میرنیوز

رونمایی از اتوماسیون تخصصی پزشکی قانونی

رونمایی از اتوماسیون تخصصی پزشکی قانونی 2021-06-26T18:06:11+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا حاج منوچهری اظهار کرد: در هفته قوه قضائیه چند پروژه عمرانی در پزشکی قانونی به بهره‌برداری خواهد رسید که از آن جمله می‌توان به افتتاح دو پروژه در استان یزد اشاره کرد.

وی تصریح کرد: پروژه‌های یزد عبارتند از مرکز تشریح و آزمایشگاه و دیگری توسعه مرکز معاینات پزشکی قانونی استان که با تجهیز و اضافه کردن ساختمان جنب مرکز معاینات فعلی در شهر یزد صورت گرفته تا ضمن خدمات رسانی بهتر به مردم و تکریم ارباب رجوع، با فراهم کردن فضای فیزیکی مناسب‌تر، پرسنل نیز در شرایط بهتری به مراجعین ارائه خدمات کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان ادامه داد: علاوه بر یزد پروژه دیگری در شهرستان ایذه استان خوزستان در هفته قوه افتتاح می‌شود؛ همچنین مرکز پزشکی قانونی شهرستان درود استان لرستان مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند که به فاصله کمی بعد از هفته قوه قضائیه به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته وی، در این هفته پروژه مرکز پزشکی قانونی لردگان و همچنین دو پروژه پزشکی قانونی گلستان به همت مدیران محترم استان‌های چهارمحال و بختیاری و گلستان و از محل اعتبارات استانی افتتاح می‌شود.

رونمایی از اتوماسیون تخصصی سازمان

حاج منوچهری رونمایی از فاز اول اتوماسیون تخصصی سازمان را از دیگر پروژه‌های هفته قوه قضائیه عنوان کرد و اظهار داشت: اتوماسیون تخصصی سازمان در چهار فاز طراحی شده که مهم‌ترین فاز آن در بخش معاینات بالینی هفته قوه قضائیه به طور رسمی رونمایی می‌شود.

وی افزود: اقدامات و فراهم کردن زیرساخت‌ها برای راه اندازی اتوماسیون تخصصی از ماه‌ها قبل در سازمان آغاز شده است و همکاران بخش انفورماتیک ستاد و استان‌ها مدت‌ها در تکاپوی این مسئله بودند تا زیرساخت‌ها را آماده سازی و سرورها را عملیاتی کنند. در حال حاضر کار تا حد مشخصی پیش رفته و فاز اول این نرم افزار آماده بهره‌برداری در تمام استان‌ها شده است.

معاون توسعه مدیریت سازمان خرید ۱۱۲ کامپیوتر برای استان تهران و ۲۳۷ کامپیوتر برای کل کشور، خرید حداقل دو اسکنر برای هر استان، بارکد ریدر، پرینتر و ارتقای سخت افزاری سیستم‌ها را از جمله اقدامات صورت گرفته برای فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب در جهت عملیاتی کردن اتوماسیون تخصصی عنوان کرد.

حاج منوچهری با بیان اینکه پس از فراهم شدن زیرساخت‌ها و رفع برخی نواقص و ایرادات برنامه در مراحل آزمایشی، وارد فاز اجرایی شدیم، اظهار داشت: فاز اول اتوماسیون هم اکنون آماده بهره‌برداری است که در هفته قوه قضائیه به طور رسمی شروع به کار می‌کند و با به کارگیری آن تغییرات قابل توجهی در فرآیند کارکرد مجموعه ایجاد خواهد شد.

وی اتصال به سیستم ثبت احوال (کمک به بحث احراز هویت)، صرفه جویی در کاغذ، جلوگیری از جعل و تسریع رسیدگی به پرونده‌ها را از مزایای استفاده از اتوماسیون تخصصی عنوان کرد و گفت: در دنیای امروز ما به عنوان رکنی از جامعه و جهان چاره‌ای جز پیوستن به فضای الکترونیکی نداریم و باید فرایندها را از شکل دستی و سنتی به شیوه الکترونیکی تبدیل و عقب ماندگی‌ها را نیز در این مسیر جبران کنیم.

حاج منوچهری اظهار داشت: با استفاده از اتوماسیون تخصصی داشبورد مدیریتی برای مدیران ایجاد و امکان گزارش گیری به شکل‌های مختلف فراهم می‌شود ضمن آنکه پیگیر ارتباط آن با سامانه ثنا و انتقال سی ام اس و سامانه آماری سازمان نیز بر روی آن هستیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان با اشاره به لزوم الکترونیکی کردن ارائه خدمات تا حد ممکن ادامه داد: در این راستا پروژه‌های دیگری نیز تعریف شده که هم اکنون در فاز مطالعاتی قرار دارد به عنوان مثال به دنبال آن هستیم که فرآیند معاینه بیماران را به شکل غیرحضوری انجام دهیم و تنها یک یا دو بار حضور آنان برای دریافت خدمت کفایت کند.

وی با اشاره به اینکه هرگونه تغییر و به کارگیری شیوه‌های جدید در ابتدا با مشکلاتی همراه خواهد بود، گفت: استفاده از اتوماسیون تخصصی ممکن است در ابتدای کار برای همکاران دشوار به نظر بیاید زیرا به کار کردن با فیزیک اسناد و به شکل سنتی عادت کرده ایم، اما از آنان می‌خواهم با سعه صدر و همراهی و تعامل در این مسیر همراه شوند تا با عنایت بیشتر این موضوع به طور کامل در سازمان اجرایی و عملیاتی شود، قطعاً مزایای آن برای همکاران بعد از مدتی کوتاه آشکار و ایرادات و نواقص آن رفع خواهد شد.

وی در خصوص راه اندازی اتوماسیون تخصصی در فازهای بعدی و استفاده از آن در بخش تخصصی دیگر گفت: برنامه اتوماسیون تخصصی در بخش تشریح به اداره کل مربوط تحویل شده و کار بررسی و ارزیابی روی این نرم‌افزار در حال انجام است که به محض احصای ایرادات و رفع آن اجرایی خواهد شد. برنامه بخش کمیسیون نیز در مراحل نهایی تدوین قرار دارد و به زودی تحویل اداره کل مربوط می‌شود. در بخش آزمایشگاه نیز هنوز در ابتدای کار و مرحله مطالعاتی قرار داریم.

رونمایی از دستگاه هموژنایزر تولید داخل

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تولید دستگاه هموژنایزر داخلی را از دیگر اقدامات سازمان در جهت تکیه بر توان داخلی برشمرد و افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری جهت استقرار شعار ما می‌توانیم، این خودباوری در افراد ایجاد شد که می‌توان در مسیرهای علمی و افزایش تولیدات داخلی حرکت کرد. به همین منظور سازمان پزشکی قانونی کشور نیز به این فکر افتاد که برخی تجهیزات مورد نیاز خود را با تکیه بر پتانسیل‌های داخلی فراهم کند.

وی افزود: در همین راستا از چندین ماه قبل با توجه به نیاز سازمان به فکر تولید دستگاه هموژنایزر تولید داخل افتادیم و به همین منظور جلسات متعدد با مسئولان مربوط برگزار شد و نتیجه آن تولید نسل یک دستگاه هموژنایزر و تحویل آن به اداره کل پزشکی قانونی استان فارس شد.

حاج منوچهری ادامه داد: در استان فارس چندین نمونه کار با این دستگاه انجام و کیفیت آن مثبت ارزیابی شد اما ایراداتی از نظر شکلی به کار وارد بود که ضمن بررسی این ایرادات در نسل دو دستگاه برطرف و قابلیت‌های آن ارتقا داده شد.

وی یادآور شد: بعد از رفع ایرادات، دستگاه در اختیار اداره کل پزشکی قانونی استان تهران قرار گرفت و ضمن بررسی عملکرد و کارایی آن، با دستگاه مشابه خارجی مورد مقایسه قرار گرفت و در نهایت نتیجه بررسی‌ها نشان داد که دستگاه تولید داخل مطلوب و از نظر کیفی قابل قبول است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان با اشاره به اینکه دستگاه هموژنایزر تولید داخل انتظارات سازمان را برطرف می‌کند، گفت: قیمت تمام شده این دستگاه یک دهم نمونه خارجی آن است.

حاج منوچهری با بیان اینکه علاوه بر صرف هزینه کمتر، حمایت از تولید داخلی با کیفیت، جلوگیری از خروج ارز و وابسته نبودن به کشورهای دیگر برای ما بسیار مهم است، افزود: یکی از مشکلات استفاده از دستگاه‌های خارجی بحث خدمات پس از فروش آن‌ها و هزینه بالای نگهداری از این دستگاه‌ها است که قاعدتاً اگر از تولید داخلی با کیفیت استفاده کنیم از خدمات پس از فروش و قابلیت دریافت خدمات بهتر با هزینه کمتر نیز برخوردار خواهیم بود.

تکمیل تجهیز مجموعه کمیسیون‌های تخصصی به سیستم ویدئوکنفرانس

وی در ادامه در خصوص اقدامات بخش رایانه در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار با هدف سرمایه گذاری در این بخش بوده، خاطرنشان کرد: در ادامه سیاست‌های سال گذشته، تجهیز کمیسیون‌ها به سیستم ویدئو کنفرانس به طور کامل انجام شد. همچنین در راستای عملیاتی نمودن برنامه‌های تحولی، با صرف هزینه و انجام اقدامات لازم، بر ظرفیت ذخیره اطلاعات در این مجموعه‌ها افزوده شده و لذا امکان ضبط جلسات به شکل صوتی و تصویری و نگهداری آن‌ها فراهم شده است.

در آزمون تکمیل ظرفیت ۴۱ پست خالی را تکمیل می‌کنیم

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی سال گذشته سازمان برای به کارگیری ۲۰۰ نیروی جدید اظهار داشت: در این آزمون ۴۱ پست همچنان خالی مانده که در اولین آزمون برگزار شده از سوی سازمان سنجش در سال جاری این پست‌ها را تکمیل می‌کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر آن بنیاد شهید نیز یک ظرفیت پذیرش با هماهنگی سازمان اداری استخدامی اخذ کرده و تعدادی از این ظرفیت را نیز برای پزشکی قانونی در نظر گرفته که با رایزنی‌های صورت گرفته این ظرفیت را به سه برابر آنچه مد نظر بود، افزایش دادیم. پس در این قالب نیز ۱۵۰ نفر طی آزمونی که امسال برگزار می‌شود و عمدتاً در بخش اداری در سازمان به کار گیری خواهند شد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)