میرنیوز

شرایط برگزاری راهپیمایی اربعین/ لغو ممنوعیت تردد شبانه در صورت واکسیناسیون شبانه‌روزی کرونا

شرایط برگزاری راهپیمایی اربعین/ لغو ممنوعیت تردد شبانه در صورت واکسیناسیون شبانه‌روزی کرونا 2021-09-12T08:18:43+04:30

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی گفت: با توجه به روند خوب واردات واکسن نیاز است مراکز تجمیعی را افزایش دهیم. الان میزان واکسیناسیون افزایش یافته است و حتی امروز تا الان حدود یک میلیون و ۱۶۰ هزار دُز واکسن تزریق شده است و باید به تزریق دو میلیون دُز واکسن در روز برسیم. دو موضوع در مورد تامین واکسن مهم است، اول این‌که واکسن به اندازه کافی باشد و دوم این‌که روند واردات با ثبات باشد. اگر مطمئن باشیم واکسن‌هایی که دُز اول و دوم یکی است به وفور باشد دیگر محموله‌ها برای دُز یک و دو سهم‌بندی نمی‌شود و همه واکسن کامل تزریق می‌شود.

وی افزود: جلسات مفصلی داشتیم و آقای وزیر هم بر گسترش واکسیناسیون تاکید داشتند و همه سازمان‌ها و ارگان‌ها به کمک ما آمدند. الان ۱۰۰۸ مرکز تجمیعی در کشور داریم که سهم استان تهران تقریبا ۱۲۷ مرکز است. برنامه دو برابر کردن این مراکز را داریم و از طرفی همه مراکز باید دو شیفت شوند. این‌که مراکز شبانه‌روزی باشند به عهده ریاست دانشگاه‌ها است که مراکز تجمیعی شیفت شب داشته باشند البته؛ الان هم در برخی استان‌ها مراکز شبانه‌روزی داریم. اگر در شهری مرکز شبانه‌روزی واکسیناسیون تاسیس شود ما منع تردد شبانه را برمی‌داریم.

رئیسی تاکید کرد: الان در کشور سیر نزولی بیماری آغاز شده است اما با توجه به ارتفاع قله این پیک، این‌گونه نیست که دیگر شهر قرمز نداشته باشیم یا خیالمان خیلی راحت باشد ولی با توجه به روندی که می‌بینیم در ۲۸ استان روند نزولی شده است. در آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان و زنجان هم امیدواریم سیر نزولی آغاز شود. امیدواریم تا ۳ هفته آینده میزان مرگ و میز هم به طور قابل توجهی کاهش یابد؛ البته هنوز برای دو رقمی شدن مرگ و میر زود است و نباید سهل‌انگاری کنیم.

وی درباره منع تردد شبانه، اظهار کرد: این محدودیت‌ها در شهرهایی که واکسیناسیون شبانه ‌وزی شود برداشته می‌شود. ما خیلی دوست داریم همه محدودیت‌ها حذف شود اما علت برقراری این محدودیت جلوگیری از مهمانی‌های شبانه بود.

رئیسی ادامه داد: امروز هم در صحبت‌های آقای رئیس جمهور استراتژی‌های مختلفی مطرح شد که اصلی‌ترین آن واردات حداکثری واکسن بود. واردات واکسن کار تیمی است و الان همه شامل بانک مرکزی، هلال‌احمر و... در راس همه معاون اول رئیس جمهور دست به دست هم داده‌اند تا در جلسات قاطع و با کیفیت تصمیم‌گیری شود و واردات واکسن انجام شود.  

وی افزود: ما با رفتار ویروس آشنا هستیم و افرادی که هنوز ایمن نیستند  و ماسک نمی‌زنند در خطر خواهند بود. دقت کنید که حتی با تزریق واکسن هم باید ماسک استفاده کرد. کسی که واکسن زده است خودش ایمن است اما می‌تواند ناقل بدون علامت باشد. واکسن به هیچ عنوان سبب ورود ویروس به بدن نمی‌شود چون واکسن‌ها از اجزایی از ویروس ساخته می‌شود که سیستم ایمنی بدن را تحریک‌ کنند و آنتی‌بادی تولید کنند ولی فردی که واکسن زده است هم ممکن است بیمار شود اما بدون علامت باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: ویروس مثل یک ابر حرکت می‌کند و گاهی منطقه یا محله‌ای که مراسم یا تجمعی برگزار کرده است دچار گر گرفتگی می‌شود و این‌گونه است که شرایط شهرهای یک استان یا حتی کشورهای همسایه می‌تواند متفاوت باشد.

وی درباره ابتلا به قارچ سیاه، تاکید کرد: قارچ‌ها عمدتا زمانی بر بدن غالب می‌شوند که سیستم ایمنی بدن دچار ضعف شده باشد. کرونا و داروهای کورتون در دوز بالا سبب ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شوند. قارچ سیاه در بیمارانی رخ می‌دهد که در مدت طولانی‌تر بستری هستند و یا سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند اما داروهای آن تامین است. با خالی شدن تخت‌ها روند بستری آن دسته از بیماران بستری موقت به بستری کامل رسیده است و اگر سیر نزولی بیماری در نمودار با سرعت، کم نمی‌شود به همین خاطر است. در مورد کرونا کمبود دارویی نداریم اما نکته مهم این است که الا در سیر نزولی بیماری هستیم اما بر اساس پیش‌بینی‌ها در آبان ممکن است پیک جدیدی تجربه کنیم و اگر در این فرصت طلایی تا آبان بتوانیم سرعت واکسیناسیون را افزایش دهیم با خیال راحت می‌توانیم به مقابله با آن پیک برویم. باید به واکسیناسیون ۷۰ تا ۸۰ درصد برسیم که مرگ و میر کرونایی بسیار کاهش یابد.

وی افزود: با توجه به واردات واکسن و با توجه به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دُز واکسنی که امروز به دستمان رسید، تا الان حدود ۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار واکسن به دستمان رسیده است که ۵ میلیون آن داخلی بوده است. پنجشنبه همین هفته هم ۵ میلیون دیگر به دستمان می‌رسد و تا آخر شهریور پیش‌بینی می‌کنیم بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون دوز واکسن به دستمان برسد. افراد گروه هدف بالای ۱۸ سال برای یک دُز واکسن ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند. در مهر ۳۲ میلیون واکسن به دستمان می‌رسد و همچنین تقریبا ۳۰ میلیون هم با احتمال خیلی بالا با تلاشی که شد به جای آبان، مهر به دستمان برسد.

رئیسی تاکید کرد: بر اساس دستور آقای وزیر در روستاها سن بالای ۱۸ سال را واکسن می‌زنیم. جمعیت بالای ۱۸ سال در روستاها که هنوز واکسن نزده‌اند حدود ۶ میلیون نفر است که برای ۲ دُز  ۱۲ میلیون دُز می‌خواهند. این روزها مرتبا واکسن به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود. ما ۳۱ استان داریم که هر استان ظرفیت تزریق ۱۰۰ هزار دُز روزانه را دارد که اگر تقلیل دهیم و حتی ۶۰ هزار دُز واکسن بزنند ظرفیت روزانه ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دُز در کل کشور خواهیم داشت.

وی درباره ادامه واردات واکسن اسپوتنیک، بیان کرد: محموله‌ای از دوز دوم این واکسن هفته دیگر به دستمان می‌رسد و جای نگرانی نیست. ضمن این‌که ابلاغ کردیم کسانی که بیش از ۳ ماه است که دُز اول اسپوتنیک را گرفته‌اند می‌توانند از واکسن آسترازنیکا برای دُز دوم استفاده کنند.

وی با اشاره به این‌که مطالعات زیادی در دنیا برای واکسیناسیون سنین ۱۲ تا ۱۸ سال و پایین‌تر از آن انجام شده است، تصریح کرد: زیر سه سال هم به هیچ وجه نیاز به واکسیناسیون کرونا نیست. یک موفقیت بسیار خوب در کشور کوبا اتفاق افتاده است. خبر خوب هم این‌که حدود ۲ میلیون دوز واکسن پاستوکووک به دست ما می‌رسد. از طرفی مطالعات انجام شده روی واکسن سینوفارم نیز نشان می‌دهد که از این واکسن برای کودکان استفاده شده و نتایج خوبی داده است. در داخل کشور نیز کارآزمایی بالینی توسط واکسن برکت در حال انجام است و فکر می‌کنم اگر سینوفارم جواب داده باشد چون پلتفرم برکت هم با آن یکسان است می‌تواند استفاده شود.

رییسی ادامه داد: موضوع بازگشایی مدارس فقط به واکسیناسیون کودکان مرتبط نیست. معلمان و کادر مدارس واکسینه شده‌اند. برنامه داریم که والدین دانش‌آموزان هم واکسینه شوند که پیش‌بینی ما برای این کار ۲۰ میلیون دُز واکسن است. البته امکان بازگشایی حضوری مدارس از اول مهر بسیار ضعیف است، اما از اواخر پاییز می‌توان این کار را انجام داد. یعنی اگر شروط محقق شود، می‌توان این کار را انجام داد. اگر از اول مهر هم واکسن برای دانش آموزان به دست ما برسد، حداقل به دو ماه وقت برای واکسیناسیون نیاز داریم. تا زمانی که اطمینان حاصل کنیم که سلامت حفظ می‌شود، بعد سراغ بازگشایی مدارس می‌رویم. با این حال، بسته بودن مدارس عوارض بسیار زیاد تربیتی و آموزشی دارد که به نظر من غیر قابل جبران است. در مورد دانشگاه‌ها هم کار را آغاز کرده‌ایم و از دانشجویان می‌خواهیم در سامانه ثبت‌نام کنند. ما ۱۳ میلیون دانش‌آموز داریم که ضرب در دو یعنی ۲۶ میلیون دوز واکسن لازم است.

وی با اشاره به تبلیغات ضد واکسن، اظهار کرد: افراد بالای ۷۰ سال، ۸۸ درصد واکسیناسیون شده‌اند و ۱۲ درصد واکسن نزده‌اند و ۷۴ درصد مرگ و میر کرونایی بالای ۷۰ سال مربوط به این ۱۲ درصد است. الان ۴۸۰ هزار معلول را در منزل واکسینه کرده‌ایم و با کمک بسیج و طرح شهید سلیمانی برای واکسیناسیون سالمندان در منزل هم اعلام آمادگی کردیم اما دلیل عمده ناتوانی در مراجعه به مراکز نیست و عده‌ای از تزریق واکسن می‌ترسند و باید این عزیزان برای واکسیناسیون تشویق شوند.

معاون وزیر بهداشت، ادامه داد: بعد از این‌که به میزان قابل توجهی واکسیناسیون انجام دادیم برای بازگشایی هوشمند مشاغل هم اقدام می‌کنیم. که مثلا اگر کسی دو دُز واکسن زد رستوران و سینما و .... بروند.

او درباره واکسن‌های ایرانی کرونا، بیان کرد: اولین واکسن داخلی که در سبد واکسیناسیون عمومی قرار گرفت واکسن کووایران برکت بود که تاکنون ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز تحویل شده و حدود ۹ میلیون دوز دیگر آماده دارند. سایر واکسن‌های داخلی نیز وارد سبد واکسیناسیون می‌شوند. خوشبختانه پلتفرم‌های مختلف واکسن در کشور در حال تولید است و دولت آمادگی پیش خرید واکسن‌ها را دارد. نکته کلیدی این‌ که معاون اول رئیس جمهور تاکید دارد که استراتژی اول برای واردات واکسن باید با قدرت انجام شود، در واقع دغدغه اصلی تامین واکسن است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، ادامه داد: دُز سوم هنوز از طرف سازمان جهانی بهداشت توصیه نشده است، اما برای کادر بهداشت و درمان و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، پس از گذشت مدتی از تزریق دُز دوم می‌توان دُز سوم را تزریق کرد. ولی هدف اول، واکسیناسیون افرادی است که هنوز واکسن تزریق نکرده‌اند.

وی درخصوص واکسیناسیون سربازها، بیان کرد: واکسیناسیون سربازها از همین هفته آغاز می‌شود و سربازها هم در برنامه واکسیناسیون قرار دارند و تا ۱۰ مهر حدود ۵۰۰ هزار دُز واکسن برای سربازها اختصاص داده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تقاضا برای واکسن برکت بالاست، گفت: سعی می‌کنیم توزیع این واکسن افزایش یابد.

رئیسی که در یک‌ برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، درباره راهپیمایی اربعین، گفت: مهمترین نکته تصمیم کشور عراق است که اعلام کرده است زائران با سهمیه از طریق پرواز بیایند و ما هم بر این اساس برنامه‌ریزی می‌کنیم. افرادی که واکسن زده‌اند در اولویت هستند اما خود کشور عراق شرط PCR منفی را گذاشته است.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)