میرنیوز
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ فعالیت در رسانههای امروز نیاز به استفاده از تکنیکهای مختلف را بیش از پیش لازم کرده و به دلیل فراوانی رسانهها در فضای مجازی، یکی از اصلیترین تکنیکهای مورد استفاده، تکنیک اقناع مخاطب است.
رسانهها برای اقناع مخاطبان از روشهای مختلفی استفاده میکنند تا گفتمان خود را به گفتمان غالب در موضوع مربوطه تبدیل کنند؛ در ادامه چند روش اقناع مخاطب مرور میشود:
رسانهها با شیوههای اقناعسازی مخاطب سعی میکنند بهوسیله منطق یا احساس یا هر دو بر مخاطب خود تأثیر بگذارند. رسانهها با بهرهمندی از نخبهها، چهرهها و بازیگران مشهور که به آنها ستاره میگویند، در جذب و قانع کردن مخاطب برای خرید یک محصول، یا تشویق به پیروی از یک ایده و تفکر استفاده میکنند. به عبارت سادهتر قرار است رسانه شما را به این نتیجه برساند که «خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو...» شما چقدر تحت تأثیر اقناع رسانهای هستید؟
زندگی بدون ارتباط با دیگران ممکن نیست و لازمه ارتباط داشتن با دیگران تبادل پیام است. آیا فرستادن پیام بدون هدف مشخص معنا دارد؟ واضح است که هر فرستنده برای ارسال پیامش هدفی معقول و منطقی دارد و این هدف در بیشتر مواقع تشویق گیرنده به تغییر رفتار، نگرش، باور، ارزش یا دیدگاه، مطابق با نظر فرستنده است که به آن اقناع میگویند.
رسانهها بهعنوان فرستندههای پیام با شیوههای اقناعی سعی میکنند بهوسیله منطق یا احساس یا هر دو بر ما تأثیر بگذارند. به روشهایی که رسانهها برای قانع کردن ما و رسیدن به هدف نهایی خود به کار میبرند، اقناعسازی رسانهای میگویند. اگر بدانیم که رسانهها چگونه و با چه روشی سعی میکنند پیامهایشان را بفرستند تا بتوانند قانعمان کنند با چشمان بازتری در مقابل پیامهای آنها تصمیم میگیریم.
یکی از فنون قانعسازی مخاطبان در رسانه گواهیدادن نخبهها، ستارهها و حتی مردم عادی است. در پیامهای رسانهای اغلب کسانی را نشان میدهند که درباره یک محصول نظر میدهند و گاهی آن را تأیید یا رد میکنند. افرادی که به این منظور از آنها استفاده میشود گاهی چهرههای مشهور و معروف هستند.
با این فن، رسانه چنین وانمود میکند که همه از مردم عادی گرفته تا نخبهها، در حال انجام کار واحدی هستند یا عقیده یکسان دارند و بهتر است که فرصت را از دست ندهیم و به آنها بپیوندیم.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳
موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
اجرای نورپردازی سهبعدی و نورافشانی در پایتخت
ناتوانی سازمان هواشناسی در پیشبینی بلندمدت آبوهوا
واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانوادههای ایرانی میشود؟
فعالیت میادین "میوه و ترهوبار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
"ماهنورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
"سواد رسانهای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام میآورد؟
کتاب "واژهنامهی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروههای حساس"
آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" میشود!
وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
ساختوسازهای غیرمجاز در محلههای "مرتضیگرد و خلازیر" متوقف شد
فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
عیدی مستمریبگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صفها همچنان پابرجاست
اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس