میرنیوز

آغاز مذاکرات با مسئولان عربستان برای حج تمتع ۱۴۰۰ در آذر ۹۹

آغاز مذاکرات با مسئولان عربستان برای حج تمتع ۱۴۰۰ در آذر ۹۹ 2020-08-23T12:48:06+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رضا رشیدیان، گفت: این سامانه برای دریافت قسط دوم حج تمتع سال آینده از ساعت ۱۰ صبح تاریخ سوم شهریور فعال و به مدت ۱۰ روز برای واریز دومین مرحله هزینه سفر حج، فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حج آینده در صورت عادی بودن شرایط، زائرین مطابق سهمیه تعیین شده برای انجام مناسک حج راهی سرزمین وحی خواهند شد، تصریح کرد: تا پیش از بسته شدن سامانه ثبت نام این سازمان در ماه گذشته، ۷۴ هزار و ۸۰۰زائر ثبت نام خود را به انجام رسانده و مرحله اول هزینه سفر خود را واریز کرده اند و هم اکنون باید برای بهره مندی از نرخ ارز مصوب ۹۹دومین مرحله هزینه سفر را در فرصت اعلام شده، پرداخت نمایند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مرحله دوم هزینه سفر زائران اعزامی به سرزمین وحی به تناسب گروه قیمتی کاروان ها تعیین شده است، گفت: هزینه مرحله دوم واریزی از مبلغ هفت میلیون تومان تا ۱۵میلیون و ۵۰۰ هزار تومان علی الحساب تعیین شده و اگر زائری به هر دلیل از پرداخت قسط دوم خود، خودداری کند به معنای عدم تمایل به استفاده از ارز با نرخ مصوب حج تمتع ۹۹ برای حج سال ۱۴۰۰ است.

رشیدیان اظهار داشت: تاکنون مبلغ ۱۸۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان وجوه دریافتی از زائران در مرحله اول عیناً، برای خرید ارز به حساب بانک مرکزی واریز شده و این مبلغ به عنوان حواله ارزی برای حج سال آینده به حساب زائران منظور شده است.

وی در خصوص عدم واریز قسط دوم توسط زائران و عواقب ناشی از آن گفت: اگر به هر دلیلی زائری نتواندمرحله دوم هزینه سفرخود را در فرصت اعلام شده واریز کند سهمیه اعزام آن به سفر حج از بین نخواهد رفت اما ارائه ارز در زمان اعزام بر اساس نرخ مصوب جدید دولت محاسبه خواهد شد و اولویت اعزام با واریز کنندگان مرحله دوم هزینه سفر با شرایط و سهمیه تعیین شده خواهد بود.

رشیدیان از آغاز مذاکرات و امضا تفاهمنامه برای حج تمتع ۱۴۰۰ شمسی در ماه ربیع الثانی ۱۴۴۲ خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه مذاکرات مسئولان حج ایران و عربستان طبق روال همه ساله در ربیع الثانی که حدود آذر ماه سالجاری است برگزار خواهد شد و از طرفی با عنایت به اعزام نشدن زائران حج ۹۹ به عربستان به دلیل شیوع ویروس کرونا، در صورت عادی شدن شرائط، سهمیه مازاد نیز درخواست خواهد شد و برای حج آینده با تثبیت نرخ ارز مصوب اسفند ۱۳۹۹ از نوسانات احتمالی ارز جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: در راستای صرفه و صلاح زائران حج، از دولت درخواست کردیم که اجازه دهند نرخ ارز مصوب سال ۹۹ را برای ثبت نام شده های همان سال(۱۳۹۹) که در سال ۱۴۰۰ مشرف خواهند شد تثبیت کنیم که خوشبختانه مورد تصویب قرار گرفت.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برای تامین ارز با نرخ امسال برای حج سال آینده این مهم به هیات دولت ارجاع شد، تصریح کرد: در مرحله اول با اصل سپرده و سود متعلقه ، مبلغ ۲۵ میلیون تومان از زائرین دریافت و عینا به حساب بانک مرکزی واریز شد که مسئولان بانک مرکزی اعلام داشتند برای تامین الباقی ارز و تثبیت نرخ آن باید کل مبلغ را به حساب بانک مرکزی واریز نمایید.

وی اظهار داشت: به همین منظور در شورای برنامه ریزی حج با حضور نماینده محترم ولی فقیه این موضوع مطرح شد که مرحله دوم هزینه سفرحج از زائران دریافت کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: عموما تفاوت قیمت و هزینه تمام شده حج در بخش ارزی خیلی محسوس تر از میزان هزینه ریالی است. میزان هزینه ارزی که برآورد شده، برای زائران بین ۳۰۰۰ تا ۳۲۰۰ دلار هزینه یک زائر در عربستان می باشد (حدود ۳۰ میلیون تومان) در حالی که اگر آنرا تثبت نکرده بودیم و نرخ ارز را به نرخ سال آینده موکول می کردیم امکان افزایش قیمت با توجه به نوسانات احتمالی نرخ ارز چشم گیر می شد.

وی افزود: با این اوصاف اگر سهمیه حج سال آینده ما به همان میزان ۸۷ هزار نفر تعیین گردد اولا یک گروهی خواهیم داشت که پول ارز خود را به صورت صد در صد تامین کرده اند این گروه، در بخش هزینه ارزی با همان نرخ ارز حج ۹۹ به حج خواهند رفت ولی در مقابل زائرانی که قسط دوم خود را به هر دلیلی پرداخت نکرده باشند، در زمان اعزام در سال آتی، ارز آنها با نرخ جدیدی که دولت تا پایان سال اعلام خواهد کرد محاسبه و دریافت خواهد شد.

به گفته رشیدیان، در این میان اگر از زائران جدیدی نیز ثبت نام به عمل آورده شود تمامی هزینه های آنان بر اساس نرخ جدید دولت در همان زمان اخذ خواهد شد.

وی افزود: ممکن است افزایش قیمتی در میزان مبالغ دریافتی از زائران در سال آینده مطرح باشد که مربوط به بخش هزینه های ریالی است. بعنوان مثال نرخ خرید بلیت هواپیما از ایران ایر در سال ۹۸، ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود که در سال ۹۹ به ۵ میلیون ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت. در سال ۱۴۰۰ نیز امکان افزایش متصور است.

رشیدیان با بیان اینکه اکنون حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در انتظار اعزام به سفر معنوی حج هستند، گفت: تعداد قریب به شش میلیون نفر نیز در نوبت اعزام سفر حج عمره قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچگونه ثبت نام جدیدی برای قرار گرفتن در نوبت اعزام به عربستان در بخش حج و عمره صورت نخواهد پذیرفت، گفت: در این میان اگر بخواهیم سالانه حدود ۹۰ هزار نفر را به سفر حج اعزام کنیم حدود ۱۴ سال زمان برای اعزام همه منتظران در صف اعزام نیاز است.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص احتمال وجود ویروس کرونا و آثار آن برای زائران گفت: در صورت باقی ماندن شرایط کرونایی در سال آینده اولویت اعزام با زائرانی خواهد بود که در زمان تعیین شده وجه خود را به صورت کامل پرداخت کرده باشند.

وی تاکید کرد: إن شاء الله با تولید واکسن کرونا و در صورت عادی شدن شرایط، زائران ایرانی بر اساس اولویت بندی جهت انجام مناسک حج تمتع اعزام خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در خصوص راه اندازی حج عمره گفت: راه اندازی سفر عمره مفرده منوط به راه اندازی کنسولگری ایران در عربستان یا ایجاد دفتر حافظ منافع خواهد بود.

رشیدیان با بیان اینکه حج عمره برای عربستان از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار داشت: طبق گزارشات منتشره هم اینک عربستان برای راه اندازی حج عمره به ۱۶۵شرکت، سهمیه ۱۰ هزار نفری داده تا هر چه سریعتر برای راه اندازی آن برنامه ریزی کرده و آن را فعال کنند.

وی تصریح کرد: البته امیدوارم با راه اندازی کنسولگری یا دفتر حافظ منافع، بتوانیم از ظرفیت عمره برای تعداد کثیر منتظران سفر حج عمره استفاده کنیم.

رشیدیان افزود: سفر عمره مفرده جزء یکی از پر طرفدارترین سفرهای معنوی است که ملت ایران به آن علاقه مند هستند که عربستان در حال برنامه ریزی برای آن است. امیدواریم با رفع مشکلات عمره بتوانیم با عزت و کرامت و سلامت، آن را تأمین و اعزام عمره داشته باشیم. البته بدیهی است تا زمانی که مشکل ما در عربستان از قبیل راه اندازی کنسولگری یا دفتر حافظ منافع حل نشود سفر عمره نیز مطرح نخواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص اقدامات انجام گرفته برای اخذ دیه و خسارت جانبازان و خانواده شهدای حادثه مسجد الحرام نیز گفت: تاکنون اقدامات خوبی در خصوص پیگیری حق و حقوق جانبازان و خانواده شهدای حادثه مسجد الحرام از قبیل صدور چک خسارت و دیه خانواده های این عزیزان برداشته شده اما به دلیل نبود سفارت عربستان در ایران و برخی مشکلات حقوقی تاکنون موفق به اخذ مبالغ چک های صادره از سوی عربستان نشده ایم.در همین خصوص سازمان حج و زیارت از سفیر سوئیس دعوت نمود تا در جلسه حضوری موضوع عدم وصول چک دیه جانبازان و شهدای مسجدالحرام بررسی شود. که ایشان نیز در جلسه حضوری قول پیگیری دادند و طبق اخبار واصله سفیر سوئیس در عربستان چند روز پس از این دیدار ملاقاتی با وزیر مشاور در امور خارجه دولت عربستان داشته است که از نتیجه آن بی اطلاع هستیم.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده شهدای منا گفت: همانطوری که در متن تفاهمنامه حج ۹۹ نیز بر آن تاکید شده طرف ایرانی همچنان پیگیر روشن شدن موضوع شهدای منا بوده و هست و از مسئولان عربستان خواسته ایم که موضوع پرداخت دیه و خسارت خانواده شهدای منا را همانند آسیب دیدگان و شهدای حادثه مسجد الحرام در دستور کار قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: در این میان آنچه که مردم ما انتظار دارند پیگیری و مطالبه گری سازمان حج و زیارت از طرف عربستانی تا روشن شدن و رسیدن به حقیقت و جبران خسارات وارده به زائرین می باشد ما نیز تا تحقق به این مهم قول پی گیری و مطالبه را به مردم عزیزمان داده ایم.

رشیدیان خاطر نشان کرد، مهر ماه امسال برای زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای منا مراسم خاصی در این خصوص برگزار خواهیم کرد. همچنین بنا داریم امسال مجسمه یادبود شهدای منا را در ورودی سازمان حج و زیارت نصب نمائیم.

وی در خصوص سازمان حج زیارت نیز گفت: این سازمان، یک سازمان عملیاتی در امر حج واجب، عمره و عتبات است و عملیات اجرایی آن برای ارائه خدمات به زائران فشرده و در یک فرآیند خاص قرار دارد.

رشیدیان با اشاره به وضعیت بحرانی امسال و لغو سفر حج نیز اظهار داشت: تاکنون فرصت رسیدگی به فرآیند ها، روش ها و کیفیت ارایه خدمات بازنگری نداشته ایم اما با توجه به بحران به وجود آمده، تهدید موجود را به فرصت تبدیل کرده و با کمک کارشناسان داخلی و بیرونی با هدف بازنگری تمامی فرآیندها ۱۷ کارگروه هایی را در زمینه های مختلف تشکیل و راه اندازی کردیم.

وی اضافه نمود قصد داریم از تصدی گری بکاهیم و از توان مردم، افراد حقیقی و حقوقی و سازمان ها و نهادهای مختلف در ارائه خدمات حج و زیارت استفاده نماییم، بهمین جهت در فرآیندهای اجرایی سازمان بازنگری کرده و بسیاری از مشکلات را شناسایی و بر طرف خواهیم نمود.

رشیدیان تصریح کرد: به عنوان مثال در بخش سلامت زائران، سازمان حج را تبدیل به یک سازمان چابک و کم هزینه کرده و در ارائه خدمات، ارتقا کیفیت خدمت را دنبال کنیم که اگر به لطف الهی اینگونه مسائل به دقت انجام پذیرد، در ۱۷ کارگروه یادشده بازنگری در کل روش ها و فرآیندهای کاری را به انجام خواهیم رساند تا بتوانیم به هر میزان، بسته های متنوع تری در حوزه خدمات زیارتی برای زائران به وجود بیاوریم.

وی گفت: همین امر باعث شد برای همه مراحل اجرایی یک پیوست سلامت تعریف کنیم که در واقع علاوه بر حوزه های اجرایی در حوزه نمایندگی ولی فقیه با استفتایی که از مراجع بزرگوار تقلیدصورت گرفت، حتی برای شرایط بحران ویروس کرونا برای انجام مناسک مجوزهایی گرفته شد که کمترین دغدغه را در خصوص سلامت زائران داشته باشیم.

رشیدیان افزود: برای همه اقدامات در حج آینده پیوست سلامت و ۱۵ دستورالعمل آماده شده و با کمک هلال احمر و وزارت بهداشت، معاینات زائران به نحوی انجام خواهد شد که از زمان اعزام تا اقامت، حمل و نقل، تدارکات، زیارت، مناسک و سایر مراحل تا زمان بازگشت تحت این پروتکل ها و دستورات انجام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص عتبات عالیات با اشاره به شرایط خاص عراق پیش از شیوع ویروس کرونا مبنی بر برخی تنش‌های داخلی و تظاهرات در شهرهای مختلف از جمله نجف و کربلا گفت: شیوع ویروس کرونا و دیگر مسائل داخلی عراق شرایطی را به وجود آورد که مانع اعزام زائران به عتبات عالیات شد.

وی اظهار داشت: تا زمانی که شرایط مناسبی در عراق وجود نداشته باشد امکان اعزام زائر به عتبات عالیات نیز دور از انتظار است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در هر شرایطی ما پیش بینی های لازم را به انجام می رسانیم، تصریح کرد: در این ارتباط با همکاری وزارت بهداشت و درمان، گردشگری و هلال احمر پروتکل های خاصی را آماده کرده ایم که از طریق وزارت امور خارجه برای طرف عراقی ارسال نمودیم که این دستورالعمل ها حاکم بر اعزام مسافر به دو کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای اعزام زائر به سوریه نیز در حال مذاکره با مسئولان این کشور هستیم، افزود: البته سوریه با توجه به آمار پایین ابتلاء به کووید۱۹ در مقایسه با عراق از شرایط بهتری برخوردار است اما در نهایت علاوه بر اقدامات اجرایی تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در زمینه اعزام زائر و غیره تعیین کننده خواهد بود.

رشیدیان در ادامه با گرامیداشت هفته دولت نیز گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی در خصوص اطلاع رسانی اخبار و واقعیت های موجود حوزه حج و زیارت و امور مربوط به آن نقش اساسی دارد و یکی از ارکان توسعه جامعه می باشد. از طرف دیگر کانال ارتباطی مناسبی است تا مسائل به اطلاع مسئولین، مردم و صاحب نظران کشور منتقل گردد. که اینجانب بخاطر ایفای این نقش از سوی ایرنا از مسئولین و کارکنان آن کمال تشکر و قدردانی را دارم.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اجتماعی

استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند

 استخدام ۱۰۰۰۰ معلم ورزش در سال ۱۴۰۳/ دانش‌آموزان موفق رشته‌های ورزشی بدون کنکور معلم می‌شوند
2024-02-26T06:00:47+03:30
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استخدام ۱۰ هزار معلم تربیت‌بدنی در آزمون استخدامی فروردین ۱۴۰۳ گفت:دانش‌آموزان قهرمان رشته‌های ورزشی بدون کنکور وارد دا...

غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید

 غربالگری اختلالات یادگیری دانش‌آموزان دبستانی بعد از تعطیلات عید
2024-02-26T06:00:47+03:30
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش از اجرای غربالگری اختلالات یادگیری برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام

 کشف ۳۴۲ عدد لوازم خانگی قاچاق در خیابان فدائیان اسلام
2024-02-26T06:00:46+03:30
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از ۱.۵ میلیارد تومان...

ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان

 ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان
2024-02-26T06:00:46+03:30
سخنگوی پلیس از ترخیص خودروهای توقیفی به مناسبت نیمه شعبان خبر داد.

توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید

 توصیه‌های پلیس درپی هشدار هواشناسی/ سفر غیرضروری نروید
2024-02-26T06:00:45+03:30
پلیس راهور فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، هم‌میهنان در صورت لزوم به سفر با آمادگی کامل اقدام به سفر...

صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳

 صفر تا صد میزان افزایش عوارض ساختمانی، طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای در سال ۱۴۰۳
2024-02-26T06:00:45+03:30
براساس مصوبه شورای شهر تهران عوارض ساختمانی، مشاغل سیار و بی‌کانون، نصب دکل، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و حفظ و گسترش فضای سبز در سال ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد.

موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران

 موج آنفلوانزا کاهشی شد/ آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران
2024-02-26T06:00:44+03:30
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان این‌که حدود دو تا سه درصد موارد دارای علائم سرماخوردگی، مبتلایان کرونا هستند، گفت: موج آنفلوانزا رو ب...

اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت

 اجرای نورپردازی سه‌بعدی و نورافشانی در پایتخت
2024-02-26T06:00:44+03:30
همزمان با میلاد با سعادت امام زمان(عج)، ویدئومپینگ و نورافشانی ویژه‌ای در مناطق مختلفی از پایتخت برگزار خواهد شد.

ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا

 ناتوانی سازمان هواشناسی در پیش‌بینی بلندمدت آب‌وهوا
2024-02-26T06:00:43+03:30
کارشناس هواشناسی با ابراز "آبان امسال پیش‌بینی ورود هوای سرد به کشور طی بهمن را انجام داده بودم."، گفت: چرا سازمان هواشناسی توان انجام پیش‌بینی بل...

واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان

 واریز ۴۰۰۰۰۰ تومان به حساب مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در ۸ استان
2024-02-26T06:00:43+03:30
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا خبر داد و گفت: در این طرح مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به حساب مادران باردا...

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟

 اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌های ایرانی می‌شود؟
2024-02-26T06:00:43+03:30
بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه

 فعالیت میادین "میوه و تره‌و‌بار و مراکز منتخب معاینه فنی خودرو تهران" در روز یکشنبه
2024-02-26T06:00:42+03:30
شهرداری تهران نحو فعالیت مراکز معاینه فنی خودرو و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در روز تعطیل رسمی ۶ اسفندماه را اعلام کرد.

"ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!

 "ماه‌نورد آمریکایی" روی ماه چپ کرد!
2024-02-26T06:00:42+03:30
ماه‌نورد آمریکایی اودیسیوس که حامل تجهیزات ناسا بود در لحظه فرود بر روی ماه، واژگون شده است.

"سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر

 "سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی" ضرورتی برای عصر حاضر
2024-02-26T06:00:41+03:30
رییس شورای سیاست‌گذاری پنجمین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی گفت: اهمیت و ضرورت برگزاری همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای، ارتقای سواد رسانه‌ای و سو...

انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس

 انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله در پایتخت + عکس
2024-02-26T06:00:40+03:30
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار مواد محترقه در دست نوجوان ۱۶ ساله خبر داد.

جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند

 جریمه ۶ تا ۲۴ میلیونی در انتظار کارکنان دولتی که در ساعت اداری تبلیغات انتخاباتی کنند
2024-02-26T06:00:40+03:30
یک جرم‌شناس گفت: اگر کارکنان دولت در ساعت اداری اقدام به تبلیغات اداری کنند به مجازات نقدی درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی( بیش از ۶۰ میلیون ریال...

شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است

 شرایط جوی مساعد نیست؛ از سفر پرهیز کنید/ ترافیک جمکران تحت مدیریت است
2024-02-26T06:00:39+03:30
رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی اکثر محورها برای سفر مساعد نیست از مردم درخواست کرد تا پایدار شدن شرایط جوی از سفر پرهیز کنند.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند

 تعطیلی مدارس برخی مناطق استان تهران در روز دوشنبه ۷ اسفند
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدارس ابتدایی و متوسطه (دوره اول و دوم)  شهرستان‌‌‌ فیروزکوه در نوبت صبح روز دوشنبه ۷ اسفند غیرحضوری شد.

ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است

 ساعت کاری ادرات در روز دوشنبه تغییر نکرده است
2024-02-26T06:00:39+03:30
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اعلام کرد: ساعت کاری ادارات فردا دوشنبه ۷ اسفند ماه تغییر نکرده است.

ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!

 ایران رتبه دوم "فرونشست" جهان شد!
2024-02-26T06:00:38+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که "ایران" دومین کشور دنیا از نظر نرخ و سومین کشور از نظر مساحت فرونشست در جهان است!

بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟

 بهبود نسبی "دریاچه ارومیه" تا چه زمانی دوام می‌آورد؟
2024-02-23T13:54:08+03:30
با توجه به افزایش ۴۳ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز ارومیه و همچنین رهاسازی آب از سد مهاباد، شرایط دریاچه ارومیه تا حدودی بهبود پیدا کرده، اما سؤال این است که ...

کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد

 کتاب "واژه‌نامه‌ی روابط عمومی و تبلیغات" منتشر شد
2024-02-23T13:27:21+03:30
کتاب "واژه‌نامه روابط عمومی و تبلیغات" به کوشش بابک سپاس‌مقدم منتشر شد.

وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"

 وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۲/۰۴؛ همچنان در مدار "ناسالم برای گروه‌های حساس"
2024-02-23T13:27:20+03:30
هوای امروز شهر تهران در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" قرار دارد.

آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!

 آلودگی هوا منجر به افزایش ۲ برابری موارد ابتلا به "آلزایمر" می‌شود!
2024-02-23T13:27:20+03:30
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که آلودگی هوای ناشی از ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون از عوامل اصلی بروز آلزایمر در کلان‌شهرهاست.

وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است

 وزیر بهداشت در قطر: ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت است
2024-02-23T13:27:19+03:30
وزیر بهداشت در جریان سفر به قطر و دیدار با جامعه سلامت ایرانی مقیم در این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای سرآمد منطقه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد

 ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محله‌های "مرتضی‌گرد و خلازیر" متوقف شد
2024-02-22T19:54:03+03:30
شهردار منطقه ۱۹ از توقف ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محله‌های مرتضی‌گرد و خلازیر خبر داد.

فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو

 فعالیت ۲۷۰۰۰۰ پرستار در ایران/ نیاز به جذب سالانه ۱۵۰۰۰ پرستار برای جبران کمبود نیرو
2024-02-22T19:54:02+03:30
رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت بیش از ۲۷۰ هزار پرستار در ایران، گفت: نیازمندیم تا سالانه ۱۵هزار نفر برای جبران کمبود نیروی انسانی جذب شوند.

عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد

 عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان واریز شد
2024-02-22T19:54:02+03:30
عیدی تمامی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به حساب آنها واریز شد.

۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست

 ۲ هفته از طرح کالابرگ "فجرانه" گذشت؛ صف‌ها همچنان پابرجاست
2024-02-22T15:14:01+03:30
طرح کالابرگ "فجرانه"، با هدف حمایت از خانواده‌های دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است. با وجود گذشت بیش از دو هفته از آغاز این طرح، خ...

اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس

 اجرای تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره) + عکس
2024-02-22T13:54:04+03:30
به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت تونل نوری ۶۰ متری در میدان امام خمینی(ره ) مقابل ساختمان بلدیه اجرا شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)