میرنیوز
به گزارش ایسنا، با حضور رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی و رئیس سازمان فنی و حرفهای کشور تفاهمنامه همکاری بین دو سازمان به امضاء رسید.
سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی در این نشست که در سازمان فنی و حرفهای برگزار شد بابیان اینکه سرمایههای دنیا به دو بخش ملموس و غیرملموس تقسیم میشوند، گفت: منابع طبیعی، مادی و مالی سرمایههای ملموس هستند و منابع انسانی، اجتماعی و فرهنگی جزو سرمایههای غیرملموس هستند.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی افزود: در دهههای گذشته سرمایههای غیرملموس نقش بسیار کمی در توسعه کشورها داشتند ولیکن امروزه این سرمایهها بالاترین نقش را در توسعه دارند.
وی بابیان اینکه رسالت سازمان فنی حرفهای و وزارت آموزشوپرورش تبدیل سرمایههای غیرملموس از قوه به فعل است اظهارکرد: اگر سرمایههای غیرملموس به فعلیت دربیایند آنگاه معجزه توسعه را شاهد خواهیم بود.
حسینی با اشاره به سیر تکاملی شیوههای آموزشی در دنیا گفت: در سالیان گذشته آموزشها خلاقیت محور نبود، این آموزشها منجر به عدالت اجتماعی نمیشد و بیشتر آموزشها نظری بود و در سالهای اخیر کشورهای به سمت آموزشهای خلاقانه مهارتی رفتهاند.
وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر آموزشهای کاربردی مسئله محور تأکیددارند، افزود: توانمندیهای دانش آموزان باید منجر به زیست بهتر و یادگیری مهارتها شود و مهارتآموزی در حوزه آموزشوپرورش استثنایی از بقیه حوزهها بیشتر حس میشود.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی افزود: مهارتآموزی و اتصال مهارت به جامعه نقطه ثقل و حرکت آموزشوپرورش استثنایی است و دانش آموزان با نیازهای ویژه اگر مهارتی را آموزش ببینند بهتر میتوانند در زندگی و جامعه موفق شوند.
حسینی با تأکید بر اینکه دو دوره متوسطه پیش حرفهای و حرفهای مختص دانش آموزان با نیازهای ویژه است اظهارکرد: دانش آموزان متوسطه اول و دوم در مدارس پیش حرفه ای و حرفهای مهارتهای تجربی و علمی را کسب میکنند.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی با اشاره به مفاد تفاهمنامه همکاری گفت: آموزش مهارتهای موردنیاز به هنرآموزان آموزشوپرورش استثنایی از طریق سازمان فنی و حرفهای، برگزاری المپیادهای بینالمللی مهارتی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه، توسعه طرح ایران مهارت و آموزش مهارتهای حرفهای به دانش آموزان متوسطه اول استثنایی، استانداردسازی کارگاهها، هنرآموزان، دروس و مهارتها و توسعه طرح آموزش همراه با تولید و اتصال دانش آموزان به بازار ازجمله محورهای همکاری مشترک با سازمان فنی و حرفهای کشور است.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
پایان انحصار آمریکا در گردهافشانی با پهپادهای ایرانی!
ربودن دختر ۱۷ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
ماجرای سنگاندازی برای واردات واگنهای متروی تهران چیست؟
رویه غلط سازمان محیط زیست برای توسعه "قرقهای شکار"
ساخت پهپادهای آشیانهدار توسط یک شرکت دانشبنیان
حل مشکلات ۱۲ساله تملکات ملکی پروژه روددره فرحزاد
آغاز اجرای طرح "نور" برای برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی
شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری
طرح کالا برگ فجرانه در ایستگاه پایانی
التیام سریعتر زخمهای دیابتی با کمک پانسمان نانویی
۳ میدان میوه و ترهبار در جنوب تهران احداث میشود
مشکلات واگنهای مترو با ورود رئیسجمهور حل میشود؟
تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی
امتحانات شبه نهایی دانشآموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
ورود واگنهای مترو امسال منتفی نیست
ثبتنام رسمی برای دریافت مشوقهای سربازی از ۱۵ اردیبهشت
چند درصد از زائران حج تمتع امسال زنان هستند؟
افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت میگو از مزارع خاکی پرورش میگو
انتقاد بهزیستی از کمکاری مسئولان شهری در قبال معلولان
ربودن دختر ۱۷ ساله توسط خواستگار شرور در تهران!
"زورگیران مسلح اتوبان صدر" دستگیر شدند
"برقی شدن پایتخت" فروردین پاک تهران را همیشگی میکند
فوت ۱۶۸ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته/ ۱۵۹۴ مصدوم در تصادفات
احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی
استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانشآموزان موفق رشتههای ورزشی بدون کنکور معلم میشوند
غربالگری اختلالات یادگیری دانشآموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
توصیههای پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیهای در سال ۱۴۰۳