میرنیوز

واکنش پلیس به مشکلات در خدمات شماره‌گذاری و تعویض پلاک/ ظرفیت جدید ۸ صبح اعلام می‌شود

واکنش پلیس به مشکلات در خدمات شماره‌گذاری و تعویض پلاک/ ظرفیت جدید ۸ صبح اعلام می‌شود 2021-08-25T07:59:49+04:30

به گزارش ایسنا، مدتی است که دریافت خدمات مربوط به شماره گذاری و تعویض پلاک صرفا از طریق دریافت نوبت اینترنتی امکان‌پذیر شده و دیگر افرادی که بدون نوبت قبلی به این مراکز مراجعه کنند، خدماتی دریافت نمی‌کنند. این خدمت الکترونیک پلیس گرچه در ابتدا با واکنش مثبت روبه‌رو شد، اما مدتی است که منجر به نارضایتی برخی از شهروندان شده است، چرا که به گفته این دسته از شهروندان امکان دریافت نوبت اینترنتی برایشان قابل انجام نبوده یا به سختی انجام شده است.

در همین رابطه یکی از متقاضیان تعویض پلاک به ایسنا گفته که حدود چهار روز در انتظار دریافت نوبت اینترنتی بوده وپس از این مدت موفق به اخذ نوبت و زمان مراجعه شده است. مخاطب دیگری نیز در پیامی که برای ایسنا فرستاده از سرعت کم سایت گلایه کرده بود و پیام‌ها و انتقاداتی از این دست که شمارشان قابل توجه بوده است.

سرهنگ علی محمدی، رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با ایسنا به این انتقادات و گلایه‌ها پاسخ داده است. او تعطیلی مراکز تعویض پلاک به دلیل کرونا را مهم‌ترین عامل این امر دانست و گفت: مراکز تعویض پلاک روزانه ظرفیت ارائه خدمات به ۲۰ هزار خودروی سواری را دارند، اما مساله اینجاست در حدود دو ماه از پنج ماه امسال این مراکز به دلیل شرایط قرمز کرونایی تعطیلی بودند. حالا اگر عدد ۲۰ هزار را ضرب در ۶۰ روز کنیم، یعنی مالکان یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو که در حالت عادی و غیرکرونایی باید خدمات مربوط به شماره گذاری و تعویض پلاک را دریافت می‌کردند، موفق به دریافت این خدمات نشدند و همین یعنی انباشت یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در نوبت تعویض پلاک و شماره‌گذاری.

محمدی ادامه داد: وقتی ما با این انباشت مواجه شدیم، موضوع را به ریاست محترم پلیس راهور انتقال دادیم و با پیگیری ایشان و مساعدت ستادملی مقابله با کرونا، مراکز شماره گذاری وتعویض پلاک از لیست مشاغلی که باید در شرایط قرمز تعطیل شوند خارج شد. بنابراین از حدود یک ماه پیش دیگر مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک در شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی تعطیل نشده و تنها بنا شد تا با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کنند.

رییس مرکز شماره‌گذاری  وتعویض پلاک پلیس راهور ناجا ادامه داد: با این تصمیم از میزان انباشت خودروها در نوبت تعویض پلاک کاسته شد، اما همچنان با توجه به شرایط قرمز کرونایی و ظرفیت ۵۰ درصدی فعالیت این مراکز با ظرفیت مطلوب و ایده‌آل فاصله وجود داشت که در همین راستا نیز ما تصمیم گرفتیم ساعت کاری مراکز شماره گذاری وتعویض پلاک را افزایش دهیم که این اقدام انجام شد و ساعات پذیرش این مراکز تا ساعت ۱۵ افزایش یافت. در واقع یعنی نوبت آخرین خودرو برای شماره گذاری ساعت ۱۵ است و تا پایان ارائه خدمات به آخرین و خروج از مراکز تعویض پلاک فعالیت این مراکز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در مجموع این اقدامات تلاش کردیم تا خدمات مربوطه را افزایش دهیم، درباره اینکه آیا ظرفیت ۵۰ درصدی فعالیت مراکز شماره‌گذاری  وتعویض پلاک به معنای کاهش تعداد نیروهای حاضر در این مراکز است، گفت: ما حتی نیروهای این مراکز را نیز افزایش دادیم و اضافه کار نیروها نیز بیشتر شده است، منظور از ظرفیت ۵۰ درصدی، مدت زمان پذیرش است و به دستور ستادملی مقابله با کرونا ما مدت ارائه خدمات را افزایش دادیم تا از انباشت جمعیت در این مراکز جلوگیری شود و از طرف دیگر نیز تلاش کردیم تا با افزایش ساعت کاری این عقب ماندگی را تا حدی جبران کنیم.

محمدی درباره اینکه در حال حاضر چه تعداد خودرو خدمات مربوط به شماره گذاری و تعویض پلاک را در هر روز دریافت می‌کنند، به ایسنا گفت: ظرفیت ما در حالت عادی ۲۰هزار خودرو در روز است که در شرایط قرمز کرونایی با احتساب ۵۰ درصد به ۱۰ هزار خودرو می‌رسد، که ما با اقدامات انجام شده از جمله همین افزایش ساعات کاری مراکز این ظرفیت را به نزدیک به ۱۴ هزار تا ۱۵ هزار خودرو در روز رساندیم، که هم تعداد خودروها را افزایش دهیم و هم مقررات مربوط به ۵۰ درصد ظرفیت را رعایت کنیم.

رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا درباره مشکلات پیش آمده درباره دریافت نوبت اینترنتی نیز اظهارکرد: همچنان این انباشت از قبل وجود دارد و درخواست های روزانه نیز در حال اضافه شدن است، همین موضوع سبب افزایش مراجعات به سایت نوبت دهی شده است و یکی از دلایل کند شدن سرعت سایت همین موضوع بود که ما با یکسری اقدامات فنی در حال حل و فصل آن هستیم. از طرف دیگر با توجه به بالا بودن تقاضاها نیز نوبت‌های ارائه شده زودتر پر می‌شود.

ظرفیت‌های جدید نوبت شماره‌گذاری هر روز ساعت ۸ اضافه می‌شود

وی اظهارات برخی از شهروندان درباره معطلی چند ساعته و حتی چند روزه برای دریافت نوبت نیز گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند که ظرفیت های جدید نوبت شماره‌گذاری هر روز ساعت ۸ صبح اعلام می‌شود و آنان می‌توانند با مراجعه به سایت نوبت‌دهی برای هفت روز بعد از آن تاریخ نوبت شماره‌گذاری و تعویض پلاک خود را دریافت کنند. به عنوان مثال اگر فردی در ساعت ۸ صبح روز سوم شهریورماه به سایت مراجعه کند، می‌تواند از نوبت‌های هفت روز بعد زمانی را برای مراجعه به مراکز انتخاب کند.

محمدی تصریح کرد: متاسفانه در برخی از سایت ها به اشتباه گفته شده که ظرفیت های جدید ساعت ۲۴ اعلام می‌شود که همین موضوع سبب مراجعه شهروندان در این ساعت شده وطبیعی است که در این ساعت امکان دریافت نوبت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه انباشت خودروها در مراکز تعویض پلاک در برخی استان‌ها نیز به حالت عادی برگشته است، گفت: در دیگر شهرها نیز به مرور این امر محقق خواهد شد و با عادی شدن شرایط وجبران عقب ماندگی‌ها دوباره امکان دریافت نوبت به حالت قبل برگشته و یک روز قبل می‌توان برای دریافت خدمات نوبت گرفت.

رییس مرکز شماره‌گذاری وتعویض پلاک پلیس راهور ناجا درباره ساعات کاری این مراکز نیز گفت: تمامی مراکز از ساعت ۷ صبح فعالیت خود را آغاز کرده و آخرین نوبت نیز برای ساعت ۱۵ صادر می‌شود و تا خروج آخرین خودرو مراکز فعال هستند.

امکان واگذاری نوبت اینترنتی به خودرویی دیگر وجود ندارد

محمدی درباره واگذاری نوبت اینترنتی به شماره پلاکی دیگر نیز اظهارکرد: چنین امری مطلقا وجود ندارد و تنها هر پلاک در نوبتی که برایش ثبت شده باید به مرکز مربوطه مراجعه کند. لازم است شهروندان نیز به دو نکته توجه کنند، اول اینکه حتما در همان ساعات اعلام شده در نوبت اینترنتی به مراکز مراجعه کنند و از مراجعه در زمان زودتر یا دیرتر پرهیز کنند، چرا که امکان ارائه خدمات در ساعاتی غیر از نوبت اعلام شده وجود ندارد.

وی ادامه داد: دومین نکته نیز این است که برای جابجایی وتعویض پلاک صرفا حضور فروشنده و خریدار الزامی است و این افراد باید از آوردن همراه و افراد دیگر خودداری کنند.

رییس مرکز شماره‌گذاری وتعویض پلاک پلیس راهور ناجا درباره اینکه آیا امکان ارائه خدمات تعویض پلاک و شماره گذاری خودروهای یک شهر در شهر دیگری وجود دارد یا خیر نیز گفت: خودروهای دارای پلاک تهران فقط در تهران خدمات را دریافت می‌کنند، اما این محدودیت برای خودروهای دارای پلاک دیگر شهرها در شهرهای دیگر وجود ندارد.

محمدی درباره برخی شایعات مطرح شده درباره دریافت وجه یا خدمات ویژه به برخی خودروها یا شهروندان نیز تصریح کرد: چنین موضوعی وجود ندارد وهیچ پولی نیز دریافت نمی‌شود. مقررات برای تمام خودروها یکسان است و مالک و نوع خودرو تفاوتی برای ما ندارد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)