میرنیوز
به گزارش ایسنا «مهشاد کریمی» دانش آموخته ارتباطات دانشگاه علامه متولد ۱۳۷۵ در سال ۹۵ همکاری خبر خود را با ایسنا آعاز کرد و در طول پنج سال خدمت یک خبرنگار فعال و پیگیر حوزه محیط زیست شد.
خبرنگاران این حوزه میدانند که «محیط زیست» حوزهای خبری است که عشق میخواهد و دردمندی که در وجود «مهشاد» عشق، دردمندی و تعهد با هم آمیخته بود و این ویژگیها را در نوشتههایش میتوان دید.
پیش از ورود به ۱۴۰۰؛ زمانی که نفس تهرانیها از آلودگی هوا تنگ شده بود، او مصرانه مصاحبه میگرفت و از قانون هوای پاک و تبعات عدم اجرایش مینوشت و آنقدر از مازوت سوزی گفت و مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست را مورد سوال قرار داد که سرانجام به مصرف سوخت مازوت در برخی نیروگاههای تهران اعتراف کردند.
بهراستی لقب «دختر سبز ایسنا» برازنده اوست چون درباره حوزههای مختلف محیط زیست دغدغه داشت و از پرونده جنگلهای آقمشهد و آتشسوزی جنگلها تا خشکسالی ، معدنکاوی اطراف تهران ، سیل ، مرگ و میر پرندگان مهاجر و بسیاری از موضوعات محیط زیستی را پیگیری میکرد.
همچنین ماههای اخیر که وزارت نیرو از پرداخت کامل حقآبه دریاچه ارومیه خودداری کرده است، بارها از مشکلات دریاچه نوشت و آخرین مصاحبه تفصیلیاش با مسعود تجریشی - مدیر دفتر برنامهریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه - درباره این دریاچه بود؛ دریاچه ای که قرارگاه آخر مهشاد شد.
«مهشاد» چهارشنبه (۲ تیرماه) به همراه ۲۲ خبرنگار و عکاس دیگر با دعوت سازمان حفاظت محیط زیست وستاد احیای دریاچه ارومیه برای بازدید از آخرین اقدامات انجام شده زیستمحیطی دولت روحانی برای احیای دریاچه ارومیه عازم ارومیه شد و در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران جان باخت و داغی بزرگ بر دلها برجای گذاشت.
بیش از ۴۰ روز از این حادثه می گذرد اما برغم آنکه علی ربیعی سخنگوی دولت دوازدهم بابت حادثه عذرخواهی کرد، اما نه تنها هیچ یک از مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه حاضر به استعفا و عذرخواهی نشدهاند بلکه از یک تماس تلفنی برای دلجویی از خانواده جانباختگان و ایسنا و ایرنا خودداری کردند.
پرونده مهشاد و ریحانه سیر قضایی خود را می گذراند و طبق گفته پرتو برهانپور - یکی از وکلای اولیای دم - بر اساس آخرین نتیجه کارشناسی اعلام شده نیمی از تقصیر مربوط به بیمبالاتی و قصور مسوولان هماهنگی سفر به علت عدم تامین وسیله نقلیه مناسب و آشنا نبودن راننده با شرایط راه و جغرافیای منطقه بدون هماهنگی با ادارات مرتبط با ایمنی و ترافیک است؛ همان مسوولانی که مسئولیت نپذیرفتند و پس از حادثه تنها به توجیه پرداختند.
زنده نگه داشتن یاد «مهشاد» و «ریحانه»، روشن شدن ابعاد این حادثه تلخ و پیگیری مجازات مقصران نه تنها مطالبه ماست بلکه خواسته جامعه رسانهای کشور است که تا حصول نتیجه نهایی ادامه دارد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳