میرنیوز

لغو کامل طرح ترافیک فقط ۳۰ هزار نفر کاهش مسافر مترو به دنبال داشت

لغو کامل طرح ترافیک فقط ۳۰ هزار نفر کاهش مسافر مترو به دنبال داشت 2021-05-24T15:27:45+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری امروز خود که با حضور شهردار تهران برگزار شد، به توضیح گزارش عملکرد ۴ ساله این معاونت و تشریح مسائل کلیدی معاونت حمل‌ونقل شامل ترافیک عبور و مرور روان و توسعه و بهسازی حمل و نقل عمومی، کاهش و رفع آلودگی هوا و آلودگی‌های محیط زیستی و افزایش ایمنی، کاهش تصادفات منجر به فوت و افزایش بهره وری معابر پرداخت و گفت: البته مورد سوم جزو رویکردهای جدید معاونت است.

وی درباره سیاست‌ها و راهبردهای معاونت، این دوره با اشراه به اینکه افزایش مطلوبیت حمل و نقل همگانی با تاکید بر مترو، توسعه حمل و نقل پاک و انسان محور، توسعه سیستم‌های حمل و نقل هوشمند، مدیریت عرضه و تقاضا و افزایش ایمنی در حمل و نقل و تأمین منابع پایدار در اجرای طرح‌های حمل و نقل جزو این سیاست‌ها است.

وی رویکردهای عملیاتی را در پنج بخش تقسیم کرد و درباره بخش نخست یعنی افزایش مطلوبیت حمل و نقل همگانی با تأکید بر مترو بیان کرد: توسعه کمی خطوط مترو شامل توسعه خطوط، ایستگاه‌ها، ناوگان و قطار ملی؛ توسعه کیفی خطوط مترو شامل تکمیل دسترسی‌ها، تکمیل هواکش‌ها، تکمیل پست‌های برق، تکمیل راه‌های دسترسی از طریق نصب پله برقی و آسانسور و اورهال ناوگان مترو، خرید مستقیم اتوبوس توسط شهرداری، بازسازی ناوگان اتوبوسرانی و نوسازی ناوگان تاکسیرانی در این دوره مدیریت شهری انجام شده است.

هاشمی گفت: در طول چهارسال گذشته تاکنون اجرای طرح دوچرخه اشتراکی، احداث مسیرهای ویژه دوچرخه سواری، مناسب سازی معابر برای معلولان و جانبازان، ساخت خیابان کامل، برنامه ریزی جهت اجرای مسیر اتوبوس برقی در خیابان جمهوری، توسعه مراکز معاینه فنی، اجرای طرح معاینه فنی برتر و اجرای طرح کاهش، اتفاق افتاده است.

هاشمی درباره بخش سوم توسعه حمل و نقل هوشمند، گفت: توسعه زیرساخت فیبر نوری، توسعه سامانه‌های ثبت تخلف از چراغ قرمز، توسعه سامانه‌های ثبت تخلف سرعت، تکمیل رینگ ورودی و خروجی محدوده طرح کاهش، توسعه چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، توسعه دپربین‌های نظارت تصویری، برنامه ریزی جهت بکارگیری بخش خصوصی در نصب ۴۲۰۰ سامانه هوشمند حمل‌ونقل نیز شامل این بخش است.

وی بخش چهار، مدیریت عرضه و تقاضا و افزایش ایمنی در حمل نقل عمومی را شامل تغییر الگوی اجرای طرح ترافیک با هدف برقراری عدالت اجتماعی، حذف تبعیض و رانت و فراهم کردن امکان دسترسی تمامی شهروندان به محدوده مرکزی شهر، ساماندهی و مدیریت پارک حاشیه‌ای، آغاز احداث پارکینگ‌های محله‌ای، تغییر رویکرد خط کشی معابر بزرگراهی و اجرای خط کشی عملکرد محور، اصلاح هندسی و رفع نقاط حادثه خیز، ذکر کرد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اگر بخواهیم در زمینه حمل و نقلی موفق باشیم باید سالانه نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان به قیمت کنونی هزینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه سیستم حمل و نقلی استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت، و شرکت مجتمع ایستگاهی استفاده شد که امسال از محل مجتمع‌های ایستگاهی شهرداری هزار میلیارد درآمدزایی داشته و پیش بینی می‌شود سال آینده به رقم ۲ هزار میلیارد برسد، اظهار داشت: استفاده از ماده ۱۸ و ۱۲ قانونی و کاهش مصرف سوخت و پیگیری و تهاتر مطالبات اعتبارات حوزه حمل و نقل از سال ۹۶ در حوزه اعتبارات رشد نسبتاً خوبی داشته است.

وی از استفاده از رقم حدود ۵ هزار میلیارد در تبصره‌ها و ردیف‌های اعتباری و مابقی در بودجه سالانه شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: در ایام کرونا بیش از ۱,۱۰۰ میلیارد تومان در اتوبوسرانی و مترو کاهش درآمد داشته‌ایم در حالی که ۱۵۰ میلیارد هزینه‌های ما افزایش داشته است.

وی با اشاره به افتتاح ۳۹ ایستگاه مترو، اعلام کرد شهرداری عملکرد قابل قبولی در این زمینه داشته است و روند توسعه خطوط مترو از سال ۷۷ تا ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که در ۴ سال گذشته کار معطل نشده و با سرعت گذشته ادامه داشته و ۳۹ کیلومتر بهره برداری عملکرد قابل قبولی است.

هاشمی گفت: هرچند بخشی از عملیات احداث این ایستگاه‌ها در دوره‌های گذشته اجرا شده بود اما به مرحله بهره برداری نرسیده بود.

وی ادامه داد: بهره برداری از ایستگاه هزینه‌های بالایی دارد. و پیشرفت عملیاتی و ریالی طبق تاریخ مشخص هست.

هاشمی درباره توسعه ناوگان مترو توضیح داد: تولید واگن ملی با بومی سازی ۹۸ درصد از افتخارات بوده است. و ۶ ماه بعد از رونمایی، نیازمند تأیید بین المللی است.‌

هاشمی درباره قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگنی، توضیح داد: متأسفانه شهرداری نتوانست قرارداد ۶۳۰ واگنی دولت را به سرانجام برساند چرا که این قرارداد را وزارت کشور منعقد کرده بود و شرایط تحریم به آن آسیب زد.

وی با بیان اینکه در خطوط مترو، سرفاصله زمانی قطارها کاهش پیدا کرده است، گفت: دو قرارداد واگن درحال پیگیری است. یک قرارداد توسط شهرداری و قرارداد دیگر توسط سازمان برنامه و بودجه مدیریت می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه در بخش تأمین مالی در اتوبوسرانی در سال ۹۹ توفیقات بیشتری حاصل شده، هرچند از سال ۹۶ دولت امکاناتی به این بخش نداده، گفت: ورود و به کارگیری ۲۰۳ دستگاه اتوبوس تک کابین، ۱۳ دستگاه اتوبوس دوکابین، ۱۷۸ دستگاه مینی بوس، بازسازی و تعمیرات ۵۵۵ دستگاه اتوبوس دوکابین و تک کابین در این چهار سال انجام شده است.

وی همچنین از ورود و به کار گیری ۸۰ دستگاه اتوبوس دوکابین و ۱۰۰ دستگاه میدل باس و ۱۲۰ دستگاه اتوبوس تک کابین و بازسازی ۹۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین و دوکاین خبر داد و گفت: دولت در بحث اتوبوس برقی تأمین ۱۶۰ میلیارد تومان را ابلاغ کرده که اگر به نتیجه برسد، تأمین ۵۰ اتوبوس برقی قطعی می‌شود.

معاون شهرداری تهران گفت: از ۱۵ هزار دستگاه حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شده و اگر ایران خودرو همکاری کند همه ۱۵ هزار دستگاه را به نتیجه می‌رسانیم.

وی از اختصاص ۲۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در حوزه بیمه، وام و سایر تسهیلات در بخش تکریم از تاکسیرانان خبر داد و گفت: ۲۰۰ راننده تاکسی در این مدت بر اثر کرونا فوت کردند و اگر رانندگان تاکسی مبتلا شوند، باعث نشر می‌شوند و بر همین اساس مجدداً تقاضا می‌کنیم که تاکسیران‌های سراسر کشور در اولویت دریافت واکسن قرار گیرند.

هاشمی یادآور شد: کاهش ۱۳ درصدی را در تصادفات ترافیکی شاهد بودیم و آمار کشته‌ها از سال ۹۶ حدود ۱۰۰ مورد کاهش پیدا کرده. است علاوه براین ۵۰۰ نقطه را اصلاح هندسی خواهیم کرد.

معاون شهردار تهران از صلاح الگوی طرح ترافیک در حوزه معاینه فنی برای تاکسیرانی در سال ۱۴۰۰ که رایگان شده است خبر داد و گفت: امکانات معیشتی برای راهبران مترو و رانندگان اتوبوس در دستور کار است.
او در پایان گفت: امیدواریم علیرغم مشکلات با افزایش ناوگان حمل و نقل، رضایت شهروندان تهرانی را جلب کنیم.


معاون شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره طرح ترافیک و کاهش این طرح و خسارتی که به شهرداری وارد شد، گفت: بیش از پنج تا ۶ بار در ستاد کرونا گزارش خود را از تعطیلی و کاهش طرح ارائه دادیم و نتیجه این گزارش این بود که تأثیرات لغو طرح ترافیک در کاهش مسافر کمتر از پنج درصد بوده و حتی سفرهای غیر ضرور را افزایش داده و در طول خطوط، سفرهای خودروها ۳۰۰ درصد در بعضی شرایط رشد داشته است.

وی ادامه داد: در بازگشت طرح ترافیک نیز این طرح به مانند روز اول از ۶:۳۰ صبح تا ۶:۳۰ غروب نبود و شهروندان تا ۸:۳۰ وقت برای خروج داشتند و خروج از ۱۴:۳۰ بعدازظهر به بعد نیز آزاد شد. این کار باعث شد شرایط را برای آلودگی هوا و ترافیک افزایش ندهیم.

وی با بیان اینکه شهرداری هیچ گاه در باره مسأله طرح ترافیک نگاه اقتصادی نداشت، گفت: حدود ۵۰۹ میلیارد تومان کاهش درآمد از لغو و کاهش طرح ترافیک داشتیم اما همچنان تابع ستاد ملی کرونا هستیم و از نظر روانی این اجرای ۵۰ درصدی طرح ترافیک می‌تواند همچنان مؤثر باشد.

هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره ارائه خدمات به جانبازان و معلولان گفت: مناسب‌سازی در اتوبوس‌های جدید جزو تعهد کسانی است که به ما اتوبوس می‌فروشند.

معاون شهردار تهران درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: تا الان همه قراردادهای داخلی بوده و فراخوانی که منتشر شده درباره حدود ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس بوده است و امیدواریم تا ۱۵ روز آینده قرارداد بسته شود.

به گفته وی با تنها شرکت داخلی هم که قرارداد بسته شده شرکت ایران خودرو بوده و از این شرکت درخواست کردیم تا در فراخوان اتوبوس و مینی بوس هم حضور داشته باشد تا فضای رقابت برای همه ایجاد شود. اما با قراردادی که با این شرکت بسته شده بود، خط تولید آن در کارخانه فعال شد و بیش از ۲ هزار نفر مشغول به کار شدند.

مناف هاشمی گفت: در طرح ترافیک گفته نشده که باید اتوبوس خریداری شود. در قانون بودجه شهری عوارض طرح ترافیک به سه قسمت تقسیم می‌شود که ۵۰ درصد برای مأموریت‌ها به معاونت حمل و نقل و ترافیک بر می‌گردد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: از سه ماه گذشته ۳۴۰ درصد نیوجرسی در ۱۰ کیلومتر جنوب تهران برای کاهش تصادفات کشیده شده است. دیوارهای صوتی و خط کشی‌ها نیز از جمله این ردیف اجرا می‌شود و از محل ۴۰ درصد دیگر مجدد باید به معاونت حمل و نقل برمی گردد تا تاکسی‌ها نوسازی شوند.

او ادامه داد: این پول را در دو بانک سپرده می‌کنیم و دوبرابر این رقم از سوی بانک مهر و کارآفرینی سرمایه گذاری می‌شود و نوسازی تاکسی‌ها انجام می‌شود.سال گذشته نزدیک به ۵ هزار تاکسی نوسازی شده و امسال با این منبع ۱۵ هزار تاکسی را نوسازی خواهیم کرد. البته کمک‌های بهینه سازی مصرف سوخت را امسال می‌گیریم. ۲۰ درصد بقیه برای زیرساخت‌های مترو می‌رود.

وی افزود: از صد در صد طرح ترافیک سال ۹۹ حدود ۶۰ درصد کاهش یافت. باید ۵۰۰ میلیارد درآمد داشتیم اما ۱۰۰ میلیارد درآمد داشتیم. البته این احتمال وجود دارد که ۵۰ درصد مربوط به نوسازی تاکسی را معاونت مالی در امور دیگری مصرف کرده باشد اما انتظار این است که طبق مصوبه شورای شهر تهران اینگونه هزینه شود.

وی گفت: برای خرید اتوبوس ردیف بودجه‌ای داشتیم و از اوراق مشارکت نیز استفاده کردیم. امسال خرید ما از همین دو منبع خواهد بود. حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس داریم و ۴۰۰ میلیارد از اوراق مشارکت داریم. یعنی ۱۱۰۰ میلیارد برای خرید اتوبوس داریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره عدم توسعه سیستم حمل و نقل و عدم وصول مطالبات دولت در این زمینه گفت: مدیریت سیستم حمل و نقل عمومی بدون کمک دولت و فقط توسط شهرداری امکان پذیر نیست. در طول سی سال گذشته همیشه دولت‌ها ۸۲/۵ یا ۷۵ درصد پول یک دستگاه اتوبوس را یارانه می‌دادند، در حوزه واگن نیز دولت ۱۰۰ درصد یارانه می داده و در حوزه ساخت نیز بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد آمار مشارکت از طرف دولت داشتیم.

وی افزود: دولت به مرور مشارکت خود را کاهش داد و طبیعی است که این کار پرهزینه که یک کیلومتر آن در حوزه مترو ۱,۱۰۰ میلیارد تومان و در خصوص اتوبوس برقی ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت با بودجه شهرداری و عوارض مردم امکان پذیر نیست.

هاشمی افزود: خدمتی که دولت می‌تواند انجام دهد این است که یارانه این کار را بپردازد. یارانه بهترین مسیر است چرا که کسانی که خودروهای شخصی ندارند و نیازهای بیشتری دارند و در واقع از قشرهای مختلف از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

وی افزود: مسافرین ثابت ما حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر است و لغو کامل طرح ترافیک فقط ۳۰ هزار نفر کاهش داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در بعضی از دولت‌ها علی‌رغم برخورداری از منابع مالی، کوتاهی انجام شد و به دلیل دایلر کوتاهی‌های گذشته ناوگان حمل و نقل فرسوده است بنابراین اگر سالی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و واگن هم اضافه کنیم باز هم کافی نخواهد بود.
هاشمی گفت: در بعضی کشورها در شرایط کرونا از یک میلیارد دلار و سه میلیارد پوند و گاهی ۲ میلیارد دلار به بخش حمل و نقل از طرف دولت‌ها کمک شد.

وی اضافه کرد: در شهرداری توانستیم بودجه را به ۱۴,۰۰۰ میلیارد تومان برسانیم که ۲,۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت است و اگر یارانه بلیت اتوبوس رانی، تبصره ۱۸ و ۱۹ و ماده ۱۲ را نیز فعال کنیم، جمع اینها به سه هزار میلیارد تومان هم نمی‌رسد.
هاشمی گفت: در حقیقت اگر سالانه ده هزار میلیارد تومان دولت به شهروندان یارانه بدهد و ۱۰ هزار میلیارد تومان شهرداری تخصیص دهد، از ۱۰ سال آینده وضعیت حمل و نقل می‌تواند بهبود پیدا کند.

علی امام: آمارهای کتاب سال مترو صحیح است

علی امام نیز درباره تهیه کتابچه‌ای برای مترو و تفاوت امار ساخت و ساز مترو گفت: درصد پیشرفت ایستگاه‌ها در کتاب سال ۹۷ منتشر شده است. البته در آن کتاب نوشته شده که از برخی ایستگاه‌ها با عنوان صد درد صد تکمیل شده یاد کرده است.

وی ادامه داد: در حالی که ایستگاه صد درصد تکمیل یافته نداریم. درصدهایی که اعلام شده درباره پیشرفت کار ساختمانی مترو است. حدود ۴۵ درصد ساخت ایستگاه‌ها ساختمانی و ۵۵ درصد تجهیزاتی است. آمارهای اعلام شده با احتساب تجهیزات کاملآ درست است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)