میرنیوز

تا پایان آبان ماه مدارس فعالیت خود را به شیوه حضوری آغاز خواهند کرد

تا پایان آبان ماه مدارس فعالیت خود را به شیوه حضوری آغاز خواهند کرد 2021-10-11T10:12:12+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز، علیرضا کمرئی طی نشست مجازی معاونان وزیر با مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و رؤسای ادارات آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور که در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته درخصوص «بازگشایی مدارس»، «آغاز سال جدید تحصیلی» و «از سرگیری آموزش‌های حضوری» پرداخت و ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست کشوری، اظهار کرد: آغاز فعالیت‌های آموزشی در کشور سبب پویایی و تحرک جامعه می‌شود.

کمرئی افزود: در ۱۹ ماه گذشته اختلال و وقفه جدی در امر آموزش ایجاد شد و شیوع کرونا، شرایط عادی فعالیت مدارس را تغییر داد و شوکی طولانی و زیانبار به سیستم آموزشی و یادگیری دانش آموزان وارد کرد که به طور یقین، روی رفتارها و بعضی عادات ما هم نیز اثر گذاشته است. با توجه به این نکته، بازگشت به شرایط مطلوب و پایدار، قدری دشوار است که امیدوارم با درنگ، تأنی و درایت مدیران آموزش و پرورش در سراسر کشور،.بتوانیم این فرآیند را به خوبی طی کنیم و با بازگشت به شرایط عادی و بهبود شرایط مناسب در کشور، به وضعیت پایدارتری دست پیدا کرده و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی با کیفیت تری را از سر بگیریم.

معاون آموزش متوسطه وزات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این باور در ستاد وجود دارد که حوزه‌های عملیاتی، مهم‌ترین بخش نظام آموزشی هستند، تصریح کرد: «مدرسه کانون اصلی تحول و یادگیری است» و تمام اخبار و اطلاعاتی که برای نظام تعلیم و تربیت، ارزش و اهمیت ویژه ای دارند، در «مدرسه» اتفاق می‌افتد و از این روی، تحلیل وضعیت و رخدادهای مدارس و نیز مسائل مناطق و استان‌ها و تبیین شرایط و نیازمندی‌های آنان، در تصمیم گیری های ستادی بسیار حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر اینکه «واحد تحلیل» نظام آموزشی، همواره باید مدرسه باشد، گفت: در الگوی بازگشایی مدارس، سعی کردیم مدرسه را کانون اصلی کار قرار داده و تمام تمرکزمان را در اعطای اختیارات، تصمیم‌گیری‌ها و تهیه گزارش‌ها به مدرسه معطوف کنیم.

کمرئی افزود: «مدرسه» و «منطقه»، واحدهای عملیاتی اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند که اگر خوب بدرخشند و درست عمل کنند، مشکلی در پیگیری اهداف بازگشایی و نحوه نظارت بر فعالیت‌های مدرسه نخواهیم داشت.

معاون آموزش متوسطه وزات آموزش و پرورش گفت: با توجه به شرایط و تصمیم ستاد ملی کرونا قرار شد با سیاستی آرام، تدریجی و اقتضایی به سمت بازگشایی حضوری مدارس حرکت کنیم و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی را به شیوه ترکیبی (در فضای مجازی و به صورت حضوری در مدرسه)، مورد تأکید قرار دهیم.

وی با بیان اینکه به تدریج در طول دو ماه آینده به سمت آموزش‌های حضوری گرایش پیدا خواهیم کرد، گفت: خوشبختانه این سیاست‌ها یعنی بازگشایی تدریجی و الگوی آموزشی مورد تأیید و تأکید دولت هم قرار گرفته است و امیدواریم با سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در کشور و کنترل شرایط بیماری، بتوانیم سرعت فرآیند بازگشایی مدارس را متناسب سازیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به نگرانی‌هایی که نسبت به فعالیت‌های تربیتی داشتیم و آسیب‌هایی که در اثر آموزش مجازی به دانش آموزان وارد شده، تمایل والدین و خانواده به بازگشایی مدارس افزایش یافته و در این مسیر همراه نظام آموژشی هستند و لازم است مدیران مناطق و رؤسای ادارات، با رعایت کامل ابعاد بهداشتی آسودگی خاطر بیشتری برای خانواده‌ها فراهم نمایند تا با آرامش بیشتری فرزندان را راهی مدارس کنند.

وی افزود: بر اساس الگوی بازگشایی مدارس، تمام مدارس تا پایان آبان ماه به صورت حضوری فعالیت خود را آغاز خواهند کرد اما در شرایط مطلوب، ممکن است این کار سریع‌تر انجام شود در این زمینه باید با دقت و سرعت بیشتری الگوی بازگشایی را تبیین کنیم تا بتوانیم بر کارها نظارت داشته و با استناد بر گزارش‌های خوبی که به دست می‌آوریم سیاست‌های آینده بازگشایی مدارس را برنامه ریزی و هدف گذاری کنیم.

کمرئی ادامه داد: شاید دشوارترین کار در ایام کرونا، پیچیدگی و سختی نظارت بر فرآیندهای آموزشی و تربیتی، حتی در ساده‌ترین شاخص‌ها، کلیدی ترین یا بدیهی‌ترین آن هاست گاه ما در ستاد و حتی در استان و منطقه با توجه به پراکندگی بالای مدارس دچار ابهام و تردید می‌شویم. مثلاً تردید داریم آیا جریان تربیت و یادگیری مدارس برقرار است یا خیر؟ یا نحوه فعالیت معلمان چگونه است؟ یا شکل و فرم اداره و مدیریت مدرسه اگر حضوری است به چه صورت و اگر غیرحضوری چگونه انجام می‌شود؟ ساعت‌های آموزشی چه طور بسته شده و آیا معلم قادر است اهداف درسی را تمام و کمال پیاده کند یا خیر؟ و همه دانش آموزان امکان دریافت سرویس و خدمات تربیتی و آموزشی را دارند یا خیر؟ آگاهی دقیق و شناخت شرایط حاکم بر مدارس دشوارترین کار در دوره کرونا بود و در این ۱۹ ماه یک چالش اساسی فراروی نظام‌های آموزشی بود که البته این مشکل تنها به آموزش و پرورش ما مربوط نمی‌شود و تمام نظام‌های آموزشی در این زمینه دچار مشکل بوده‌اند و راه حل آن بدون تردید، طراحی و راه اندازی سامانه‌هایی بود که بتوانن یک دید کلان و کلی از روندها و ویژگی مدیریت و راهبری مدارس به ما بدهد.

وی با اشاره به این نکته که امکان سرکشی به تک تک واحدهای آموزشی برای ما میسر نبوده و نیست، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۱۲ هزار مدرسه داریم و بدون تردید امکان نظارت سریع بر جزئیات اموزشی در سطوح، استان و ستاد وجود ندارد، مگر اینکه برای نظارت، به سامانه‌ها و توان مناطق اعتنا و اتکا کنیم و این سامانه‌ها وقتی قابل اتکاست که داده‌های ثبت شده در آن قابل اعتماد، متقن و محکم باشد.معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اولین تأکید ما این است که همه مدارس بر اساس اولویت، چک لیست‌های بهداشتی مدرسه را تکمیل کنند. تکمیل چک لیست، قدم اول در ورود به فرآیند آموزش حضوری و یا غیرحضوری است. چون حتی اگر آموزش در مدرسه‌ای به صورت غیرحضوری انجام شود، تکمیل چک لیست بهداشتی می‌تواند به ما در تشخیص زمان آموزش‌های حضوری و اولویت بندی مدارس در آموزش حضوری کمک کند.

کمرئی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون بیش از ۹۰ هزار چک لیست بهداشتی، تکمیل و ارسال شده است. مدیران دقت کنند که در دستورالعمل‌های بهداشتی یک مرحله خود ارزیابی مدرسه باید انجام شود که این گام در واقع همان خود ارزیابی مورد تأیید معاونت تربیت بدنی و سلامت است و ناظران بیرونی نیز برای انجام نظارت به داده‌های این چک لیست و خودارزیابی‌های انجام شده مراجعه خواهند کرد و لازم است تأکید کنم مدیران مناطق و رؤسای ادارات حتماً باید بر تکمیل چک لیست‌ها از سوی مدیران مدارس، نظارت و پیگیری دقیق داشته باشند.

وی بیان کرد: مدیران مدارس باید مراقبت کنند که اگر مدرسه مشمول شرایط آموزش‌های غیرحضوری است باید لیست غیرحضوری را پر نماید و هر زمانی که مجاز به اراده آموزش‌های حضوری شد، مجدداً فرم «۳ الف» مربوط به آموزش حضوری و یا ترکیبی را کامل خواهد نمود زیرا ممکن است مدرسه‌ای در نیمه اول مهر غیرحضوری باشد اما در نیمه دوم با توجه به روستایی بودن یا زیر ۳۰ نفر بودن کلاس‌ها، فعالیت آنها به شیوه حضوری تغییر یابد که در ابن صورت باید لیست حضوری را پر نمایند تا روشن شود مدرسه وارد فرآیندهای حضوری شده است و تنها بر این اساس است که می‌توانیم گزارش‌های دقیقی را دریافت کنیم.

معاون آموزش متوسطه گفت: اولویت مناطق در بازگشایی مدارس به صورت حضوری، مدارس روستایی است. بی تردید می‌توان گفت مدارس روستایی ما با هر جمعیتی، حتی با تعداد ۳۰ نفر دانش آموز، به شرط داشتن مجوز، باید فعالیت حضوری داشته باشند و مدارسی که مجوز برایشان صادر نشده باید ابتدا چک لیست‌ها را کامل نمایند تا امکان صدور مجوز بازگشایی برای آنها فراهم شود.

کمرئی درخصوص نحوه اولویت بندی برای نحوه بازگشایی گفت: ما ۶ دسته اولویت در الگوی بازگشایی داشتیم؛ گروه اول مدارس عشایری و روستایی بودند که نیمه اول مهرماه باید بازگشایی می‌شدند و گروه دوم مدارس عشایری و روستایی بودند که باید در نیمه دوم بازگشایی می‌شدند که این نوع مدارس مورد بحث ماست. یک گروه دانش آموزان پایه اول ابتدایی هم در اولویت هستند که باید ارتباط شان با مدرسه برقرار شود و گروه دیگر نیز دانش‌آموزان مهارتی بودند که باید از اول مهر فعالیت‌های خود را آغاز می‌کردند و آمارها مؤید آن است که برخی از این مدارس، فعالیت خودشان را آغاز نکرده‌اند و فقط ۴۹ درصد مدارس کاردانش و فنی حرفه‌ای آموزش حضوری خود را آغاز کردند! که انتظار ما بیش از این بود.

کمرئی ادامه داد: از مجموع ۷۰۷۵ مدرسه دولتی و غیردولتی در حوزه فنی حرفه‌ای و کاردانش، فقط ۳۴۶۰ مجوز صادر شده است که معادل ۴۹ درصد مدارس است که انتظار می‌رفت ۱۰۰ درصد مدارس فعالیت‌های حضوری را آغاز کرده باشند. در مدارس دوره ابتدایی، در خوشبینانه ترین حالت کمتر از ۱۰ درصد مدارس توانسته‌اند دانش آموزان کلاس اول خود را بصورت حضوری به مدارس بیاورند و نسبت به کل آمار دوره اول و دوم توانسته‌اند سیاست معاونت ابتدایی را محقق کنند که این موضوع با آمار و مطلوب‌های ما فاصله دارد. لذا انتظار داریم تا جایی که سیاستی اجازه داده شده، با دست باز عمل کنید و مدیریت کنید تا این سیاست محقق شود و اگر در جایی مجوز داده نشده است بگونه ای عمل شود تا اگر نظارت بیرونی صورت گرفت، بتوانید از ابعاد نظارتی و عملکرد خود دفاع کنید.

سخنگوی آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس، گفت: در دسته اول مدارس که در مهر باید بازگشایی می‌شد، تعداد ۱۹ هزار مدرسه روستایی، مجوز دریافت کردند؛ در دسته دوم اولویت مهارتی، ۳۴۶۰ مجوز اخذ کرده‌اند و در اولویت ابتدایی ۳۷۲۰ نفر اعلام کرده بودند که در اول ابتدایی مدارس را دایر خواهند کرد که ما یقین داریم تعداد بیشتر است ولی الگوی خود را ثبت نکرده‌اند و دسته دوم از گروه مدارس روستایی، ۵۴۴۵ نفر هستند که شروع به فعالیت کرده‌اند.

کمرئی افزود: جمع مجوزهای صادر شده و جمع مجوزهای در حال انتظار نیمه اول و نیمه دوم آبان، مدارسی که درخواست کردند، مجوزهایشان قابل صدور است؛ اما فعالیت شان زمانی است که نوبتشان فرا برسد.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۵۵۶ مدرسه که زیر ۳۰۰ نفر دانش آموز داشتند و تعداد ۱۶۵۵ مدرسه که قرار است نیمه دوم آبان فعالیت خود را آغاز کنند، از مناطق مجوز دریافت کرده‌اند. در مورد همه مدارس، امکان صدور مجوز وجود دارد اما با قید زمان بازگشایی؛ اگر ما در این روند در آینده با وزارت بهداشت به توافق رسیدیم که می‌توانیم تسریع متفاوت‌تری داشته باشیم، با مداخله‌ای که در مجوزهای صادر شده داریم و پیامی که به مدارس خواهیم داد، می‌توانیم به این کار سرعت و شدت بیشتری ببخشیم، اما در حال حاضر بر اساس الگوی فعالیت‌های آموزشی باید عمل نماییم. لذا انتظار دارم به سرعت در سطح مناطق آموزشی وارد شده و آمار و اطلاعات همه مدارسی که دارای کد فعال آموزشی را تکمیل و تصحیح کنید تا ما بتوانیم گزارش‌های متقن و محکمی تولید کنیم؛ بویژه وقتی فعالیت‌های حضوری آغاز شد ممکن است ما تا پایان سال تحصیلی مدارسی را داشته باشیم که به شیوه ترکیبی فعالیت‌های آموزشی خود را ادامه دهند، بنابراین فرم «۳ الف» که دلالت بر نحوه انجام فعالیت‌های حضوری دارد، بعد از ورود به آبان ماه و فراگیری آموزش‌های حضوری، دید جامع‌تر و فراگیرتری از هر ابزار نظارتی دیگر به ما خواهد داد تا بتوانیم نحوه فعالیت کلاس‌های درس را رصد نماییم؛ لذا تأکید می‌کنم مدارس پس از دریافت مجوز و آغاز فعالیت‌های حضوری مدیریت شده و گروه بندی شده دانش آموزان حتماً فرم فعالیت حضوری را تکمیل و شاخص‌ها را بصورت دقیق و کامل ارائه نمایند.، چرا که تحلیل وضعیت مدارس و ارائه بازخورد به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها بر همین مبنا خواهد بود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)