میرنیوز

اختصاص فضای شهری برای تبلیغات انتخابات/واکنش به ممنوعیت استفاده از موسیقی در بهشت زهرا

اختصاص فضای شهری برای تبلیغات انتخابات/واکنش به ممنوعیت استفاده از موسیقی در بهشت زهرا 2021-05-24T17:17:46+04:30

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی در نشست خبری امروز خود که به همراه معاون حمل و نقل و ترافیک و مدیرعامل فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه شهیدان آزادسازی خرمشهر گفت: در این دوره، برنامه جامع حمل و نقل ریلی تهران در شورای عالی ترافیک مصوب شد و به این معناست که دیگر بر اساس سلیقه در حوزه حمل و نقل ریلی تغییرات نخواهیم داشت.

وی با اشاره به تلاش شهرداری برای اتصال قطار شهری تهران به قطارهای اقماری گفت: متروی پرند تامین اعتبار شده و کارهای آن انجام شده، پیش بینی می شود حدود ۳۰۰ هزار مسافر با بهره برداری از این خط در پهنه جنوبی به شبکه ریلی اضافه شود. همچنین قطار پردیس نیز در حال پیگیری است تا اقدامات اتصال آن به قطار شهری تهران انجام شود.

حناچی ادامه داد: شیوع کرونا ویروس برای شهرداری ها به معنای کاهش درآمد و افزایش هزینه ها بوده است. به شکلی که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت ماهیانه عدم النفع و کاهش درآمدهای شهرداری تهران بوده است.

شهردار تهران در خصوص بودجه شهرداری تهران نیز گفت: در سال ۱۳۹۰ بودجه شهرداری معادل ۷.۱ میلیارد دلار بوده که در سال ۹۹ این رقم معادل ۱.۵ میلیارد دلار شده است. این در حالیست که حوزه حمل و نقل بیشترین درگیری ارزی را در بودجه شهرداری تهران دارد. با این وجود ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان افزوده شده و این روند با قراردادهای شرکت های داخلی ادامه دارد. به شکلی که به زودی ورود نسل جدید اتوبوس های برقی در تهران را شاهد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر موتورهای برقی ورودشان به شهر تهران در حال پیگیری است که نقشی در آلودگی هوای تهران دارند و اگر ۱۰ درصد موتورهای سیکلت در این آلودگی نقش داشته باشند با ورود موتوردوچرخ های برقی می توان گام موثری را در کاهش آلودگی هوا برداشت. البته برای اقتصادی شدن قیمت آنها در تلاش هستیم برای باطری این موتورها اجاره دادن آنها را اجرایی کنیم.

حناچی با تاکید بر توسعه خدمات هوشمند در شهر تهران همزمان با شیوع کرونا ویروس گفت: در حال حاضر اپلیکیشن «تهران من» بیش از سه میلیون کاربر دارد که این رقم بالایی برای یک اپلیکیشن محسوب می شود همچنین در اوج بارندگی ها در سال ۹۸ برای همه کسانی که در مسیر روددره های تهران عبور می کردند پیامک های هشدار ارسال شد که گام موثری در حوزه هوشمندسازی محسوب می شود.

وی ادامه داد: انتخابات شورایاری ها به صورت تمام الکترونیک در تهران برگزار شد که تجربه بسیار خوبی بود. قطعا اطلاعات در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها بسیار موثر است و با بهره گیری از سامانه های هوشمند می توان این اطلاعات را به شکلی دقیق تر دسته بندی کرد. نقشه های جدید توسط رصد خانه شهرداری تهران در این دوره تولید شدند و نتیجه آن است که با استفاده از سامانه های هوشمند و هوشمندسازی سیستم ها بهره وری ما افزایش یافته است که می توان از جمله این افزایش بهره وری به کاهش پسماند از ۷۰۰۰ تن در روز به ۵۷۰۰ تن در دوره فعلی اشاره کرد.

شهردار تهران در خصوص انجام مطالعات و پیوست های اجتماعی خط ۱۰ مترو گفت: هیچ پروژه ای بدون مطالعه در تهران اجرایی نخواهد شد. پس اگر پروژه بدون مطالعات اجرا شود قطعا خسارات جبران ناپذیری به همراه دارد. خط ۱۰ مترو به عنوان کوریدوری اصلی تصویب شده و مطالعات آن به صورت قطعه قطعه انجام و تکمیل خواهد ششدبه طوریکه در حال حاضر مطالعات قطعه اول انجام شده و کار به مرحله اجرا رسیده است.

وی در خصوص اجرای طرح ترافیک در شرایط کرونایی اظهار کرد: در تجربیات جهانی با توجه به شیوع کرونا ویروس در هیچ یک از شهرها نه تنها طرح ترافیک لغو نشد بلکه طرح های ترافیک سخت تر پیگیری شد اما ما تغییر ساعت آن را دنبال کردیم.

وی در خصوص تغییر نوبخت مدیرعامل شرکت مترو گفت: ایشان در دوره سختی مدیریت را بر عهده داشتند که ترازهای درآمدی دچار تغییرات گسترده شده بود که این موضوع بهره برداری را بر هم می زند. در چنین شرایطی ممکن است مدیر مربوطه خسته شود. برای ایشان نیز چنین اتفاقی روی داده بود که نهایتا با جمع بندی و مذاکره به این نتیجه رسیدیم که در مکان دیگری در حوزه حمل و نقل از ایشان استفاده کنیم.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص اختصاص فضاهای تبلیغاتی به امر تبلیغات انتخابات گفت: تعدادی از فضاهای اطلاع رسانی در شهر به صورت عادلانه به موضوع انتخابات اختصاص پیدا می کند. این امر در حوزه انتخابات ریاست جمهوری توسط سازمان زیباسازی انجام می شود و در مورد انتخابات شوراها نیز قطعا موضوع به صورت عادلانه پس از تصمیم گیری اجرایی خواهد شد.

حناچی در پاسخ به سوال دیگری درباره در اولویت قرار گرفتن رانندگان تاکسی برای تزریق واکسن گفت: ما واکسیناسیون ناوگان تاکسیرانی را دنبال کردیم. قطعا اگر با همین آهنگ فعلی تزریق واکسن ادامه پیدا کند به زودی این قشر نیز واکسن خود را دریافت می کنند. البته اگر در میان آنها افرادی به بیماری های زمینه ای دچار باشند که قطعا در اولویت قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: ما در روز نخست باید همه اولویت ها را اعلام می کردیم اما تنها پاکبان ها و پرسنل بهشت زهرا را اعلام کردیم که ستاد ملی کرونا در زمانی کوتاه موضوع را تصویب کرد ولی در مرحله بعد تغییر این اولویت ها سخت بود اما به زودی مشکل تزریق واکسن رانندگان تاکسی حل خواهد شد.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره ممنوعیت استفاده از موسیقی در بهشت زهرا(س) گفت: در برخی موارد که اختلاف نظر هست باید همه نظرات را مدنظر قرار دهیم. بسیاری موضوعات عرفی، قانونی و شرعی هستند که ما موظف به رعایت آنها هستیم کسی نگفته اینطور سوگواری نکنند اما رعایت فضای عمومی توصیه شده است.

تشریح عملکرد معاونت حمل و نقل شهرداری تهران

به گزارش ایسنا، سید مناف هاشمی در ادامه این نشست خبری در تشریح گزارش عملکرد چهار ساله حوزه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، گفت: افزایش مطلوبیت حمل و نقل عمومی با تاکید بر مترو، توسعه کمی و کیفی ایستگاه های آن، تکمیل دسترسی ها، خرید اتوبوس و اورهال آنها در دوره فعلی در دستور کار بوده است. همچنین توسعه حمل ونقل پاک و انسان محور نیز با اجرای طرح دوچرخه اشتراکی و احداث مسیرهای ویژه دوچرخه از دیگر رویکردهای عملیاتی این معاونت در دوره فعلی مدیریت شهری بوده است.

وی افزود: در راستای توسعه سیستم های حمل و نقل هوشمند اقداماتی همچون توسعه زیرساخت های فیبر نوری، ساماندهی ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و در راستای مدیریت عرضه و تتقاض افزایش ایمنی در حمل و نقل ساماندهی و مدیریت پارک حاشیه ای، آغاز احداث پارکینگ های محله ای، تغییر رویکرد خط کشی معابر بزرگراهی و اجرای خط کشی عملکرد محور را دنبال کرده ایم.

وی تاکید کرد: بعضا اعلام می شد که برخی از ایستگاه های خطوط مترو در دوره های گذشته اقدامات اصلی آن انجام شده و ما آنها را افتتاح کردیم اما تمامی اسناد تغییر و تحول ایستگاه ها مشخص است. برخی ایستگاه ها درمراحل ۳۰، ۴۰ و یا ۵۰ درصد تکمیل تحویل ما داده شده و در ادامه کار ما این ایستگاه ها را تکمیل کردیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه برای تکمیل طرح های حمل و نقل عمومی تا ۲۰ سال آینده باید سالانه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به قیمت امروز هزینه کنیم، افزود: برای تامین منابع پایدار در اجرای طرح های حمل و نقل عمومی، استفاده از ظرفیت های اوراق مشارکت، احیای شرکت مجتمع های ایستگاهی و استفاده از منابع حاصل از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید به کار گرفته شده است.

وی ادامه داد: توسعه خدمات کیفی در مترو از اهدافی بوده که در این دوره به طور جد مد نظر قرار گرفته، به شکلی که پنج پست برق ۷۸ تهویه، ۶۲ دستگاه آسانسور و ۲۸۰ پله برقی به مجموعه مترو در دوره فعلی اضافه شده است. همچنین سرفاصله حرکت قطارهای شهری با وجود آنکه قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن از طریق دولت مهیا نشد؛ اما در تمامی خطوط سرفاصله ها کاهش پیدا کرده است. برای مثال در خط ۱ مترو سرفاصله قطارها از پنج دقیقه به ۳.۵ دقیقه کاهش پیدا کرده است. به این ترتیب از همه امکانات موجود برای خدمت دهی به شهر در مجموعه مترو بهره گرفتیم.

مناف هاشمی با اشاره به اینکه از سال ۹۶ وضعیت اعتبارات معاونت حمل و نقل عمومی رشد خوبی داشته است تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ اعتبار این معاونت به ۱۴ هزار میلیارد رسید البته میزان تحقق آن مشخص نیست و باید پیگیر تحقق این بودجه باشیم. ۵۰۰۰ میلیارد تومان از این بودجه در تبصره و ردیف های اعتباری و مابقی آن در بودجه های مستقیم دیده شده است.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از زمان شیوع کرونا بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان کاهش ددرآمد داشته و بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه برای مقابله با کرونا ویروس در شبکه حمل و نقل عمومی هزینه کرده است.

هاشمی در خصوص افتتاح های مربوط به حوزه مترو از سال ۹۶ تا کنون گفت: حدود ۴۰ مورد ایستگاه، ورودی ایستگاه ها و بهره برداری از بخش های مختلف مترو از سال ۹۶ تا کنون محقق شده است. برخی از این ورودی ها اهمیت شان به اندازه راه اندازی یک ایستگاه بوده، علاوه بر این بازگشایی بخش میانی خط ۷ راه اندازی پنج هواکش میان طونلی، ۷.۵ کیلومتر از بخش شمالی خط ۷ و ۹ کیلومتر در جنوب خط ۶ از جمله افتتاح های حوزه مترو در دوره فعلی مدیریت شهری است.

وی تاکید کرد: با توجه به افتتاح ایستگاه های مترو پیش رو، بالغ بر ۳۲ ایستگاه در این دوره به بهره برداری رسیده که عملکرد قابل قبولی است، اما بیشتر این ایستگاه ها در دوره مدیریت آقای حناچی محقق شده، بررسی ها نیز نشان می دهد از سال ۹۶ تا سال ۹۹ روند توسعه خطوط مترو معطل نمانده و با سرعت گذشته ادامه پیدا کرده، هر چند که اعتبارات گذشته وجود نداشته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به بهره برداری از ۲۴ رام قطار شامل ۱۶۸ دستگاه واگن یک طبقه و دو دستگاه واگن دو طبقه اشاره کرد و افزود: ساخت تجهیزات مورد نیاز قطار ملی، کسب دانش فنی برای ساخت انواع قطارهای برقی از قبیل قطارهای پرسرعت مترویی و تراموا و همچنین کاهش قیمت تامین ناوگان بیش از ۲۰ درصد و کاهش ارز بری پروژه ها از دیگر اقداماتی بوده است که در این دوره انجام شده است.

وی تاکید کرد: تهران به ۱۵۰۰ دستگاه واگن نیاز دارد که این موضوع در حال پیگیری است و البته تعمیر ۲۱۰ واگن نیز پیگیری خواهد شد. باید بتوانیم ۲۱۰ واگن دیگر نیز به ناوگان مترو اضافه کنیم که بدین ترتیب با ۴۲۰ واگن شرایط بهتری را برای شهروندان فراهم خواهیم کرد.

معاون شهردار تهران در تشریح اقدامات معاونت حمل و نقل در حوزه اتوبوسرانی نیز گفت: ۲۰۳ دستگاه اتوبوس تک کابین، ۱۸ دستگاه اتوبوس دوکابین و ۱۷۸ دستگاه مینی بوس به شبکه ناوگان اتوبوسرانی واردشده و بازسازی و تعمیر ۱۵۵ دستگاه اتوبوس در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به قراردادهای در دست اقدام برای حوزه اتوبوسرانی تاکید کرد: برنامه ریزی برای ورود ۱۰۰ دستگاه میدل باس و ۱۲۰ دستگاه اتوبوس تک کابین و همچنین بکارگیری و ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی و خرید ۲۵ دستگاه ون مناسب سازی شده ویژه معلولین در دستور کار است. همچنین برنامه ریزی برای بازسازی ۹۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین از جمله قراردادهای در دست اقدام در این حوزه است.

هاشمی در خصوص اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حوزه تاکسیرانی نیز گفت: سال گذشته بیش از ۴۰۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده و برای سال جاری نیز نوسازی ۱۵ هزار دستگاه تاکسی در نظر گرفته شده، در حال حاضر امسال ۷۰۰ دستگاه نوسازی شده که اگر ایران خودرو همکاری لازم را داشته باشد و افزایش قیمتی نداشته باشد، می توانیم این ۱۵ هزار دستگاه را نوسازی کنیم.

وی درباره واکسیناسیون رانندگان تاکسی نیز گفت: حق رانندگان تاکسی نبود که در اولویت سوم تزریق واکسن قرار بگیرند. این افراد در طول روز با اقشار مختلف در ارتباط هستند و تا کنون ۲۰۰ راننده تاکسی به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. همچنین خانواده های این افراد نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده اند. علی رغم مکاتبات انجام شده هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص کاهش درآمدهای شهرداری به دلیل لغو طرح ترافیک در دوران شیوع کرونا ویروس گفت: بیش از شش بار در ستاد ملی کرونا شرکت کردیم و گزارش خود را در خصوص لغو طرح ترافیک ارائه کردیم. همه اعضا قانع شدند که تاثیرات این موضوع در کاهش مسافر اتوبوس و مترو تنها پنج درصد بوده است اما از سوی دیگر تعداد سفرهای غیر ضرور به مرکز شهر افزایش داشته است. لذا اجرای مجدد طرح ترافیک عملیاتی شد.

شهرداری تهران نگاه اقتصادی به این طرح ندارد، اما ۵۰۰ میلیارد تومان در این حوزه کاهش درآمد داشتیم ولی برای سلامت مردم آنچه که در اولویت قرار گیرد انجام می دهیم.

وی افزود: در حوزه یارانه های پرداختی دولت، دولت می تواند برای قشری که مسافر ثابت مترو و اتوبوس هستند برنامه ریزی لازم را انجام دهد. در برخی دولت ها منابع خوبی وجود داشت اما زیرساخت های لازم و تامین واگن انجام نشد. لذا انتظار داریم اگر دولت فکر می کند باید یارانه بدهد بهترین جا حمل و نقل عمومی است.

وی درباره عقد قرارداد با شرکت های داخلی برای تامین واگن گفت: قراردادهای ما همه با شرکت های داخلی بوده و قراردادی که با ایران خودرو برای تامین اتوبوس داشته ایم باعث فعال شدن خط تولید و بکارگیری جوانان شده است. بی تردید در اتوبوس های جدیدی که وارد ناوگان می شوند مناسب سازی برای معلولین انجام خواهد شد اما در ایستگاه های مترو و واگن ملی این موضوع پیگیری خواهد شد.

وی افزود: درآمد شهرداری تهران از محل طرح ترافیک ۴۰ درصد به معاونت حمل ونقل اختصاص پیدا می کند که برای اقدامات مرتبط با حوزه سازمان حمل و نقل و ترافیک صرف می شود. ۴۰ درصد از این درآمد نیز برای نوسازی تاکسی های فرسوده صرف می شود و ۲۰ درصد مابقی آن نیز به عنوان کمک برای تامین زیرساخت های مترو به کار گرفته می شود. این در حالیست که درآمدها در این حوزه ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی درباره ورود اتوبوس ها از کشورهای دیگر که سه سال کار کرده اند گفت: این موضوع یکبار در خود دولت مطرح شد که اگر نمی توانیم اتوبوس های لازم را توسط کارخانه های داخلی تولید کنیم با توجه به نیاز شدید تهران و کلانشهرها اتوبوس های دو یا سه ساله ای که در برخی کشورها کار کرده اند را وارد کنیم. ما مخالفت نکردیم اما ورودی از این اتوبوس ها به کشور نیز انجام نشد.

وی درباره تفاهم نامه با قوه قضائیه نیز گفت: هدف از انعقاد این تفاهم نامه انجام کارهای مشترک با قوه قضائیه بوده است. سیستم حمل و نقل عمومی با امکاناتی که دارد می تواند در کنار قوه قضائیه باشد و این تفاهم نامه نیز با همین هدف به امضا رسیده است.

به گزارش ایسنا، در بخشی از این نشست امام مدیرعامل مترو نیز در تشریح روند ساخت قطار ملی گفت: ما در کشور چهار کارخانه واگن سازی داریم و عمده واگن های مترو در کشور در واگن سازی تهران ساخته می شود. تا پیش از این دوره عمق بومی سازی ۲۸ درصد بوده که محدود به بدنه بوده و سایر آن از کشور چین وارد و در کشورمان مونتاژ می شد. قبل از ساخت قطار ملی این بومی سازی به ۳۰ درصد رسید و در حال حاضر برای قطار ملی به ۸۵ درصد رسیده است. البته این پروژه متعلق به شهرداری تهران نبوده و شهرداری و معاونت حمل و نقل در آن پیمانکار بودند. همه بحث های مربوط به قطار ملی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رصد شده است.

ادامه دارد...

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)