میرنیوز
به گزارش ایسنا، دکتر سید جواد حسینی در این نشست با تشریح چالشها و مسائل بنیادی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: با توجه به تنوع و گستردگی گروههای تحت پوشش، نیاز به آموزشهای تخصصی ویژه و تولید، طراحی و بهره گیری از ابزارهای تخصصی بیش از ۱۲ هزار نیروی انسانی متخصص در حوزههای ارزیابی و تشخیص، آموزش و توانبخشی دانشآموزان با نیازهای ویژه موردنیاز است.
وی افزود: از آنجاییکه ساختار ادارات آموزش و پرورش استثنایی از سطح ستاد تا استانها تدوین شده اما از سطح استانها به مناطق آموزشی کشور دچار خلأ است لذا اصلاح ساختار ادارات آموزش و پرورش استثنایی استانها با هدف افزایش کارآمدی و بهرهوری اداری ضروری است.
وی تصریح کرد: همچنین برای انجام بهینه مأموریتهای آموزشی، توانبخشی، پرورشی و تشخیصی دانشآموزان با نیازهای ویژه حداقل ۵ برابر دانشآموزان عادی منابع مالی موردنیاز است که استانداردسازی منابع مالی نظام آموزشوپرورش استثنایی با هدف تأمین عدالت آموزشی از ضروریات است.
معاون وزیر با بیان بایستههای بهبود عملکرد در سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: اصلاح فرایند جذب دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان و تخصیص امتیازات قانونی و حقوقی جهت جذب و نگهداری نیروی تخصصی از جمله مواردی است که به بهبود عملکرد منجر میشود.
وی افزود: تمهید، تدوین و تنظیم برنامههای با کیفیت، مستمر و اثربخش آموزشی، توانبخشی و تشخیصی بهجای نگاه کمّی، مقطعی و زودبازده نیز باید مدنظر قرار گیرد.
حسینی با اشاره به فعالیتهای که نیازمند پیگیری و تمرکز بیشتر است اظهار کرد: برقراری مجدد امتیازات ویژه کارکنان آموزشوپرورش استثنایی از قبیل فوقالعاده استثنایی، سنوات ارفاقی و کمکهزینه مسکن که با اجرایی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری حذف شده است و جذب و بهکارگیری نیروهای طرحی موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در مدارس استثنایی از جمله مواردی است که باید پیگیری شود.
وی گفت: تغییر رویه از ارزیابی، تشخیص و ارائه خدمات آموزش و توانبخشی در دوره ابتدایی به ارزیابی، تشخیص و ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی بهنگام و اصلاح ساختار اداری، مالی و نیروی انسانی متناسب با این رویکرد از دیگر موارد میباشد.
به گزارش روابطعمومی و امور بینالملل سازمان آموزشوپرورش استثنایی؛ معاون وزیر در ادامه نشست با تأکید بر بررسی تعداد گروههای تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: دانش آموزانی در نظام تعلیموتربیت وجود دارند که به دلیل عدم تمرکز بر ویژگیهای خاص آنها، خدمات کیفی به آنان ارائه نمیشود و بر اساس اساسنامه سازمان و سند تحول بنیادین، آموزشوپرورش استثنایی میتواند به این خلأ پاسخ دهد.
وی افزود: برای بررسی بیشتر موضوع کارگروهی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی، با حضور متخصصین دانشگاهی تشکیل میشود تا بررسیهای لازم برای تغییر در تعداد گروههای تحت پوشش را جهت ارائه به شورای سازمان انجام دهد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳