میرنیوز

از انضباط در ساخت و ساز تا پایدارسازی مالی شهرداری

از انضباط در ساخت و ساز تا پایدارسازی مالی شهرداری 2021-07-28T08:29:22+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، پیروز حناچی، شهردار تهران با حضور در برنامه زنده تهران ۲۰ به تشریح عملکرد چهار ساله مدیریت شهرداری پرداخت و گفت: این دوران بسیار زود گذشت؛ اما دوران خیلی سختی بود. در واقع سخت‌ترین دوره در دوران معاصر بود هم تحریم‌های ظالمانه تأثیر خود را داشت و هم به پاندمی کرونا برخورد کردیم. هر ۲ مورد برای شهرداری‌ها یعنی کاهش درآمد و افرایش هزینه‌ها.

وی با بیان اینکه در ۹ مورد گزارش به شهروندان ارائه می‌شود، توضیح داد: من جزو کسانی بودم که از دهه ۷۰ نظام مدیریت شهری را نقد می‌کردم. نخستین محوری که درباره آن تلاش زیادی شد و شاید وجه امتیاز این دوره با دوره‌های پیش از خودش است، انضباط ساخت و ساز و بهسازی کالبدی است.

حناچی ادامه داد: در این حوزه تلاش شد تا با هوشمندسازی کامل تمام فرایندهای شهرسازی از اعمال سلیقه شخصی جلوگیری شود، میثاق نامه‌ای به نام طرح جامع و طرح تفصیلی وجود دارد که هرچند ممکن است دارای اشکال باشد اما بودنش بهتر از نبودش است.

به گفته شهردار تهران؛ این گزارش مقایسه سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ با ۱۳۹۶ تا ۹۹ است. در این دوره ۶۴ درصد از متراژ صادره پروانه‌های مسکونی کاهش یافت، در سال‌های ۹۱ تا ۹۵ ۱۸۱ میلیون متر مربع پروانه مسکونی در تهران صادر شد. که این دوره ۶۶ میلیون متر مربع با کاهش ۷۰ درصدی زیربناهای تجاری از ۵.۳ میلیون متر مربع به ۱.۷ میلیون متر مربع رسیده که نتیجه تلاش این دوره است.

حناچی با بیان اینکه فقط بخش مسکونی ۱۸۱ میلیون مسکن معادل یک میلیون واحد داخل تهران است، گفت: یعنی ظرفیت پذیری سه میلیون نفر که خدمات و زیرساخت‌ها تهران ندارد و فراهم نشده است. باید به طور طبیعی رشد را تهران داشته باشیم و اعمال سیاست‌های پر فشار برای توسعه بخش‌های مسکونی خارج از طرح تفصیلی می‌تواند مشکلات زیادی به بار بسازد یکی از تبعات آن ترافیک و آلودگی است.

وی ادامه داد: در طرح تفصیلی تاکید شده که تناسب بارگذاری جمعیت با خدمات با هم دیده شود و برای دوره‌های ۱۰ ساله به تصویب می‌رسد، اگر بیشتر از آن حرکت کنیم مانند یک آدم ناقصل‌الخلقه‌ای می‌ماند که دست‌ها یا پاهایش سر جای خودش نیست؛ اما در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ آمار ساخت و سازه‌ها تقریباً بر اساس طرح تفصیلی است.

حناچی گفت: در این دوره کاهش ۶۳ درصدی پروانه‌های مغایر با دستور نقشه و کاهش ۸۷ درصدی بلند مرتبه‌سازی داشتیم و حد فاصل ۹۱ تا ۹۵، ۵۶۷ پروانه بلندمرتبه سازی صادر شده که عمدتاً در مناطق یک، ۲ و سه بوده که ۷۰ فقره کاهش پیدا کرده است.

شهردار تهران افزود: در این دوره پروانه بلندمرتبه به معنای بالای ۱۲ طبقه داده نشد، در این دوره نوسازی میانگین یک شش دهم میلیون مربع سالانه به شکل زیربنا در بافت فرسوده انجام شد و ۱۴ هزار ۳۴۷ پلاک، همچنین ۱۲۲ هزار متر مربع فضای کارگاهی در مرکز شهر در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ و تبدیل آن ۱۱۴ هزار متر مربع به فضای شهری انجام شد.

شهردار تهران با بیان اینکه در بافت فرسوده کاهش صدور پروانه نداشتیم، افزود: پیمانکاران بدشان نمی‌آید که مساحت بزرگی را شهر را تجهیز کارگاه کنند، اما در این دوره بچینگ و محوطه کارگاهی میدان هفت تیر با خاتمه کار کارگاهی جمع شد. شهر مکانی برای زندگی است و مردم باید بتوانند در شهر زندگی کنند و اولویت آن از همه چیز بیشتر است.

حناچی به توسعه فضای عمومی شهر اشاره کرد و افزود: از طریق احداث میدانگاه‌ها در این مسیر در حال حرکت هستیم به طوری که امام خمینی به زودی افتتاح خواهد شد و بخش عمده‌ای از آن به پیاده تبدیل می‌شود و مسیر سواره هم از سه طرف وجود دارد؛ اما ترافیک به حداقل می‌رسد، پلازای هفت تیر، خیالستان زندگی، باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) و میدانگاه امیرکبیر، دولاب، بریانک هم از دیگر اقدامات در این بخش هستند.

وی؛ آزاد سازی ۱۳۹۴ هکتار از اراضی حریم سال که معادل ۶۶ رسد است در سال‌های ۹۲، ۱۹۷ هکتار بوده و در سال ۱۳۹۹، ۲ هزار و ۶۸۸ هکتار بوده است. حریم از حرمت میاید و باید حفاظت شود اما به واسطه اینکه خارج از تهران است ممکن است در صورت نبود نظارت کافی، رخدادهایی بی افتد. تلاش کردیم برای کنترل حریم شهر تهران و در این مسیر یک هزار ۳۹۴ هکتار را آزاد کردیم که در تصرف بوده است. حریم پایتخت بزرگ است و با شهرهای کوچک اطراف درگیر است آن چیزی که حریم درجه یک تهران بوده و آزادسازی شده است بیش از ۶ هزار کیلومتر مربع است.

شهردار تهران به توسعه کمربند سبز تهران اشاره کرد و توضیح داد: کمربند سبز تهران از ۴۰ هزار و ۱۳۲ هکتار به ۴۳ هزار و ۸۵۲ هکتار رسید که عمدتاً در در ارتفاعات شمالی است. البته توسعه این بخش، از قدیم هم انجام شده است در سال ۱۳۹۶، ۲ هزار و ۲۲۶ هکتار و در سال ۱۳۹۹، مساحت کمربند سبز تهران هم به ۴۳ هزار و ۸۵۲ هکتار رسید. همچین ۲ هزار و ۳۰۰ عدد هم تعداد بوستان‌های شهر تهران است.

شهردار تهران در ادامه گفت: در این دوره از مدیریت شهری فاصله شمال و جنوب در شهر را از طریق افزایش هزینه کرد در مناطق جنوبی کاهش دادیم البته از مناطق شمالی چیزی نکاستیم اما میزان اختصاص بودجه در مناطق جنوبی را قدری بالا بردیم همچنین در این دوره اجرای پروژه‌های توسعه محلی با اولویت محلات کم برخوردار و مناسب سازی شهر برای همه اقشار و توسعه دسترسی به حمل و نقل عمومی از مهمترین محورهای اقدامات ما بوده است.

وی تاکید کرد: افزایش هزینه کرد اعتبار در مناطق جنوبی به نسبت مناطق شمالی از ۶۵ صدم درصد در سال ۹۵ به ۱.۳۱ صدم در سال ۹۹ افزایش یافته است که روی نمودار هم این را پیاده کرده‌ایم. یعنی نسبت ۴۵ به ۵۵ را عکس کردیم و الان نسبت هزینه کرد ۴۵ در مناطق شمالی و ۵۵ مناطق جنوبی است.

وی افزود: در این دوره ۲ هزار و ۹۰۷ پروژه توسعه محلی که ۸۹ درصد آن در مناطق کم برخوردار بوده است با هزینه بالغ بر ۳,۵۰۰ میلیارد تومان انجام شد که ۷۲۰ مورد آن به اتمام رسیده است. این پروژه‌ها کوچک مقیاس و با درخواست مردم انجام شد و رضایت مندی مردم را به همراه داشت.

حناچی گفت: در این دوره بخشی از اعتبار شهرداری را به این پروژه‌ها اختصاص دادیم. در هر منطقه تهران که شما بروید مردم مشکلات ویژه ای است. مثلاً در خیابان ستارخان که من هم آنجا زندگی می‌کنم در خیابان ذوالفقاری آن بخش از خیابان که سایه داشت پیاده رو نداشت و مردم برای حرکت در سایه مجبور بودند در خیابان و سواره رو تردد کنند که مشکل ایجاد کرده بود و درخواست مردم این بود که آنجا پیاده رو ساخته شود.

شهردار تهران افزود: با مالک بزرگ که سرتاسر خیابان را داشت توافق کردیم و از آنجا عقب نشینی کرد و آنجا الان تبدیل به منطقه امن و قابل استفاده برای پیاده روها شده است. در تمام شهر از این جنس مشکلات هست که با هزینه کم می‌توان انجام داد و رضایتمندی مردم را کسب کرد.

شهردار تهران در ادامه گفت: در دوره پنجم مدیریت شهری در زمینه توسعه دسترسی به حمل و نقل عمومی، ۴۰ کیلومتر مسیر مترو به بهره برداری رسید و تعداد ایستگاه‌های مترو از ۱۰۹ به ۱۳۷ ایستگاه رسید. ساخت برخی از این ایستگاه‌ها از قبل شروع شده بود ولی پیشرفت فیزیکی پایینی داشت در این دوره تکمیل شدند.

حناچی ادامه داد: در ایستگاه‌های مترو ۵۰ درصد به بخش سیویل اختصاص دارد و ۵۰ درصد نصب تجهیزات است خیلی از اینها خیلی‌ها در بخش سیویل هم قابلیت بهره برداری نداشت. البته هیچکدام از اینها صفر تا صد در این دوره ساخته نشده است اما مشخص است که هر ایستگاه چقدر پیشرفت فیزیکی داشته است.

شهردار تهران گفت: مثلاً در خط سه در ایستگاه اقدسیه که اخیراً افتتاح شد در ابتدای دوره، پیشرفت سیویل ۶۹ درصد و تجهیزات ۲۵ درصد بوده است یا ایستگاه مهدیه ۷۴ درصد در بخش سیویل پیشرفت داشت که امروز به بهره برداری رسیده است. در خط سه و چهار مترو فاز توسعه غربی و توسعه خط ۶ و ۷ و همچنین توسعه مسیر فرودگاه امام تا پرند هم در دستور کار قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه میادین میوه و تره بار در شهر اشاره کرد و گفت: اتصال محلات به میادین و بازارها در این دوره از ۵۷ درصد به ۶۴ درصد رسیده است. در ارزیابی‌های ما معلوم شده است که مردم از میادین میوه و تره بار رضایت دارند چون اقلام را ۴۰ درصد ارزان‌تر در اختیار مردم قرار می‌دهند و دولت هم از طریق میادین برخی کالاهای استراتژیک را توزیع می‌کند.

حناچی به اهتمام مدیریت شهری در دوره پنجم به مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی برای معلولان حرکتی اشاره کرد و گفت: اتمام مناسب سازی ۴۰۰ هکتار بوستان و آغاز عملیات مناسب سازی ۱۷۸ هکتار هم در دستور کار بوده است.

او ادامه داد: ما یک راهبردی را برای دوستان تعریف کرده‌ایم و اینکه هر جایی که فضای عمومی است باید برای معلولان حرکتی مناسب سازی شده باشد در درجه اول پارک‌ها و ساختمان‌های عمومی و جاهایی که مردم زیاد از آنها استفاده می‌کردند در دستور کار قرار گرفت. و هم اکنون مناسب سازی ۱۱۵ بازار معادل ۴۳.۵ درصد انجام شده است و از سوی دیگر احداث مکان جدید منوط به مناسب سازی بود. ۱۶۱ کیلومتر پیاده رو در شهر مناسب سازی شد.

وی گفت: در این دوره از مدیریت شهری اولویت حمل نقل ریلی به بزرگراهی را در دستور کار قرار دادیم بخش بزرگراهی را حذف نکردیم ولی وقتی شعار "شهر انسان گرا" را دادیم باید این را در عمل هم ببینیم بر همین اساس در این دوره افزایش ۳.۷ برابری هزینه‌های صورت گرفته در شبکه مترو را به نسبت شبکه‌های بزرگراهی داشتیم و این همان اولویت دادن است. یعنی در بودجه نسبت سهم مترو ۳.۷ برابر به نسبت توسعه مسیرهای بزرگراهی افزایش داشته است و این راه حل نجات کلان شهر از آلودگی و ترافیک است.

حناچی گفت: البته شبکه‌های بزرگراهی شکل گرفته و ما صرفاً قبلی‌ها را تکمیل کردیم. نظریه‌ای به نام رود دایت مطرح است یعنی هر چه مسیر سواره بیشتر شود تقاضای سفر و ترافیک و آلودگی بیشتر می‌شود. در مقابل سیاست توسعه حمل و نقل عمومی و توسعه حمل و نقل پاک و توسعه مسیر دوچرخه و مسیر پیاده قرار دارد که ما راه دوم را انتخاب کردیم.

شهردار تهران تصریح کرد: در این راستا بازبینی و طراحی خط‌های جدید تهران از ۸ خط به ۱۱ خط طراحی و تصویب آن در در شورای عالی ترافیک را داشتیم کاری که قبلاً صورت نگرفته بود و خیلی مهمی است چون امکان تغییرات سلیقه‌ای را به حداقل می‌رساند و در ضمن طرح جامع این امکان را به وجود می‌آورد که طرح تفصیلی هم خود را با آن منطبق کنند.

شهردار تهران ادامه داد: در توسعه شبکه مترو همچنین ظرفیت مترو را به ۲.۳ تا قبل از کرونا افزایش دادیم که هم اکنون به حدود ۲.۸ رسیده است. با افتتاح هر ایستگاه ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر به جمعیت استفاده کنندگان ازمترو اضافه می‌شود. البته در شرایط کرونایی با ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنیم.

حناچی افزود: اتمام ۳۱ پروژه بزرگراهی ناتمام به طول ۲۹ کیلومتر را هم در این دوره داشتیم. دراین دوره پایدارسازی مالی شهرداری را دنبال کردیم و تلاش کردیم و درآمدها و هزینه‌هایمان تراز شود و با وجود کاهش ۴۲ درصدی منابع نسبت به دوره‌های گذشته به قیمت ثابت ۹۵ علی رغم بدهی‌های قابل توجه از دوره قبل، هزینه‌های جاری شهر را ۴۰ درصد کاهش دادیم و کاهش سهم استقراض در بودجه از ۲۲ درصد به ۴ درصد را هم داشتیم.

او ادامه داد: از سوی دیگر درصدی درآمد عوارض به مازاد تراکم را ۵۲ درصد به قیمت‌های ثابت‌های ۹۵ کاهش دادیم و درآمد تغییر کاربری به صفر رساندیم که برای نخستین بار بود. و همچنین کاهش ۳۷ درصدی هزینه‌های اداره امور شهر در سال ۹۹ هم از دستاوردهای این دوره بود همچنین در این دوره بیش از دو برابر ۴ هزار تسهیلات دریافتی بازپرداخت تسهیلات داشتیم و ۹.۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بازپرداخت کردیم یعنی نه تنها بدهی خالص ما افزایش نیافت بلکه به میزان ۱۹۷۴ میلیارد از بدهی قبلی را پاس کردیم.

افزایش سهم ۳۳ درصدی جوانان و بانوان در شهرداری
شهردار تهران گفت: در حوزه ارتقا کارایی سازمانی سهم جوانان و بانوان به ۳۳ درصد افزایش پیدا کرد و شاهد افزایش دوبرابری نیروی انسانی متخصص با تحصیلات فوق لیسانس و دکترا در مشاغل تخصصی از اقدامات این دوره بود.
وی ادامه داد: برای نخستین بار از طریق آزمون عمومی ۲۴۰ نفر نیروی انسانی جذب شهرداری تهران شدند. بهترین فارغ التحصیلان دانشگاه از طریق این آزمون جذب شدند.

حناچی افزود: تلاش شد، اقداماتی که انجام‌می شود به صورت شفاف منتشر شود. این امری مهم در قانون شهرداری‌ها است. طبق این قانون شهرداری موظف است هر ۶ ماه یک بار این کار را انجام دهد. این کار برخط شده و به محض اینکه اقدامی صورت گیرد در سایت شفاف به راحتی قابل رؤیت است.

وی در پاسخ به این سوال که منتقدان این دوره مدیریت شهری می‌گویند تعداد کارهای شما زیاد است. اما اقداماتی خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، تاکسی و افزایش تعداد واگن‌ها انجام نشده است، گفت: اقدام مهمی که در بخش حمل و نقل عمومی انجام شد این بود که پارت ۷۸ واگن که در ابتدای این دوره به گمرک رسیده بود در حال حاضر در شبکه ریلی در حال تردد است.

وی افزود: بیش از ۱۵۰۰ واگن کم داریم برای اینکه بهره وری شبکه موجود را افزایش دهیم.

شهردار تهران بیان کرد: در این دوره قرارداد ۶۳۰ واگن پیگیری شد و در راستای وظایف دولت، این طرح در حال پیگیری است. قرار داد واگن‌ها تا بانک مرکزی چین پیش رفت اما به دلیل شرایط تحریم به سرانجام نرسید.

شهردار تهران تاکید کرد: شهرداری، پروژه ساخت و بهره برداری از قطار ملی را در دستور کار قرار داد. این قطار از طراحی تا اجرا کاملاً ایرانی بود و وابستگی ما به خارج از کشور تا ۸۵ درصد کاهش پیدا کرد.

حناچی ذکر کرد: اگر در داخل کشور، سازمان برنامه و بودجه با شرکت واگن سازی قرارداد ببندد می‌توانیم تولید داشته باشیم. شهرداری قرارداد ۱۱۰ واگن را معتقد کرده است.

وی ادامه داد: شبکه سیویل سریع‌تر از شبکه تأمین واگن است، در بخش تأمین اتوبوس‌ها، در سال ۹۲، ۲۸۱ دستگاه در سال ۹۳، ۱۷ دستگاه و در سال ۹۴، ۲۰۵ دستگاه و در سال ۹۹ بعد از یک دوره ۱۰ ساله قرارداد، ۲۵۰ دستگاه با ایران خودرو منعقد شد.
حناچی اضافه کرد: خط تعطیل شده ایران خودرو در بخش اتوبوس و مینی بوس احیا شد. با اوراق مشارکتی که شهرداری، سال گذشته و امسال دریافت کرد قراردادهای جدیدی با شرکت‌های داخلی منعقد شد.

شهردار تهران در پایان گفت: در این دوره تلاش شد که کاری که به آن معتقد نیستیم انجام نشود، قول دادیم به شکل متفاوتی با شهر برخورد کنیم و تراکم نفروشیم، قول دادیم انضباط را در شهر اجرا کنیم، قول دادیم شفاف عمل کنیم، قول دادیم بحران‌های آلودگی هوا و ترافیک را در محور تصمیمات اصلی خود قرار دهیم که به همه این قول‌ها عمل کردیم. تمام تلاش شهرداری این بود که یک دوره متفاوت و کاملاً تخصصی در شهر اجرا شود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)