما زمانی این گزارش را نوشته‌اند که هنوز پاویون ایران ساخته نشده بود! بنابراین این جمله که گفته شد پاویون ایران جز هشت پاویون برتر است، اشتباه بود.

به اعتقاد وی، پاویون ایران در حقیقت آیینه تمام نمای مدیران ماست؛ چراکه غرفه ایران به صورت آشکارا بیان کننده نگاه ما به آینده است. دوستان در این نشست درست بیان کردند که هر اتاقی در غرفه ایران به صورت جزیره‌ای فعالیت دارد.

ابراهیمیان تأکید کرد: موضوع دیگر اینکه بعد از دو سال با وجود ارتباط با فعالان امارات، سهمی که برای اتاق ایران و امارات در نظر گرفته شد این بود که از چند هیأت تجاری دعوت شود و در حد بازاریابی چند شرکت فعالیت کنیم.

مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران و امارات ضمن اشاره به اینکه برنامه‌های مناطق آزاد بیشتر مبتنی بر مدیریت هزینه است و روی نشست‌های رو در رو تأکید دارند تصریح کرد: اگر برنامه‌ها از قبل آماده می‌شد می‌توانستیم چشم اندازی را برای بعد از تحریم ترسیم کنیم.

وی همچنین با تذکر این مطلب که اکسپو یک فرصت اقتصادی است، چراکه بیشتر افرادی که به تماشای اکسپو می‌آیند، می‌خواهند جهان کوچک را ببینند و نگاه به آینده کشورها می‌تواند یک پایه‌اش اقتصاد باشد خاطر نشان کرد: ما تا حدود چهار ماه پیش اصلاً اجازه نداشتیم پایمان را به دبی بگذاریم اما الان اتفاق دیگری افتاده است و اگر قرار است تحولی باشد باید نگاه سیاسی خود را تغییر دهیم.

برای هیچ تشکل و نهادی به منظور مشارکت در اکسپو، فراخوان یا نامه ای ارسال نشده است

حرمت‌الله رفیعی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران نیز در ادامه، ضمن انتقاد شدید از شرکت مادر تخصصی گفت: به کدام تشکل نامه زده‌اید که ما ندیدیم!؟ قبل از تغییر معاون گردشگری هیچ یک از تشکل‌های بخش خصوصی را دعوت نکرده‌اید و نامه نزده‌اید.

وی ضمن گلایه از نحوه برپایی و همچنین حضور ایران در اکسپو که بزرگترین رویداد اقتصادی و فرهنگی جهان که در نزدیکی کشورمان اتفاق افتاده اظهار کرد: باید از قبل برنامه‌ریزی می‌شد، باید جلسات متعدد برگزار می‌شد، اصلا بخش خصوصی را به بازی نگرفتید، بلکه به بازیچه گرفتید.

رفیعی با تأکید بر عدم توانایی برگزارکننده در ظهور و بروز شایسته ایران در اکسپو و هدر رفت هزینه‌های مربوطه در این زمینه خاطر نشان کرد: اکنون باید پاسخگو باشید و بخش خصوصی برای هزینه‌‌هایی که بدون هیچ دستاوردی در امارات شده است باید مطالبه‌گر باشد. ما علی رغم ظرفیتی که داریم نتوانستیم در اکسپو حضور قوی داشته باشیم.

باید مدت‌ها قبل از برگزاری اکسپو تولید محتوا می‌کردیم

ابراهیم لاریجانی از کارشناسان گردشگری و مدیر سابق بازاریابی معاونت گردشگری نیز در قسمتی از این نشست ضمن اشاره به آسیب‌زا بودن نوع نگاه به اکسپو، که نگاهی مبتنی بر درآمدزایی است گفت: دنبال این هستیم که برخی از غرفه‌ها را به جایی بدهیم که بتواند پولش را به ما بدهد و هزینه‌ها را پوشش دهد.

وی ادامه داد: آنچه را که امروز مجری گردشگری ارائه کرده به خوبی نشان می‌دهد که محتوا وجود دارد اما آدمی که آن را به خوبی عرضه کند، نداریم. به عبارتی در آنجا شخصی به عنوان راهنما وجود ندارد تا ضمن هدایت بازدیدکنندگان و توضیح به آنان، فضا و موضوع قسمت مربوطه را نیز جذاب کند.

لاریجانی نیز از این موضوع که چرا باید اجرای پاویون گردشگری به شرکتی سپرده شود که هیچ پیشینه‌ای در حوزه گردشگری ندارد گلایه کرد.

به اعتقاد این کارشناسان گردشگری دانش، فکر و سناریو برای قبل از برگزاری رویداد است، باید این اتفاق چند سال قبل می‌افتاد و تولید محتوا می‌کردیم. طبق اظهارات ایشان برای اجرای محتوای پاویون نیازمند مدیر اجرایی صحنه گردان و شخصیت کاریزماتیک هستیم تا بتواند پیام و هدف محتوا را به خوبی ارائه کند.

مدیر سابق بازاریابی معاونت گردشگری ضمن اعلام مخالفت خود با اعزام تورهای دبی به ایران با هدف گردشگری افزود: چنین اتفاقی در دیگر کشورهای شرکت ‌کننده در اکسپو نیز نامتعارف است؛ چرا که 90 درصد افرادی که از اکسپو دیدن می‌کنند با هدف شرکت در جلسات رو در رو وارد آن می‌شوند. چطور می‌شود چنین فردی که هدف اولش دیدن اکسپو هست را، آژانس‌دار ایرانی به کشورمان بیاورد؟

به گفته وی، اکسپو چیزی نیست که امروز از آن بهره برداری کنیم بلکه باید از آن در آینده بهره برداری کرد. هر هفته باید آژانس‌داران یک جلسه داشته باشند. ما در اکسپو هفته گردشگری و سفر داریم و سالن‌های متعددی برای آن تعریف شده است. ولی ما با این جلسات بی ارتباط هستیم.

لاریجانی ضمن تأکید بر لزوم گفت‌و‌گو هفتگی با هیأت تجاری کشورهای بازار هدف در حوزه‌هایی مانند صنایع چوب و ادبیات و هر حوزه‌‌ای دیگر خاطر نشان کرد: من اکسپو را مرکز گفت و شنود شش ماهه می‌دانستم که الان همه با هم یکجا جمع هستند و دیگر لازم نیست با صرف هزینه‌های گزاف به هر کدام از آنها سفر کنید. 

شیوه انتخاب مجری رویدادی بزرگی مثل اکسپو با یک فراخوان، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست

نفیسه مشعوف از فعالان و برگزارکنندگان نمایشگاه‌های گردشگری نیز در جایی دیگر از این نشست ضمن اشاره به این موضوع که به عنوان شرکت برگزارکننده نمایشگاه می‌دانم دو سال دیگر نمایشگاه‌ها در کجا و چه زمانی برگزار می‌شود و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنم گفت: چطور گفته می‌شود برای برگزاری اکسپو وقت نداشتیم. بعد از شانگهای چین برای این رویداد وقت داشتیم اما متاسفانه هیچ‌گونه برنامه‌ریزی برای آن نکردیم.

مشعوف شیوه انتخاب مجری با یک فراخوان را قابل پذیرش ندانست و تصریح کرد: چگونه می‌شود به شرکت نمایشگاه‌های ایران اطلاع بدهید و کسی از آنجا که اتفاقا همۀ آن‌ها دنبال امور نمایشگاهی هستند، سراغ این کار نیامده باشند و یک شرکت ادبی و فرهنگی اعلام آمادگی کرده و انتخاب شده باشد!؟

شرکت مجری اکسپو دبی فاقد هرگونه سابقه مؤثر و مرتبط با برگزاری چنین رویدادی است

محمود بنکدارنیا، عضو جامعه تورگردانان ایران در این نشست با انتقاد به سوابق شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در اجرای نمایشگاه‌های گردشگری بیان کرد: فکر می‌کنید از طریق فراخوان روزنامه‌ای می‌توانستید موضوع اجرای نمایشگاه‌های بین‌المللی را پیش ببرید، با کدام انجمن و تشکل مکاتبه کرده‌اید؟

نیکزادفر در پاسخ به اظهارات بنکدارنیا مبنی بر اینکه چطور برای کوچکترین مسائل تماس می‌گیرید، اما برای موضوع مهم نمایشگاه‌ها تنها به فقط مکاتبه بسنده کردید؟ گفت: مکاتبات موجود است که پاسخی دریافت نکرده‌ایم. ضمن این‌که فراخوان روزنامه‌ای بوده و در وب سایت رسمی خبری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح شد.

عضو جامعه تورگردانان ایران در ادامه ، پرسش‌هایی مطرح کرد مبنی بر اینکه که سابقه شرکت انتخاب شده برای اجرای نمایشگاه‌های خارجی گردشگری چه بوده است و چرا زمانی که وزیر پیشین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دستور داد از سپرده ضمانت این شرکت، خسارت شرکت‌کنندگان نمایشگاه آلمان پرداخت شود، این اقدام انجام نشد؟

بنکدارنیا همچنین ادامه داد: این شرکت به ما گفته است نماینده شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی است و مسئولیتی در قبال شما ندارم. این شرکت کدام نمایشگاه گردشگری را برگزار کرده است؟ سوابق آن را نشان دهید که بدانیم به چه دلیل این تعداد نمایشگاه با خیال راحت به چنین شرکتی سپرده شده است.

در پاسخ به سوال‌ها‌ی مطرح شده از سمت بنکدارنیا، نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی توضیح داد: شرکت سرو بنیان ادبی سابقه فرهنگی دارد و متأسفانه حضور ما در نمایشگاه‌ها بیشتر جنبه تجاری پیدا کرده است، ما در نمایشگاه‌ها باید فرهنگ و جاذبه‌های ایران را نشان دهیم تا بازدیدکنندگان ترغیب به حضور در ایران شوند تا جنبه اقتصادی پیدا کند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی اضافه کرد: این شرکت به عنوان سفیران صلح در کشورهای مختلف فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهد، کما این‌که در نمایشگاه آلمان برنامه مشابهی طراحی شده بود. این شرکت امتیازهای لازم طبق فراخوان را کسب کرده بود که مدارک آن هم موجود است.

بنکدارنیا در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که فراخوان دادیم هیچ یک از شرکت‌ها و کسانی که فعالیت آنان مبنی بر برگزاری نمایشگاه بود مراجعه نکردند و ما در نهایت مجبور به انتخاب یک مجری برای نمایشگاه بودیم و این شرکت شرایط مورد نظر را دارا بود. 

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)