میرنیوز
حسین شهیدزاده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه سوخت آلوده نیروگاهها را به مازوت منحصر نکنیم،تصریح کرد:سوخت پرگوگرد اصطلاح مناسبتری است چون ممکن است در خیلی محلهای اطراف تهران مازوت مصرف نکنند و گازوئیل بسوزانند ولی این گازوئیل از نظر آلایندگی کمتر از مازوت نباشد .
وی اضافه کرد: نیروگاهها در حالت عادی گاز طبیعی مصرف میکنند اما در فصل زمستان که مصرف گاز خانگی افزایش مییابد، ناگزیر به نیروگاهها گازوئیل داده میشود البته گازوئیل تخصیص یافته به صنایع با گازوئیل اختصاص پیدا کرده به خودروهای گازوئیلسوز کلانشهرها از نظر کیفیت متفاوت است.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه گفت: محتوای گوگرد گازوئیلهای توزیع شده در شهر تهران و سایر کلانشهرها در حد استاندارد یعنی۵۰ قسمت در میلیون یا ۵۰ ppm است اما گازوئیل نیروگاهها دارای حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ ppm سولفور است و هنگام سوزاندن شدن ذرات معلق زیادی را تولید میکند.
وی با بیان اینکه یکی از راههای کاهش مصرف سوخت پرگوگرد، کاهش مصرف گاز خانگی است، اظهارکرد: وقتی از گاز کمتری استفاده کنیم، میتوان گاز بیشتری را در اختیار نیروگاهها قرار داد علاوه بر آن بهتر است از برق کمتری استفاده بکنیم چون با انجام این کار نیروگاهها مجبور به مصرف سوخت زیاد برای تولید برق نیستتند همچنین تردد کمتری با خودروی شخصی و موتورسیکلت داشته باشیم چون افزایش تردد موجب بالا رفتن غلظت آلایندهها در شهر میشود.
شهیدزاده با بیان اینکه علاوه بر مردم، دولت و سایر متولیان قانون هوای پاک اقدامات مهمی را میتوانند برای کاهش آلودگی هوای پایتخت انجام دهند، تاکید کرد: لازم است تا حد امکان کیفیت سوخت نیروگاهها را افزایش دهند چراکه کیفیت سوخت حوزه حمل و نقل نسبت به پنج سال پیش بسیار بهتر شده و درحد استاندارد است. علاوه بر آن زیر ساختهای لازم برای حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند تا مردم نیاز به استفاده از خودروی شخصی را حس نکنند و با خیال راحت و فاصلهگذاری اجتماعی از این وسایل استفاده کنند.
وی با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساختهای ارتباطات الکترونیک گفت: با تحقق این امر فرآیندهای اداری را میتوان به فضای مجازی منتقل کرد تا بسیاری از امور بدون مراجعه به ادارات و بانکها انجام شود.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بر لزوم برنامهریزی مستمر در طول سال برای کاهش آلودگی هوا تاکید و اظهارکرد: کار کارشناسی برای کاهش آلودگی هوا باید در طول سال انجام، راهکارها بیان و پیگیری شود تا به نتیجه برسد. نباید صبر کنیم تا هوا آلوده شود و پس از آن با حضور دستگاههای مختلف جلساتی را برگزار و چارهجویی کنیم. این کار سالها انجام شده ولی نتیجه پایداری نداشته است و تنها تصمیمهای مقطعی گرفته شده است.
وی در پایان با اشاره به تاثیر وضعیت اقتصادی بر توجه مردم به آلودگی هوا گفت: وقتی که مردم درگیر تامین نیازهای ابتدایی خود باشند، به کاهش آلودگی هوا فکر نمیکنند. در واقع اقتصاد بسیار بر آلودگی هوا تاثیرگذار است پس یکی از راهکارهای موثر بر کاهش آلودگی خودروها وموتورسیکلتها توجه به وضع معیشتی مردم است.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳