میرنیوز

تنها روزی که "سردار سلیمانی" از حمله داعش بیقرار شد!/ پاسخ "حاج قاسم" به کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰

 تنها روزی که "سردار سلیمانی" از حمله داعش بیقرار شد!/ پاسخ "حاج قاسم" به کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ 2021-01-02T11:16:31+03:30

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در بسیاری از موارد کسانی که به خوبی شهره عام و خاص هستند، وجهه اجتماعی و عمومی آنها برای مردم آشکار شده است و عموم جامعه بر اساس قول و فعل این افراد مشهور، نسبت به آنها شناخت دارند مثلاً "حاج قاسم سلیمانی" که رشادت‌ها و مجاهدت‌هایش در امر مبارزه با ظلم، زبان به زبان می‌چرخید و همگان بر درستی سلوک و زندگی او صحه می‌گذاشتند، در بین تمام آحاد و اقشار آنقدر به خوبی معروف شد که از این "سرباز جبهه‌ها" یک "سردار دل‌ها" بسازد.

اما حاج قاسم در جمع خانوادگی و دوستان خود چگونه رفتار می‌کرد و سخن می‌گفت و چه ویژگی‌هایی داشت؟ آیا حاج قاسمِ خانواده و محافل دوستان قدیمی و صمیمی با حاج قاسمِ فرمانده جنگ با تروریست‌ها فرق داشت؟

منطقی است که در جریان زندگی و حیات شخصیتی مثل حاج قاسم، نکات امنیتی لحاظ شود و نکته‌ها بازگو و اسرار باز نشوند و جزئیات و واگویه‌ها در دل‌ها بماند اما همینکه دروازه شهادت برای این شخصیت بزرگ باز شد، ناگفته‌ها بیرون آمدند و با یک حاج قاسم رئوف‌تر، مهربان‌تر، مقتدرتر و با بینش و ایمان بیشتر مواجه شدیم.

یکی از افرادی که می‌تواند شناخت بیشتری از زندگی و وجه شخصی حاج قاسم به ما بدهد، "یوسف افضلی؛ معاون مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات" است؛ او از کودکی با برادران سلیمانی هم‌بازی و دوست و رفیق بوده و از قبل از انقلاب، به گفته خودش در دامان حاج قاسم بزرگ شده و رشد کرده است.

در نزدیکی افضلی با خانواده سلیمانی و گستره روابط با حاج قاسم همین بس که او یکی از مدعوین همیشگی جمع‌ها و میهمانی‌های خانوادگی خانواده سلیمانی است و خاطرات ناب و دست اولی از حاج قاسم دارد که برای شنیدن تعدادی از آنها سراغش رفتیم.

یوسف افضلی در ادامه این مطلب از خاطرات خود از حاج قاسم می‌گوید که برخی از آنها همراه با بغض و گریه، برخی همراه با غرور و افتخار و برخی هم همراه با حسرت و افسوس است:

مأموریت سازمانی به نجف و مأموریت شخصی برای بازسازی عتبات

در اول صحبت اشاره کنم که من به‌مانند خانواده سلیمانی و حاج قاسم، از یک منطقه هستیم، از شهرستان راور استان کرمان؛ از کودکی با خانواده او در ارتباط بودم؛ به ویژه با برادر کوچک‌تر حاج قاسم یعنی حاج سهراب که هم‌بازی و هم‌درس بودیم و در دهه 60 با همدیگر وارد قوه قضاییه شدیم و با هم به بازنشستگی رسیدیم؛ الان هم ارتباط خانوادگی ما ادامه دارد و با خانواده سلیمانی‌ها رابطه خانوادگی تنگاتنگی داریم؛ حاج قاسم از ما بزرگ‌تر بود و برایمان بزرگ‌تری می‌کرد و از همان کودکی در دامان او بزرگ شدم.

خُب! یکی از فعالیت‌های حاج قاسم که خیلی به آن پرداخته نشده و برای برخی از مردم ناشناخته مانده، فعالیت او در بحث بازسازی حرم ائمه اطهار(ع) به‌ویژه در عراق و سوریه است که با راه‌اندازی ستاد بازسازی عتباب عالیات صورت گرفت.

فلسفه تشکیل ستاد هم به این شکل بود که حاج قاسم بعد از سقوط صدام به یک مأموریت به عراق می‌رود؛ خودش می‌گفت در نجف برای زیارت به حرم امیرالمؤمنین رفتم که دیدم درهای آن بسته است! یکی از خادمان را پیدا کردم و او را صدا زدم تا در را برایم باز کند. وارد حرم که شدم دیدم وضعیت خوبی از نظر رسیدگی و نظافت ندارد و حرم را خیلی غریب دیدم.

همین شد که حاج قاسم تصمیم گرفت تا ستاد بازسازی عتبات عالیات را تشکیل دهد و برنامه‌ها و مأموریت‌های ستاد را هم به عهده گرفت البته نه از بُعد نظامی‌گری بلکه از بُعد مردمی بودن کار. سه برنامه هم برای آن در نظر گرفت؛ دوره کوتاه‌مدت به مدت 6 ماه که شامل نظافت حرم‌ها می‌شد و دوره میان‌مدت که طی آن بیش از 150 پروژه بازسازی از تعویض درب‌های حرم، کاشیکاری و ... همچنین ترمیم گنبد آقا امیرالمؤمنین و مسائلی از این دست در کربلا و نجف و سامرا و کاظمین انجام شد و وضعیت بهبود یافت و الحمدالله با نگاه حاج قاسم، مأموریت‌ها همه انجام شدند.

وقتی حاج قاسم حضرت علی(ع) را از شرمندگی حضرت زهرا(س) رهانید

بعد از آن برنامه بلندمدت شروع شد که شامل طرح توسعه حرم‌ها بود؛ حرم امیرالمؤمنین الان حدود 11 هزار مترمربع است و در برنامه بلندمدت و توسعه حرم، با آماده‌سازی صحن و شبستان حضرت زهرا(س) به زودی به 220 هزار مترمربع یعنی 22 برابر فضای کنونی افزایش می‌یابد.

اتصال صحن شبستان حضرت زهرا(س) به حرم امام علی(ع) در طول تاریخ ماندگار است؛ خاطرم هست در جلسه‌ای که با حضور حاج قاسم سلیمانی در مشهد برگزار شد، آیت‌الله علم‌الهدی گفت ستاد بازسازی و حاج قاسم کاری کردند که حضرت علی(ع) را از خجالت حضرت زهرا(س) درآوردند؛ این بزرگی کار حاج قاسم را نشان می‌دهد. الان حدود 95 درصد این پروژه افتخارآفرین انجام شده و فقط به خاطر شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌ها یک مقدار به تأخیر افتاد.

ستاد بازسازی عتبات عالیات , سردار قاسم سلیمانی , شهید سپهبد قاسم سلیمانی , داعش | گروه تروریستی داعش , حرم حضرت علی علی(ع) , کربلا , شهر نجف اشرف , کاظمین , سامرا , امام حسین (ع) , حضرت زینب (س) , حضرت زهرا , استان کرمان , کشور عراق , عتبات عالیات ,

همچنین در همین برنامه‌های بلندمدت بازسازی عتبات عالیات، صحن حضرت زینب(س) با 146 هزار مترمربع در حرم امام حسین(ع) در حال ساخت و ساز است و در بهترین نقطه کره خاکی، گودی قتلگاه را به تل زینبیه متصل می‌کند؛ در کاظمین و سامرا هم برنامه‌ها دنبال می‌شود.

یکی از حساسیت‌های شهید سلیمانی این بود که در سامرا هم به اندازه نجف و کاظمین و کربلا هم باید کار انجام شود که الحمدالله چون هر خواسته‌ای که او داشت محقق می‌شد، در حال امضای تفاهم‌نامه برای توسعه حرمین امامین عسکریین هستیم.

به‌خواست حاج قاسم کار برای ائمه(ع) حتی یک روز هم تعطیل نمی‌شود

چند روز قبل از شهادت حاج قاسم، در یک جمع خانوادگی با همدیگر صحبت می‌کردیم؛ اغتشاشات عراق در جریان بود و من درباره آن از حاج قاسم سؤال پرسیدم؛ به من گفت که اغتشاشات مشکل خاصی ندارد و حل خواهد شد و عراق همیشه همین طور بوده و مسئله خاصی نیست؛ گفتم منظورم در خصوص عتبات و فعالیت‌های ما برای بازسازی آن است. در جواب تأکید کرد "حتی یک روز هم نباید کار در عتبات تعطیل شود چون این ماندگارترین اثر جمهوری اسلامی در عراق است."

این اتفاق هم افتاد و ما در شبستان حضرت زهرا(س) حتی یک روز هم کار را تعطیل نکردیم و الان هم زمینه فراهم شده برای توسعه و بازسازی‌های دیگر در حرم‌ها امامان دیگرمان در شهرهای کربلا و سامرا و کاظمین.

حرکت داعش به سمت سامرا و کاظمین حاج قاسم را بیقرار کرد

در همان جلسه خانوادگی یکی دو سؤال دیگر مطرح کردم؛ یک سؤال من این بود که در دوره مبارزه‌تان با داعش کدام روز برای شما خیلی سخت بود؟

حاج قاسم حرکت داعشی‌ها به سمت سامرا و کاظمین را یادآور شد و گفت روزی که داعشی‌ها از جاده بغداد به سمت حرم‌های امامان در شهرهای کاظمین و سامرا حرکت کردند، آن روز سخت‌ترین روز برای من بود و به قول ما کرمانی‌ها "عین گندم برشته" بودم و اصلاً آرام و قرار نداشتم؛ الحمدلله این اتفاق نیفتاد و حرکت داعشی‌ها خنثی شد.

ستاد بازسازی عتبات عالیات , سردار قاسم سلیمانی , شهید سپهبد قاسم سلیمانی , داعش | گروه تروریستی داعش , حرم حضرت علی علی(ع) , کربلا , شهر نجف اشرف , کاظمین , سامرا , امام حسین (ع) , حضرت زینب (س) , حضرت زهرا , استان کرمان , کشور عراق , عتبات عالیات ,

حاج قاسم گفت که فرماندهی سپاه قدس آخرین پست من در نظام است

سؤال دیگرم را بعد از ذکر یک خاطره می‌گویم؛ حدود 10 سال قبل همراه حاج قاسم با هواپیما به سمت کرمان می‌رفتیم؛ آن زمان بحث فرماندهی سپاه و تغییر فرمانده نیروی مقاومت مطرح بود و اسم حاج قاسم را به عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح بود؛ در مسیر از او پرسیده بودم که آیا این پیشنهاد را دارید و نظرتان چیست که در جواب گفت "آخرین سمت من در سپاه، فرماندهی نیروی قدس است و من چه بازنشسته شوم و چه شهید بشوم، هیچ مسئولیت دیگری به جز فرماندهی نیروی قدس نخواهم داشت."

برگردیم به مهمانی چند روز قبل از شهادت حاج قاسم؛ به او گفتم که در محافل مختلف اسم شما برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 مطرح است! آیا کاندید می‌شوید که به‌نوعی خاطره ده سال قبل را یادآور شد و گفت "من یک بار به شما گفته بودم که آخرین مسئولیت من فرماندهی نیروی قدس است!"

جالب است که من آن خاطره را تا حدودی از یاد برده بودم و وقتی در مقام فرماندهی نیروی قدس، شهید شد، فهمیدم که او هر خواسته‌ای که دارد به آن می‌رسد.

دستور حاج قاسم برای حضور موکب‌های عراقی برای کمک به سیل‌زدگان ایرانی

حاج قاسم علمدار بازسازی ستاد عتبات بعد از سقوط صدام است؛ به دلیل ذهن باز و قدرت تفکری که داشت، موضوع موکب‌ها را بسیار مورد توجه قرار می‌داد؛ در راهپیمایی اربعین ستاد اربعین و ستاد بازسازی عتبات به کمک مردم عراق برای میزبانی از زائران اربعین می‌روند. حاج قاسم اعتقاد داشت که در صورت نیاز موکب‌های عراقی هم به کمک ایرانی‌ها خواهند آمد.

خاطرم هست در جریان سیل فروردین 98 با آقای پلارک [رئیس وقت ستاد بازسازی عتبات عالیات] در حال ساماندهی موکب‌ها برای کمک به سیل‌زده‌ها بودیم؛ آقای پلارک به واسطه آقا رضا، پسر حاج قاسم با او تماس گرفت و خواست که راهکار بگیرد؛ حاج قاسم گفت که حالا همه مسئولان آنجا می‌روند و عکسی هم می‌گیرند، من چه باید کنم؟ که بحث موکب‌ها مطرح شد.

همان روز، فرمانی برای کمک موکب‌ها به سیل‌زده‌ها داد که تا فردای آن روز بیش از 400 موکب اعلام آمادگی کردند و به خوزستان، لرستان و گلستان اعزام شدند و برای مدت‌ها غذای گرم به مردم و مددکاران می‌دادند؛ خود حاج قاسم هم آمد به خوزستان و حرکت‌های جهادی مردم برای خلاصی از سیل شرکت کرد.

ستاد بازسازی عتبات عالیات , سردار قاسم سلیمانی , شهید سپهبد قاسم سلیمانی , داعش | گروه تروریستی داعش , حرم حضرت علی علی(ع) , کربلا , شهر نجف اشرف , کاظمین , سامرا , امام حسین (ع) , حضرت زینب (س) , حضرت زهرا , استان کرمان , کشور عراق , عتبات عالیات ,

اینکه حاج قاسم از جنس مردم بود و کمک‌رسان مردم بود، ما را بر آن داشت تا "پویش مهر حاج قاسم" را راه‌اندازی کنیم که کارهایی مانند ساخت مدارس در مناطق محروم، آبرسانی به مناطق مورد نیاز و تأمین جهیزیه برای جوانان متدین و ارائه کمک‌های مؤمنانه دوران کرونا را انجام داده است.

حاج قاسم و اربعین

حاج قاسم برای اربعین خیلی اهمیت قائل بود و دوست داشت که برنامه راهپمیایی اربعین به خوبی برگزار شود؛ او البته هم نگران فضای محوطه مراسم اربعین بود و می‌خواست پروژه‌های توسعه زودتر به بهره‌برداری برسند تا در ایام اربعین مراسم به خوبی و با نظم بیشتری برگزار شوند.

برای این کار، آینده‌نگری هم داشت و در جمع اعضای ستاد می‌گفت که کارها را طوری جلو ببرید که نیازهای 20 سال بعد در آن پیش‌بینی شده باشد؛ ممکن است من در جمع شما نباشم اما به‌دست مردم و جمهوری اسلامی این فضا را بزرگ کنید که به آن نیاز خواهیم داشت ...

(پایان بخش نخست)

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!

 پایان انحصار آمریکا در گرده‌افشانی با پهپادهای ایرانی!
2024-04-14T13:18:23+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت پهپاد گرده‌افشان شد. این ماژول که قابلیت نصب بر روی انواع پهپادهای ایرانی و خارجی را دارد، به صورت هوشمند می‌تواند ب...

ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T12:51:47+03:30
فرد شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دس...

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

 ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
2024-04-14T12:38:24+03:30
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد.

رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"

 رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرق‌های شکار"
2024-04-14T12:38:23+03:30
یک سالیست که سازمان محیط زیست با نادیده گرفتن حکم شرعی شکار و تاکید رهبر انقلاب بر لزوم توقف شکار، بدون پاسخگویی به نقدهای دانشگاهیان و بی‌توجه به ابعاد اجت...

ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

 ساخت پهپادهای آشیانه‌دار توسط یک شرکت دانش‌بنیان
2024-04-14T11:58:31+03:30
متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت پهپادهای آشیانه‌دار برای تصویربرداری از مناطق صعب‌العبور شدند.

حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد

 حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
2024-04-14T11:58:31+03:30
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد خبر داد و گفت: با آغاز فرایند پرداخت و تملک معارضات ملکی؛ پیش...

آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

 آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
2024-04-14T11:58:30+03:30
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس از امروز در همه معابر و اماکن عمومی، اقدامات خود را به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی با جدیت بیشت...

شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

 شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
2024-04-14T11:58:30+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی ۷۹ مورد ابتلا به وبا در سال گذشته، از کاهش چشمگیر آمار این بیماری در کشور نسبت به سال‌ ۱۴...

طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی

 طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
2024-04-14T11:58:29+03:30
مرحله اول طرح فجرانه از ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد. مرحله دوم آن از ۲۰ اسفند تا ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و مرحله سوم نیز از ۲۰ فروردین آغاز شده و تا ۱۸ اردی...

التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی

 التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی با کمک پانسمان نانویی
2024-04-14T11:58:29+03:30
یک شرکت دانش‌بنیان زخم‌پوش نانویی تولید کرده که می‌تواند به التیام سریع‌تر زخم‌های دیابتی کمک کند. این پانسمان باکتری‌ها را از بین برده و روند بهبود را تسری...

۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود

 ۳ میدان میوه و تره‌بار در جنوب تهران احداث می‌شود
2024-04-14T11:58:29+03:30
شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به احداث و بهره‌برداری از ۳ میدان میوه و تره‌بار در سطح منطقه گفت: در راستای تکمیل شبکه توزیع میوه و کالاهای اساسی، میدان های میوه ...

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

 مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟
2024-04-14T11:58:28+03:30
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واگن‌های وارداتی از سوی وزارت کشور گفت: به همین جهت شخص رئیس جمهور برای برطرف کردن موانع و مشکلات ورود...

تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی

 تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
2024-04-14T11:31:56+03:30
معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه

 امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
2024-04-14T11:31:55+03:30
دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم از روز دوشنبه ۲۷ فروردین در امتحانات شبه نهایی شرکت می‌کنند.

ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست

 ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست
2024-04-14T11:31:54+03:30
رئیس شورای شهر تهران گفت: ورود واگن‌های مترو امسال منتفی نیست.

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

 ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت
2024-04-14T11:31:54+03:30
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت‌نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشه...

چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟

 چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
2024-04-14T11:31:54+03:30
مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان حج و زیارت گفت: حدود ۳۷ درصد زائران شیعه حج تمتع امسال، مرد و ۴۷ درصد زائران شیعه را زنان تشکیل می‌دهند.

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو

 افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
2024-04-14T11:31:54+03:30
طرح بهسازی و نوسازی مزارع خاکی پرورش میگو به همت مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی به منظور تکمیل و بهسازی اجرای فرایند پرورش میگو در مزارع و اف...

انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان

 انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
2024-04-14T11:31:53+03:30
رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به عدم توجه مدیریت شهری به معلولان انتقاد کرد.

ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!

 ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
2024-04-14T11:31:53+03:30
شرور که در جریان خواستگاری از دختر مورد علاقه خود، جواب منفی شنیده بود در اقدامی هولناک دست به آدم‌ربایی این دختر زد اما با اقدام ضربتی و به‌موقع پلیس دستگی...

"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند

 "زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ از دستگیری زورگیران مسلح در اتوبان صدر خبر داد.

"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند

 "برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی می‌کند
2024-04-14T11:31:52+03:30
یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است که برقی کردن حمل و نقل عمومی و ارتقای سیستم احتراق خودروهای داخلی باعث می‌شود تا هوای مطلوبی که در این فروردین تجربه می‌کنیم...

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات

 فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
2024-04-14T11:31:52+03:30
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه طی هفته گذشته در ایران،‌ گفت: در تصادفات هفته گذشته ۱۵۹۴ نفر دچار مصدومیت شده‌اند.

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

 احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
2024-04-14T11:31:52+03:30
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مج...

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)